Sunteți pe pagina 1din 24

Who I Am: "Orice are forma, poate fi definit.

Si orice poate fi definit, poate fi


invins". Sun Tzu, 500 B
Bro!n "# Bazic o$ "%.5.#
Bro!n "# Bazic o$ "%.5.#
Who I Am : "Orice are forma, poate fi definit. Si orice poate fi definit, poate fi
invins". Sun Tzu, 500 B
Stiati & Sau poate nu
luni, 8 noiembrie 2010 Gradina si Luna 5 comentarii
http://vasi-gioni.blogspot.ro/2010/11/stiati-sau-poate-nu.html

e $e'atura este intre 'radina, $una, conste$atii$e zodiacu$ui si ca$endaru$ 'radinaritu$ui (iodinamic&
)ectia I
Astazi voi vor(i despre semne$e de aer, apa, foc si pamant si despre conste$atii$e zodiaca$e care
corespund acestor semne.
*esti+apa ,*$ante de $a care consumam frunze$e: spanac, varza ..-
Ber(ec+foc ,*$ante de $a care consumam seminte$e sau fructe$e-
Taur+pamant ,radacinoase: te$ina, pastarnac, ridichii-
.emeni+aer ,f$ori-
/A+apa ,*$ante de $a consumam frunze$e: spanac, varza ..-
)eu+foc ,*$ante de $a care consumam seminte sau fructe-
0ecioara+pamant ,radacinoase: te$ina, pastarnac, ridichii-
Ba$anta+aer ,f$ori-
Scorpion+apa ,*$ante de $a care consumam frunze$e: spanac, varza ..-
Sa'etator+foc ,*$ante de $a care consumam seminte sau fructe-
apricorn+pamant ,radacinoase: te$ina, pastarnac, ridichii-
1arsator+aer ,f$ori-
2upa cum se o(serva, e3ista o ordine care se repeta. Atunci cand )una se af$a intr+una din aceste
conste$atii ,ordinea este, firesc, cea cu care ne+am o(isnuit, sta in 4ur de #+% zi$e. In aceste zi$e ea isi pune
amprenta pe ceea ce facem noi in 'radina.
2e e3emp$e, cand $una trece prin 1arsator, conste$atia este de aer, atunci, ne ocupam de f$ori.
and )una trece prin apricorn, conste$atia este de pamant, atunci, ne ocupam de radacinoase.
and )una trece prin *esti, conste$atia este de apa, atunci, ne ocupam de p$ante$e de $a care
consumam frunze$e.
2aca urmarim a$endaru$ de 'radinarit din revista .radina mea de vis, o sa o(servam aceasta ordine si
in'ri4iri$e p$ante$or corespunzatoare.
/adacinoase +5 0$ori +5 *$ante cu frunze +5 *$ante cu fructe sau seminte +5 /adacinoase +5 0$ori........
6oduri$e )unare 7 68 se 'radinareste
In fiecare $una e3ista cate doua + trei 6oduri $unare, zi$e in care nu se 'radinareste.
Ati vazut ca e3ista o $o'ica frumoasa intre )una, zodii si 'radina& 1oi continua.
6ame
Author description. Search this te3t in 9our temp$ate code and rep$ace it.

5 comentarii:
cristina spunea...
aaaa, in sfarsit prima $ectie: mu$tumesc. asa sa $e faci si pe urmatoare$e, sa inte$e' si eu, care
sunt cam 'rea de cap $a faze din astea.
12 noiembrie 2010, 10:14
vasi spunea...
u p$acere,pre'atesc a doua $ectie tot $a fe$ de e3p$icita.
12 noiembrie 2010, 14:12
Anonim spunea...
red ca artico$u$ ar fi deose(it de interesant daca n+ar fi atat de "dez$anat" + cred ca tre(uie putin
rearan4at, daca nu va suparati.
B$o'u$ este foarte interesant si printre putine$e care a(ordeaza pro($ematica 'radinaritu$ui
(iodinamic.+Succes in continuare si poate o reeditare a artico$u$ui.;u$tumesc
15 ianuarie 2011, 13:14
Vasi spunea...
;u$tumesc pentru o(servatie,cred ca s+a intamp$at ceva cu 'oo'$e trans$ate,ca a parut ca fiind
tradus inapoi din en'$eza,cam asa ceva.Oricum cred ca acum este O<.
;u$tumesc pentru vizita:
15 ianuarie 2011, 16:54
vcuicsor spunea...
;u$tumesc pentru promptitudine si seriozitate.8n artico$ foarte uti$ pentrui cei care cred in
(iodinamica.
16 ianuarie 2011, 13:28
)una in crestere
.radinarit in functie de faze$e $unii + )una in crestere
duminic, 2 ianuarie 2011 Gradina si Luna 7 comentarii

