Sunteți pe pagina 1din 11

Ţie, lui Api Felix, Anei Maria Ungurasu şi altor 4 vă place asta.

Comentarii

Maria Ungurasu şi altor 4 vă place asta. Comentarii Florin Dascalu T Am adunat tot felul

Florin Dascalu T Am adunat tot felul de markere si sisteme de marcat

anul acesta pana acum nu am marcat nu i-am tinut in mana sa-i marchez

si

am

exersat putin pe cativa trantori

14 august la 08:41 · Îmi place · 2

pe cativa trantori 14 august la 08:41 · Îmi place · 2 cu toate astea nici

cu toate astea nici

dar

nici pe aceia

Florin Dascalu T Pur si simplu stau cu teama sa nu strivesc matca/matcile

14 august la 08:41 · Îmi place · 1

matca/matcile 14 august la 08:41 · Îmi place · 1 Dorin Dumitrescu Exista si custi pt

Dorin Dumitrescu Exista si custi pt marcarea matcilor fara a mai pune mana pe ele

14 august la 08:46 · Îmi place · 2

pune mana pe ele 14 august la 08:46 · Îmi place · 2 Dan Mann Cand

Dan Mann Cand am folosit markerul

le știu pe matca, asa incat am inceput sa marchez stupii cu o pioneza colorata, dar dupa 1-2 ani am renuntat si la asta. Munca in zadar mi se pare acum. Oricum schimb matcile periodic,

iar de văzut

14 august la 08:48 · Îmi place

s-a sters, iar celelalte buline si vopseluri nu-mi plac sa

o vad si neimperecheata sa fie.

si vopseluri nu-mi plac sa o vad si neimperecheata sa fie. Dumitru Pala Idem si la

Dumitru Pala Idem si la fel. frica e mare. pana intr-o zi , cand imi iau markeru-n-mana si

inima-n-dinti si

14 august la 08:48 · Îmi place · 1

START

si 14 august la 08:48 · Îmi place · 1 START Florin Dascalu T Am toate

Florin Dascalu T Am toate cutiile de marcat matca de pe piata

la cutii rotunde cu plasa, la seringi

inceput! Si totusi

14 august la 08:50 · Îmi place

si

toate markerele in culoarea anului de cand am

am unele din primul an! De

Am

nu am marcat

anului de cand am am unele din primul an! De Am nu am marcat Dorin Dumitrescu

Dorin Dumitrescu Spor la treaba

14 august la 08:51 · Îmi place · 1

Spor la treaba 14 august la 08:51 · Îmi place · 1 Florin Dascalu T E

Florin Dascalu T E drept si eu vad acum mult mai usor reginele decat la inceput

dar

este

incopmarabil sa le ai marcate

am

avut 10 matci marcate

e

simplu sa faci roii

anul

asta am

luat lucrand noaptea cel putin 3 matci din stup si am facut roi

14 august la 08:52 · Îmi place

din stup si am facut roi 14 august la 08:52 · Îmi place Dumitru Pala pai

Dumitru Pala pai simpla idee ca se poate omora animalul suprem pune sub stress apicultorul. ca daca am avea 20 de matci imperechiate de rezerva JUST IN CASE am face-o fara stress

14 august la 08:52 · Îmi place

ca daca am avea 20 de matci imperechiate de rezerva JUST IN CASE am face-o fara

Ionathan Ardelean Florin Dascalu T Situatia in care sunt eu e perfect descrisa de dvs. Si eu

am cumparat markere si cilindru de marcare dar anul asta fiind primul an in apicultura mi-e frica sa nu pierd matci, mai ales acum in toamna. Prin urmare le las asa nemarcate ca oricum le vad de la distanta si anul viitor cand voi face prima tura de botci in luna mai o sa-mi iau inima in dinti si o sa ma apuc sa pictez.

14 august la 08:53 · Editat · Îmi place

sa pictez. 14 august la 08:53 · Editat · Îmi place Florin Dascalu T :))) Ionathan

Florin Dascalu T :))) Ionathan Ardelean eu spun asta de 3 ani! :))

14 august la 09:01 · Îmi place · 1

asta de 3 ani! :)) 14 august la 09:01 · Îmi place · 1 Ionathan Ardelean

Ionathan Ardelean sper sa nu spun asta si eu peste 3 ani :))

14 august la 09:02 · Îmi place · 1

eu peste 3 ani :)) 14 august la 09:02 · Îmi place · 1 Georgescu Octavian-Andrei

Georgescu Octavian-Andrei Nu se steerg atât de repede cum spuneți. Nu am avut mortalitate cu toate ca nu marchez cu posca pe baza de apa ci cu unipaint

14 august la 09:10 · Editat · Îmi place

cu unipaint 14 august la 09:10 · Editat · Îmi place Dan Mann Posca se sterge

Dan Mann Posca se sterge

prea repede.

