Sunteți pe pagina 1din 34

Degradarea relaiilor dintre romni,

motiv de sinucidere
Autor: Oana Dan

Numrul sinuciderilor este n cretere, iar specialitii pun fenomenul pe seama


deteriorrii relaiilor interumane, dar i a lipsei de speran, de bucurii i de
valori.
O tnr de 24 de ani i-a pus capt zilelor aruncndu-se n faa metroului, n
staia Piaa Universitii, din centrul Capitalei. Aa s-au deschis, ieri, jurnalele de
tiri de la primele ore ale zilei.
Motivele pentru care tnra, originar din oraul braovean Zrneti, a ales s-i
ncheie astfel socotelile cu viaa i cu societatea rmn nc necunoscute. Aa cum
s-a ntmplat i n cazul lui Sorin Dnilescu, eful diviziei on-line a
trustului Intact - care, pe 19 ianuarie, s-a aruncat de la etajul cinci al blocului
n care locuia - sau n cel al Laviniei Samoil, fost directoare a LOreal - care s-a
sinucis, n noiembrie anul trecut, aruncndu-se de la etajul opt. i ei erau tineri,
aveau viitorul n fa, nu se luptau cu mari probleme financiare i nici nu se
puteau plnge de relaiile cu apropiaii.

Probleme de personalitate
Aparent, au ales s moar fr vreun motiv solid, iar diagnosticul medicilor n
cazul lor a fost simplu: depresie. "Cei aflai n situaia lor nu fac ns dect s
ngroae statisticile noastre. i aa, n ultima parte a anului trecut (lunile
noiembrie i decembrie), numrul sinuciderilor a crescut cu aproximativ 30%
fa de perioada similar a lui 2009", au explicat pentru EVZ surse din cadrul
Institutului Naional de Medicin Legal "Mina Minovici".
i, innd cont de acestea, specialitii - ateptai s prezinte, n cteva sptmni,
Raportul naional pentru 2010 - estimeaz c este posibil ca, atunci cnd vor
trage linie, s aib de-a face cu un nou record sumbru la acest capitol.
Iar psihoterapeuii i specialitii n criminalistic i criminologie au cteva
explicaii pentru motivele care au generat aceast stare de "depresie naional".
i ele nu sunt legate neaprat de criza economic, aa cum s-a tot discutat, ci sunt
mult mai profunde: degradarea relaiilor interpersonale, criza de identitate a

naiunii, lipsa valorilor, a bucuriilor i a speranei.


"ntotdeauna au fost cazuri de suicid n rndul celor care nu au probleme
financiare, ci de personalitate. M refer aici la oameni care i-au pierdut serviciul
i n-au acceptat c nu mai sunt utili. n plus, nu au gsit nici sprijin n snul
familiei", explic Dan Antonescu, fostul ef al Serviciului Omoruri al Poliiei
Capitalei, specialist n criminalistic i criminologie. n plus, o alt cauz a
sinuciderilor o constituie, n opinia acestuia, problemele care apar ca ur mare a
unor conflicte familiale.
"n ultima perioad, s-au nmulit i crimele comise din gelozie, urmate de
sinuciderea autorului. (...) Ct despre cazurile unor oameni realizai financiar,
care au ales totui s-i pun capt zilelor, apare o situaie paradoxal. Acetia au
avut timp pentru afaceri, dar nu au mai avut pentru familie. i, n timp ce ei
fceau bani, partenerul de via a luat-o pe ci greite", conchide criminalistul.
"Conjunctura social afecteaz obiectivitatea"
Astfel de oameni se trezesc c, n timp ce afacerile le-au nflorit, viaa de familie li
s-a dus de rp. E drept c, n aceste cazuri, singura soluie rezonabil ar fi
divorul, ns, din pcate, se ajunge mult prea des la crim, urmat de suicid.
Mai mult, criza economic n-a fcut dect s degradeze re laiile interpersonale,
iar la acest capitol o mare rspundere i revine i mass-media, subliniaz
Antonescu.
"Conjunctura social afecteaz foarte mult obiectivitatea, felul de a gndi. Omul
nu mai percepe ceea ce i se ntmpl ca pe ceva firesc i trector, ci devine
extremist", cu alte cuvinte nu mai accept niciun fel de rabat de la ce i-a propus
i constat c are resurse financiare din ce n ce mai reduse i c nu mai poate
realiza tot ce realiza acum civa ani, cnd i permitea s cumpere anumite
lucruri, s aib anumite destinaii pentru concediu i aa mai departe, conchide
specialistul n criminologie.
"Ne-am pierdut reperele i valorile"
"Oamenii s-ar putea adapta acestei situaii, doar c se instaleaz jena fa de rude
i de a propiai. Iar rezultatul este c nu mai raioneaz. n acelai timp, rudele,
chiar copiii, nu empatizeaz i ncep s-i comptimeasc. i, astfel, aceti oameni,
care nu suport s li se plng de mil, pot claca", ncheie Dan Antonescu.

