Sunteți pe pagina 1din 19

Vert 14 Autumn Col 09.

02
Who I Am : "Orice are forma, poate fi definit. Si orice poate fi definit, poate fi invins". Sun Tzu, 500 BC

Who I Am : "Orice are forma, poate fi definit. Si orice poate fi definit, poate fi invins". Sun Tzu, 500 BC

Vert 14 Autumn Col 09.02


Bambar blossoms Taken on Apr 25, 2012 Mesquite Beans: Native of the American Deserts

ESENTIAL
Iarna+ Toamna pomii sunt in repaos vegetativ, de aceea tb. ajutati cu fungicide sa faca fata micozelor.

Tratamente de iarn la pomi fructiferi


Scris de huni pe 22.02.2010 in categoria Gradinarit (114 comentarii) Etichete: fungicide, iarna, ingrijire pomi, insecticide, pomi, pomi fructiferi, stropiri pomi, tratamente, tratamente pom

http://hobbygradina.ro/2010/02/22/tratemente-de-iarna-la-pomifructiferi/comment-page-2/#comment-9422

Chiar dac nc nu este evident, ncet-ncet ne apropiem de sfr itul iernii, iar dac am terminat cu tierile pomilor este timpul s ne apucm de primul tratament al pomilor fructiferi. Aceste tratamente, la sfrit de iarn sunt cele mai importante dintre toate, aa c executarea corect a acestora ne va scuti de multe probleme n timpul anului. Scopul acestor tratamente de iarn Tratamentele sunt aplicate, att contra duntorilor, ct i pentru combaterea bolilor, ciupercilor.

Contra duntorilor, folosim ulei horticol combinat cu insecticid care acioneaz prin intoxicarea i asfixierea larvelor i oulor hibernante ale acestora, cum ar fi pduchele din San Jose sau pianjenul rou comun al pomilor. Cteva produse de acest tip sunt: Confidor oil sau Oleodiazol, dar personalul din magazinul fitosanitar v poate ajuta la alegerea unui produs similar. Pentru combaterea infeciilor cu ciuperci i bacterii, se folosesc fungicide de contact pe baza de cupru: Champion, Funguran OH, etc. Poate fi folosit i zeam bordelez (piatr vnt), o substan tradiional, fiind soluia cea mai ieftin i cea mai puin toxic dintre toate, ns este mai anevoios de preparat i, n general, mai dificil de folosit, aici gsii tot ce este de tiut despre preparare i folosire. Eu, de obicei, folosesc Champion i Confidor OIL pentru aceste stropiri de sfrit de iarn/primvar. Sfaturi practice

Iat cteva reguli general valabile:

se efectueaz la temperaturi de peste 5C respectai strict concentraiile indicate pe ambalaj folosii echipament de protecie (masc, ochelari) inei animalele de cas departe de grdin cnd stropii respectai msurile de igien i protecia muncii afiate pe ambalaj alegei zile cnd nu este vnt puternic i probabilitatea de ploaie este sczut

Mai jos avei cteva sfaturi care se bazeaz mai mult pe observaiile, logica i experiena mea, nu uitai ns c nu sunt inginer horticultor i nici nu am zeci de ani de experien n spate:

efectuai tratamentele dup tunderea pomilor (nu prea are sens s tratai prile care vor fi tiate ulterior, este risip de material) eu aplic ntotdeauna prima dat fungicid iar uleiul dup, pentru c aa mi se pare logic. Din moment ce principiul de funcionare al uleiului horticol const n formarea unei

pelicule subiri pe suprafaa ramurilor nu vd cum i-ar face efectul fungicidul, care este pe baz de contact. cumprai un prelungitor pentru stropitor! Se gsesc de lungimi pna la 1.5m, din aluminiu, ce-i drept au preul destul de piperat dar merit fiecare bnu. (Am crezut c naud bine cnd mi-au zis preul n magazin, dar dup stropirea de azi, cred c a fost cea mai bun investiie din ultima vreme. Am terminat de 3-4 ori mai rapid, nu a mai fost nevoie s car scara dup mine, s tot urc i s cobor etc. Dac m gndesc mai bine, la ct de util este cred c a fost defapt ieftin!). dac observai c s-a trezit vntul s v orientai cu spatele spre acesta, nu este deloc plcut o doz de fungicid direct n fa. Regula este valabil i cnd avei o treab mic urgent n grdin, mai ales la brbainu c eu a face vreodat aa ceva, zic numai aaca fapt divers.

Este foarte important s nu facei economie la material, toat suprafaa pomilor trebuie acoperit cu substana folosit, nu degeaba se mai cheam i tratament de mbiere. Pentru mai multe informaii despre pomicultur aruncai o privire la aceast carte! Felicitri celor care au citit pn aici i nu uitai s comentai, dac vi se pare c am zis prostii, dar nu m supr nici dac vrei numai s m salutai !

S-ar putea s te mai intereseze: 1. 2. 3. 4. 5.

Tratamente de primvar la pomi fructiferi, arbuti i via de vie Plantare de pomi fructiferi Tratarea rnilor n urma tierilor la pomi fructiferi Pregtirea pomilor fructiferi pentru iarn Tiere pomi fructiferi

114 comments to Tratamente de iarn la pomi fructiferi


1 2 Newer Comments

Maryanne
February 22, 2010 at 8:32 am Raspunde astazi aveam de gand sa stropesc si eu.E cald in delta,nu e vant,dar m-am razgandit.Mai astept putin,sa imi cumpar un prelungitor pt stropitor.Te rog mult zi-mi unde il gasesc,sunt hotarata sa il cumpar.La ce magazine il pot gasi?

huni
February 22, 2010 at 9:42 am Raspunde Eu am cumparat de la Bronto, insa din cate stiu au magazin doar in Cluj. Am inteles ca mai furnizeaza si la praktiker perlungitoarele respective dar nu stiu sigur. Eventual poti incerca pe pagina lor, daca au distribuitori in zona unde stai tu: http://www.bronto.ro/dealer.php