14 august la 09:11 · Îmi place

se sterge prea repede. 14 august la 09:11 · Îmi place Lakatos Alfred Puneți mâna pe

Lakatos Alfred Puneți mâna pe matcă fără frică. Frica omoara matcă nu apicultorul.

14 august la 09:11 · Îmi place

matcă nu apicultorul. 14 august la 09:11 · Îmi place Florin Dascalu T Stii ce ce

Florin Dascalu T Stii ce ce culmea? Ieri ma plimbat pe Ali expres

apicola

ma gandema sa cumpar un set intreg

am dat de partea

scot

chinezii POSCA pe banda

si

absolut nici un gram din acea baza de apa

14 august la 09:11 · Îmi place

gram din acea baza de apa 14 august la 09:11 · Îmi place chiar Georgescu Octavian-Andrei

chiar

Georgescu Octavian-Andrei Le marchez în mana este cel mai sigur și nu am făcut probe pe trântori. E ca la transvazat cine are mana are cine nu nu

14 august la 09:12 · Îmi place · 1

are cine nu nu 14 august la 09:12 · Îmi place · 1 Georgescu Octavian-Andrei Îndrăzneții

Georgescu Octavian-Andrei Îndrăzneții inving

14 august la 09:12 · Editat · Îmi place

inving 14 august la 09:12 · Editat · Îmi place Florin Dascalu T (Initial am pornit

Florin Dascalu T (Initial am pornit sa caut gratii anti soareci la un pret bun

cand

am dat de

10 dolari bucata

am

spus putin p[as! )

 

14

august la 09:12 · Îmi place

 
)   14 august la 09:12 · Îmi place   Florin Dascalu T Corect si mai

Florin Dascalu T Corect

si

mai ales cand ai mana de chirurg

iti

este usor

:))

14 august la 09:12 · Îmi place · 1

T Corect si mai ales cand ai mana de chirurg iti este usor :)) 14 august

Georgescu Octavian-Andrei Mai ieftin la târg la bucuresti

14 august la 09:13 · Îmi place

la târg la bucuresti 14 august la 09:13 · Îmi place Georgescu Octavian-Andrei Asta este 14

Georgescu Octavian-Andrei Asta este

14 august la 09:13 · Îmi place

Asta este 14 august la 09:13 · Îmi place Georgescu Octavian-Andrei Cand o sa scot matci

Georgescu Octavian-Andrei Cand o sa scot matci la anu o sa le vând marcate

14 august la 09:13 · Îmi place

anu o sa le vând marcate 14 august la 09:13 · Îmi place Ionathan Ardelean La

Ionathan Ardelean La targuri e cel mai ieftin intodeauna ca pe acolo nu prea vin astia e la ANAF :))

14 august la 09:14 · Editat · Îmi place

e la ANAF :)) 14 august la 09:14 · Editat · Îmi place Dan Mann Multe

Dan Mann Multe lucruri se vand pe piata domeniu.

14 august la 09:14 · Îmi place

se vand pe piata domeniu. 14 august la 09:14 · Îmi place dar nu toate ne

dar nu toate ne sunt de folos. Valabil in orice

Florin Dascalu T :)) Chiar crezi ca vei avea timp de matci?

14 august la 09:14 · Îmi place

vei avea timp de matci? 14 august la 09:14 · Îmi place Florin Dascalu T O

Florin Dascalu T O sa incepi cursuri de taiat rapid

14 august la 09:15 · Îmi place

cursuri de taiat rapid 14 august la 09:15 · Îmi place Georgescu Octavian-Andrei Dacă am avut

Georgescu Octavian-Andrei Dacă am avut timp locuind în alt oraș sa scot miere măcar cred ca o sa am timp și de regine

