Sunteți pe pagina 1din 31

1|Page

De ce nu mai mananc carne?


1.Pentru c am constatat c nu am nici gheare, nici incisivi puternici i nici colii lungi i ascuii. Concluzia: nu am nici una din calitile si armele naturale ale animalelor de prad. Aadar, mi -e limpede c a muri rapid de foame dac a fi nevoit s vnez, pentru a supravieui, cu minile goale. 2. Pentru c am aflat c, din punct de vedere biologic, fiziologic, ntre noi, oamenii, i animalele mnctoare de carne sunt diferene foarte mari. Astfel, carnivorele au tractul digestiv doar de 3 ori mai lung dect lungimea corpului, n timp ce oamenii l au de 10-12 ori mai lung. n plus, saliva omului este alcalin, pe cnd cea a carnivorelor este acid, iar secreia de acid clorhidric la nivelul stomacului carnivorelor este de 20 de ori mai puternic dect la oameni. Din aceast cauza, resturile de carne putrezit ramn n colon zile, sptmni, luni sau chiar ani de zile. 3. Pentru c, la fel ca toat proteina animal (cu excepia laptelui de capr i a oulor de prepeli) carnea este acid. Se tie, astzi, c omul trebuie s se hrneasc n proporie de peste 80% cu alimente alcaline i cel mult 20% cu alimente acide. Consumului excesiv de alimente acide conduce la multe dezechilibre i boli grave. 4. Pentru c nu vreau s m mbolnvesc de cancer. Sunt studii serioase, de necontestat, care demonstreaz faptul c proteina animal, n general, i carnea, n special, produc cancerul i stimuleaz nmulirea celulelor canceroase. Tipurile de cancer care apar din cauza consumului de carne sunt, nu ntmplator, dintre cele mai grave: cancer de colon, cancer hepatic, cancer pancreatic. Rata de supravieuire: aproape de 0. 5. Pentru c nu vreau s m mbolnvesc de boli cardio-vasculare sau neurologice. Consumul de carne conduce la boli de inim grave, hipertensiune arterial, accidente vasculare, Parkinson, Alzheimer. 6. Pentru c vreau s am oase puternice, s nu mi se subieze i s mi se rup ca surcelele. Carnea elimin calciul din organism. De asemenea, proteina animal, inclusiv mult ludatele lactate, elimin calciul din corp. Surpriz, nu-i aa? 7. Pentru c nu vreau s devin obez. Grsimile de origine animal, cele saturate, sunt nocive organismului, n timp ce grsimile vegetale, nesaturate, sunt sntoase si nu provoac obezitate. 8. Pentru c nu vreau ca, n necunotin de cauz, pclind fiind, s mannc carne de cal, de cine, de pisic sau de obolan. S-a ntmplat, cu adevrat, credei-m, mai des dect v-ai putea imagina. 9. Pentru c toat carnea din comer provine de la animale hrnite cu mizerii, hormoni de cretere, vaccinuri periculoase, fin de oase i furaje fabricate din cadavre de animale bolnave. Chiar att de prost s fiu, oare, nct s mnnc cadavre hrnite cu cadavre i cu otrvuri? 10. Pentru c nu vreau s devin impotent. Consumul de carne irit i inflameaz prostata, provocnd disfuncii erectile.

2|Page
11. Pentru c acidul uric, acidul clorhidric i acidul fosforic pe care i conine carnea, n procesul de digestie, nu pot fi sintetizai sau eliminai de organismul uman, aa cum se ntmpl la carnivore. Din aceast cauza, carnea este extrem de toxic pentru om, provocnd inflamaii ale esuturilor i diferite boli, cum ar fi guta. 12. Pentru c nu vreau ca trupul meu s fie un cimitir de cadavre putrezite i urt mirositoare. 13. Pentru c adrenalina pe care o conine carnea, din cauza spaimei teribile a animalelor din momentul n care sunt mcelrite (i nu sacrificate, aa cum cu ipocrizie i cinism se spune), provoac boli i induc agresivitate. 14. Pentru c nu vreau s-mi pierd din energia vital i s mor prematur. Exist mitul c fr carne oamenii, n special brbaii sau cei care depun efort fizic mare, nu au suficient putere (for sau vlag). Greit! Consumul de energie depus pentru digestia crnii i sintetizarea proteinei anim ale este mai mare dect aportul de energie adus. Toate efectele nocive ale consumul de carne de ctre om conduc la scurtarea considerabil, cu civa ani buni, a speranei de via. 15. Pentru c industria zootehnic este o crim pentru mediu i, de asemenea, este vinovat pentru adncirea foametei pe planet. 16. Pentru c m consider o fiin superioar. Aproape toate minile strlucite ale Umanitii, geniile, savanii i creatorii, au fost vegetarieni: Iisus Hristos (a fost fie pesco -vegetarian, fie vegan), Leonardo da Vinci, Albert Einstein, Socrate, Pitagora, Platon, Sir Isaac Newton, Lev Tolstoi, Mahatma Gandhi, Voltaire, Confucius, Albert Schweitzer, George Bernard Shaw, Mary Shelly, Immanuel Kant, Vincent Van Gogh i muli alii. 17. Pentru c fiina uman nu a fost construit genetic, structural i fiziologic pentru a manca carne. 18. Pentru c am alternative mai sntoase i acceptabile din punct de vedere moral, etic i estetic. 19. Pentru c am libertatea, ca, dup un timp indelungat de studiu, s cntresc opiuni, teorii i informaii i s fac o alegere n cunotin de cauz. 20. Pentru c am contiin. tii n ce condiii sunt crescute i ucise, cu snge rece i o cruzime de neimaginat, animalele care ajung n farfuriile voastre? Vrei s aflai? Chiar dac nu dorii, ar trebui s o facei. V ofer un film i v invit s l vedei. V avertizez, ns, c imaginile sunt ocante.

177 Responses to De ce nu mai mananc carne?


1.

Madalin Blidaru says:


June 16, 2013 at 9:04 pm

Da, destul de argumentat

3|Page

Am doar o intrebare: ce as putea sa mananc de Paste/Craciun in loc de drob/caltabos ?