Maryanne
February 22, 2010 at 8:40 am Raspunde Si inca ceva am uitat sa spun.Eu folosesc de ani de zile,la tratamentul de iarna sulfatul de cupru fara var.Asa mi-a recomandat de la fitosanitare .Doar sulfat de cupru si apa.300 gr la 10l apa.Si

la vie si la pomi.La urmatoarele tratamente,folosesc fungigide la plic,nu mai stau sa amestec cu var,nu-mi place sa fac chimie.

huni
February 22, 2010 at 9:38 am Raspunde Intr-adevar cele din plic sunt mult mai practice, dar si mai toxice, cred. Eu am incercat si cu zeama bordeleza dar particulele mai mari tot blocau pulverizatorul din capat, asa ca am zis ca nu ma mai complic. Decat sa stau sa amestec, sa filtrez etc. etc. mai bine cumpar la plic. Am citit undeva ca exista si gata amestecat, la plic insa la noi in tara n-am vazut in nici un magazin.

Salut,

Vasile Tomoiaga
February 22, 2010 at 9:10 am Raspunde

Trebuie imbaiati si pomii plantati in toamna trecuta?

huni
February 22, 2010 at 9:28 am Raspunde Salut! Da, trebuie tratati si pomisorii tineri. Aceste tratamente sunt mai mult cu scop preventiv, si sunt cele mai importante dintre toate.

pasa
March 10, 2010 at 1:20 pm Raspunde prelungitor pt. stropit folositi o undita telescopica

huni
March 10, 2010 at 1:53 pm Raspunde Bine ai venit Pasa! Nu prea inteleg cum poate fi folosita o undita, ca prelungitor pentru stropit Perlungitorul ce am cumparat eu, este defapt o teava de aluminiu, care are capete corespunzatoare pentru a fi conectata la manerul pompei de stropit

gina
March 21, 2010 at 8:41 pm Raspunde salutare,

Tratamente mpotriva moniliozei: monilia laxa


September 3, 2010 at 9:50 am Raspunde [...] Tratamente de iarn la pomi fructiferi [...]

huni
October 5, 2010 at 10:07 am Raspunde Bo, ti-am lasat comentariul pentru ca Mihai a intrebat explicit de un numar de contact, dar asta a fost prima si ultima data cand ti-am permis publicarea acestui mesaj cu care ai spamat mai multe articole de aici si pe alte bloguri de gradinarit. Pe mine nu ma deranjeaza daca iti promovezi serviciile aici, insa asa ceva este permis doar celor care participa activ la discutie, mai ales ca aparent ai cunostinte in domeniu. Ne-am inteles?

armeria
October 5, 2010 at 10:21 am Raspunde

Subscriu la ce a spus Huni Si daca tot iti faci reclama gratuita, poate ne spui si noua, numele firmei si cateva pareri ale clientilor pe care i-ai avut, poze cu lucrari inainte si dupa tratamente/taiere, etc.

aiurel
October 5, 2010 at 10:29 am Raspunde Exista ceva tratamente care se aplica in perioada aceasta?

huni
October 5, 2010 at 10:39 am Raspunde Bine ai venit aiurel (sau aurel? )! E mai fac un tratament dupa caderea frunzelor, toamna tarziu, cu fungicid (Champion, Funguran etc.). Nu este obligatoriu, insa ajuta daca ai avut probleme cu ciupercile. Cel mai important este tratamentul de iarna cu fungicide si insecticid/acaricid pe baza de ulei.

aiurel
October 5, 2010 at 10:42 am Raspunde Multumesc pentru raspuns. Acum m-ai bagat in ceata. Tratamentul ala de iarna cand se aplica? La inceputul iernii sau la sfarsitul ei?

huni
October 5, 2010 at 10:46 am Raspunde La sfarsit. Eu fac tratamentul de iarna dupa taierea pomilor.

aiurel
October 5, 2010 at 11:22 am Raspunde Multumesc. Deci undeva prin februarie ar trebui sa-i tai si apoi sa dau cu zemurile alea.

CIHEIANU
November 23, 2010 at 5:32 pm Raspunde Mai Huni, esti un tip simpatic, dar nu suficient de curajos daca nu vrei sa te pis in contra vantului. Oricum sfaturile ne sant utile, salut, si numai de bine, pa!

zephirine
November 23, 2010 at 11:32 pm Raspunde un buletin de avertizare fitosanitara recomanda tratament la toate speciile pomicole semintoase si samburoase cu nuprid oil sau confidor oil. Perioada optim de tratament: 04 noiembrie 04 decembrie 2010 Tratamentul se va efectua cnd peste 90% din frunze au czut.

aiurel
November 24, 2010 at 2:06 pm Raspunde Aici discutam de nivel national sau regional? Toate tipurile de pomi?

zephirine
November 24, 2010 at 3:09 pm Raspunde

nu e vorba de nici un nivel. e o informatie, exact asa cum am scris-o.

zephirine
November 24, 2010 at 3:26 pm Raspunde binenteles ca fiecare judet are o unitate fitosanitara care emite avertizari. in acest caz, al pomilor, eu zic ca se poate aplica in orice regiune, peste tot vine acum iarna si probabil ca au cazut frunzele in proportie de 90% daca nu e asa imi cer scuze.si da, la toate speciile pomicole se aplica acest tratament. tot cei de la unitatea fitosanitara spuneau dar nu intr-un buletin de avertizare ca acum se recomanda tratamentul cu sulfat de cupru si cel cu insecticide in ianuarie februarie. mai mult de atat nu stiu ce sa spun, pana acum nu am avut pomi in gradina, dar cred ca voi face acum un tratament cu sulfat de cupru si confidor oli si voi repeta cel cu un insecticid in februarie. in livezile din zona mea de obicei tratamentul cu insecticid se face in ianuarie februarie.

aiurel
November 24, 2010 at 4:55 pm Raspunde multumesc.