14 august la 09:16 · Îmi place · 1

timp și de regine 14 august la 09:16 · Îmi place · 1 Florin Dascalu T

Florin Dascalu T Astept vesti

14 august la 09:16 · Îmi place

Dascalu T Astept vesti 14 august la 09:16 · Îmi place Pe mine deja ma cam

Pe

mine deja ma cam depaseste situatia si numarul

Georgescu Octavian-Andrei Pe mine nu clienți la miere nu am

14 august la 09:16 · Îmi place

clienți la miere nu am 14 august la 09:16 · Îmi place Georgescu Octavian-Andrei Asigur marcare

Georgescu Octavian-Andrei Asigur marcare la domiciliu

14 august la 09:17 · Îmi place · 1

la domiciliu 14 august la 09:17 · Îmi place · 1 Florin Dascalu T Eu am

Florin Dascalu T Eu am clienti

tu

ai pacienti

14 august la 09:17 · Editat · Îmi place

ai pacienti 14 august la 09:17 · Editat · Îmi place dar eu nu am facut

dar

eu nu am facut mierea ta

Georgescu Octavian-Andrei Nu am pacienții mei inca

14 august la 09:18 · Îmi place

:))

Georgescu Octavian-Andrei Am clienți dar nu destui 14 august la 09:18 · Îmi place Florin

Georgescu Octavian-Andrei Am clienți dar nu destui

14 august la 09:18 · Îmi place

Am clienți dar nu destui 14 august la 09:18 · Îmi place Florin Dascalu T Lasa

Florin Dascalu T Lasa ca o sa-i marchezi si pe ei in curand cu niste semne sa le care pe viata! :))

14 august la 09:18 · Îmi place

sa le care pe viata! :)) 14 august la 09:18 · Îmi place Florin Dascalu T

Florin Dascalu T Miere sa fie

14 august la 09:19 · Îmi place

Dascalu T Miere sa fie 14 august la 09:19 · Îmi place restul se rezolva David

restul se rezolva

David Turus Cu grija si atenţie aşa va trebui să fie toate de anul acesta emoticon smile

aşa va trebui să fie toate de anul acesta emoticon smile 14 august la 09:20 ·

14 august la 09:20 · Îmi place · 6

emoticon smile 14 august la 09:20 · Îmi place · 6 Florin Dascalu T Frumos Cum

Florin Dascalu T Frumos

Cum

14 august la 09:22 · Îmi place

Dascalu T Frumos Cum 14 august la 09:22 · Îmi place ati marcat? Din mana? Ionathan

ati marcat? Din mana?

Ionathan Ardelean poza asta trebuie pusa in rama

14 august la 09:22 · Îmi place · 3

pusa in rama 14 august la 09:22 · Îmi place · 3 David Turus Cu ajutorul

David Turus Cu ajutorul cilindrului si dupaceia o bag in cusca pentru ca sa fiu sigur 100% ca nu mi-o omoara .

14 august la 09:23 · Îmi place · 1

nu mi-o omoara . 14 august la 09:23 · Îmi place · 1 Florin Dascalu T

Florin Dascalu T Si eu ma gandeam ca ar fi vremea sa o bag in cilindru

sa le bag relativ usor

asediate fiind de albine

14 august la 09:26 · Îmi place · 1

in cilindru sa le bag relativ usor asediate fiind de albine 14 august la 09:26 ·

in

bigudiu am reusit

Apicoltura Tudor Michele Prenderti -o de aripi cu mina dreapta,intinde degetul aratator de la

mana stinga ,sa se aseze si blocheazo de ce le 3 picioare laterale tinute intre degetul aratator si cel mare,cu dreapta o marchezi.Cu timpul o sa poti sa o ti si intre degete fara sa o strivesti.

14 august la 09:38 · Îmi place · 2

sa o strivesti. 14 august la 09:38 · Îmi place · 2 Curavalea Nicolae La mine

Curavalea Nicolae La mine de la inceput am riscat si am prinso cu mina pe rama ,am marcat-o pe rama ,apoi i-am dat drumul,simplu si rapid. O MARCA MARCATA TE AJUTA IN MULTE SI ESTE NECESAR MARCAREA LOR

14 august la 10:43 · Îmi place · 3

MARCAREA LOR 14 august la 10:43 · Îmi place · 3 Georgescu Octavian-Andrei Unde domnule la

Georgescu Octavian-Andrei Unde domnule la târguri e mai ieftin? Spune și mie ca la buc un leu nu lasa?