Mai mult, psihoterapeutul Daniela Gheorghe consider c unul dintre motivele


pentru care oamenii recurg la sinucidere este "destructurarea psihologic".
Aceasta survine pe fond istoric i este amplificat de criza de identitate a naiunii.
"Comunismul ne-a zbuciumat att de tare c ne-am pierdut reperele i valorile.
De aceea, romnii pleac din ar att de uor i apoi le este dor de tot ce au lsat
n urm", afirm aceasta. "
Apoi, dac ne uitm la felul n care reacioneaz romnii la moartea unei vedete,
ne dm seama ct de depresivi sunt", pre cizeaz psihoterapeutul, care subliniaz
c, n acest fel, a par problemele de echilibru, pe care criza economic nu face
dect s le adnceasc. "Dac i spui unei naii c i merge ru, chiar ctre ru se
va ndrepta", adaug Daniela Gheorghe atunci cnd vorbete despre conceptul de
"abuz emoional" cu care se confrunt n acest moment romnii. "La noi nu mai
exist speran, nu mai exist bucurii, nu mai exist valori. Chiar dac noi, ca
naiune, avem un spirit puternic de rezilien i de vindecare, aceast dezbinare
nu face bine nimnui", susine aceasta.
i, din pcate, statul romn nu dezvolt politici publice care s vin n sprijinul
celor cu tendine suicidare, conchid, la unison, specialitii. (A contribuit
Petrior Can)
SFATUL SPECIALITILOR
"Echilibrul poate fi dat de susinere i de solidaritate"
Fiecare are un anumit fel de a fi i de a trece peste eecuri, iar pstrarea
echilibrului este foarte important, spune psihoterapeutul Daniela Gheorghe.
"Dac te mbei cu ap rece dup fiecare succes minor sau dac te pierzi cu firea
dup fiecare eec, ajungi s clachezi", avertizeaz, la rndul lui, Dan Antonescu,
care e videniaz c "e bine s-i pstrezi o doz de optimism, indiferent de
situaia n care te afli".
n plus, n opinia Danielei Gheorghe, un factor important de echilibru este "s
avem repere, valori i ncredere n cineva".
"Iar acesta poate porni fie de jos, din susinerea i solidaritatea semenilor, fie de
sus, din partea autoritilor", arat psihoterapeutul, adugnd c un rol
important n pstrarea dozei de optimism la care fcea referire Antonescu l are
mass-media. Mai mult, specialistul n criminologie consider c fiecare dintre noi
trebuie s evalueze societatea aa cum este ea i s ncerce s se adapteze ei, "nu

s se desprind de societate printr-o sinucidere".


"Sunt oameni care nu mai neleg pulsul societii, care n-au mai fost la film sau
la vreo petrecere de ani de zile", conchide Dan Antonescu.
"Dac i spui unei naii c i merge ru, chiar ctre ru se va
ndrepta. (...) La noi nu mai exist speran, bucurii, valori.",
DANIELA GHEORGHE, psihoterapeut

31 ianuarie, 19:09. J
Poluarea crescut duneaz grav sntii mentale! :))
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 18:59. dan
nu exista orasul brasovean zarnesti cum nu exista nici orasul clujean turda! e doar brasov
sau zarnesti! vorbiti si scrieti romaneste chiar daca ati facut facultatea la parterul blocului
pre multi veti nenoroci!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!

Bottom of Form
2 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 17:11. dantanasescu.ro
Cauza sinuciderilor este faptul ca suntem fortati sa devenim o societate individualista, de
tip american, in timp ce sufletului romanesc ii este aproape spiritul colectivist, de
cooperare intre indivizi.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 17:22. hexe
Nu sunt de aceeasi parere.Cred ca trebuie sa corespundem unor sabloane - este un alt soi
de "spirit colectivist" care ne face sa ne simtim marginalizati cand nu facem fata
standardelor.Ca si romani, suntem "educati" sa fim reactionari si pasiv-agresivi, nu sa
cautam solutii.Uneori aceste reactii depasesc limita.Si mai intervin si problemele
personale.Romanii au o mare problema cu furia neputincioasa, pe care nu o gestioneaza
deloc bine si nu o convertesc in nimic creator, ci dimpotriva.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi

31 ianuarie, 18:41. Arletty


Nu, Nu suntem fortati sa devenim o societate individualista, iar comparatia cu americanii
- sorry, este neavenita, noi fiind la muuulti ani-lumina de ceea ce inseamna societatea
Statelor Unite. M-am instruit in State, am avut si acces nemijlocit la grupuri de tineri (am
predat in mai multe scoli), nicaieri ca acolo nu am intilnit spirit de intr/ajutorare, de
mobilizare pentru interesele altora, etc. Nu-i loc, nici timp despre americani, despre
altceva vreau sa scriu. Romanii nu mai au 'spirit colectivist de coop." intrucit tovarasii au
avut mare, mare grija sa distruga orice tentativa de aglutinare in jurul vreunui proiect
pornit de jos, adica de la omul obisnuit... Ori sunteti din cale afara de tinar, or, daca nu
mai sunteti chiar tinar, cred ca nu prea ati inteles cum functiona pcr
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 3 voturi
31 ianuarie, 16:20. M
Adaptarea perfecta la o societate bolnava nu e un semn de sanatate.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 12:03. OMULdinBANAT
Stresul, situatia economica, dobanzile si comisioanele bancare care sunt inexplicabil tot
mai mari si tot mai greu de platit, pretul ultra ridicat la utilitati, mancare si alimente,

scaderea masiva a salariilor mici si medii, gravele de dezechilibre salariale si de pensii


provocate de legiile speciale de salarizare si pensionare care au dus la inechitati si anarhii
sociale (ex.:clasa sociala a magistratilor este mai speciala decat clasa sociala a cadrelor
didactice), neaplicarea raspunderii conducatoriilor romani indiferent de nivelul de
conducere si raspundere prin aplicarea in mod real si obiectiv a dictaturii legii, totul
RAUL PORNIND DE LA LIPSA APLICARII EDUCATIEI CRESTINE si a celor 10
PORUNCI DATE DE DUMNEZEU, necredinta in Dumnezeu manifestata prin ateism si
anticrestinism puse in practica de majoritatea conducatorilor romani, nedreptatiile
neaplicarii DREPTURILOR ELEMENTARE ALE OMULUI pt. fiecare OM CINSTIT,
respectiv ROMAN CINSTIT, in asa fel incat fiecare CETATEAN ROMAN SA I SE
ASIGURE FIECARE DREPT PE CARE-L ARE, DE CATRE CONDUCATORII
STATULUI ROMAN, pt. CA, APOI, CONDUCATORII POPORULUI ROMAN SA
POATA SA CEARA FIECARUI CETATEAN ROMAN SA SE ACHITE SI DE
OBLIGATIILE SALE FATA DE STATUL ROMAN.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 12:20. ntd
raul nu porneste de la "lipsa aplicarii educatiei crestine"
conceptul tau de paca este defapt un razboi al intolerantei si indoctrinarii. alegi
crestinismul pe baza ratiunii ok. dar ideea e sa poti si "dezalege"
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!

Bottom of Form
1 rspuns, 1 vot
31 ianuarie, 12:39. Vali
Sunt ateu si cunosc bine de unde vii pt. ca m-am nascut intr-o familie ca a ta, religioasa.
Adica, daca cineva ar avea o educatie budista, s-ar sinucide mai repede decat in una
crestina? ce vrei sa spui ca ateii se sinucid, mai mult, ai tu datele care sa sustii afirmatia?
in general ateii sunt persoane culte, au situatie materiala buna.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 15:00. nea Gogu Ingineru
Da, ateii sunt persoane culte, au impresia ca "isi fac norocul singuri"........
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 12:02. Xavier
Si ma rog frumos care este cauza "degradarea relaiilor interpersonale, criza de identitate
a naiunii, lipsa valorilor, a bucuriilor i a speranei."? Economic, din cauza baniilor ne
dam in cap si ne luptam pentru joburi, Si normal k nu te bucuri knd ai copii pe kre trebuie

sa ii intretii k sa ajunga sa lucreze pentru stat si nu ai bani sa iti platesti macar


intretinerea...E un cerc vicios ...iar domnii alesi de noi nu isi dau seama k fara furnicile k
noi ei nu mai au ce cauta sus.
Daca nu ar mai exista banul ...sa vezi cum creste rata natalitatii si toata lumea e
fericita ..mai putin bogatasii ..dar oricum sunt putini la numar ..si nu o sa ne traga in jos la
sondaje :))
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 11:57. Radu
Cred c motivul pentru care crete numrul de sinucideri nu are legtur nici cu politica,
nici cu banii. Cauza mi pare a fi insuficiena credinei. Dac eti credincios, n-ai s te
omori, indiferent ce urzici ai pe mas sau ce Irod n variant marinreasc e n fruntea
statului. Dac nu crezi, atunci de ce s nu te sinucizi, la urma urmei ?
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 12:42. Vali