Georgiu
January 12, 2011 at 5:30 pm Raspunde Buna seara, Revin cu o mare rugaminte pentru toti cei care i-mi pot da un numar de telefon(sau o persoana ) care face contra cost taierile de de iarna la pomi(ciresi4,pruni5,mar5,piersic3,cais1.par2.visin2). Pomii sunt pe rod de anul trecut sunt mari,dar am scara unelte i-mi lipseste experienta sau cineva care sa ma ajute cu sfaturi. Cei care sunt din Cluj sau apropiere.

huni
January 13, 2011 at 3:03 pm Raspunde Incearca numarul acesta: 0724650669 (Toth Istvan)

Calendarul gradinii mele Minunile din gradina mea


January 13, 2011 at 9:14 am Raspunde [...] cu Confidor Oil sau alt produs uleios pentru a fixa solutiile pe pomi.Asta am invatat de la Elisa si Huni ,carora le multumesc pentru sfaturile gasite pe blogurile [...]

radu
January 19, 2011 at 10:27 am Raspunde @huni: ca si prelungitor poti folosi aproape orice obiect asemanator cu undita,numai sa fie rezistentain fond ai nevoie de prelungire nu neaparat de tot sistemuldepinde si de tija pentru stropit pe care o folosesti(cu maner cu tragaci caz in care nu prea se aplica)dar si de furtun care trebuie sa fie la fel de lung sau chiar un pic mai lung decat undita.E simplu ,se leaga foarte bine tija cu duz de vergeaua prelungitor si in felul acesta poti stropi la inaltime foarte usor.

huni
January 19, 2011 at 11:02 am Raspunde Mersi pentru clarificare radu, acum am inteles .

Rapsodia
January 23, 2011 at 8:43 am Raspunde

Buna,am o intrebare,Confidor OIL -este toxic pentru cat timp dupa aplicare.Eu am pisici (ale vecinilor)destul de multe care populeaza livada si copii mici.Poti recomanda altceva natural,mai putin toxic?Merci frumos!

Ella von Heizer


January 24, 2011 at 12:52 am Raspunde Bayer produce pesticide prietenoase cu mediul si din cate stiu eu, Confidor-ul se situeaza in grupa a IV-a de toxicitate, adica foarte putin toxic sau netoxic pentru om si animale. Doza letala este foarte mare, iar daca animalutele tale nu il beau in loc de apa, nu li se va intampla nimic. Mirosul de medicamente pe care il degaja sigur va tine copiii la distanta. Pana acum nu cunosc niciunul care sa fie innebunit dupa medicamente, mai ales cele uleioase (untura de peste vitamina E).

Rapsodia
January 24, 2011 at 9:38 am Raspunde Multumesc frumos Ella,bine de stiut.Cand nu te pricepi..e bun un specialist!Chiar nu voiam sa am pe constiinta pisicile din sat.

sandu
February 7, 2011 at 8:05 pm Raspunde Buna.vin si eu cu o intrebare.Cind si cu ce pot sa tratez 2 meri care au fost atacati de o boala care le-au ingalbenit frunzele aproape in intregime pe o perioada indelungata anul trecut? Mentionez ca pomii au o virsta de 14 ani.

zephirine
February 7, 2011 at 11:22 pm Raspunde Buna seara Sandu. acum pomii se trateaza cu o solutie de sulfat de cupru sau zeama bordeleza, gasesti aici pe blog toate informatiile necesare despre acest tratament. http://hobbygradina.ro/2011/01/22/zeama-bordeleza-preparare- i-folosire/ esti sigur ca frunzele merilor tai s-au ingalbenit datorita unei boli? e posibil ca acest fenomen sa fie de natura fiziologica. poate cineva pe aici te poate lamuri mai bine. daca nu, anul viitor daca apar din nou primele simptome de ingalbenire a frunzelor eu iti recomanzi sa mergi cu ele la unitatea fitosanitara din judetul in care locuiesti si vei putea capata raspunsul potrivit. cred. sau poti trimite aici cateva poze si cineva cu siguranta va identifica probema.

ioan
February 8, 2011 at 1:20 pm Raspunde se poate face stropirea de iarna in luna februarie

huni
February 9, 2011 at 10:03 am Raspunde Da ioan, daca temperaturile sunt peste 5 grade, poti face stropirea de iarna.

sandu
February 9, 2011 at 9:34 pm Raspunde Zephirine iti multumesc pentru raspuns.Sint sigur ca merii s-au ingalbenit datorita unei boli ,deoarece in livada mea mica pe care o am mai am meri,peri,pruni,caisi,care nu au suferit asa mult,ba unii chiar deloc.Astazi am stropit pomii cu EMERITE OIL pot acum sa-i mai stropesc cu sulfat de cupru sau zeama bordeleza?

zephirine
February 9, 2011 at 10:21 pm Raspunde cu sulfat de cupru. pana nu intra in vegetatie. daca amani si se umfla mugurii foloseste zeama bodeleza. lasi cateva zile intre stropiri, si intr-o zi frumoasa si calduta stropesti cu sulfatul de cu sau zeama bordeleza. daca e boala atunci la primele simptome arata-ne niste frunze (dar sper sa nu mai ai probleme ).

sandu
February 10, 2011 at 11:20 pm Raspunde Multumesc mult pentru raspuns.Ma bucur ca in lumea asta mai sint si oameni care te invata de bine.

zephirine
February 11, 2011 at 11:10 am Raspunde pe site-ul acesta gasesti numai oameni care te invata de bine. gradinarii sunt oameni buni si fericiti cum bine sublinia pe aici phlox.