14 august la 11:15 · Îmi place

ca la buc un leu nu lasa? 14 august la 11:15 · Îmi place Apicultura Toma

Apicultura Toma Florine curaj. Ieu anu trecut le fugaream cu marcaru si unde o prindeam o marcam .si intro buna zi fara manusi am prinso de aripi cu mana dreapta am aduso antre degete an mana stanga si am marcato de atunci fara frica. Ai mai greu la anceput

14 august la 11:25 · Îmi place · 1

greu la anceput 14 august la 11:25 · Îmi place · 1 Gheorghita Nichita Fara frik.k

Gheorghita Nichita Fara frik.k sunt flexibile.eu mi.am fakut o prastie mik.si unde o gasesk pe rama.akolo o si markhez.e o plakere

14 august la 12:27 · Îmi place · 1

o plakere 14 august la 12:27 · Îmi place · 1 Dinu Dumitru Pe trantori 14

Dinu Dumitru Pe trantori

14 august la 12:43 · Îmi place

Dinu Dumitru Pe trantori 14 august la 12:43 · Îmi place Apicultura Toma Asta ati place

Apicultura Toma Asta ati place florine

· Îmi place Apicultura Toma Asta ati place florine 14 august la 12:49 · Îmi place

14 august la 12:49 · Îmi place · 5

ati place florine 14 august la 12:49 · Îmi place · 5 Ghebosu Marian Gheorghe Buna

Ghebosu Marian Gheorghe Buna ideea cu bulinele pe stupi dl Dan Marius-Florian. Vezi din exterior din ce an ai matca. Cred ca este mai eficient si chiar o sa folosesc sistemul.

14 august la 15:38 · Îmi place · 2

Apicultura Toma Da e buna idea dar cum faci sa sti sigur ca matca pe

Apicultura Toma Da e buna idea dar cum faci sa sti sigur ca matca pe care tu ai facuto si

poate e o anumita rasa. Sa fi sgur ca este aceuasi .se mai antampla ca le schimba si nuti dai seama

14 august la 15:47 · Îmi place

schimba si nuti dai seama 14 august la 15:47 · Îmi place Bisceanu Nicolae Eu nu

Bisceanu Nicolae Eu nu tin cont de culorile cu care am marcat matcile. Am evidenta matcilor marcate in caietul stupinei , cu anul marcarii. Maintereseaza doar sa fie marcata

14 august la 16:39 · Îmi place · 1

sa fie marcata 14 august la 16:39 · Îmi place · 1 Dan Mann Tocmai pt

Dan Mann Tocmai pt ca nu poti controla schimbul linistit si pt ca oricum le schimb la doi-trei

ani am renuntat la orice marcaj. As renunta in viitor inclusiv la caietul de stupina, imi ia prea

mult timp. Daca un stup e bun

sa-mi simplific viata. Imi plac lucrurile simple si spre asta tind.

14 august la 20:08 · Îmi place · 1

are matca prolifica si e sanatos

e

tot ce vreau sa stiu. Incerc

matca prolifica si e sanatos e tot ce vreau sa stiu. Incerc Bisceanu Nicolae De acord

Bisceanu Nicolae De acord cu dvs. d-le D M F ,insa nefiind marcate , e posibil sa se faca schimbarea linistita , cu putin timp inainte de a face dvs aceasta operatiune , si zic ca ar fi pacat sa omor o matca ce tocmai se pregatea de ouat , sau mai grav sa omor matca tinara si sa o las pe cea batrina. E drept ca un ochi f experimentat poate face diferenta intre o matca batrina si una tinara. Mie insa mi-e cam greu .

14 august la 20:13 · Îmi place · 1

mi-e cam greu . 14 august la 20:13 · Îmi place · 1 Dan Mann Nu

Dan Mann Nu pot confunda o matca batrana cu una tânăra. Inca am vederea buna. Si-apoi am mai incercat ceva ce mi-a placut: taierea unui sfert dintr-o aripa a matcii. E un soi de marcaj si asta si in plus daca roieste nu ajunge departe. Anul asta mi s-a oprit un roi chiar pe stup. Nici una din cele 20 cate am slutit anul trecut n-a fost schimbata de albine din acest motiv. (era o temere pe care o aveam)

14 august la 20:22 · Îmi place · 2

pe care o aveam) 14 august la 20:22 · Îmi place · 2 Ghebosu Marian Gheorghe

Ghebosu Marian Gheorghe In momentul in care am spus ca sistemul este unul ce merita a fi folosit, cel putin de mine, m-am gandit ca asa voi avea informatia direct, concret si la obiect fara sa mai deschid stupul si sa le mai deranjez si cu ocazia asta pot urmarii diferentiat

dezvoltarea stupilor. Ce se poate intampla inauntrul stupuilui este independent de orice marcaj al matcii as face. Iar sistemul il consider foarte bun in special pentru cei cu multi stupi si in special sistemul pastoral.