Reply

nick says:
June 17, 2013 at 12:56 pm

Sunt foarte multe alte variante. Daca te intereseaza, cu adevarat, iti pot detalia cu placere.
Reply

Q says:
June 20, 2013 at 10:57 am

Sunt de acord cu cele zise in 90% desi sesizez o tenta de fanatism in cee ce spui ca si cum doar carnea ar fi singurul pericol , sa spunem tot adevarul TOATA absolut toata mancarea pe care o mancam indiferent carne , vegetale, seminte sunt contaminate modificate chimizate poluate de catre om de catre NOI TOTI DIRECT SAU INDIRECT , deci nu doar carnea care se gaseste in comert este nociva , nocive sunt si vegetalele semintele chimizate pesticizate , in fapt 98 % din mediul inconjurator este poluat de om , poluarea nu inseamna neeaparat distrugere totala pentru celelalte organisme ci doar modificari adaptari importante , facute intr -un interval de timp scurt oamenii sunt proprii lor ucigasi , asemeni unor paraziti care isi devoreaza gazda dupa care mor odata cu aceasta Nu carnea , nu vegetalele , nu mediul este de vina pentru ceea ce ni se intampla , NOI toti suntem de vina , noi contribuim zi de zi la degradarea mediului si la moartea noastra prematura ( posibil in final de diparitia speciei umane si posibil a altor specii) , facem asta zi de zi , inconstienti , indolenti sau incapabili sa intelegem suntem parte a unor sisteme sociale absurde comunism ,capitalism etc etc , toate duc la distrugerea mediului si implicit a nostra sau mai tarziu a copiilor nostri , toate sistemele au la baza si functioneaza datorita unor instincte primare frica , lacomie etc (instincte care la timpul lor au fost bune deoarece omul ca si specie era lipsit de inteligenta distructiva , malitioasa , avea sanse egale de existenta la fel ca celelalte animale si facea parte din lantul trofic era parte din ecosistem , odata cu dezvoltarea inteligentei , in fapt posibil o mutatie , o anomalie , omul s -a desprins din sistem si a inceput sa actioneze la scare larga potrivit instinctelor primare de lacomie impotriva ecosistemului , incercand sa il manipuleze sa il controleze sa il paraziteze total , desi acest lucru va duce inevitabil spre extinctie , omul ca specie va fi victima propriilor sale actiuni de lacomie , prosie , indiferenta , minciuna si ipocrizie Poti sa mananci numai semnite , vegetale sau ce vrei tu oricum faci parte dintr-un sitem absud fantezist , bonlav de lacomie (bani , putere) , NU ai cum sa fii sanatos intr-un sistem bonlav , intr-un sistem unde tot ce te inconjoara este contaminat distrus , la fel cum un om sanatos la cap nu poate fii fericit cand este inconjurat de oameni nefericiti , oricum nu ai scapare vei manca plante chimizare , modificate genetic , oricum vei ajunge intr-un final clientul industriei farmaceutice sau medicale asta dupa ce o viata intreaga ai fost mintit manipulat dupa ce ai muncit ca un

4|Page

sclav fara sa iti dai seama , dupa ce prin actiunile tale prin jobul tau ai contribuit direct sau indirect la mentinera si agravarea poluarii distrugerii mediului , in final sistemul iti stoarce si ultimii bani pentru ca batran fiind esti expirat , nefolositor , o povara pentru sistem , iar sistemul trebuie sa te elimine si sa faca bani prin moartea ta prematura pe la 50 ani fie din cauza unui cancer (posibil datorita carnii , vegetalelor chimizate sau modificate genetic fie din cauza poluarii aerului , apei , unor medicamente , stresului datorat jobului etc etc ) atac de cord etc etc Oamenii vor dispare ca specie mai mult ca sigur, nu si viata , un bun exemplu il reprezinta Cernobil orase , strazi , uzine pustii unde animalele plantele etc s-au adaptat radioactivitatii si au devenit ele insele radioactive dar au supravietuit si prospera in orase unde natura si-a revendicat si a pus stapanire pe ceea ce odata omul credea in prostia lui ca stapaneste , acolo natura ucide oamenii la propriu prin nivelul ridicat de radioactivitate , acolo omul a fost exclus din ecosistem , intru -un final acolo se va ajunge , omul desi se proclama o fiinta inteligenta este poate cel mai ilogic si prost dintre toate animalele , nu invata nimic din greseli, din istorie, ii place minciuna si utpia deoarece isi sapa singur propria groapa , mai mult contribuie din plin si cu responsabilitate la extinctia propriei sale specii , realitatea din pacate pentru om nu tine cont de utopiile , ipocrizia si minciunile cu care omul se pacaleste singur Imi pare rau pentru cei care sunt spalati pe creier care nu sunt capabili sa inteleaga imaginea de ansamblu a lumii in care se afla o lume plina de minciuna , ipocrizie , sclavi si distrugere , suna pesimit dar asta este realitatea
Reply

Andrei says:
June 24, 2013 at 7:18 am

Mi-a placut comentariul tau -o lume plina de minciuna , ipocrizie , sclavi si distrugere .Tot cam in acest mod vad si eu lucrurile.Si nu e pesimism ci mai degraba o constientizare a lumii in care traim sau e pur si sipmlu ADEVARUL.
Reply

Andrei says:
June 27, 2013 at 6:07 pm

Si lipsa coltilor puternici e o adaptare la superamrket si la viata comoda pe care o ducem.


Reply

lacrima says:
July 7, 2013 at 7:13 pm

5|Page

Sunt absolut de acord cu ceea ce ai spus.Pacat ca Nick nu ti-a raspuns.Ar fi fost foarte interesant de aflat parerea lui.
Reply

stancu alexandru says:


July 16, 2013 at 10:11 am

Din pacate putini dintre noi cunosc ca din momentul in care animalul este ucis,se activeaza in cadavrul ramas fara suflul vital, un hormon denumit hormonul mortii,ce are ca scop descompunerea acestuia. Fiind introdus in corpul uman acest hormon isi contiua menirea lui de distrugator de tesuturi,rezultatul fiind starea de boala si nivelul slab al imunitatii majoritatii oamenilor acestei planete ,ce si-au capatat obiceiul sa-si sape groapa cu dintii.Din fericire multi copii ce se nasc acum vin setati pe un meniu vegan,sper ca viitorul sa fie unul al vietii si respectului pentru tot ce Dumnezeu a creat in acest plan !Fiti iubiti si binecuvantati !
Reply

Andrada says:
August 1, 2013 at 12:00 am

Ai mare dreptata, sunt oarecum multumita ca nu sunt singura care gandeste exact ceea ce ai scris tu. Traim intr-o lume toxica. Nimic nu mai e natural, nici macar la tara, la bunicii nostri, caci si ei au aflat de beneficiile diferitelor ingrasaminte, etc. Ma uit la mine, la 21 de ani, ce stil de viata am (vina mea) si ce mancare consum Cum sa ma astept sa ajung la 60 de ani si sa am o conditie fizica precum bunicii mei? Noi nu vom ajunge la varsta lor sa fim sanatosi, vom fi din ce in ce mai bolnavi si mai slabi in fata atator boli. Boli mortale transmise de muscaturi de insecte, acum 50 de ani nu exista asa ceva. Eu una sunt alergica la muscaturile oricaror insecte, si sunt sigura ca nu sunt singura. Oare de ce? Hmmm, oare pentru ca omul a intervenit prea mult in natura? Oare pentru ca omul s-a jucat prea mult de-a Dumnezeu?
Reply