Dan
February 13, 2011 at 12:06 am Raspunde @zephirine: Buna, Totusi in instructiunile Confidor oil(compatibilitate)scrie ca nu se amesteca cu zeama bordeleza

huni
February 13, 2011 at 1:28 am Raspunde Dan, a nu se amesteca se refer la faptul c nu se pune confidor n zeama bordeleza. Dac lai o pauz de cteva zile cum a zis i Zephirine atunci totul e n regul.

sandu
February 13, 2011 at 10:31 pm Raspunde Pina intra pomii in vegetatie mai este nevoie de inca o stropire cu insecticid?

sandu
February 13, 2011 at 10:46 pm Raspunde Huni.Buna seara.Ne-ai spus undeva cu ce se trateaza ranile pomilor in urma taierilor dar dumneata cu ce ti-ai tratat rana de la deget?

huni
February 13, 2011 at 10:58 pm Raspunde Buna seara Sandu! Foarte buna intrebarea local, ci din interiora functionat de minune am tratat rana cu o palinca si o bere, insa nu !

zephirine
February 13, 2011 at 11:03 pm Raspunde @sandu: nu mai e nevoie daca ai facut tratamentul cu insecticidul pe baza de ulei. urmatorul tratament recomandat e in martie, cand incep sa inverzeasca mugurii florali, atunci cand incep sa migrezez si daunatorii care au iernat sub scoarta.

Dan

February 13, 2011 at 11:57 pm Raspunde @huni: Salut, Nu-i de mirare, este un tratament de iarna strong;nu-i rezista nici un daunator

sandu
February 14, 2011 at 5:42 pm Raspunde Huni a fost doar o gluma! Mie imi place sa glumesc foarte mult.

sandu
February 14, 2011 at 5:59 pm Raspunde EU am un deget care ma doare cind string pumnul probabil e vreun inceput de artroza.Imi recomanzi si mie ca tratament o palinca? Desi in zona mea nu prea am de unde sa o iau!

huni
February 14, 2011 at 6:12 pm Raspunde Bineinteles Sandu, iti recomand calduros! Daca nu stii de unde s-o iei incearca in farmacie, de obicei acolo se gasesc medicamentele .

Plantare de pomi fructiferi


February 14, 2011 at 6:18 pm Raspunde [...] sandu: Huni a fost doar o gluma! Mie imi place sa glumesc foarte mu [...]

sandu
February 14, 2011 at 7:49 pm Raspunde Am fost astazi la magazin si am cerut sulfat de cupru . Mi-a dat EVINCUPRAL (tot un fel de piatra vinata).O mai amestec cu ceva? Punga contine 1kg si nu are prospect. Ce temperatura trebuie sa fie in atmosfera cind stropesc cu aceasta solutie?In citi litri de apa dizolv aceasta substanta?

zephirine
February 14, 2011 at 8:35 pm Raspunde sandu, nu ti-au spus nimic cei de la magazin (fitofarmacie?). ar fi trebuit. am gasit intr-un prospect ca se doza recomandata e 0,7% (la fel ca zeama bordeleza) asta ar veni cam 70 gr la 10 l apa. dar cei de la care ai cumparat ar fi trebuit sa stie. si tot peste 5 grade celsius trebuie sa fie temperatura. evincupral = cupru sub forma de oxicloarura de cupru 25%. si nu se amesteca cu nimic.

sandu
February 15, 2011 at 3:33 am Raspunde Multumesc pentru raspuns Zephirine. Ceide la magazin mi-au spus ca este pentru 100 L dar avind in vedere ca nu avea prospect iar cei de la magazin de multe ori nu stiu ce vind e bine sa ma mai consult si cu altcineva. Era cam aglomeratie si nu am cerut mai multe detalii. Am mai patito odata cu niste foliar si am ars plantele din solar.Foliarul continea si ierbicid.

zephirine
February 18, 2011 at 12:08 pm Raspunde unitatea fitosanitara din judetul alba publica in ziarul local avertizarile fitosanitare, lucru foarte apreciat de multa lume. si iata avertizarea de azi, ca tot este exact despre ce vorbeam noi pe

aici:

http://www.ziarulunirea.ro/2011/02/avertizare-fitosanitara-in-pomicultura/ sandu
February 18, 2011 at 9:45 pm Raspunde Multumesc. In avertizarea pe care mi-ai prezentato spunea ca tratamentul cu sulfat de cupru se face inaintea celui cu insecticid.Acum eu l-am facut pe cel cu insecticid ! Urmeaza acum cu sulfat de cupru.Apoi vedem rezultatul daca va mai fi la fel. Eu locuiesc la tara la 40km de Ploiesti si aici nu avem unitate fitosanitara iar la oras merg mai rar eventual cind am mai multe probleme de rezolvat.La mine ajunge mai repede informatia pe internet desi nu stiu sa-l utilizez atit de bine. La mine aici nici nu este zona pomicola.In aceasta zona este numai cultura cimpului.

sandu
February 19, 2011 at 4:15 am Raspunde Tot in acea avertizare spunea ca sulfatul de cupru se foloseste in concentratie de 3%. Eu daca dizolv acea punga de EVINCUPRAL in 100 de L apa asa cum mi-au spus cei de la magazin nu cumva este o concentratie prea slaba? Vad ca va pricepeti mult mai bine decit mine probabil sinteti si de specialitate si poate ma lamuriti mai bine.Pe punga este dat continutul: Cupru (Cu) % -min 24,78 Fier (Fe) % -max 0,11 Acid sulfuric (H2So4) % -max 0,28 Subs.insolub.in apa % -max 0,08 Poate in acest fel ma lamuriti mai bine in citi litri de apa sa dizolv aceasta punga de EVINCUPRAL de 1Kg.

zephirine
February 20, 2011 at 4:11 pm Raspunde Sandu, fiecare produs in parte are o anumita concentratie, in functie de compozitie. cei care produc aceste substante, combinatii de substante stiu cel mai bine acest lucru. cei care le produc si le testeaza. envicupralul este recomandat intr-o concentratie, sulfatulde cupru in alta. e bine sa respectam aceste concentratii. si judetul prahova are o unitate fitosanitara care emite avertizari pentru toate culturile. oricum tratamentele in perioada de vegetatie sunt aceleasi pentru toata tara. tratamentele la avertizare pot diferi, la voi vegetatie e sigur inaintea zonei noastre cu cateva saptamani, deci si atacul bolilor si daunatorilor e manifesta mai devreme. daca pomii sunt tineri, plantati anul trecut sper ca bine tin minte nu au avut vreme sa acumuleze boli si daunatori asa ca acest tratamment nu e foarte important. bine ca ai facut cel cu insecticid. si alta data cand cumperi pesticide, intreaba cum se aplica si insista sa capeti raspunsul adecvat. pana una alta eu zic sa iei de bun ce ti-au spus ei.

