Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Amantes y enemigos: Cuentos de parejas
Unavailable
Amantes y enemigos: Cuentos de parejas
Unavailable
Amantes y enemigos: Cuentos de parejas
Audiobook6 hours

Amantes y enemigos: Cuentos de parejas

Written by Rosa Montero

Narrated by Elsa Veiga

Rating: 4.5 out of 5 stars

4.5/5

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this audiobook

Este volumen recoge una selección de cuentos de Rosa Montero publicados en el transcurso de los últimos quince años en diversas revistas o libros colectivos, más cinco relatos inéditos.

PREMIO NACIONAL DE LAS LETRAS 2017

Todos los textos aquí reunidos tratan sobre ese oscuro lugar de placer y dolor que es la pareja: esto es, tratan del amor y del desamor, de la necesidad y la invención del otro. Son historias que hablan del deseo carnal y la pasión; de la costumbre y la desesperación; de la felicidad y del infierno.

Estos relatos, a menudo inquietantes, agridulces, llenos de sentido del humor y de la melancolía del amor, componen un sugestivo espejo de nuestra intimidad más turbia y más profunda, de ese territorio abisal e incandescente que siempre se resiste a ser nombrado.

Los relatos de Rosa Montero. La lucidez y el apasionamiento de una escritora espléndida.

LanguageEspañol
Release dateApr 18, 2019
ISBN9788420438207
Unavailable
Amantes y enemigos: Cuentos de parejas
Author

Rosa Montero

Rosa Montero is an acclaimed novelist and an award-winning journalist for the Spanish newspaper El País. A native of Madrid and the daughter of a professional bullfighter, Montero published her first novel at age twenty-eight. She has won Spain’s top book award, the Qué Leer Prize, twice—for The Lunatic of the House in 2003 and Story of the Transparent King in 2005. A prolific author of twenty-six books, her other titles include the short-story collection Lovers and Enemies and the novels Beautiful and Dark, My Beloved Boss, and The Heart of the Tartar.

More audiobooks from Rosa Montero

Related to Amantes y enemigos

Related audiobooks

General Fiction For You

View More

Related articles

Reviews for Amantes y enemigos

Rating: 4.5 out of 5 stars
4.5/5

2 ratings1 review

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words

  • Rating: 5 out of 5 stars
    5/5
    Muy bien contado. Una bonita voz que da a cada momento de cada cuento la emoción que le corresponde. La narración oral y la escrita (la prosa de Rosa Montero, sencilla en la forma, aunque rica en el fondo) forman un tándem perfecto.
    Estoy segura de que la narradora oral tiene la capacidad para gravar cualquier tipo de audiolibro. Conseguiría tan buena combinación con la palabra escrita como en este libro que reseño.