http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/grainarit-in-!unctie-e-!a"ele-lunii.html
=ste Ianuarie si de4a ne 'andim $a noua noastra 'radina. Si iar invatam.
Am vor(it despre faze$e $unii , despre conste$atii si 'radina, acum aprofundam ce tre(uie sa facem in
fiecare perioada a $unii.
Fazele lunii
*e % Ianuarie este )una 6ou. Incepe faza de $una in crestere.e putem face in aceasta perioada :
fazele lunii ianuarie (sursa-internet)
)una in crestere
*erioada cuprinsa intre $una nou> si $una p$ina, care este perioada ?n care $umina este in crestere, este
cea mai (una pentru p$antarea sau insamantarea p$ante$or anua$e, ce$e de $a care se consuma parti$e
crescute deasupra so$u$ui.
*rimu$ *AT/A/
In timpu$ primului trimestru, sau timpu$ de $a $un> nou> $a primu$ patrar, se cu$tiva p$ante$e anua$e cu
crestere deasupra so$u$ui, ?n specia$ p$ante cu frunze care produc seminte ?n afara de fructe. ateva
e3emp$e de p$ante in primu$ trimestru sunt sa$ata,sparan'he$, varza, te$ina si spanac.
Se pot p$anta f$ori, cu$tivate pentru frumusetea sau parfumu$ $or.
In timpu$ ce$ui de-al doilea trimestru, sau timpu$ de $a primu$ patrar $a $una p$ina, se cu$tiva p$ante anua$e
care au crestere mai sus de nive$u$ so$u$ui,ce$e care produc seminte in interioru$ fructu$ui, spre e3emp$u :
faso$e, mazare, ardei, rosii, vinete, castraveti.
+Se mai pot p$anta zmeura,a'rise,mure.
+*e parcursu$ unei perioade de deceta, semanam seminte$e atunci cand )una este in crestere, cat mai
aproape de )una p$ina, pe cat este posi(i$.
+In cazu$ in care p$ante$e au nevoie de un impu$s in crestere, adau'am in'rasaminte or'anice in so$, in a$
doi$ea trimestru, cat mai aproape de $una p$ina, in specia$, in cazu$ in care p$ante$e au nevoie de fosfor.
In toata perioada se pot face insamantari.
+0o$ositi acest timp pentru a sem>na 'azon , 'rau sau a$te cerea$e.

+Se seamana seminte de $e'ume$e cu frunze si f$ori, care au crestere deasupra pamantu$ui si nu se
(azeaz> pe dezvo$tarea e3tensiva a radacinii.

+Trandafirii se pot p$anta in primu$ sau a$ doi$ea trimestru din $una in crestere.

+Se pot efectua a$toiri.

+*$antati sau transp$antati p$ante de apartament in timpu$ $una in crestere, astfe$ incat p$anta poate
va$orifica pe dep$in cresterea $uminii.

+0ructe$e si $e'ume$e destinate consumu$ui imediat se reco$teaza in aceasta perioada, deoarece
con@inutu$ de apa a$ in'rediente$or este mai mare, sa$ate$e sunt mai fra'ede si fara te3turi $emnoase,
nep$acute.

+Se aduna p$ante aromatice, care urmeaz> sa fie uti$izate pentru u$eiuri$e esentia$e pe care acestea $e
contin. ontinut de u$ei este mu$t mai concentrat in acest moment.

+=ste moment prie$nic pentru udarea 'ramezii de compost.
8ne$e p$ante,cum ar fi usturoi, pepeni si cerea$e, pot fi p$antate in oricare din primu$ sau a$ doi$ea
trimestru.
8rmeaza )una in descrestere.
.radinariti cu dra'oste:
6ame
Author description. Search this te3t in 9our temp$ate code and rep$ace it.

7 comentarii:
lotuslea! spunea...
1er9 interestin' and informative post. ThanAs for visitin' m9 ($o', .ardentropics.
3 ianuarie 2011, 15:50
vcuicsor spunea...
Informatia este (una dar ima'ini$e sunt din artico$u$ urmator pro(a(i$, pentru ca ne arata $una in
descrestere adica in forma $iterei si nu in crestere ,adica $itera 2-.;u$tumesc.
15 ianuarie 2011, 13:35
Vasi spunea...
2a, ai dreptate, mu$tumesc pentru corectare.Sa vede ca ai studiat artico$u$ si ma (ucur.
;u$tumesc pentru vizita:
15 ianuarie 2011, 1#:44
$ipm spunea...
0oarte interesant artico$u$.
Sunt curios de unde ai af$at aceste informatii B-
Stiu ca si (unicii isi pro'ramau anumite $ucrari in $e'atura cu faze$e $unii... si stiau ei ce stiau.
2in pacate ne+am rupt de natura ,unii dintre noi- si acuma incercam cu disperare sa nu pierdem
si ce ne+a mai ramas.
Are si internetu$ partea $ui (una, informatia circu$a mu$t mai repede si poate ne va a4uta sa
pastram ce mai stie unu$ si a$tu$.
;u$tumesc.
30 aprilie 2012, 0%:3#
Vasi spunea...
ipm,
am studiat mu$te materia$e de acest 'en. )a un moment dat, af$i $o'ica si nu ti se mai pare 'reu.
6umai (ine:
30 aprilie 2012, 23:24
$ipm spunea...
=ram curios doar daca in studiu$ tau ai 'asit referinte autohtone, de 'enu$ "din (atrani se zice
ca...".
6u am dovezi, insa cred ca si (atranii in trecut isi core$au $ucrari$e in functie de faze$e $unii.
Sin'uru$ $ucru pe care $+am auzit era $e'at de taiatu$ $emne$or $a padure.
1 mai 2012, 1%:42
Vasi spunea...
ipm,
nu am 'asit asa referiri, p$us ca si cartea din care citesc si site+u$ pe care i$ studiez nu sunt
romanesti. artea este scrisa de o en'$ezoaica si site+u$ este indian, de a'ricu$tura (iodinamica.
6umai (ine:
)una p$ina
)una p$ina + e putem face in 'radina
luni, 17 ianuarie 2011 Gradina si Luna 26 comentarii
http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/luna-plina-ce-putem-!ace-in-graina.html
Mi-a placut tot timpul Luna plina. Lumina cu care ne invaluie noaptea imi da o siguranta
stranie. Imi place sa o admir din pat, cand trece prin dreptul geamului, imi place sa stau
cateva clipe mai mult sa o privesc, seara, cand ma plimb prin curte.
Luna plina ne influenteaza somnul, deciziile pe care le luam, ne influenteaza corpul si
modul in care el reactioneaza. Dar nu am sa discut despre acest lucru. Eu vreau sa ma
refer aici, la activitatile din gradina.
Luna plina
Ap$icarea I6S=TII2=)O/