Asa o potrivesti tu dupa ureche, in general ateii sunt persoane culte, au situatie materiala
buna, daca ar fi ateismul cauza, sunt tari care au de zeci de ori mai multi atei, ar trebui sa
aibe de zeci de ori mai multe sinucideri.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 17:28. hexe
Inaltator, ca orice predica.Si la fel de speculativ.Proasta gestionare a fricii se datoreaza de
multe ori bisericii.Dar, desigur, in orice discutie , trebuie sa apara si un predicator cu
anatema.Din pacate, Radu, arunci piatra, desi te ascunzi dupa parabole.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 11:54. VEZI MISCAREASOCIALISTA
VEZI MISCAREASOCIALISTA VREM NATIONALIZARE PARTID UNIC SI
SALARIU MINIM 2000 LEI CITESTE SI DA MAI DEPARTE
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 2 voturi
31 ianuarie, 11:41. Remus
Mai avem nevoie si de iarba!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 1 vot
31 ianuarie, 11:26. nea Gogu Ingineru
E clar... daca doi directori sar de la etaj, inseamna musai ca restul lumii, muncitorimea
trebuia musai sa fi sarit de mult. Noi romanii avem mereu mania conspiratiei, dar mai
ales si aia a previziunii.
Exista cumva si posibilitatea ca aia doi sa fie un pic dusi cu pluta? Sa fie cumva din cauza
faptului ca romania promoveaza conducatori (de firme, de partide...etc) oameni care abia
pot conduce o masina pe strada, d-apoi o companie? Cu informatiile din mail, orice prost
e manager.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 0 voturi
31 ianuarie, 17:16. hexe
Oare e chiar atat de clar? Ferice de cei care au raspunsuri ingineresti...
Exista doar grade diferite de labilitate emotionala..."dusi cu pluta"? Fiecare tragedie
mondiala (razboi, rasism etc) a avut la baza o generalizare - suntem foarte generosi cu
etichetarile.Cred ca motivele pentru care clacheaza cei mai slabi sunt extrem de
personaleCand esti crescut "crestineste", in sensul ca "prea mult bine se plateste" si esti
susceptibil sa o iei razna la cea mai mica adversitate.Nu in ultimul rand, romanul de rand
nu este educat - din familie - sa caute solutii, ci sa aibe reactii la orice.Uneori, din pacate,
reactia este extrema.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 19:27. nea Gogu Ingineru
Romanul nu este educat sa caute solutii. Este doar obisnuit sa-i ofere statul totul la nas.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 0 voturi
31 ianuarie, 11:16. ntd
Evident ca principala cauza a cresterii numarului sinuciderilor este situatia economica
individuala.
Cea sociala variaza si se schimba.. si se "reinventeza" dar banii nu.
Fara resurse financiare nu exista o proiectie personala in societatea - incapacitate de
exprimare > clacare > sinucidere.
Plecarea din tara nu e o solutie. Ramanerea si lamentarea nici aia.
Vreti sa scada rata suicidului? Contemplati la o solutie viabila.
SI totusi Mulder spunea `The truth is out there`
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 5 voturi
31 ianuarie, 11:53. cir
Complet gresit, nu problemele economice doboara un om (la o adica acum 20 de ani
trebuia sa ne sinucidem aproape cu totii ca nu aveam mai nimic) ci lipsa de intelegere si
de ajutor din partea celor apropiati.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz

Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 12:19. ntd
e nevoie de o revolutie.
insa ultimul lucru de care avem nevoie este un razboi civil
asa ca 5k pe an suicid, e mai in regula
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 14:13. cristi
ti se pare ca acum stam mai bine economic ca acum 20 de ani?
Poate e la tine un caz particular :)
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 2 voturi
31 ianuarie, 11:13. nae.
Normal ca nu mai avem o scara a valorilor, dintr-un motiv f simplu : politica la noi e
refugiul escrocilor si a multor jigodii care profita de democratie pur si simplu pentru a se
expune in societate. (vedeti cum specialistii apar destul de rar pe ecran si rezolva
problemele simlu si concis ?) Daca lucrurile s-sr rezolva scurt si la obiect (nemteste), ar fi
o lipsa a caracterul nostru latin, s-ar imputina teparii si deci s-ar prabusi spiritul national
Ca sa zapaceasca prostimea, televiziunile bat zilnic apa in piua cu tot felul de circari ca
ramai nauc de cati bezmetici are tara asta. La vremea lor, latinii ( in perioada republicana)
au apelat la greci folositi ca profesori de filosofie si alte stiinte. Cand au vazut
inbarligaturile logice si sofismele grecilor, i-au trimis urgent acasa cu filosofia lor cu tot .
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 12:47. dorinel
Este ca si cand un popor de lenesi ar vrea sa aiba elite harnice, " politica la noi e refugiul
escrocilor si a multor jigodii ", daca te mai uiti mai bine, toate categoriile sociale din ro
sunt stricate moral: politisti, judecatori, taximetristi,doctori, functionari, etc. Cum ar
putea un asa popor cu un numar mare de interlopi si tepari pe metru patrat sa aiba o clasa
politica de calitate?
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form

Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 15:57. nae.ro
Pai aici e toata problema politicii : cum sa selectezi dintr-un popor asa de bogat in
tembeli , sa selectezi o elita care sa-i puna la treaba si sa mearga inainte cu totii. Pana
acum, nu s-a reusit; ,,lasa-i sa moara prosti", noi ne imbogatim si apoi ne umflam in pene.
Din cauza asta apusul ne da flit .
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 18:12. constantin
Dorele, ai dreptate, imi pare rau ca trebuie sa-ti spun.
Ce trebuie sa facem sa depasim acest handicap?
Trebuie sa ajungem la educatie. Educatia din familie, educatia din scoala, educatia din
societate, le avem????!!!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 2 voturi
31 ianuarie, 10:44. hexe
Orizontul "economic" al celor mai multi ii grupeaza pe acestia in jurul televizorului; unde
reclamele desantate te programeaza ca "sarbatoare" inseamna sa cheltui banii pe care nu
ii ai "pentru cei dragi"; exista o discrepanta enorma intre lumea artificiala construita de
reclame (care ti se vara pe gat nonstop) si mizeria cumplita de afara, care te seteaza sa
functionezi asemeni unei insecte, lipsit de afectiune, doar ca sa supravietuiesti la limita
acceptabilului. Nivelul de decenta sociala este artificial si indus pe toate caile
media.Pentru cei mai vulnerabili, devine insuportabil.Incaracatura e prea mare si apare
scurt-circuitul.Efortul trebuie compensat de bucurie si tocmai ea, bucuria, lipseste,
alungata de niste subtitute jalnice.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 10:31. danielopol radu
viata merita sa fie traita
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 10:14. ioana
Sinuciderea exista de cand lumea... e complet normal sa existe intr o societete... dupa
cum zicea si Durkheim...
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 10:00. Misto
Diferenta aia de 2000 s-au sinucis ca nu a iesit Geoana presedinte.
Daca iasa poanta castigator la alegeri, sa vedeti atunci ce val de sinucideri va veni...
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form

2 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 09:02. CEAUSESCU REABILITAT
inainte de 1989 - circa 1000 de sinucideri / an
dupa 1989 - peste 3000 de sinucideri / an - tendinta in crestere
este o statistica oficiala - prezentata tot in EVZ.
Sinuciderea nu este solutia ci .... COMUNITATILE POLITICE RADICALE !
Asa ca .... sa traiti bine !
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 09:48. andrei
toata tara asta ii plina de pesimisti si mistocari ca tine - zici ca VRETI ca tara sa mearga
prost
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot

31 ianuarie, 09:51. Gordon Growlea


Cine e de vina ca se sinucid Romanii? Basescu deigur, pentru ca nu-si face timp sa le
sufle in fund cu pai de aur si nici nu le ofera telenovele mai lungi la televiziunile
comerciale. Vrem mai multe Magde Ciumace pe canale si promitem ca vom fi mai
optimisti!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 5 voturi
31 ianuarie, 08:51. hiram
Delirul calomniator defetist si morbid al televiziunilor si presei mogulilor penali si
atitudinea unei opozitii sinistre si distrugatoare, au un impact criminal asupra moralului
poporului romn. Inutila politic si economic din cauza lipsei totale de idei si solutii, haita
PSD, PC, PRM si PNL , nu urmareste dect sa revina la puterea absoluta ajafului
practicat din 1990 pna n 2005. Mai bine din jumatate de tara este "amionistrata" de
mafia politrucilor veniti la putere din iadul comunist prin crimele mineriadelor lui Iliescu.
Nastase, Mazare, Nicolescu, Nicusor Constantinescu, Oprisan, Voicu, Voiculescu, Vntu,
Vanghielie, Dragnea, Nita, Ponta si Antonescu mor de grija patriei si de sanatatea mintala
a unui popor adus la disperare de criza mondiala si de un stat blocat de criptocomunism.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot

31 ianuarie, 09:52. larix


i-as mai numi si pe berceanu, udrea, etc.( o armata de profitori ai si astia) ca sa fim
impartiali.si spun asta nu pentru ca as fii pesedista sau mai stiu eu ce simpatizanta a celor
din opozitie, dar si pdl are proftorii ei care participa alaturi de ceilalti la depresia si isteria
generala(chiar i-am votat pe astia,adica am crezut ca aleg raul cel mai mic).
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 18:15. constantin
Hiram, esti de compatimit, fratioare!
Ai sange portocaliu.
Uita-te in jurul tau si vezi ce-ti fac fratii!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 17 voturi
31 ianuarie, 08:19. Viata este pretioasa
Pentru cine nu stie, va spun ca si in alte tari sunt degradate relatiile intre oameni si nu la
toti le merge dupa cum isi doresc, nu toti oamenii sunt bogati, nu toti au lux acasa, nu toti
isi permit concedii in locuri de vis, etc.. Sunt oameni care nu au fost in concediu
niciodata. Insa, in caz de esec in casnicie sau de alta natura, jena fata de rude sau fata de
cunoscuti nu este un motiv de sinucidere. Este vorba de mentalitate pana la urma. Viata