Monique says:
June 17, 2013 at 4:53 pm

De ce ar trebui ca o sarbatoare crestina sa fie celebrata prin sacrificii animale e intrebarea mea. Si pentru a raspunde la intrebarea ta la un simplu google cu textul reteta drob vegetarian vei gasi o multime de alternative. Succes!
Reply

flo says:

6|Page

June 21, 2013 at 7:34 am

sarbatorile crestine se serbam cu traditii pagane de care nu ne-am descototrisit din antichitate pana in prezent vazi mai multe aici: http://acropetal-illuminated.blogspot.ro/2013/03/paste-fericit.html si aici: http://acropetal-illuminated.blogspot.ro/2012/12/fericit-peste-o-suta-de-mii-de-brazi-au.html ceea ce-ti argumenteaza puctul de vedere
Reply

AdYdAnY says:
June 21, 2013 at 5:35 pm

si aici: http://www.scribd.com/doc/15338901/Religia-Tainica-a-Babilonului
Reply

uca says:
June 19, 2013 at 6:36 am

ceea ce mnnci n fiecare zi.


Reply

2.

floree says:
June 16, 2013 at 9:30 pm

Superb. Si eu militez mult pentru asta si imi place ca ai punctat foarte bine anumite lucruri. Singurul lucru care lipseste e partea cu: Mancatul carnii este factorul numarul 1 in incalzirea globala si este lucrul cel mai daunator momentan planetei noastre (mai mult decat transporturile). Keep up the good work!
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 12:58 pm

Multumesc mult.
Reply

augustin says:
June 19, 2013 at 11:30 am

7|Page

=)))) nice one!


Reply

Pelikanull says:
June 19, 2013 at 10:56 pm

Dar mancarea plantelor la ce duce? mananci tot ce produce oxigen pe planeta asta
Reply

floree says:
June 20, 2013 at 11:04 am

Cu mancarea cu care sunt hranite animalele am putea hrani toti oamenii de pe planeta. Logica este ca dam mancare mancarii noastre. Nu vreau sa intru in detalii dar chiar e nasoala situatia mancarii mondiale. Pana in 2050 o sa ajungem la 9 bilioane iar cererea mancarii se va dubla din cauza ca noi cei din tarile mai dezvoltate mancam carne. Iar 90% din carnea produsa in lume apartin corporatiilor mari gen Smithfields care polueaza incredibil de mult. Si cate paduri care produc oxigen au fost taiate pentru cresterea productiei de carne. Din pacate terenurile agricole sunt cam saturate deja iar ca sa tinem pasul cu stilul nostru de viata, va trebui sa cultivam legume si grane modificate genetic. Deja incepe o criza de carne de vita in America si asta se va accentua si mai mult in toate tarile in viitor. In Anglia guvernul a inceput sa indemne populatia sa manance mai putina carne. Plus ca preturile vor creste foarte mult in urmatorii ani si sincer nu imi pot imagina ce s-ar putea intampla. Ideea de baza e ca daca vrem o lume mai sustenabila, trebuie sa taiem din consumul de carne urgent. Eu sunt vegetariana si din cauza aceasta dar si din cauza ca ma simt mult mai bine. Asta nu inseamna ca toti trebuie sa fim vegetarieni desi ar fi ideal pentru planeta noastra. Mi-ar place totusi ca oamenii sa consume mult mai putin pe saptamana sau macar sa isi creasca ei animalele. Iti recomand cartea Eating animals de Foer daca esti interesat de acest subiect. Deci e foarte relativa toata treaba asta iar din pacate oamenii nu sunt constienti de consecintele asupra mediului sau nu le pasa.
Reply

3.

floree says:
June 16, 2013 at 9:31 pm

Ai pus la 15.

My bad!
Reply

4.

Beatrix says:

8|Page

June 16, 2013 at 10:44 pm

Da, foarte bine spus si foarte adevarat. Eu tot incerc sa imi conving mama sa adopte un stil de viata vegetarian, si indiferent de argumentele pe care le folosesc (nu numai etice) imi zice ceva de genu: lasa, ca animalele in romania sunt hranite cu iarba iar carnea pe care o cumpar la magazin e buna, nu iau din aia grasa, sau fara carne nu am vlaga, lasa ca putina carne daca mananc nu imi face rau etc. E greu sa accepte o asemenea schimbare. Dar oare sanatatea personala nu merita sacrificiu?
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 12:59 pm

Multumesc.
Reply

Parchezcaunbou says:
June 18, 2013 at 9:34 am

Eu un lucru nu-l inteleg : de ce trebuie convinse celelalte persoane? De ce trebuie sa militam, de ce trebuie sa avem dorinta asta arzatoare de a impune altora stilul nostru de viata?!
Reply

Tzipi says:
June 18, 2013 at 5:31 pm

Asta cu convinsul celor din jur, sa faca ce vrei tu e urat. Fiecare e stapan pe viata si pe farfuria lui, sinu mi se pare corect sa pretind celor din jur, sa-si puna in farfurie ce vreai eu . La fel cum cei din jur isi aud de aia a masii, daca incep cu comentarii despre farf uria mea si despre cum ar trebui sa consum carne si mancare gatita.
Reply

Beatrix says:
June 19, 2013 at 2:11 am

Sunt f multe articole de specialitate despre beneficiile unui stil de viata vegetarian. Plus ca bolile de care multa lume sufera sunt cauzate de ceea ce mananca. Iar cand imi aud mama ca se plange ba ca are tensiune sau colesterol mare

9|Page

iar pastilele pe care le ia ii cauzeaza efecte secundare, evident ca ma supar pt ca nu vrea sa incerce o alta varianta. Oare sanatate persoanla nu merita toata atentia noastra. E mult mai ieftin sa manaci corect, decat sa cheltuiesti bani la doctori si pe medicamente. o

ioana says:
June 19, 2013 at 8:18 pm

In urma cu cativa ani, mama mea stia sa gateasca numai carne. La un moment dat, am refuzat sa fac sarbatorile acasa, pentru ca se supara daca nu mancam ce gatea. Acum, dupa mai bine de 10 ani de exemplu personal vegetarian, nu a mai cumparat carne de foarte mult timp. Am vazut la un moment dat un documentar in care un medic afirma ca lactatele si carnea sunt pentru oameni la fel ca drogurile: nu se pot lasa. Pentru ca nu vor. Pentru ca nu le pasa-nici de ei, nici de animale. Pentru ca nu au fost crescuti asa. Si pentru ca nu vor sa inteleaga. Sunt oameni care se hranesc numai cu sucuri de fructe de ani de zile si sunt mult mai sanatosi decat cei care mananca cadavre. Dar trebuie sa fii inteligent pentru asta. Felicitari pentru articol!
Reply

nick says:
June 19, 2013 at 9:21 pm

Multumesc.
Reply

5.

corina says:
June 16, 2013 at 11:04 pm

foarte adevarat articolul, si eu sunt vegetariana de aproape 5 ani, si ma mandresc cu asta!!!