Luna plina tine, cam 3 zile (nopti) -!,",#$ ianuarie, dar in general putem face urmatoarele
activitati %
- &e pot face insamantari cu '! ( inainte de Luna plina
- &e pot aplica ingrasaminte lic(ide cu '!( inainte de Luna plina
- &e pot aplica solutii preparate pentru controlul fungilor ( e).parul porcului )
- &e pot aplica solutii preparate pentru controlul insectelor ( e).ceaiul de usturoi sau ardei
iute...)
- &e pot aplica ( pentru cine sta langa mare) alge, ca mulci, impotriva melcilor.
- &e pot aplica animalelor, tratament impotriva parazitilor interni cu '!( inainte de Luna
*lina (e).usturoi si otet de mere pe stomacul gol)
In ceea ce priveste luna Ianuarie #$, maine ziua de ! si in ziua de 3$ avem +oduri
Lunare, deci nu trebaluim nimic ce tine de gradina.
,stazi, - ianuarie -Luna in .aur -/ radacinoase -/ 0idic(ii, morcovi, usturoi, ceapa....
Maine, inca odata va spun, nimic gradinarit.
Dupa data de #$ ianuarie, Luna intra in perioada de descrestere, despre care urmeaza sa
vorbesc.
1radinariti cu dragoste2
6ame
Author description. Search this te3t in 9our temp$ate code and rep$ace it.
26 comentarii:
cristina spunea...
3 &e pot aplica solutii preparate pentru controlul fungilor ( e).parul porcului )
- &e pot aplica solutii preparate pentru controlul insectelor ( e).ceaiul de usturoi sau ardei
iute...)3
unde sa le aplic pe astea4 direct pe sol4
1# ianuarie 2011, 15:35
Vasi spunea...
&olutiile de care am amintit se aplica si direct pe sol,inainte de plantare,cum e cazul la parul
porcului, dar si direct pe plante.,m sa scriu un articol separat cu solutiile astea si modul de
aplicare.
,ici am vrut sa spun ce putem face in zilele cu Luna plina.
Mai vorbim.
1# ianuarie 2011, 1#:31
vcuicsor spunea...
5oarte interesant si bine scris -vad ca te preocupa biodinamica - pe cand un articol despre
faimoasele preparate 6$ -6$!.
1# ianuarie 2011, 20:26
balauregraina spunea...
e clar2 urmatoarele doua nopti vor fi a7 naibii de lungi ...
1# ianuarie 2011, 22:00
Vasi spunea...
*entru faimoasele preparate biodinamice, imi mai trebuie ceva e)perienta,pe care sper sa o
acumulez.*ana atunci,am sa folosesc plantele acelea sub forma de solutii,decocturi,
ceaiuri,composturi.
1# ianuarie 2011, 23:2&
Vasi spunea...
Laura,in noptile astea lungi,daca nu putem dormii,ne facem planuri((a,(a,(a)
1# ianuarie 2011, 23:31
$arol spunea...
.(e near full moon 8as lovel9 tonig(t . . . rising over t(e 8(ite landscape2 It is ver9 cold22 M9
indoor plants 8ould en:o9 a biod9namic preparation2 En:o9 t(e lunar pulls and sig(ts.
1% ianuarie 2011, 05:50
Anonim spunea...
salut,
as dori sa stiu dupa care calendar de gradinarit dupa fazele lunii te g(idezi4 ai obtinut
rezultate care sa faca diferenta4ca eu mi-am cam facut capul 3calendar3,am gasit mai multe
surse incat sunt intr-o ceatat totala. ma intereseaza treaba asta cu fazele lunii, insa uite ca
m-am cam impotmolit.m-ai putea a:uta4
11 !ebruarie 2011, 23:2#
Vasi spunea...
Eu am studiat mai multe,unele sunt mai sumare,altele nu spun despre noduri lunare,unele
sunt siderale,altele biodinamice sau siderale.(ultimele doua se aseamana).In final,cel dupa
care ma g(idez este cel biodinamic.I-am inteles logica si nu-l mai sc(imb.,gricultura
biodinamica din India,este cea care respecta principiile biodinamice,asa dupa cum ele au
fost descoperite.
Dupa calendarul lor ma g(idez.Este primul an in care am sa tin cont, cat pot de mult, de
el.Deci,rezultate am sa observ dealungul anului.
Daca citesti toate articolele pe care le-am scris in 3gradina si luna3,cred ca ai putea sa
deslusesti logica, daca nu,intreaba-ma orice nelamurire,daca stiu,iti raspund,daca nu,ma
documentez si tot aflam.
Multumesc pentru vizita si mai vorbim.
12 !ebruarie 2011, 11:43
iulia spunea...
a-'-a incercare de postare a comentariului(o fi legatura mea la net mai slaba42)noroc ca
te)tul il aveam copiat%
am citit articolele tale despre influenta lunii asupra plantelor. de fapt eu am a:uns aci pe
blogul tau cautand informatii despre agricultura biodinamica,si mi-am regasit preocuparile in
ale tale.
am gasit logica in ceea ce spui,dar am inca neclaritati.
care e diferenta intre calendarul sinodic(cred ca asa voiai sa scrii in raspuns)si cel
biodinamic; sideral 4
tu de unde ti-ai luat calendarul dupa care te orientezi4
.luna trece prin diferitele faze%luna noua, primul patrar, luna plina ,ultimul patrar si iar luna
noua,etc.bun.deci sunt lucrari de gradinarit recomandate functie de aceste faze.
#.dar sunt si fazele de luna ascendenta respectiv descendenta,cand luna urca sau coboara
fata de orbita soarelui . si aci am tot citit diferitele recomandari functie de tendinta de urcare
sau coborare a lunii (care e diferita de luna in crestere sau decrestere de care ziceam la pc
si de care ai vorbit si tu in articole)
deci aici am un mare fenomen de ceata %recomandarile sunt asemanatoare pt fenomene
diferite astfel -luna in crestere si luna ascendenta sau luna in descrestere si luna
descendenta .
am gasit pe net aceste calendar sideral
(ttp%;;888.astrologie-info.com;mocal.cgi4language<eng=sidtrop<sid
am comparat cu cel gasit in revista gradina mea de vis si per ansamblu seamana.doar ca cel
de pe net este mai amanuntit .