nu este usoara nicaieri pentru cei mai multi oameni. In caz de esec in casnicie este trist,
este greu de suportat o vreme sau poate toata viata daca ai pierdut o casa, copii, alte
bunuri materiale pentru care ai muncit mult, etc. lndiferent in ce tara traiesti, nu trebuie sa
iti pese de ce spun rudele si cunoscutii. Unii au noroc in casnicie, altii nu au deloc, dar
pentru asta trebuie sa iti fie jena de rude sau de cnoscuti. Nu stiti ca foarte multi oameni
fac mari compromisuri ca sa isi mentina casnicia pe linia de plutire ? Cine reuseste sa isi
mentina casnicia fara efort, nici mare, nici exagerat, este foarte bine,este de admirat chiar,
poate ii inspira si pe altii sa faca la fel si-i un lucru bun. Dar, in familiile in care trebuie sa
se sacrifice total unul din membrii cuplului sau poate amandoi, atunci, pentru ce trebuie
sa existe jena fata de rude daca cel sacrificat nu mai poate tine pasul cu exigentele ? Jena
cred ca trebuie sa existe numai in cazurile cand rudele stiu ca faci compromisuri, nu in
alta situatie. Despre cunoscuti ce sa va mai spun ? Stiu ca astfel de oameni vor rade de
cineva care se afla intr-o situatie dificila numai pana cand li se intampla si lor acelasi
lucru. Nimeni nu are dreptul sa judece pe nimeni cand ceva neplacut se intampla intr-o
familie. Societatea trebuie sa investeasca niste fonduri pentru a-i educa pe oamenii de
toate varstele, din toate domeniile de activitate, sa le spuna ca in caz de divort sau
pierdere de serviciu, nu inseamna si sfarsitul vietii. Ai perdut un serviciu azi, de maine
incepi sa-ti cauti altul, in alta parte. Ai pierdut un sot azi, de maine te gandesti sa iti
organizezi altfel viata. Viata unui om nu trebie sa depinda de existenta unui sot sau a unei
sotii. Daca nu esti bolnav de o boala grava, ce-ti trebuie sa te sinucizi daca barbatul tau te
lasa sau daca te inseala ? Daca barbatul tau nu te mai vrea, atunci trebuie sa-ti fie jena de
rude in caz ca mai stai cu el. Intr-un astfel de caz, de ce insista unele femei ? Ia-ti valiza
si pleaca ! De ce nu pleci ? Iti place sa ai coarne ? Undeva o sa gasesti o viata mai buna in
mod sigur. Daca ai copii, ia-ti copiii si pleaca. Daca nu ti-i da, lasa-i acolo sa-i creasca el
daca asta vrea si pleaca. Rudele si cunostintele sa se ocupe de fericirea si esecurile lor.
Omul trebuie sa traiasca luptandu-se cu viata.
.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 18:19. constantin
Ai dreptate, viata este o lupta permanenta.
Dar, daca ai hotarat sa-ti dai viata, dati-o pe un ideal asa cum a incercat Adrian Sobaru.
Sa te admire cei de pe urma ta, nu sa te compatimeasca.

Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 07:30. Nashu
... ,, psihoterapeutul D Gheorghe consider c unul dintre motivele pentru care oamenii
recurg la sinucidere este "destructurarea psihologic". Aceasta survine pe fond istoric i
este amplificat de criza de identitate a naiunii. "Comunismul ne-a zbuciumat att de tare
c ne-am pierdut reperele i valorile. De aceea, romnii pleac din ar att de uor i apoi
le este dor de tot ce au lsat n urm".
PS . Corectii: ,,psihopat" nu ..psihoterapeut" ; ,,isteric" nu ,,istoric"; ,,criza de identitate" a
unor haimanale ajunse sa ne conduca - si care se ,,confunda" cu na'iunea"; ,,trecerea asta
brusca si aiurea de la ,,comunism" la asa-zisul ,,capitalism"; etc.
PS 2. Unii schimba ,,tzara" altii nu pot schimba nici...,,antenele" (n-au
...telecomanda !) !!!
Sa traitzi bineeeeeeeeeeeeeeeee !!!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 5 voturi
31 ianuarie, 07:23. mugur
E prea multa nedreptate in Romania...oamenii care au facut rau la un anumit moment nau platit deloc,ba ma mult,le-a mers mai bine...cei care au fost corecti si onesti au ajuns