Reply

nick says:
June 17, 2013 at 12:59 pm

Felicitari!
Reply

10 | P a g e

hahahaha says:
June 17, 2013 at 1:06 pm

cel mai tare motiv sa te mandresti

bravo felicitari
Reply

6.

dan says:
June 16, 2013 at 11:44 pm

misto scriitura, 2 aspecte insa ar trebui putin accentuate: consumul de carne este principala cauza pe departe a aproape tuturor bolilor cardiovasculare si prima cauza a peste 60% din decese pe aceasta planeta.inaintea cancerului a carei legatura cu consumul de carne este discutabila se situeaza de departe ca lider atacul cerebral si infarctul. alt aspect ar fi faptul ca laptele de vaca este dovedit de studii de specialitate a fi puternic cancerigen si nociv in general consumului adultilor. peace man!
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 1:00 pm

Multumesc. Asa este, ai dreptate. Voi reveni cu mai multe detalii si in alte articole.
Reply

7.

Radu says:
June 17, 2013 at 8:39 am

Punctul 2. e splendid. Insa: http://www.gnolls.org/1444/


Reply

nick says:
June 17, 2013 at 1:01 pm

Multumesc.
Reply

11 | P a g e

8.

dojo says:
June 17, 2013 at 9:09 am

Ultima data cand am verificat, eram omnivori. Nu compara omul cu carnivorele, ca e ca si cand compari brazii cu prunele. Sunt OMNIVOR: nu sunt grasa (am un BMI perfect), sunt HIPO-tensiva, perfect sanatoasa. Am ramas insarcinata la 14 zile de cand am renuntat la contraceptie (barbatul are 45 de ani- deci risc de impotenta, plus ca mananca mai multa carne decat mine eu am 34, deci teoretic intru in faza de risc, ca-s batrana). Ne ies toate analizele perfec, pur si simplu pentru ca mancam echilibrat, nu bem cafea, nu fumam etc. O mare parte din motivele enumerate sunt pur si simplu neconcludente, cand un om normal (eu), care mananca zilnic putina carne, sta la fel de bine ca sanatate sau poate mai bine decat exemplul pe care-l dai. Ideea este sa fii echilibrat, restul sunt discutii.
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 1:03 pm

Felicitari! De ce putina carne? De ce nu deloc? Ar fi totul si mai bine.


Reply

dojo says:
June 18, 2013 at 7:18 am

E nevoie si de carnea aia. Am o intreaga lista de nutrienti, plus vitaminele pre-natale. Nu-mi bat joc de copil, ca-l am pe cap defect o viata intreaga. Prefer sa-mi iau nutrientii din toate grupele de mancare, atat timp cat o fac cu atentie. Chiar cred intr-o dieta echilibrata, cu de toate in ea, si momentan functioneaza cum trebuie
Reply

roxana says:
June 18, 2013 at 10:02 am

Draga mea, exista oameni care isi hrancesc copiii de ani de zile cu orice, in afara de carne. Exista oameni care nu au mancat carne inca din copilarie pentru ca pur si simplu nu o suportau. Niciunul nu este nesanatos. Este greu sa renunti la carne si sa inveti, efectiv, sa mananci. Am fost si eu acolo. Mi-a luat aproximativ doi ani de cercetare ca sa fiu sigura ca nu fac o prostie. Exista pe internet o gramada de informatii, de marturii, carti scrise. Veganii nu

12 | P a g e

mananca doar fructe si legume, ci si alune, seminte, etc, sa stii. In hrana aceasta gasesti absolut tot ce ai nevoie, si totul e sanatos. Ai dreptate cu echilibrul insa daca tot mananci carne, macar mananca o carne care provine de la tara, nu din comert, plina cu hormoni si cu de toate. Vorba aia, macar porcul ala n-a crescut pe 1m patrat.
Reply

belami says:
June 19, 2013 at 7:29 am

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1371172/French-vegan-couple-face-jail-child-neglect-baby-died-vitamindeficiency.html

Catalin says:
July 12, 2013 at 6:52 am

Iti doresc niste picioare in cap, ca la vitei, niste apa clocotita, ca la pisici (in China se practica), in general, o btaie bun dupa aia poti sa mananci cata carne vrei pofta buna!
Reply

Carmen says:
June 18, 2013 at 1:13 pm

Tensiunea arteriala scazuta (HIPO-tensiunea) constituie intotdeauna indiciul slabiciunii suprarenalelor dr Robert Morse Sa traim sanatos fara toxine. Tot el spune printre altele ca prin slaba functionare a glandelor suprarenale (la nivel cortical) se produc insuficienti steroizi (al carui rol este sa combata inflamatiile din organism), ceea ce duce la acidoza si inflamatie (prin acumulare). Pentru femei acest lucru conduce la urmatoarele efecte (in timp): osteoporoza, chisturi ovariene/mamare, endometrioza, fibrom uterin, pierderi de sarcina, sangerari anormale in timpul ciclului, fibromialgie, probleme de fertilitate, cancer ovarian/mamar/de col uterin/uterin.etc. Functionarea corecta a suprarenalelor are efect si asupra glandei tiroide. In 75% din totalul bolilor este este implicat sistemul endocrin. De-a lungul atator generatii de inaintasi,care au consumat alimente toxice si acide (a se citi de origine animala), omul si-a epuizat sistemul endocrin, aducandu-l, in unele cazuri, pana la atrofiere. Astfel fiecare generatie va deveni tot mai epuizata daca cineva din lantul ereditar nu ia masuri si nu-si fortifica celulele epuizate prin informatie genetica . Altfel copii vin pe lume cu tulburari glandulare cronice si degenerative. Acelasi autor considera ca omul este frugivor. Maimutele care sunt considerate cel mai apropiate dpdv al sistemului anatomic si fiziologic sunt frugivore. Ursii grizzly sunt omnivori dar 70-80% din alimentatia lor o constituie iarba. Omnivori mai sunt porcii, cainii si pasarile.