sandu
February 20, 2011 at 5:20 pm Raspunde Bine.Multumesc.Atunci am s-o dizolv in 100 L apa.Pomii sint totusi cam batrini zic eu.Au 14 ani.Probabil era altcineva care i-a plantat anul trecut.Totusi am impresia ca e cam slaba concentratia.Afecteaza cumva in mod negativ daca fac concentratia mai mare? De exemplu cum mi-ati spus dumneavoastra.

zephirine
February 20, 2011 at 7:06 pm Raspunde

da, scuze, asa e cu pomii de 14 ani. pai da concentratia de la 0,7% poate creste la 1% sa spunem dar pana la 3% e mult prea mult.

sandu
February 20, 2011 at 7:51 pm Raspunde Da.In avertizarea din ziar asa spunea 3%.Eu am zis s-o dizolv in 100 L asa cum m-ati invatat dumneavoastra si cei de la magazin.V-am intrebat daca afecteaza in mod negativ o concentratie mai mare.Adica sa dizolv acea punga de 1Kg in 70L sau in 50L apa.Acesti pomi eu nu i-am stropit niciodata cu sulfat de cupru.

zephirine
February 20, 2011 at 8:54 pm Raspunde nu stiu sa-ti spun exact daca o concentratie atat de mare ar avea efect negativ asupra pomilor, in primul rand pentru ca nici nu am auzit pana acum de acest produs si nu stiu nimic despre el. pot doar sa-ti spun ca sa fiu in locul tau as respecta concentratia indicata de comerciant. eu am gasit un material pe internet care spunea ca envicupral se foloseste in concentratie de 0,7 0,75 % iar cei care au vandut produsul au indicat o concentartie de 1%, diferenta nu e mare si e in regula. nu ai motiv sa faci o concentratie mai mare si e posibil sa faci rau pomilor. eu zic sa o folosesti la 100 l apa iar anul viitor foloseste sulfat de cupru, e cel mai indicat in perioada de repaus vegetativ si stim mai multe despre el.

sandu
February 20, 2011 at 8:57 pm Raspunde Bine.Multumesc mult.

114 comments to Tratamente de iarn la pomi fructiferi


Older Comments 1 2 Adrian
March 4, 2011 at 6:11 pm Raspunde Sandu, in perioada de repaos poti folosi concentratia de 3%.In vegetatie concentratia este de 0.7-0.9 %. Spor la treaba.

sandu
March 4, 2011 at 9:36 pm Raspunde Adrian. Multumesc mult .Esti sigur ca o concentratie de 3% nu dauneaza pomilor?

Carmen
April 3, 2011 at 10:39 am Raspunde Buna ziua si bine v-am gasit.Sunt incepatoare in ale gradinaritului si cred ca am sarit una din cele mai importante etape in ingrijire pomilor.Nu am facut nici un tratament pana acum desi am cumparat eMERITE OIL si piatra vanata.Va rog ajuta-ti-ma cu un sfat.Ce se mai poate face acum?Nu ma certati ca am intarziat atat cu tratamentele dar motivele sunt intemeiate.Multumesc mult.

Carmen
April 3, 2011 at 10:47 am Raspunde

Am uitat sa va spun ca anul trecut am pierdut un cires si un prun (ambii plantati in 2007),au rodit,au fost veseli pana intr-o zi cind au inceput sa se usuce si au murit.Tot ce se vedea ,adica ramuri,tulpina,frunze erau in perfecta stare dar se clatina ciudat in bataia vintului.Cred ca a avut ceva la radacina si in acest an un alt cires se misca la fel si o parte din muguri nu se dezvolta normal.Este o boala,am gresit la plantare?Pana in 2007 am trait in Bucuresti si nu am ingrijit decat citeva ghivece de flori de apartament.

dan tamasanu
April 3, 2011 at 11:57 am Raspunde @Carmen: Carmen,e posibil sa nu fi respectat adancimea de plantare(eu mi-am plantat pomi la 60cm adancime)sau nu ai tasat bine pamantul in jurul radacinii.O alta cauza ar putea ca ai lasat prea multe ramuri in primul an si radacina insuficiet dezvoltata nu a facut fata la atatea ramuri si in anul urmator a murit.Bine cauzele pot fi mai multe dar tin tot de adancimea de plantare(si ma gandesc aici la dusmanul nostru comun coropisnita care puteau sa-ti distruga radacinile daca erau prea in suprafata.Cat despre tratamente ce sa-ti mai zic trebuiau facute pana acum dar nu e tarziu.Nu mai amana.

Carmen
April 3, 2011 at 2:12 pm Raspunde Multumesc de raspuns si cum sta netrebnicu de vant am si trecut la stropit pomi.Despre pomii care s-au uscat se poate sa fi fost de vina coriopisnitele fiindca am tot starpit la ele dar nici vorba despre plantat incorect.I-am cumparat de la yurta si asa cum scria in instructiuni asa am procedat.Se poate si din cauza taierii incorecte,ai dreptate ca nu m-am indurat sa-l tai cum trebuia si.am gresit ,am invatat si acum v-am gasit pe voi sa intreb unde nu stiu.