14 august la 21:41 · Îmi place · 1

sistemul pastoral. 14 august la 21:41 · Îmi place · 1 Curavalea Nicolae TREABA CU BULINA

Curavalea Nicolae TREABA CU BULINA DE CULOAREA MATCI PE STUP EXTERIOR

MI

SA PARUT FOARTE BUNA,AM SA O APLIC ARE MULTE AVANTAJE

14

august la 23:07 · Îmi place · 1

STUP EXTERIOR MI SA PARUT FOARTE BUNA,AM SA O APLIC ARE MULTE AVANTAJE 14 august la

Curavalea Nicolae Am intilnit caz cind o matca de un an in anul doi a fost schimbata fara sa

vad botcile de schimbare linistita ,dar m-am trezit ca nu mai am matca marcata si aveam alta matca ne marcata dar outoare ,iata ca marcarea este buna si benefica

15 august la 09:50 · Îmi place · 1

buna si benefica 15 august la 09:50 · Îmi place · 1 Dan Mann Eu vreau

Dan Mann Eu vreau doar sa stiu ca stupul merge bine

stiu cum o cheama pe matca si ce vârstă are. De asta am renuntat la marcarea de orice fel, inclusiv cea cu pioneze. Taierea unei aripi in schimb, are pe langa marcarea reginei, astfel incat afli cand sau daca o schimba si avantajul faptului ca nu-mi pleaca roiul prin copaci. Vara asta am fos 3 luni cu un picior in ghips asa incat n-am prea fost printre stupi, dar mi-a prins bine ca roii nu s-au dus prea departe. (am taiat 20aripi anul trecut sau acum doi ani).

am trecut de vremea cand as fi vrut sa

15 august la 09:59 · Editat · Îmi place · 1

sa 15 august la 09:59 · Editat · Îmi place · 1 Curavalea Nicolae Scurtarea aripi

Curavalea Nicolae Scurtarea aripi unei matci poate aduce si schimbarea ei, albinele considera ca este infirma si o schimba ,desi ea este tinara si outoare pe rame compact ,dar o schimba

15 august la 10:02 · Îmi place · 1

,dar o schimba 15 august la 10:02 · Îmi place · 1 Neculai Tudose Nu pot

Neculai Tudose Nu pot sa fiu de acord cu comentariul d-lui Curavalea N.

15 august la 11:22 · Îmi place · 1

d-lui Curavalea N. 15 august la 11:22 · Îmi place · 1 Dan Mann Asa e

Dan Mann Asa e teoria

dar din 20 calicite nu mi-au schimbat nici una in doi ani.

15 august la 11:22 · Îmi place · 1

una in doi ani. 15 august la 11:22 · Îmi place · 1 Angellily Angel Nu

Angellily Angel Nu am mai marcat matci de 10 ani, iar aici botcile sunt la mare cautare, 8$ bucata,

16 august la 07:48 · Îmi place · 1

8$ bucata, 16 august la 07:48 · Îmi place · 1 Angellily Angel De ce nu

Angellily Angel De ce nu faceti schimbarea matcilor cu botca protejata, e mai simplu si mai natural,

16 august la 07:51 · Îmi place

simplu si mai natural, 16 august la 07:51 · Îmi place Ghebosu Marian Gheorghe Mai natural

Ghebosu Marian Gheorghe Mai natural

ele mai bine decat noi orice "proces apicol". Iar noi sa "furam" din cand in cand albinele. Crezi Angellily Angel ca este cineva in stare de asa ceva, mai ales acum ca mintea ne este otravita cu "profitabilitatea" ? Nu mai conteaza "Natura", nu mai conteza "lucrul cu fiintele", varful dezvoltarii constiintei, nu mai conteaza de fapt decat un lucru abstract pe care aproape nimeni nu-l mai poate controla, BANII sau ILUZIA ! Iluzia unei vieti mai bune. Cand totul

este sub semnul RAULUI in jur, nimic nu poate fi BUN. Totul nu este decat o iluzie de care, cu cat mai repede vei scapa, cu atat vei reusi sa cunosti adevarata fata a lumii si a ta insuti.