e). de c(estie iar cetoasa % in revista zic ei ca nu e bine sa semeni in perioada de coborare a
lunii , dar aceasta perioada poate sa contina si per. de luna in crestere cand e bine sa
semeni(e). cu # zile inainte de luna plina2)
nu vad insa in aceste calendare care sunt zilele de perigeu si apogeu, de unde le pot afla4
a, si mai era o alta treaba in articolele tale, referitoare la butasire, care era o> si in faza de
crestere si in cea de descrestere.detaliaza te rog.
iti multumesc2
13 !ebruarie 2011, 0&:32
Vasi spunea...
?una Iulia2
.oate cele ' comentarii, erau in spam.,zi le-am gasit.
&punea o blogarita simpatica odata, ca,desi putem sa gradinarim si singuri, niciodata nu
gradinarim pe cont propriu.Intotdeuna cerem pareri,ne laudam cu legumele si florile
noastre,impartim sfaturi.
,sa,deci diferentele de calendare tin de comple)itatea cu care vrem sa privim acest aspect
de gradinarit.@el sinodic este cel mai simplu si tine cont doar de faza de crestere si
descrestere a lunii,fara sa se complice cu semnele astrologice.@and luna e in crestere
insamantam ce creste deasupra, cand este in descrestere , ce creste sub pamant.Iar
celelalte doua sunt asemanatoare,cel sideral este mai complicat,un pic,nu am citit despre el.
Eu am avut e)perienta cu feng s(ui-ul,despre care am citit cred ca vreo $ carti,pana mi-am
dat seama ca e)ista nustiu cate scoli si nus( cate regului.,sa ca m-am oprit la una
singura.,sa si aici.,m studiat mai mult pe cel biodinamic,defapt agricultura biodinamica,care
mi s-a parut deosebit de interesanta si 3primitiva3,e)act pe sufletul meu.
,m citit si eu despre luna in urcare si in coborare,unde trebuie sa ai un punct de reper in
functie de care sa observi in fiecare seara si la aceeasi ora,daca luna e in urcare sau in
coborare.E complicat si am considerat ca trebuie sa parcurg etapa asta pe care am inteles-o
cat de cat pana sa a:ung sa tin cont si de urcarea si coborarea lunii.Deci am dat-o
deoparte.&i m-am (otarat la calendarul pe care in vezi la mine,@,LE+D,0 LA+,
5E?0A,0IE, din dreapta paginii.,colo am si zilele cu luna apogeu si perigeu.*e acela l-am
luat, prelucrat si tradus de pe site-ul (ttp%;;888.biod9namics.in;calendar.(tm
este un site foarte,foarte bun.Descrie in amanunt toate preparatele si multe sfaturi.
@u butasii,ai dreptate,cred ca este o gresala.&igur se face cad luna este in
descrestere,deoarece se insista pe formarea radacinilor.,m sa sterg din partea cealalta.
+u stii cat ma bucur ca mi-am gasit o prietena 3lunatica3si 3biodinamica3.
Deci ramai la un singur calendar,ca altfel nu iesi din ceata.
,stept raspuns.
,propo ai vazut filmul pe care-l am la articolul cu 3vreau sa-mi salvez gradina34
13 !ebruarie 2011, 1#:40
iulia spunea...
multumesc pt raspunsul tau, vasi, si eu ma bucur ca ne-am cunoscut pe aci. acum ma uit de
zor pe site-ul recomandat de tine, e intradevar foarte bun, are o gramada de informatii, o sa-l
citesc din 3scoarta-n scoarta3.
am incercat sa vad filmul de pe pagina cu salvarea gradinii dar nu merge, imi apare ca
indisponibil, verifica te rog ,as vrea sa il vad .
ai dreptate, agricultura biodinamica e ceva simplu si primitiv, cum zici, dar sunt sigura ca
stramosii nostri tarani stiau sa priveasca natura cu mult mai multa atentie ca noi, si se bazau
pe aceste observatii atunci cand isi lucrau pamantul .aveau momente potrivite in care era
bine sa se semene ,sau sa se recolteze ,cand anune sa faca alte munci, e)act cum vedem
noi acum in aceste calendare biodinamice.
trebuie sa invatam sa observam natura si cerul ca niste copii, cu o curiozitate si atentie
ma)ima. stiu ca atunci cand eram mica,aveam o mica gradinuta a mea, imi semanam tot
felul de flori, si zi de zi ma uitam de nu stiu cate ori sa vad ce sc(imbari sunt, sau ce floare a
mai rasarit.
trebuie sa ne redesc(idem oc(ii la frumusetea naturii2
15 !ebruarie 2011, 12:56
Ap$icarea 086.II2=)O/
Vasi spunea...
Bff, ce rau imi pare,dar e scos de pe google video.,m sa mai incerc sa vad daca merge,uite
ca mai bine mi-l salvam in calculator,dar nu mi-a trecut prin cap ca-l pot opri.
.u stai la tara sau la oras4 &igur la tara.La oras esti usor tras catre modernism,la tara, mai
catre primitivism,in sensul bun al cuvantului.Eu am crescut la oras #$ ani,dupa care m-am
mutat la tara.La inceput puneam arpagicul cu plantatorul, dar am facut cea mai buna
alegere.
@red ca azi, din cauza ca au aparut solutii c(imice pentru toate problemele,oamenii nu mai
stau sa caute in natura acele dezec(ilibre care ar putea duce la anumite boli..aranii,pe
vremuri,neavand la indemana nici un praf,nici un conservant,atunci isi gaseau singuri solutii
la problemele gradinii,cerand a:utor la natura.
&i,apropo,acum am inteles de ce se stropeste gradina si pomii cu fierturi de parul porcului
sau alte solutii fungicide,cu doua zile inainte de luna plina.Deoarece in zilele cu luna
plina,umiditatea in atmosfera este ma)ima,moment propice pentru dezvoltarea ciupercilor pe
plante (a micozelor),care stim cu totii ca se dezvolta cand,ori ploua foarte mult, ori nu aerisim
bine in solar,ori punem plantele prea dese si nu circula aerul.&tropind culturile sau solul cu
solutiile alese, cu '! ore inainte de luna plina, stopam aparitia sau dezvoltarea