sa se zbata in saracie...Romania este guvernata de expresia:"fura si tu ca sa-ti mearga


bine..."
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 1 vot
31 ianuarie, 02:26. Miorita
Intru totul de acord, "daca-i spui unei natii ca-i merge rau, chiar catre rau se va indrepta",
iar daca-i spui unui individ, saptamanal, ca-i va merge rau, il poti impinge la sinucidere.
De cati ani cobeste Urania la tvr?
O mostra din horoscopul saptamanal publicat chiar in acest ziar, nu va spun zodia ca daca
credeti in astrologie v-ar putea afecta emotional:
"Noi spunem calm, rbdare, pruden, iar acetia se vor enerva pn peste poate. Vor
depi msura cu privire la stresul mental, intelectual, la partea de suprare trit
sufletete cu un asemenea ecou n organism nct s creeze disfuncii puternice, s creeze
un stres organic cu un impact negativ dintre cele mai importante asupra fiziologiei
sistemului nervos, al sistemului vascular. Este bine s se rein c n aceast perioad
degeaba se abordeaz o conduit culinar protectiv."
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form

0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 15:18. ac
era cumva pt. vrstor ?
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 01:49. mezinu
dracu sa va ia de rrumani
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
5 rspunsuri, 21 voturi
31 ianuarie, 00:53. gigio
Multumiti-le Antenei 3 si Realitatea TV pentru climatul de mocirla si depresie pe care il
instaureaza in Romania!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 13 voturi
31 ianuarie, 01:54. corect
Antena 3 si Realitatea lucreaza impotriva propriului popor! Sunt niste televiziuni
criminale care reusesc sa se impuna totusi datorita caracterului pasiv, obedient si usor
manipulabil al romanului! Dar si cand nu vom mai suporta sa fim manipulati ca niste
vite...
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 10 voturi
31 ianuarie, 02:02. dada
mai degraba sunt niste televiziuni schizoide!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form

1 rspuns, 4 voturi
31 ianuarie, 02:14. Ion
Bai mamaliga dar te obliga cineva sa te uiti? De ce nu te uiti labe1tv sau PDL tv, manele
TV sunt o multime de alte posturi. De ce sa-i faci rau singurului tau neuron. E normal, te
uiti, nu intelegi nimic, si a doua zi iti iei gatii.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 4 voturi
31 ianuarie, 08:44. david beckham
ionu tot ion de la tara
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 10:26. @gigio
sa te pisham in gura, portocala storcita
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form

Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 18:28. constantin
Da. Trebuie sa le multumim. Cine la da subiectele?
Sunt false? De ce stau oamenii pe antene si pe realitate?
Acolo se regasesc.
Schimbati-le modul de viata, de gandire, schimbati politicile de distrugere a natiuni. In
cercati sa faceti ceva bun din punct de vedere economic, social, educational.
Intru-un timp atat de scurt am ajuns la performanta de a ne pierede identitatea nationala,
ne este rusine sa mai spunem ca suntam romani!
Gigio, dupa tine, nu mai trebuie sa ne vedem gunoaele din ochi?
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 2 voturi
31 ianuarie, 00:48. Ilie
Tare as vrea sa-l SINUCID pe ILIESCU asta dar e atat de nesimtit satana asta ca pana la
urma trebuie sa-i facem de petrecanie ca si lui Ceausescu....
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 06:36. John
Mai cap sec ...si bolnavior. Te inteleg perfect ...sunt intr-o mica masura de acord cu tine.
Poate n-a fost cel mai conciliant presedinte dar doresc sa-i amintesc ceva caputului tau
prostut. Iliescu nu mai exista din 2004....imbechilitate notorie. De ce nu urlai acum 5 ani
ca vrei sa-i iei gatul ..si urli acum ca un maidanez in calduri??
Pentru cultura generala ..aia care contine 3 elemente ...adica paine, circ si manele ...te
informez respectuos ca de 5 ani este presedinte T.Basescu.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 08:31. AHO!AHO!
Ba nu-i deloc imbecil !Dimpotriva,imbecilul-imbecililor esti tu! Tot rahatul asta in care
inoata azi romanii i se datoreste inainte de oricine altcineva lui Iliescu si sleahtei din
preajma sa. Ca,din nefericire,niciunul dintre cei care i-au urmat n-a fost cu mult mai
breaz decat el,asta-i alta poveste. Iliescu...Constantinescu...
Basescu.... Toti acesti "escu" sunt niste bashinisti in felul lor.Tocmai d'aia nu sunt de
acord nici cu partizanii lui Basescu(din motivul aratat mai in sus),dar nici cu opozantii
sai.Cu acestia din urma fiindca nu vin cu nicio alternativa de bun simnt,credibila,viabila.
De acord : jos Basescu si PDL ! Dar care este alternativa pe care o propuneti? Alde Ponta
PSD Antonescu PNL Voiculescu PC si(mai pe fata,mai pe sest) vece Tudor PRM ?
Carora,mai mult ca sigur,li se va adauga eternul UDMR ? Mi se face lehamite...
Voteaz
Rspunde

Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 3 voturi
31 ianuarie, 09:05. Oglinda
Iliescu si haita lui de criminali si banditi sunt direct sau indirect la puterea jafului din
1990. Romnia a fost distrusa si decapitata din 1947 si pna azi. Tot statul mafiot cu
justitia lui Rodica Stanoiu a fost construit de politrucii cripto-comunisti deveniti borfasi
de drumul mare mbogatiti prin jaful economiei nationale. Majoritatea comunelor sunt
"guvernate" de aceiasi mafioti. Nastase, Mazare, Nicusor Constantinescu, Dan Ioan
Popescu, Vntu, Thender, Patriciu, Sechelariu, Costica Nicolescu, Felix Voiculescu,
Voicu, Rodica Stanoiu, Votcaroiu, Geoana, Vadim Tudor, Ponta, Antonescu, Ghisa, Nita,
Aurica Vasile, Vanghielie, Bivolaru, etc. Nu va ajunge ?
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 18:34. constantin
Pentru Oglinda Tot din 1990 incoace vine si: Basescu, Isarescu, Stolojan, Roman, Stoica, Blaga, pe la ce
partide au fost domniile lor?
Ascult!!!!!!
Voteaz
Raporteaz

Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 1 vot
31 ianuarie, 14:38. Jr
@ Ilie.
Eu cred c ai greit "adrisantul", ilie! Satana asta nesimit se numete BSESCU care
merit ceva mai mult dect Ceauescu: petrecanie prin spnzurare de limb, Ilie, aa s
tii!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 3 voturi
31 ianuarie, 00:34. bailey
In Ro nu mai este de stat, eu am plecat de 10 ani in Canada si nu m-as mai intoarce nici
daca mi se ofera casa si bani. Este prea deprimanta situatia in care a ajuns societatea
romaneasca, cum se invarte totul in jurul celor cu bani dar prosti gramada. Si in alte
locuri exista oameni cu banii multi dar universul nu se invarte in jurul prostiei. Saracia isi
spune cuvantul in Romania, valorile au disparut sau au fost aruncate la gunoi de bisnitari
anlfabeti, speranta oamenilor se stinge incet dar sigur. Sfat: plecati cat mai puteti! Exista
si locuri frumoase unde valorile sunt apreciate si unde te poti simtii fericit, fericit ca
traiesti intr-un asemenea loc.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form

Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
2 rspunsuri, 4 voturi
31 ianuarie, 00:52. Maxx
News FLASH for ya' fella' OVER 75% of Romanians in current day Romania DO NOT
WISH TO MIGRATE TO OTHER COUNTRIES! So take ur advice and shuv it up 'ur...
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 0 voturi
31 ianuarie, 01:15. 788
Those 75% are exactly the ones stupid or cowardly enough to stay in RO, including you!
You are a sad little worm, so play some "manele" and shut the fk up!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form

0 rspunsuri, 2 voturi
31 ianuarie, 03:28. 789
Go Fk yourself, dipsht. It could be considered that the bigger cowards are the folks who
leave their country in favor of an easier life somewhere else, because ok, life may be hard
at first for an immigrant, but it gets easier later. Self-satisfied little cretins like you make
me sick, and are the reason human societies everywhere are unhealthy, so take your
uncharitable, completely negative, nasty little pssant attitude, and fk off and die,
preferably somewhere else, far away from Romania.
Voteaz
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 7 voturi
31 ianuarie, 03:19. hei maxy
cine ti-a tradus tampeniile...ma-ta?!
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
1 rspuns, 2 voturi
31 ianuarie, 11:30. nea Gogu Ingineru
Daca e de stat sau nu, e tot o atitudine de cioban sa-ti denigrezi tara. Chit ca lucrurile nu
stau prea bine, nu e normal sa vii si tu sa te dai mare smecher ca ai emigrat.

PS: eu ca inginer nu as pleca. Sunt vara plecat cu firma in state, nu stiu cum sa ajung
acasa mai repede. Germania, poate, m-as mai gandi.
Voteaz
Rspunde
Raporteaz
Top of Form
Motivul pentru care raportezi acest comentariu[nchide]

Acest camp este obligatoriu!


Bottom of Form
0 rspunsuri, 0 voturi
31 ianuarie, 19:45. panaramix
Aferim nea Gogu Ingineru, fii tu patrihotz nationale si stai mindru, ca sa-i romanu, in
rahhatu romanesc, pute da-i caldutz