Pai natural inseamna sa lasi albinele in pace ca stiu

16 august la 13:54 · Editat · Îmi place · 5

stiu 16 august la 13:54 · Editat · Îmi place · 5 Bisceanu Nicolae Din pacate

Bisceanu Nicolae Din pacate am constatat ca undeva in jurul la 40 % din schimbarile linistite ale matcilor ramin la faze de tentative , cel putin in prima faza. Matcile batrine , reusesc cam des sa ajunga la botcile de s l. si le distrug.Probabil in urma controlului afectuat de apicultor ,

profita de dezorganizarea creata si omoara larvele.Asa ca m-am gindit ca de anul viitor acolo unde voi gasi botci de s.l. sa caut matcile si sa le tai de tot aripile.Sper ca albinele vor creste vigilenta cu o astfel de matca handicapata.

16 august la 14:00 · Îmi place · 1

matca handicapata. 16 august la 14:00 · Îmi place · 1 Ghebosu Marian Gheorghe " Probabil

Ghebosu Marian Gheorghe " Probabil in urma controlului afectuat de apicultor "- cat de mult

adevar. "Asa ca m-am gindit ca de anul viitor acolo unde voi gasi botci de s.l. sa caut matcile si sa le tai de tot aripile" imi dovedeste faptul degeaba vorbim de Natura, nu intelegem nimic si tot noi ne credem mai presus de Ea. Mare pacat, asa am ajuns in impasul in care suntem.

16 august la 14:05 · Îmi place · 1

in care suntem. 16 august la 14:05 · Îmi place · 1 Angellily Angel Adevar graiesti

Angellily Angel Adevar graiesti Ghebosu Marian Gheorghe. Selectii genetice; modificari;

insamantari artificiale

Sunt multi de aici care ma acuza ca practic o apicultura agresiva, nu au dragoste pentru albina spunea cineva, stresez albina, sa va spun un adevar: stiti de cate ori umblu eu la o familie pe

an? 1 ,luna aprilie . Pun apivar, fara sa scot vreo rama , in aceias luna, hraniri, nici macar nu deschid podisorul, luna mai, curatirea familiilor, funduri curatite si ceara de pe speteaza superioara si inferioara a ramelor, asta fara sa deranjez ramele din corp. Niciodata nu organizez cuibul, inceputul lunii iunie cand fac roii e prima si ultima data cand deranjez cuibul familei de albine. Dupa aceia nu fac altceva decat sa pun caturi goale deasupra cuibului si sa le iau pline, operatie care se intampla de cel mult 3 ori incepand din 10 iulie pana pe 10

sept. cel tarziu. Dupa care, hraniri, impachetati in izolatie pentru iernat si

aprilie anul urmator. Mentionez ca nu mut stupii pentru pastoral, am cate 40 pe locatie si

acolo stau de ani de zile.

Acum sa imi spuna si mie un apicultor din tara, can de cate ori deranjaza cuibul familiei de albine pe an??? . Multi dintre noi apicultorii ne credem mult mai inteligenti decat albina, ii organizam cuibul caci, credem noi ca putem sa o facem mai bine ca ea si multe procedam si eu pe vremea cand faceam apicultura in tara, nu aveam stare pana nu desfaceam stupii pe fiecare zi,

Deci

asa

samd.

in final o sa ajungem si la clonari,

ne vedem in

haideti sa facem apicultura , sa discutam frumos, sa facem schimb de opinii si sa

invatam impreuna cum sa ne comportam cu albina. Banuiesc ca acest grup pentru asta a fost facut.

17 august la 04:26 · Îmi place · 4

asta a fost facut. 17 august la 04:26 · Îmi place · 4 Anuta Stefan Corect

Anuta Stefan Corect ! Eu de mult am refuzat sa mai postez ceva pe aceasta pagina. Tot timpul

se gasea cate un carcotas, care avea ceva de obiectat. Apicultura, este o ocupatie care imbina

pasiunea si afacerea ! Da conteaza.

sa facem apicultura si sa ne rezumam la lucrurile, care chiar

haideti

17 august la 08:14 · Îmi place

care chiar haideti 17 august la 08:14 · Îmi place Dan Mann Aveti perfecta dreptate! Unii

Dan Mann Aveti perfecta dreptate! Unii din noi exagereaza putin in dragostea lor

17 august la 08:23 · Îmi place

putin in dragostea lor 17 august la 08:23 · Îmi place Dan Mann Iar de regula,

Dan Mann Iar de regula, cârcotașii sau cei plini de dragoste pentru albina, sunt cei mai începători dintre noi.