acestora.&tiai4
De e)emplu,maine,pe C ar fi potrivit de stropit in solar (la mine ar fi a doua oara)sau
rasadurile din pervaz.&e zice ca preventiv o data pe luna ,curativ mai des.
*ana la urma,Iulia,te-ai (otarat la ce @alendar sa te opresti4 .e-am convins cu al meu4
Mai vorbim.
15 !ebruarie 2011, 14:0%
iulia spunea...
draga Dasi, eu locuiesc la oras222 dar am noroc ca undeva mai la margine. si la casa
parinteasca am locuit tot la oras dar aveam o curte mare,unde a fost micul meu colt de
rai,prin care si acum mai (oinaresc in gand. iar in vacantele de vara mergeam la tara, unde
stateam si cate # luni, tare frumos mai era.
acum am o gradina mai mica, vreo 6$$mp am in gri:a.dar deocamdata e bine si atat.doar ca
pamantul e tare slab, trebuie sa trag sa-l ameliorez , sa-l ingras. mi-as dori foarte mult sa pot
locui la tara .
dar deocamdata incerc sa traiesc cat se poate de simplu si aici la oras.
cred ca ai facut o alegere foarte buna, cum ziceai si tu.
m-am uitat la calendarul tau (preluat de pe site-ul de care mi-ai zis), si am observat ceva .
datele ;orele pt diferite fenomene astronomice sunt date la ora Indiei, care are un decala:
fata de ora noastra. cred ca trebuie facuta o mica corectie.
asa ca pana la urma asta o sa fac, voi urmari si eu acest calendar biodinamic.
deaia m-am tot agitat si eu atata, sa inteleg pe cat se poate , si sa nu aplic la modul fanatic
niste reguli.
sa stii ca si eu tin un :urnal de gradina intr-un caiet, inca de anul trecut. mi-am notat tot ce
am facut .e foarte folositor, si acum recitesc ce faceam in primavara trecuta de e), si aduc
ameliorari in activitatile de acum. la care voi aplica si principiile biodinamice.
am pus pe pervaz rasadurile de rosii;ardei,vinete intr-o zi de fructe, evident. alaltaieri am pus
conopida si brocolli ,ca era zi potrivita pt flori(anul trecut am avut un mare rateu cu aceste
doua legume-rasadurile au fost luate din piata)
nici eu nu folosesc deloc c(imicale in gradina, doar cu piatra vanata am dat (e acceptata de
agricultura ecologica)am facut in sc(imb plamadeala de urzica, ceai de coada calului cu care
mi-am stropit straturile.
mi-am tot luat carti despre cultivarea ecologica a legumelor si fructelor .
cred ca e foarte bine sa putem sa discutam despre e)perientele noastre.
1# !ebruarie 2011, 12:55
Vasi spunea...
Eu,parca am facut un calcul la ore,mi-a dat diferenta de # ore,dar daca ai alta parere o
punem in aplicare.
?un,dar ce face cu preparatele acelea superbe4
Eu,c(iar daca am o vacuta,nu gasesc coarne,nici macar unu,am intrebat in toate partile
(bine ca,toti s-au uitat foooarte dubios la mine). ,m zis ca pana cand oi gasi mai invat.
.u ai reusit sa faci vre unul din ele4
1# !ebruarie 2011, 13:43
iulia spunea...
abia acum le studiez(preparatele).inca nu am facut decat cele de care ti-am zis, ceva
plamadeli, decocturi.
sa stii ca eu am gasit pe camp anul trecut un corn de la o vaca si l-am tot pastrat, asa ca o
curiozitate, abia acum cititind despre aceste preparate biodinamice vad la ce se poate
folosi.ca sa vezi 2
dar care sa fie e)plicatia logica la folosirea preparatelor facute in cornul de vaca , asa ca sa
nu sune a ...magie4
la calendar, o sa calculez, e mai mult de # ore, o sa ma uit pe ceva date astronomice pt
romania si aflam.
1# !ebruarie 2011, 14:3#
Vasi spunea...
De fapt vaca este animalul sacru,(in cultura indiana)care nu are un stomac ci ' sau 6,spunea
in filmul acela.Mancarea,se duce si se intoarce (acel rumegat)fiind influentata de o energie
care a:unge pana in cornul vacii.&e spune ca, daca isi pierde un corn,se petrece o
sc(imbare in metabolismul (ranei,ceea ce nu e foarte bine.
&tii ca ,unde este un pic de magie,logica nu este intotdeauna la ea acasa.
,ltii folosesc ,in loc de corn de vaca,coa:a de ou de strut.In ele se pune balegarul
proaspat,apoi se ingroapa in pamant ,toamna si se scoate primavara (bine,la anumite date si
faze lunare)cand,daca e descompus cum trebuie,se foloseste in dilutii,in proportii
(omeopatice, stropind toata gradina,campurile cu recolte si pomii.
?iodinamica are ca scop,mai mult,sanatatea pamantului.De aici vine si sanatatea plantelor.
Inafara de corn,se mai foloseste si craniu de animal domestic,tot pentru descompunerea
unor plante.Dar o sa citesti tu acolo.
*astreaza cornul,o sa-l folosesti la toamna.*oate gasesc si eu unul,pana atunci.
,cum o sa ne ocupam de papadie,ca e prima carea apare.
Mai vorbim.
1# !ebruarie 2011, 15:12
iulia spunea...
(ai ca am gasit.
ora 0omaniei e la 3%3$ ore in urma Indiei.
de. e) cand la ei e ora # ziua la noi este !.3$ dimineata.
1# !ebruarie 2011, 15:2%
Vasi spunea...
Ee,nu e c(iar mult,cat sa ne incurcam in calendar.
Mai vorbim.
1# !ebruarie 2011, 1#:5#
Anonim spunea...
@oncret% cind se seamana radacinoasele4 Merge dupa Luna plina4 @a pina la Luna plina,
adica dupa Luna noua, am semanat legumele care crsc deasupra solului.*oate ai
amabilitatea sa imi spui.&i proportia pentru solutiile anti paraziti, din otet de mere si din apa
cu usturoi, te rog.*oate si vreun site referitor la agricultura biodinamica...
Iti multumesc, o incepatoare .
,urora ma numesc.
1# aprilie 2011, 20:01
Vasi spunea...