13 | P a g e

Sper sa gasesti folositoare informatia prezentata si sa gasesti echilibrul de care toata lumea vorbeste dar nimeni nu stie precis care ar trebui sa fie. Si nu uita totusi ca strabunicii nostrii cu siguranta nu mancau zilnic carne sau alte produse animale si nici in cantitatile care sunt consumate in zilele noastre. Sanatate!
Reply

shaks says:
June 18, 2013 at 8:15 pm

i eu sunt de aceeai prere mesele variate, echilibrate sunt cele mai importante i asta cu siguran nseamn nu chiar att de mult carne. Puin carne, ocazional (la o srbtoare) este suficient, dac e din ograda proprie sau de la ar, cu att mai bine.
Reply

ananda says:
June 19, 2013 at 8:23 pm

Sa mananci cadavre nu inseamna sa fii echilibrat. Sa te hranesti fara discernamant, doar pt ca asa ai fost invatata, nu tine de echilibru. Toate argumentele tale sunt texte.
Reply

9.

Leonard Chesca says:


June 17, 2013 at 10:32 am

Felicitari pentru articol. Pana acum doi ani si ceva eram la fel de indoctrinat ca toti cei care sustin proteina animala. Abia dupa ce am aprofundat acest aspect, am citit mai multe carti, am vazut mai multe statistici si am vazut filme documentare pe aceasta tema, am inteles cat eram de ignorant. Cei care rad acum de ignoranta noastra, cu siguranta ca intr-o zi vor intelege si ei superficialitatea , lipsa lor de informare, faptul ca ei sunt tributari unui obicei alimentar, ca educatia lor in acest aspect e grasita. Ca despre faptul ca am o sanatate de invidiat, cei care au adoptat acest stil de viata, o stiu deja.
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 1:04 pm

14 | P a g e

Multumesc frumos.
Reply

10.

Puss in boots says:


June 17, 2013 at 11:45 am

Ce ai scris tu, e 90% bine.. dar ar fi 100% daca ai si documenta. Cat despre partea cu resturile de carne putrezit ramn n intestinele noastre zile, sptmni, luni sau chiar ani de zile, tare sunt curios sa aflu de unde ai auzit de o asemenea ineptie Pe scurt, e loc de mai bine!
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 2:31 pm

Sunt foarte bine documentat. Fa-ti o clisma si te vei speria cand vei vedea ce iese din tine. Nu sunt sarcastic, vorbesc serios. In rest, multumesc.
Reply

valeria zamfir says:


June 17, 2013 at 9:02 pm

e foarte adevarat cu resturile putrezite de carne care raman in intestinele noastre!!! o clisma poate convinge pe neincrezatori!!! felicitari d-le NICKsi eu sunt vegetarian si am o multime de idei si retete culinare in acest sens!!! multumim ca existi printre noi!!! <#
Reply

alina says:
June 19, 2013 at 1:28 pm

te rog frumos, ne poti impartasi si noua cateva retete.si eu sunt vegetariana, am un copil de 18 luni, care nu mananca carne,doar peste mai rar, branza si oua la fel.multumim!
Reply

Alexa Monio says:


August 1, 2013 at 8:42 am

15 | P a g e

Si mie mi-ar prinde bine niste retete in plus, si eventual ceva sustinere, deoarece e foarte greu sa te abtii in societatea de consum in care traim. mai ales ca zilnic suntem bombardati cu tot felul de reclame la aceste produse, care iti starnesc pofta . acum cateva luni am inceput sa citesc mai multe si am hotarat sa devin vegana, dar imi e greu

deoarece nu am in jurul meu sustinere. in prezent mai mananc oua, peste si unt. ocazional mai gust din celelalte, deoarece sotul inca le consuma. avem si o fetita de 9 luni si as vrea sa o hranesc si pe ea sanatos, pe cat se poate! multumesc
Reply

Closed says:
June 19, 2013 at 9:09 am

Ai incercat vreodata sa lasi la putrezit o bucata de carne, sa vezi cam cati ani ii ia sa dispara? Ideea ca un produs vegetal sau animal ar putea stationa in intestine luni sau ani e complet comica. Apropo, o clisma nu poate demonstra ca ai resturi de carne putrezita de ani de zile. As fi tare curios ce studii stiintifice ai citit care ti-au confirmat banuielile.
Reply

anon says:
June 19, 2013 at 10:38 pm

Nu prea cred ca esti foarte bine documentat pt ca indiferent de dieta pe care o ai, la o clisma tot iei resturi alimentare. Nu se poate sa putrezeasca carnea in colon chiar si ani de zile, decat daca ai probleme cu acel colon.
Reply

Mary says:
July 2, 2013 at 6:20 am

Asa este, am testat-o pe mine si m-am speriat! Si in perioada aia mancam foarte putina carne, acum ma axez decat pe peste. Imi doresc sa fenunt defiitiv la carne, sunt in lucru. As dori sa mai pot consuma peste si lapte,imi este foarte greu fara ele.In rest, articolul este adevarat intru totul FelicitariSi sincera sa fiu ,motivul pentru care ma las de carne este in primul rand mila,compasiunea pentru acele animalele chinuite,am vazut in urma cu cativa ani niste documentarii si m-am ingrozit, incepusem sa urasc specia umana !
Reply

16 | P a g e

roxana says:
June 18, 2013 at 10:05 am

Te rog, citeste cartile doctorului Mencinicopschi si vei afla chiar si de acolo despre ineptia asta. Nu doar el a scris despre treaba asta, ci tot mai multi doctori afirma lucrul asta. Stii pastilele sau ce naibii mai sunt, pentru detoxifiere? EI bine, te-ai gandit vreodata pentru ce sunt si ce anume dau afaradin intestine? cu siguranta nu panselute!
Reply

Closed says:
June 19, 2013 at 9:33 am

Eu as zice sa-l lasi pe doctorul Mincinovschi sa-si traiasca el fanteziile in lumea lui. Nimic nu e mai periculos decat realitati amestecate cu ameteli pseudo-stiintifice si prezentate drept adevar incontestabil. Uita-te la studii si lasa vindecatorii nostri sa-si prezinte prostiile celor care-i cred.
Reply

CtNash says:
June 19, 2013 at 9:49 am

Nu draga noastra. Pastilele alea sunt facute sa iti cheltuie tie banii. Nu dau afara panselute, ci prostie crasa.
Reply

11.

liloo says:
June 17, 2013 at 11:53 am

spune-le asta eschimosilor


Reply

nick says:
June 17, 2013 at 1:06 pm

Stii ce speranta de viata au eschimosii?


Reply

12.

andreea tudor says:

17 | P a g e

June 17, 2013 at 1:20 pm

foarte bine spus! e trist ca multa lume alege sa comenteze in loc sa extraga ideea de baza a articolului, acela de a-si observa mai bine obiceiurile culinare si sa adopte un stil mai sanatos de viata, cu mai multe legume si cu mai putina carne, eventual deloc! totusi nu cred ca e o noutate pt nimeni ca ceea ce mancam are o influenta majora asupra sanatatii noastre si mai ales carnea.
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 2:37 pm

Multumesc frumos! Nu sunt multi cei care critica, sunt doar cativa rataciti. Sunt absolut insignifianti, si ca numar, si ca importanta. In schimb, articolul a fost citit de aproape 5000 de oameni in 24 de ore, a primit sute de like-ri si zeci de comentarii favorabile pe Facebook.
Reply

13.