zuarah
April 3, 2011 at 5:30 pm Raspunde Carmen, dar tutori le-ai pus cand i-ai plantat?-adica un arac mai zdravan de care sa-i legi? asta ca sa nu fie afectati de vantul puternic. se da sfoara in jurul pomului o data si apoi se leaga de tutore ferm.intre scoarta pomului si sfoara se pune o bucata de cauciuc ca sa nu raneasca scoarta. coropisinitele nu prea dauneaza la pomi.mai verifica sa nu fi fost strat de piatra in groapa in care i-ai plantat, ca si eu am patit asa cu un prun, si cand l-am scos din pamant, ca era uscat(dupa 5 ani de la plantare) am dat de un strat compact de piatra .succes in ale gradinaritului si nu te da batuta.

decebal
April 3, 2011 at 9:00 pm Raspunde Salutare Si eu sunt in situatia lui Carmen. Am 20 de pomi plantati acum 2 ani si doream sa-i stopesc. Am fost la o fitofarmacie si mi-a fost recomandat emerite oil si zeama borduleza pe care de fapt leam si cumparat. Farmacistul zicea sa dau acum cu ulei si dupa ce se fac frunzele mai maricele cu zeama borduleza. E corecta informatia ca vreau sa ma apuc de treaba si nu vreau sa fac vreo prostie? Multumesc anticipat

Carmen
April 3, 2011 at 9:20 pm Raspunde Decebal vezi raspunsul lui Dan Tamasanu si cred ca trebuie sa ne grabim,dar am citit tot pe net ca solutia dae sulfat de cupru nu mai trebuie sa fie de 2-3 la suta ci mai diluata fiindca arde

frunzulitele.Nu sunt sigura dar poate ne ajuta cu un sfat prietenii nostrii mai experimentati in ingrijirea pomilor.Imi doresc tare mult sa-i ajut pe pomisorii mei si sper ca din prea multa drgoste sa nu le facem mai rau.

Zephirine
April 3, 2011 at 9:38 pm Raspunde daca pomii au intrat deja in vegetatie, mugurii au plesnit, nu se mai foloseste sulfat de cupru ci zeama bordeleza. deja e oricum tarziu, deja au aparut avertizarile fitosanitare atat la samburoase cat si la semintoase pentru primele tratamente in vegetatie pentru un numar mare de boli. daca nu aveti acces la avertizarile fitosanitare gasiti o multime de scheme de tratamente la pomi in cartile de pomicultura pe care le puteti cumpara si pe net. da-ti doar o cautare pe google. aici gasiti avertizarile de la unitatea fitosanitara ilfov. acum depinde din ce zona sunteti http://www.fitosanitar-if.ro/Avertizari/Avertizari.htm

decebal
April 3, 2011 at 9:55 pm Raspunde @Zephirine Multumesc de raspuns. Mi-am luat si eu cartea recomandata la sfarsitul articolului, am apucat sa citesc ceva din ea, dar ce ma incurca este faptul ca unele substantele recomandate acolo nu se mai gasesc pe piata. Pomii ii am in ilfov asa ca link-ul tau imi este folositor. Pomisorii (sunt mici) nu i-am stropit pana acum. M-am trezit acum ca poate ar fi cazul. Stiu ca este tarziu dar ma intereseaza sa stiu daca mai pot face ceva anul asta. La concret, sa aplic sfatul farmacistului (stropit urgent cu emerite oil si mai incola cu zeama borduleaza)? Imi dai alt sfat (schema de stropire)? Sau cel mai bine este sa incep cu stropitul de anul viitor?

Rlena
April 3, 2011 at 9:57 pm Raspunde Pentru Vrancea eu nu gasesc nici un fel de avertizare.Unde as putea gasi aceste informatii ?

Zephirine
April 3, 2011 at 10:08 pm Raspunde nu decebal, nu amana pana anul viitor. nu strica sa faci tratamentele indicate de catre cei de la farmacia fitosanitara dar aplica si tratamentele indicate de catre unitatea fitosanitara. in avertizari sunt indicate si substante recomandate, sigur ca acestea se pot modifica de la un an la altul. dar cei de la fitofarmacie daca le spui ca vrei sa faci tratament impotriva unei boli sau a unui daunator stiu ce sa recomande.daca pomii nu intra inca pe rod nu trebuie foarte multe tratamente dar nici nu le neglija. ma bucur ca se potrivesc la tine informatiile din likk asa ca foloseste-l e cel mai potrivit.

Zephirine
April 3, 2011 at 10:14 pm Raspunde Rlena, poti lua legatura cu unitatea fitosanitara din focsani si sa soliciti sa-ti trimita avertizarile. nu stiu cum procedeaza ei, eu le primesc pe mail de la unitatea din judetul meu. aici e nuarul de telefon de la DADR vrancea. http://www.madr.ro/pages/teritoriu.php?

sub=1742&self=17 sandu
May 1, 2011 at 9:27 am Raspunde

Buna. Se apropie timpul urmatoarelor stropiri de intretinere.Cu ce mai stropim pomii in aceasta perioada? Am un ingrasamint foliar MEGASOL NPK 19-19-19 bun si pentru pomi cind pot sa-l aplic si in ce doza? Nu am prospectul.

Livia Chereji
June 22, 2011 at 12:46 pm Raspunde Buna tuturor Am si eu o mica livada pe care am cam ignorat-o din motiv ca aveam alte prioritati: serviciu, copil, gradina de legume (care este hobby-ul meu principal) si avem si albine. Ei bine din acest an cand in primavara am observat cativa pomisori cu probleme m-am hotarat sa iau in serios si livada mea.Am reusit sa-mi salvez pomisorii (unul acea rapan, unul avea foc bacterian + tot felul de insecte) si vreau sa-i intretin ca lumea. Dar ma vad foarte neputincioasa. In multitudinea de informatii care este pe internet nu am gasit ceva concret ca eu sa fiu sigura ca aplic tratamentele corect. Nu mai vorbesc de taierile pomilor nu inteleg nimic si tare as vrea sa le pot face corect.Oare nu exista ceva cursuri in acest sens in zona Clujului?.

sandu
June 25, 2011 at 7:02 am Raspunde Buna Livia .Din cite am inteles tu esti prea ocupata ca sa te mai duci si la cursuri dar multe sfaturi le gasesti tot pe acest site.Tot de aici am mai invatat si eu cite ceva.

popa
October 3, 2011 at 2:17 pm Raspunde ATENTIE SIMPLU SI FOARTE UTIL:Contra Iepurilor: Legati cu sfoara ce permite sa se miste la adierea vintului,CD-uri de ici colo prin livada de pomi.Luminitile captate de aceste CD-uri (de la stele ,luna,etc),alunga Iepurii,acestia crezind ca e Bufnita,care asa cum se stie ii ataca si ii maninca.Randament este garantat de 100%.De 4 ani nu am probleme la 1 ha livada.CD-uri gasiti pe la firme care le arunca sau copii cu calculator.Succes.