,urora, puteai si pana acum sa pui radacinoase intr-una din zilele favorabile pe care le vezi
in @alendar. Dar urmareste si acum care zi este favorabila si insamanteaza. ,cum poti face
si plantari si transplantari, deoarece energia lunii actioneaza sub pamant.
+u stiu la care solutie atiparazit te referi4 Daca imi dai mai multe detalii,poate ma prind %)
Iar despre agricultura biodinamica nu am gasit vreun site romanesc care sa ma lamureasca
mai bine decat unul indian, de unde am luat si calendarul si l-am tradus.@(iar daca este
diferenta de vreo 3.3$ ore.Dar mie mi-a placut foarte mult,c(iar daca biodinamica in gradina
este dificil de aplicat, in sensul ca au acele preparate care nu sunt prea la indemana de
facut. In alte tari se gasesc de cumparat,dar la noi %(.... Dar, in mare, este fantastic sa
urmaresti relatia dintre toate elementele naturii, in gradina ta. &ite-ul este
(ttp%;;888.biod9namics.in;0(95rm.(tm
Eu mai am si carti din care ma inspir in munca mea de gradinareasa %)
.e astept cu lamuriri privind solutia antiparazit.
1# aprilie 2011, 20:42
Anonim spunea...
?Ana ziua, @ristos a inviat.
Multumesc pentru raspuns.Eu ma pricep la astrologie si am pus radacinoasele, banuind ca
dupa Luna plina e o>. @ind ma refer la solutie antiparazit o fac deoarece am citit in site-ul
dvs. ceva despre utilizarea otetului de mere si a nu mai stiu ce, ca solutie anti paraziti.
Locuiesc in ?ulgaria, aproape de Dunare si aici au napadit orbetii( aceia care seamana cu
cirtitele ) si maninca tot, incep cu radacinile de legume sau flori si continua cu ce e la
surpafata.*ur si simplu nu e)ista, zic oamenii,o solutie impotriva lor. @u aparatul acela din
*ra>ti>er nu mergeE am auzit de la o bulgaroiaca sa pui intre straturi zambile albe, de la alta
ca sa pui narcise galbene sau ricin.,iureea2 0od tot. ,veti vreo idee, cumva4 , fost cineva
aici care a avut plantatie de lalele, aduse din Blanda si atunci a inceput invazia. Mai caut si
eu pe net dar ma feresc cit pot de stropit cu c(imicale. @a nu de-aia mi-am facut gradina, ca
sa consum c(imicale2
Multumesc, o seara buna
24 aprilie 2011, 1%:41
Vasi spunea...
,devarat a inviat2 Este o problema cu care noi nu ne-am confruntat vreodata, dar am avut
cartite in solar. Intamplarea a facut ca sa avem la macerat balega proaspata de vaca in apa.
In cursul fermentatiei dega:a un miros cam greu de suportat.Droiam sa o folosim, diluata, ca
ingrasamant suplimentar la rosiile din solar. ,m pus solutie diluata cu stropitoare fara sita si
in gaurile de cartita pe care le aveam. Din cauza mirosului sau a compozitiei ca atare, am
auzit de odata niste sunete ciudate de sub pamant si duse au fost cartitele in acel an din
solar. *oti sa incerci si plantari de euforbia ( laptele cucului este una din speciile cunoscute,
care cresc peste tot). ,stea sunt remedii pentru cartite dar pot merge si la orbeti, mai stii.
Mai vorbim. .e mai astept sa-mi spui ce se mai intampla prin gradina ta.
24 aprilie 2011, 20:22
Anonim spunea...
?una ziua2
@um se face mulcire cu alge4 +oi avem probleme mari aici in zona cu melcii si omizile, e plin
de ei vara de vara si ce e cel mai ciudat, cel mai multi (pui dar si melci mari) se afla la baza
unui smoc(in pe care il avem in curte. ,m incercat anul trecut te(nica cu bere intr-un vas,
dar nu s-a dus nici un singur melc acolo.
Irina
16 martie 2012, 10:4#
Vasi spunea...
Irina, nu stiu sa iti spun concret despre alge,desi am auzit numai de bine despre ele, ca nu
stau pe langa mare, dar cred ca nu este mare lucru. An mulci este un strat de orice poate sa
se descompuna, sa tina cald sau umbra radacinilor, sa tina buruienile sub control, daca
stratul este destul de gros. Daca ai de unde incearca-l cu incredere si te poti numi
norocoasa.
Mentru melci, incearca sa pui in :urul smoc(inului zat de cafea, cenusa sau co:i de oua
sparte. Melcilor nu ar trebui sa le placa. *oti face un amestec din aceste ingrediente, pentru
ca faci bine si solului si smoc(inului, numai nu insista cu cenusa, care in strat mai gros de
cativa milimetri, arde si pune de :ur impre:ur la plante. *entru omizi si cred ca te referi la cele
din copaci, eu as incerca ceai de pelin concentrat pus cate o galeata la radacina copacilor
sau stropit cu el pe pomi si asta in mai multe randuri, incepand de primavara cand pomii
incep sa fie infestati de fluturii periculosi, pana cand acestia depun ouale si a:ung omizi.
Irina, iti doresc bafta si toate cele bune2
16 martie 2012, 13:32
Anonim spunea...
Dasi, multumesc mult pentru sfaturi2 B sa mai apelez la tine, daca nu te superi. ,nul acesta
e prima oara cand ma avant in ale gradinaritului si ma tot documentez de pe blogul tau, iar
unde nu inteleg am sa intreb %o). Eu locuiesc c(iar la mare, deci ar fi usor cu algele, voi
incerca2
Da, da, omizi de copac2 E teroare aici, cel putin vara tot ce e verde in zona e mancat de
omizi, inclusiv vita de vie, frunzele copacilor si tot asa. B sa incerc sa-i stropesc asa cum mi-
ai zis tu si poate scapam, sau macar sa se rareasca2
+umai bine si spor la treaba2 @u drag,
Irina
)una in descrestere
.radinarit in functie de faze$e $unii + )una in descrestere
smbt, 22 ianuarie 2011 Gradina si Luna 8 comentarii