Vegetarian says:
June 17, 2013 at 1:57 pm

http://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_vegetarienilor_celebri Cauta-ti pe youtube: VIRGILIU STROESCU si va convinge-ti de ce nu este buna carnea. (cei care nu au nici o treaba cu nutritia nu comentati)Ms
Reply

14.

olimpia says:
June 17, 2013 at 3:54 pm

Felicitari in primul rand pentru ca nu mananci carne (si am dedus ca nici lactate, deci FELICITARI!!), si in al doilea rand pentru articol!
Reply

nick says:

18 | P a g e

June 17, 2013 at 4:03 pm

Multumesc.
Reply

15.

Zetu says:
June 17, 2013 at 3:57 pm

Foarte bine spus ! Dupa ce am citit motivele pentru care nu mananci carne am hotarat sa mananc in continuare carne.
Reply

nick says:
June 17, 2013 at 4:03 pm

Este alegerea ta.


Reply

Radulescu Theodora says:


June 17, 2013 at 8:14 pm

normal ca e mai usor sa te contrazici decat sa te informezi sau sa renunti la un viciu!O sa tot auzi oameni care le este mai usor sa spuna despre carne ca le este necesara supravieturii dar saracii nu stiu ca gandirea asta lea fost indusa si mostenita..in fine..Fiecare cum isi asterne, asa doarme!
Reply

16.

SAF says:
June 17, 2013 at 4:04 pm

Si totusi comparatia de aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Stomach#In_other_animals ne arata ca nu avem destul epiteliu glandular pentru a fi exclusiv vegetarieni.
Reply

17.

Santos says:
June 17, 2013 at 5:42 pm

19 | P a g e

nu trebuie sa imi ziceti , stiu si eu mi-a povestit varu-meu care a lucra vreo 15 ani intr-un abator si mi-a explicat el cum sta treaba , mi-a zis asa : Ma baiatule , daca ai stii tu din ce se fac mezelurile nici macar nu ai mai pune mana pe punga lor in magazin , da sa mai si manci
Reply

18.

Pamela Fronea says:


June 17, 2013 at 7:32 pm

De pe 28 aprilie 2013 nu mai mananc carne,gulasul din ziua respectiva m-a facut sa renunt definitivcu toate ca cochetam cu ideea de a renunta de o buna vremestiu si inteleg perfect si nici nu -i judec pe cei care ma considera nebuna.imi doresc din tot sufletul ca macar familia mea sa renunte;sa convingi pe toata lumea este IMPOSIBIL si nici nu vreau sa-mi consum energia in acest sens!Ca o concluzie:ma simt excelent,MA SIMT MINUNAT,MA SIMT UN OM SANATOS.intr-adevar sunt!Nu vreau sa traiesc 100 de ani,insa atatia cat traiesc,nu vreau sa-i vad pe cei pe care-i iubesc suferind din cauza mea!Si imi doresc si viceversa!Cancerul este primul care ne asteapta la coltsi vorba aceea cum ca nu mi se intampla chiar mieganditi -va oameni buni,fiecare dintre noi am spus si vom spune asta si cu toate astea sunt atatia oameni bolnavi de CANCER! La scurt timp am renuntat si la lapte..de curand si la oua.cu telemeaua si pestele mai greu.in scurt timpnu putem renunta dintr-o data la toate!Bafta!
Reply

nick says:
June 19, 2013 at 9:25 pm

Felicitari si succes!
Reply

ll says:
August 2, 2013 at 8:28 am

Ati auzit de placebo???


Reply

19.

Cristian says:
June 17, 2013 at 9:11 pm

20 | P a g e

Felicitari pentru articol si pentru initiativa! Daca am vedea efectele mai rapid am putea observa multa lume care renunta carne.
Reply

June 19, 2013 at 9:25 pm

Multumesc.
Reply

June 18, 2013 at 5:16 am

Clipul ala m-a inspaimantat..

. Sincer, nu ma gandeam sa fie chiar asa.

De ce nu mai beau lapte?


Am explicat, acum cteva sptmni, de ce nu mai mnnc carne. Iat, acum, 10 motive pentru care nu mai beau lapte: 1. Pentru c laptele este doar pentru sugari. Omul e singura fiin care bea laptele altui mamifer i, n plus, face acest lucru dup nrcare. Ca de obicei, se gsesc civa detepi care m contrazic spunnd c i pisicile i cinii beau laptele altui animal. Prerea mea e c acetia s -au uitat prea mult la Tom i Jerry. Orice om care are cine sau pisic tie ct de ru face laptele, aproape instantaneu, animalului su. De altfel, orice veterinar interzice hrnirea cinilor i pisicilor cu lapte. Sigur c lor le place, dar cred c nu e aa de greu de neles c avem de-a face, n acest caz, cu o excepie: cinii i pisicile sunt animale domesticite, ndopate de noi cu tot felul de alimente nepotrivite, dup bunul nostru plac i dup cum ne taie capul. Astfel c repet: ntr-un mediu natural, firesc i nepervertit din exterior, toate mamiferele beau doar lapte matern i doar pn la nrcare. Este de-a dreptul nefiresc ca oameni maturi, n toat firea, s bea lptic ca bebeluii. S -a ajuns pn i la anomalia mintal a unor chinezi care pltesc sume mari de bani pentru a fi alptai cu lapte uman, direct de la sn. Vi se pare normal? Pe lng ridicolul evident al situaiei exist i temeiul fiziologic pentru care laptele nu este bun pentru aduli. Pentru ca lactoza din lapte s fie digerat este nevoie ca organismul s produc o enzim care se numete lactaz. Aceasta, ns, dispare aproape complet dup primii ani de via a copilului. De aceea, laptele este greu digerabil i, deci, total nepotrivit consumului de ctre oamenii aduli. n plus, laptele cel mai des consumat este cel de vac, acesta fiind cel ndeprtat din punct de vedere al compoziiei de cel uman, cel mai greu digerabil i cel mai duntor pentru oameni. 2. Pentru c laptele este cancerigen. Studiul China, condus de dr. T. Colin Campbell, cel mai mare studiu de nutriie realizat vreodat n lume, a concluzionat c principala protein din lapte, cazeina, este rspunztoare de apariia i dezvoltarea cancerului. n cadrul experimentelor care au durat mai muli ani, au fost folosii obolani, hrnii cu protein animal n proporii diferite: 5% pentru un lot i 20% pentru altul. Rezultatul a fost urmtorul: cei hrnii cu 5% protein animal nu s -au mbolnvit, iar cei hrnii cu 20% protein animal s-au mbolnvit de cancer. Dac modul de hrnire era inversat ntre cele dou loturi experimentale, atunci cei bolnavi se vindecau, iar cei sntoi se mbolnveau. Mai departe, a fost