17 august la 08:28 · Îmi place

Florin Dascalu T Iar noi trebuie sa invatam sa vedem partea buna a lucrurilor constienti

Florin Dascalu T Iar noi trebuie sa invatam sa vedem partea buna a lucrurilor constienti ca fiecare are stilul si metodele sale

17 august la 08:46 · Îmi place · 3

si metodele sale 17 august la 08:46 · Îmi place · 3 Si sa fim Dan

Si sa fim

Dan Mann Iar calendarul postat de Angellily Angel mai sus e unul din acele lucruri demne de luat in seama.E partea bună a apiculturii comerciale din Canada.

17 august la 09:06 · Editat · Îmi place

din Canada. 17 august la 09:06 · Editat · Îmi place Florin Dascalu T Angellily Angel

Florin Dascalu T Angellily Angel cum schimbi matcile? Inteleg ca nu ai probleme cu roirea

Atfel modalitatea ta de lucru este salutara

17 august la 09:08 · Îmi place

ta de lucru este salutara 17 august la 09:08 · Îmi place Aminteste de lucru cu

Aminteste

de lucru cu cosnitele

Florin Dascalu T Angellily Angel discutia de mai sus merita un topic dedicat, ba chiar merita postata acolo sus. Interesant ca metoda

17 august la 09:13 · Îmi place

sus. Interesant ca metoda 17 august la 09:13 · Îmi place Duta Mihai Pai le schimba

Duta Mihai Pai le schimba facand roiurile cu botci/matci imperecheate. Probabil unifica roiurile cu familiile mai slabe in toamna si teoretic albinele pastreaza regina tanara. La sute de stupi nu mai ai fizic timp sa marchezi regine ( daca nu le cumperi gata marcate de la un crescator).

17 august la 09:56 · Îmi place

de la un crescator). 17 august la 09:56 · Îmi place Angellily Angel Florin Dascalu T

Angellily Angel Florin Dascalu T. Schimbarea matcilor, botca protejata in corpul 3 sau 4 la absolut toti stupii, daca matca batrana e slabita, cu siguranta cea tanara o sa ramana, consider ca e mai natural asa, nu stiu care e procentul de schimbare pentru ca nu am matci marcate si nici nu verific. Coordonez 1500 de stupi si nu am vazut 10 matci anul asta. Problema roitului, o familie de albine nu roieste daca are suficient spatiu, cunosc perioada in care incepe tendinta de roire si le pun 1 sau 2 caturi deasupra, asta in functie de puterea familiei, aici, de obicei e luna iunie, luna in care fac si roii, de cativa ani nu am mai vazut nici un roi in pom. Banuiesc ca mai sunt care pleaca, normal. Dar nu atat cat sa ma afecteze. Multi spun ca matca roiului plecat nu e buna pentru ca are tendinta de a roii, fals. Imi permit sa mai adaug ceva aici, modalitatea in care imi fac roii. Roii ii fac in cutii pe 6 rame, caut o rama cu puiet in toate stadiile, de la oua pana la puiet capacit in stadiul de eclozionare, o scutur de albina, o pun in corpul de 6 rame, pun o gratie haneman deasupra familiei, corpul de 6 rame deasupra, podisorul si am plecat mai departe, dupa cateva ore, ma

intorc, iau corpurile cu roi, le pun fund si podisor si ii mut intr-o alta locatie, ca sa fac un roi

imi ia sa zic intre 2 si 3 saptamani.

Dupa 24 de ore, le pun cate o botca si ii mai vad dupa 2

17 august la 19:21 · Îmi place · 4

si ii mai vad dupa 2 17 august la 19:21 · Îmi place · 4 Dan

Dan Mann De retinut!

17 august la 19:30 · Îmi place

si ii mai vad dupa 2 17 august la 19:21 · Îmi place · 4 Dan

Florin Dascalu T Angellily Angel multumesc! Interesanta metoda

sper

sa mai vorbim despre

ea! Esti de apreciat pentru eficienta

parca

nu as vrea sa fac apicutura langa tine:)) Pana

deschid eu 5 cutii

tu

ai vazut deja 40

Iti

propun sa deshidem o discutie pe tema asta si sa o

blocam acolo sus

de

indata ce gasesc o solutie sa rezolvam cu acel curs de prim ajutor!