http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/grainarit-in-!unctie-e-!a"ele-
lunii'22.html
1radinaritul in functie de fazele lunii este ca si feng s(ui-ul .@ate bordee, atatea obicee. @u
cat citesti mai mult cu atat te incurci mai mult ((a, (a, (a). ,sa ca daca aveti si alte pareri,
accept orice opinie.
Luna in descrestere, este perioada cuprinsa intre Luna *lina si Luna noua. Este perioada in
care nivelul apei scade,iar lumina descreste.
@e putem face in gradina %
*rima saptamana
.underea @opacilor
0ecoltarea ?utasilor
A 2oua Saptamana
+u se recolteaza
+u se insamanteaza,
2istru'erea Buruieni$or
- *regatirea solului, cine o face, cine nu, poate ingloba compostul, mranita sau solutiile
pentru ameliorarea pamantului (e).var, nisip ).
- In aceasta perioada este bine sa transplantam rasaduri, sa cultivam flori in :ardiniere sau
vase, sa plantam arbori si arbusti.
- 0ecoltarea radacinoaselor si a cartofului
- .underea florilor, a copacilor. *omilor fructiferi li se taie ramurile pentru formarea coroanei,
intr-una din zilele in care luna este intr-o constelatie cu semn de foc ( leu, sagetator,
berbec ). .underea arborilor sau arbustilor cu flori se face intr-o zi in care luna se afla in
constelatie de aer ( gemeni, balanta, varsator )
-obtinerea si plantarea butasilor
,ceste treburi, sunt recomandate a fi facute in prima saptamana, in a doua nu se recolteaza
,nu se insamanteaza, ci ne putem ocupa de buruieni.
Mai vorbim, pana atunci,
1radinariti cu dragoste2
6ame
Author description. Search this te3t in 9our temp$ate code and rep$ace it.