21 | P a g e
studiat felul n care se hrneau oamenii. Concluzia a fost c rata de mbolnvire de cancer este direct proporional cu o cantitate de protein animal crescut n alimentaie. Alte studii au ajuns la aceeai concluzie. Un studiu realizat de specialitii de la Harvard a ajuns la concluzia c laptele este cancerigen, n special din cauza estrogenului, hormon pe care acesta l conine ntr-o cantitate foarte mare. Studiul a comparat rata cancerului i modul de alimentaie din 42 de ri ale lumii. Concluzia a fost c n rile unde se consum mai multe lactate rata cancerului testicular este mai mare. De asemenea, un alt studiu, realizat tot de oamenii de tiin de la Harvard, a ajuns la concluzia c exist o legtur direct ntre cancerul ovarian i consumul de lapte, iar alte studii similare demonstreaz legtura ntre lapte i alte forme de cancer (de prostat, de sn). 3. Pentru c laptele scoate calciul din oase. Da, ai citit bine! Mult ludatul lapte, fr de care nu putem, chipurile, s trim, datorit minunatului calciu pe care l conine, ne extrage, n realitate, calciul pe care l avem n oase. Pare greu de crezut, nu-i aa? Exist o explicaie. Laptele, fiind protein animal, este acid, deci total nepotrivit organismului uman, care are nevoie ca minimum 80% din totalul de alimente s fie alcaline, pentru a funciona normal i a fi sntos. Se tie c cel mai puternic efect anti -acidifiant l are calciul; astfel pentru a combate efectele negative ale aciditii provocate de lapte i a se reechilibra, organismul folosete calciul existent n oase. Iat ce simplu e! Toat povestea asta halucinant cu calciul pe care ni l-ar da nou laptele este doar un mit, o minciun cinic fabricat de productorii de lapte din ntreaga lume. Dr. John McDougall, autorul unui studiu pe aceast tem, susine c mitul conform cruia osteoporoza este cauzat de lipsa de calciu a fost creat n scopul de a vinde produse lactate i suplimente de calciu. Femeile americane sunt printre cele mai mari consumatoare de calciu din lume i totui au una dintre cele mai mari incidene de osteoporoz de pe planet. Iar consumarea unei cantiti i mai mari de produse lactate i suplimente de calciu nu va schimba aceast situaie. ntr -un alt studiu, realizat de cercettorii de la Universitatea Yale, s-a ajuns la concluzia c un procent de 70% dintre fracturile de oase suferite sunt, de fapt, cauzate tocmai de consumul de protein animal. Nu trebuie ns s ne panicm. Desigur c avem nevoie de calciu i, din fericire, exist multe surse, altele n afara laptelui, care s ni-l ofere. Susanul, spre exemplu, conine de 4 ori mai mult calciu dect laptele. i, n plus, acesta, spre deosebire de cel din lapte, este asimilabil n totalitate de ctre organi sm. Alte surse bogate n calciu sunt: nucile, migdalele, semintele, spanacul, brocoli, varza, nutul, soia, fructele, cerealele, quinoa, algele i multe altele. 4. Pentru c laptele provoac alte nenumrate boli: afeciuni ale stomacului i colonului, inflamaii i dureri ale articulaiilor, artrit, acnee, anemie, alergii, obezitate, boli cardio -vasculare, diabet, afeciuni ale pielii i altele. 5. Pentru c laptele conine hormoni, dioxin, analgezice, antibiotice, colesterol i o cantitate mare de grsimi saturate. E nevoie s intrm n amnunte? Dioxina este una dintre cele mai toxice substane din lume, iar hormonii, antibioticele i analgezicele cu care sunt ndopate, n cantiti mari, animalele ne dau peste cap i ne termin, efectiv, organismul. Iar despre colesterol i grsimile saturate cred c este inutil s mai vorbim, fiind de notorietate c acestea reprezint cauze ale obezitii, ale bolilor cardiovasculare i ale altor afeciuni grave. 6. Pentru c laptele provoac dependen. Nu mi plac, absolut deloc, dependenele. M-am luptat, ntotdeauna, cu dependenele, pentru c acestea mi ngrdesc, pur i simplu, libertatea. De -asta m-am lsat, n urm cu ceva vreme, i de fumat. Laptele are un efect similar morfinei, crend o dependen foarte puternic. Poate c pare greu de crezut, dar gndii-v c foarte muli oameni declar c nu ar

22 | P a g e
putea renuna la brnz pentru nimic n lume. Acest aspect este pe deplin explicabil n timpul alptrii, dar devine o mare problem, cu efecte negative evidente, pentru oamenii nrcai. 7. Pentru c laptele conine puroi provenit din ugerele vacilor. n sistemul industrial, vacile sunt mulse cu nite aparate metalice, care rnesc i infecteaz ugerele. Astfel, n lapte ajunge o bun cantitate de puroi. E adevrat c acesta este pasteurizat, dar, totui, tot puroi rmne. Dezinfectarea lui nu m consoleaz deloc. 8. Pentru c laptele de pe pia nici mcar nu este lapte. O mare parte din laptele din comer este falsificat. El conine ap, untur de porc, seu, uleiuri vegetale, aditivi, lapte praf, fin de gru, sare, fin de oase. 9. Pentru c laptele este rezultatul uneia dintre cele mai crude i inumane forme de exploatare a animalelor. Nu am pretenia s m credei pe cuvnt. La o simpl cutare pe internet v vei convinge. Chiar n halul sta am ajuns ca specie? 10. Pentru c exist alternative mult mai bune, mai fireti i mai sntoase. Laptele vegetal (de migdale, de soia, de cocos, de susan, de orez sau de cnep) este foarte sntos, hrnitor i chiar mai bun la gust. n plus, din caju sau din nuci braziliene se poate face o brnz extraordinar. Iar celor care cred c nu pot renuna la lactate sau chiar nu vor s o fac le recomand doar cele fermentate (iaurt, chefir, brnz fermentat), ns niciodat de vac, ci doar de oaie i, de preferat, de capr. De ce? Pentru c laptele de capr are o compoziie aproape identic cu a celui uman, fiind, de asemenea, singurul lapte care este alcalin. P.S. Acestea sunt argumentele mele i aa vd eu lucrurile. i rog pe cunosctori (dar doar pe acetia!) s m corecteze i, n special, s m completeze. 1. 2.