18 august la 09:11 · Îmi place · 1

de prim ajutor! 18 august la 09:11 · Îmi place · 1 Angellily Angel Desigur, nici

Angellily Angel Desigur, nici o problema, cu totii mai avem cate ceva de invatat, trebuie

gasita o solutie de a face apicultura cat mai simpla, cu cat o complicam mai mult, cu atat se mareste sansa de a ne pierde in detalii.

18 august la 16:38 · Îmi place · 4

pierde in detalii. 18 august la 16:38 · Îmi place · 4 Curavalea Nicolae Asa cum

Curavalea Nicolae Asa cum a spus si dl ANGEL apicultura in Romania este total diferita si mai greu de facut,necesita multa munca ,investitie mare si nu in ultimul rind multa inteligenta,fara ea nu poti face nimic

19 august la 08:48 · Îmi place

ea nu poti face nimic 19 august la 08:48 · Îmi place Dan Mann Asa credem

Dan Mann Asa credem noi

19 august la 09:12 · Îmi place

Dan Mann Asa credem noi 19 august la 09:12 · Îmi place Stefan Albinel Apis Marin

Stefan Albinel Apis Marin ce nu am inteles de ce se da botca dupa 24 de ore si de ce scuturi

rama cu puiet larvar

20 august la 17:20 · Îmi place

Angellily Angel ??

20 august la 17:20 · Îmi place Angellily Angel ?? Angellily Angel Scuturatul ramei ma scuteste

Angellily Angel Scuturatul ramei ma scuteste de a mai cauta matca, albina incepe sa se traga pe rama respectva imediat cum am inchis stupul. Datul botcii dupa 24 ore----- dupa cum am spus, pe rama respectiva am puiet in toate stadiile, de la oua pana la capacit in stadiul de

eclozionare, interesul meu e ca in 24 ore sa inceapa sa isi traga botci, botcile trase sunt masura mea de siguranta in cazul in care botca pusa de mine ar avea o problema. In acest caz, dupa 2 sapt. Pot sa gasesc acolo o matca ouatoare sau una virgina,

20 august la 17:40 · Îmi place · 2

sau una virgina, 20 august la 17:40 · Îmi place · 2 Marin Stefan atat timp

Marin Stefan atat timp cat ai puiet larvar in toate stadiile si-ar trage oricum in cazul ca botca

ta nu ar fi viabila

20 august la 17:46 · Îmi place

multumesc pentru raspuns emoticon like

17:46 · Îmi place multumesc pentru raspuns emoticon like Angellily Angel Marin Stefan . Dupa cum

Angellily Angel Marin Stefan. Dupa cum stim, o zi face diferenta in apicultura.

20 august la 17:55 · Îmi place

diferenta in apicultura. 20 august la 17:55 · Îmi place Marin Stefan in cazul asta nu

Marin Stefan in cazul asta nu

20 august la 17:55 · Îmi place

20 august la 17:55 · Îmi place Marin Stefan in cazul asta nu 20 august la

emoticon smile

Angellily Angel Well, nu obijnuiesc sa ma contrazic, asa ca

apicultura cum considera ca e mai corect. Baga 100 de botci la 100 de roi imediat ce i-ai facut si la altii 100 de roi baga dupa 24 de ore, atunci poti sa vezi diferenta

20 august la 18:03 · Îmi place · 2

fiecare e liber sa faca

la 18:03 · Îmi place · 2 fiecare e liber sa faca Marin Stefan acelasi lucru

Marin Stefan acelasi lucru

contrazicem

20 august la 18:08 · Îmi place · 2

de

ce ar fi ?? te rog sa nu o iei ca o ofensa si nu ne

discutam

si argumentam

rog sa nu o iei ca o ofensa si nu ne discutam si argumentam Angellily Angel

Angellily Angel Departe gandul Marin Stefan, mai ales cu tine care ai poposit pe la lic.

Apicol. Sunt genul care ma ofensez foarte greu. Chiar mi-ar face placere sa avem o discutie,

apicultura, barfe din liceu despre vremuri de mult apuse, despre profesori

20 august la 19:06 · Îmi place · 3

etc

profesori 20 august la 19:06 · Îmi place · 3 etc Marin Stefan placerea-i mare si

Marin Stefan placerea-i mare si de partea mea

adauga la celalalt grup tare drag mie

20 august la 19:25 · Îmi place · 1

emoticon like nu inteleg de ce nu te pot

Apicultura Pasiunea noastra ??? emoticon frown