8 comentarii:
vcuicsor spunea...
Atil pentru toti cei care isi ingri:esc gradina folosind metode si principii biodinamice, la fel ca
si celor care cred in feng s(ui.In nr.#;#$ al revistei 31radina mea de vis3 a aparut
calendarul 1radinii pentru anul #$.
*entru cei interesati puteti gasi calendarul si aici (ttp%;;888.astrologie-info.com;mocal.cgi4
mont(<=9ear<#$=da9<=language<eng=sidtrop<sid&ucces pe mai departe.
22 ianuarie 2011, 13:4&
Vasi spunea...
,m studiat calendarul si seamana cu al meu. Este bun. Multumesc pentru aceste completari.
2# ianuarie 2011, 22:56
()* +,-()*- ./- spunea...
am gasit aici calendarul si se poate calcula oricind si iti da si indicatii pretioase.eu anul trecut
am lucrat dupa luna noua si am avut succes.
(ttp%;;888.astrologie-info.com;mocal.cgi
10 ianuarie 2012, 1&:14
Vasi spunea...
@unosc calendarul si l-am studiat si eu.&eamana mult cu cel indian dupa care m-am g(idat
si eu.Este distractiv sa te g(idezi dupa un calendar de specialitate, dar este foarte important
sa il si intelegi.
11 ianuarie 2012, 12:50
()* +,-()*- ./- spunea...
imi puteti da si mie lin>ul cu acest calendar indian.ma intereseaza.multumesc anticipat.
15 ianuarie 2012, 0%:13
Vasi spunea...
(ttp%;;biod9namics.in;
Este un site de agricultura biodinamica si in stanga, undeva sunt calendarele date pe fiecare
luna. Dad ca ultimul este pe decembrie #$. *robabil o sa inceapa sa puna si pe lunile din
anul acesta.
(ttp%;;biod9namics.in;Dec.(tm
&por la treaba2
15 ianuarie 2012, 10:13
()* +,-()*- ./- spunea...
am apucat sa vad acest site dar acum nu se mai vede acest site.daca l-au blocat sau nu stiu
ce se intimpla dar nu se mai vede . la voi se vede acest site4
2# ianuarie 2012, 15:23
Vasi spunea...
Da, si eu am incercat dar nu merge nici la noi.&peram sa se remedieze.

S-ar putea să vă placă și