La sfrit de toamn
November 24, 2011 at 1:16 pm Raspunde [...] Tratamente de iarn la pomi fructiferi n ncheiere pornii muzica i uitai-v la nite fotografii, pentru c e toamn i e bine: [...]

La sfrit de toamn
November 24, 2011 at 1:16 pm Raspunde [...] Tratamente de iarn la pomi fructiferi n ncheiere pornii muzica i uitai-v la nite fotografii, pentru c e toamn i e bine: [...]

Adviso
December 15, 2011 at 12:36 pm Raspunde Solutia completa si eficienta pentru tratamente de iarna

http://www.e-adviso.ro/ro/produse/pachet-pachet_complet_tratament_iarna-3_produse.jsp ciheianu
January 2, 2012 at 9:47 am Raspunde Draga Huni, eu te intreb de stropirea pomilor iar tu imi vorbesti ma rog imi scrii de cresterea prepelitelor,in pomi, aici nu am anteles corect.(desigur a fost o gluma) La multi ani si rod bogat cu cat mai putine stropiri!!!

avram
January 3, 2012 at 12:16 pm Raspunde in primul rand va salut si an nou fericit. am 1,05 ha teren care este plantat cu pomi(mar) iar acum in toamna a facut un an de la infiintare. vreau sa.i stropesc luna asta sau in februarie. daca am citit bine, ai scris ca ii stopesti cu confidor oil si champion. aceste doua substante merg amestecate si date impreuna sau stropirile trebuiec facut-e separat. care e concentratia pentru fiecare substanta si la cate zile trebuie data una fata de celalanta.

Adviso
January 4, 2012 at 12:26 am Raspunde @Avram Iti recomand un tratratent extrem de eficient cu produse care sunt si acreditate pentru agricultura biologica si anume: 1,5% Ovipron 2000 (ulei mineral)+ 1% Bouillie Bordelaise (cupru) +0,5% Microtjiol special (sulf) Aceste produse finnd originalele frantuzesti le poti amesteca fara grija. Stropesti in perioada de repaus vegetativ (pana la stadiul de buton) la temperaturi de peste 7C cu un volum suficient sa imbaiezi bine pomul sau vita. Vei contro;a eficient atat daunatorii care ierneaza in scoarta cat si mane, bacterioze, fainare, etc. Pentru mai milte detalii urmareste linkul:

http://www.e-adviso.ro/ro/produse/pachet-pachet_complet_tratament_iarna-3_produse.jsp o armeria
January 4, 2012 at 11:30 am Raspunde @Adviso: Am vazut cateva produse de pe site, dar nu am vazut specificat organismul care le certifica (biologic). Recunosc ca nu am intrat la toate sectiunile Poti sa-mi dai un link sau sa specifici ?

Adviso
January 4, 2012 at 7:12 pm Raspunde @armeria Organismul care le certifica pentru agricultura ecologica conform regulamentului CE nr 834/2007

este ECOCERT. Pentru exemplu am atasat declaratia producatorului pentru Bouillie Bordelaise

avram
January 5, 2012 at 4:13 pm Raspunde ok, am inteles in parte din ofertanu stiu cat de bune sunt produselea astea, nu le cunosc, nu le.am folosit fata de champion si confidor care le.am mai folosit concentratia aia de 1,51,00 si 0,5% etc se calculeaza la 100 de litri apa sau la 10 litri apa.?????????? esti furmizor de produse fitosanitare, etc??? daca da poate vin si cu alte comenzi, plus cereri , sfaturimultumesc

Adviso
January 5, 2012 at 4:46 pm Raspunde @avram La tratamentul de iarna este important volumul de solutie utilizat deoarece trebuie ca scoarta sa fie bine imbaiata pentru a se forma o pelicula. Volumul aplicat pe pom este proportional deci cu talia pomului. De ex. pentru 10L solutie se amesteca 150 ml Ovipron 2000 cu 100 g Bouillie Bordelaise WDG si 50 g Microthiol Special. 10L ajung in general pentru 2-3 pomi de talie medie. Mai multe detalii tehnice pe http://www.adviso.ro

S scpm livada de licheni (Xanthoria parietina)


January 7, 2012 at 3:03 am Raspunde [...] se ncetinete creterea tulpinii sau a ramurii. De aceea, zic ei, cel mai indicat ar fi s fie stropii cu oxid ce cupru n proportie de 300 500gr la 10 litri de ap. Lucrul acesta e bine de fcut primvara, [...]

Adelina
January 12, 2012 at 3:59 pm Raspunde Multumesc pentru sfaturi ,chiar ne sunt de folos!

Simona
January 22, 2012 at 10:51 am Raspunde am si eu o mica gradina in care de 2 ani plantez pomi fructiferi(cires, cais, piersic, visin, par, gutui). Imi puteti spune daca pot folosi aceeasi solute de stropire pentru toti sau trebuie separat, pe categorii? Anul trect i-am stropit o singura data prin martie, dar era foarte tarziu, cel putin asa mi s-a spus. Cand sa ii stropesc? Spuneati ca dupa taiere. Cand pot sa ii tai? Nu ingheata daca ii tai acum? Va multumesc.

andreea
February 26, 2012 at 12:54 pm Raspunde buna as vrea sa va intreb ce solutie sa folosesc pentru pomii fructiferi cum ar fi,meri gutui,zarzare,piersic intrebarea mea este:dece cind ies merii cad din copaci nu apuca sa se coaca si ele cad daca le vezi zici ca sunt stricate as vrea sami recomande cineva ce solutie sa folosesc.va multumesc si astept sami zica cineva ce solutie trebuie sa ai stopesc.

savu
March 1, 2012 at 7:02 pm Raspunde @andreea: Mergi la o farmacie fitosanitara si te vor sfatui cei de acolo.

savu
March 1, 2012 at 6:57 pm Raspunde In aceasta perioada se pot stropi si puietii de 1 an ce vor indeplini functia de port-altoi? Mentionez ca incepind cu 15 martie incep sa altoiesc; marul,prunul si ciresul.Va multumesc anticipat si va doresc recolta bogata.

Dorian
March 3, 2012 at 7:08 pm Raspunde am o mica livada de pruni,meri,peri si ciresi si vreau sa ii tratez contra daunatorilor ce sfaturi imi dati MULTUMESC

flori gargarita
March 8, 2012 at 12:27 pm Raspunde carmen la ciresi circula o boala dinspre bulgaria numita in ghilimele cancer nu poti face nimic eu sunt in aceeiasi situatie am consultat o statiune de cercetare si mia analizat nu e nimic de facut

misu
March 12, 2012 at 7:43 pm Raspunde am plantat corcodus si visin turcesc si am altoit in ei cais,cires si piersic,in total 250 pomi,unii mai mairi unii mai mici,i-am stropit acum o sapt.cu piatra vanata,e bine?Am folosit la inceputul iernii Emerite-Oil si nu il vad mentionat in pomicultura,e bine?

misu
March 12, 2012 at 7:45 pm Raspunde si inca ceva.trunchiul caisilor a crapat longitudinal,care este cauza si cum sa previn asta?cum se numeste boala? cum o treatez?

Marian
March 15, 2012 at 12:27 pm Raspunde

Ce crezi: La cat timp pot aplica Champion-ul dupa ce am stropit cu ulei horticol? Sau, exista vreun site unde sa pot sa aflu? Mersi

Adviso
March 16, 2012 at 12:51 am Raspunde 1.Ce ulei horticol ai aplicat? Cat a trecut de la aplicare? 2.In general un tratament cupric (Champion) se aplica in toamna. L-ai aplicat? Nu trebuie depasita faza de buton adica deschiderea mugurelui

marian
March 17, 2012 at 7:24 am Raspunde Am aplicat Confidor oil acum o saptamana. Championul inca nu l-am dat ca am auzit ca nu se combina sub nicio forma si m-am gandit ca daca il dau repede (la cateva zile) tot mai pot avea loc niste reacti Mersi pt promptitudinea raspunsului. Si daca tot te-am deranjat ai ideea daca in groapa aferenta marcotajului la vita de vie se pune vreun pamant special? Mersi inca o data.

nicoleta
March 17, 2012 at 5:24 pm Raspunde Oare e tarziu sa mai apic acum Confidor>>>?/

Ella von Heizer


March 29, 2012 at 3:08 pm Raspunde @nicoleta: Confidor se aplica in vegetatie, daca semnalati un grad de atac mare al afidelor. El este un aficid prin excelenta.

Manu
March 28, 2012 at 7:57 pm Raspunde Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Acasa am plantat visini, ciresi amari si ciresi dulci. Toate au mers struna, numai ca dupa inflorire s-a intamplat ceva cu frunzele pt ca au inceput sa se pateze si sa se usuce. In final s-au uscat si fructele. In fiecare an se repeta situatia. Am observat ca si vecinii nostri patesc acelasi lucru. Mentionez ca nu am facut stropiri pana acum.

misu
April 1, 2012 at 12:33 pm Raspunde se aplica un tratament in luna noiembrie,decembrie cu o substanta pe baza de cupru (champion,cupral,etc),adica o imbaiere(aplici substanta pana o vezi ca curge de pe ramuri) si dupa,la un interval de 2-3 sapt,aplici un insecticid pe baza de ulei(oil),ex:Confidor-oil,emeriteoil,ecalux-oil,etc. In luna februarie repeti cele doua tratamente,tot la peste 6 grade in atmosfera. Championul previne bolile de primavara(monilioza care este cea mai periculoasa si care de fapt ti-a afectat pomii,iar insecticidul uleios,are dublu rol.De asfixiere a daunatorilor si de ucidere a lor.Este totusi o problema.Tu aplici tratamente pomilor si vecinii nu.Tot timpul vor exista probleme dar daca stai cu pompa in mana o scoti la capat.succes!

Manu
April 1, 2012 at 2:58 pm Raspunde @misu: multumesc

misu
April 1, 2012 at 12:35 pm Raspunde urmaresete calendarul stropirilor pe net care planifica cu aproximatie tratamentele.

misu
April 1, 2012 at 12:35 pm Raspunde cati pomi ai si ce soiuri? la ce distanta i-ai plantat unul de celalalt?

viorel
April 2, 2012 at 9:34 am Raspunde Huni,prezentarea ta este destul de bun dar marketingul afiliat ascuns n ceea ce privete cartea nu-l mai folosi.

huni
April 2, 2012 at 12:21 pm Raspunde Buna viorel. M-am gandit mult daca are sens sa-ti raspund, dar o fac, pentru ca ma intereseaza ce anume te deranjeaza in marketingul afiliat?

onetiu maria
July 25, 2012 at 9:35 am Raspunde sooper sfaturi ,multumim!

Anonim
September 26, 2012 at 4:51 pm Raspunde as vrea sa stiu cu ce stropesc pomii iarna

adrian
November 16, 2012 at 4:20 pm Raspunde buna ziua, detin o mica livada de ciresi doresc sa imi spuneti cu ce se stopesc ciresii in aceasta perioada?va multumesc

S-ar putea să vă placă și