Alex says:
July 30, 2013 at 11:36 am

fara suparare, dar toate studiile respective sunt la fel de bune ca o frectie pt un picior de lemnaceiasi cercetatori au scos pe piata pudrele proteice, indemnand lumea sa le introduca in alimentatie destul de des
Reply

Laura says:
July 30, 2013 at 12:17 pm

Treaba cu dependenta e adevarata, toate produsele lactate contin o proteina numita caseina, aceasta dupa digestie se descompune in casiomorfina, care are un usor efect opioid
Reply

3.

Doina says:

23 | P a g e

July 30, 2013 at 3:48 pm

De acord 100% cu tot acest articol. Am citit (de dpua ori) STUDIUL CHINA aceasta m-a ajutat foarte mult sa perseverez in a-mi schimba nutritia. Consum teleMea inca dar NUMAI de capra. si de regula- de la particulari, care au productie foarte limitata. DAReste foarte greu sa darami prejudecati si mituri mai ales la romani.
Reply

4.

cyanide says:
July 30, 2013 at 4:13 pm

Pentru c laptele provoac dependen. Nu mi plac, absolut deloc, dependenele. M -am luptat, ntotdeauna, cu dependenele, pentru c acestea mi ngrdesc, pur i simplu, libertatea. De -asta m-am lsat, n urm cu ceva vreme, i de fumat. Iti admir convingerile legate de dependenta si, mai ales, faptul ca te-ai lasat de fumat, dar nu crezi totusi ca exagerezi, macar putin? Laptele, carnea si orice alta proteina animala reprezinta elemente importante ale unei alimentatii corespunzatoare si orice om cu capul pe umeri ar fi de acord ca este mai bine sa consumam putin din acestea, decat sa ne hranim EXCLUSIV cu graunte, soia, legume bio etc. In esenta sigur ai dreptate: orice este consumat ani de-a randul in cantitati industriale poate duce la afectiuni grave, posibil si cancer, dupa cum ai zis. Dar, totusi, omul nu este ierbivor
Reply

mario says:
August 1, 2013 at 8:05 am

si daca totusi.este..documenteaza-te .cu respect salutari


Reply

5.

Bancuta Tudorel says:


July 30, 2013 at 4:41 pm

Foarte bun articolul , foarte documentat , felicitari.Oameni buni animalele sunt mai bine vazute de zei si de Dumnezeu , de ce? , simplu , pentru ca ele , animalele , respecta rostul lor care le-a fost dat de Dumnezeu , si anume ,pe un cal daca Dumnezeu la rinduit vegetarian el toata viata lui ori cit de grea ar fi ea si oricit ar trebui sa traga la jug el(calul) va ramine vegetarian , respectind rinduiala Dumnezeiasca fireasca .E acu i-acu , daca pe dragutul OM la rinduit Dumnezeu FRUCTIVOR , el , OMUL orice este numai ce a rinduit Dumnezeu pentru el NU.

24 | P a g e

Reply

6.

Bogdan says:
July 31, 2013 at 6:24 am

Salut, Bun articolul dar nu sunt de acord in totalitate. Toate acele studii si teste pe sobolani au fost facut prin hranirea sobolanilor numai cu acea protenia, in aceste conditii ar fi cat se poate de adevarat. Oamenii de la tara pe care i-am intalnit numai cu asta au crescut si totusi sunt bine si aceasta teorie ca producatorii de lapte au folosit laptele ca sursa de calciu pentru a-si vinde produsul tot la fel de simplu aceste studii sa fie facute de producatori de cine stie ce protenie de n ori mai sanatoase ca laptele sau care inlocuieste laptele Parerea mea este ca laptele consumat intr -o cantitate responsabila este mai multe decat benefic.
Reply

7.

Cristina says:
July 31, 2013 at 7:09 pm

Interesant articolul, bine documentat. Surprinzator pentru mine a fost faptul ca prima data am citit despre lapte si alte sfaturi despre nutritie intr-o carte de dezvoltare personala, scrisa de Tony Robbins.
Reply

8.

Lavinia says:
July 31, 2013 at 8:49 pm

Multumesc si in completare, cu drag http://lavi-enrose.com/laptele-imi-pare-rau-este-total-contraindicat-adultilor/ http://lavi-enrose.com/laptele/


Reply

9.

Ioana says:
August 1, 2013 at 5:38 am

te referi la laptele din magazin, da? atunci sunt de acord cu anumite puncte.. oricum e decizia fiecaruia.. apropo.. esti medic? nutritionist? sau ?

25 | P a g e

Reply

nick says:
August 1, 2013 at 6:12 am

Ma refer la tot laptele. In primul rand la cel din magazin si la cel de vaca. Ma intrebi daca sunt medic sau nutritionist. Nu, si nici nu as vrea sa fiu. Din pacate, cei mai multi dintre ei nu au habar de nutritie. Pentru ca ii invata niste prostii imense, depasite de zeci de ani. Eu sunt psiholog, pasionat de nutritie, sanatate, terapii si sport. Studiez si experimentez lucrurile astea de foarte multa vreme.
Reply

Ioana says:
August 1, 2013 at 12:28 pm

eh ..doar intrebam ca fapt divers Mult succes in tot ceea ce faci!


Reply

nick says:
August 1, 2013 at 2:59 pm

Multumesc.
Reply

mario says:
August 1, 2013 at 8:24 am

sigur Ioana, omul are dreptul si libertatea de a lua decizii propii, e un drept pe care si Dumnezeu il respecta, insa cand deciziile noastre nu sunt cele mai bune , platim un pret care de cele mai multe ori ne afecteaza negativ si sta in puterea fiecaruia sa gandeasca daca merita sau nu ac est pret. si sti inca ceva , deseori facem greseala de a nu folosi minunata noastra libertate de a face descoperiri personale in domeniile importante , bazandu-ne in cele din urma pe persoane cu diplome agatate pe peretii biroului sau cabinetului, fie ei medici nutritionisti sau fie ei ce or fi ( nu ma intelege gresit am tot respectul fata de aceste persoane , dar cand esti dispusa sa inveti , poti sa o faci incepand de la cele mai simple persoane pana la cele cu un anumit nivel de cunostinte, dar cel mai bine e sa cauti personal sa iti confirmi

26 | P a g e

principiile teoretice prin metoda examinarii si comprobarii practice si asa (o spun cu prietenie)vei ajunge sa ai principii solide si valoroase, ajutandu-i si pe altiicred ca vei avea succes salutari
Reply

Ioana says:
August 1, 2013 at 12:27 pm

chiar nu am apelat niciodata la medici nutritionisti, si nici nu o voi face.. intr-adevar sunt multi care ar fi fost bine sa-si vada de treaba lor si n-au nici in clin nici in maneca treaba cu medicina.., dar eu zic ca sa nu exageram , sunt de acord cu unele puncte.. si de acord ca laptele din magazin e departe de a fi ceva natural (la fel ca si laptele praf.. care e PRAF), dar cu cel de vaca.. chiar nu, am crescut cu totii cu acel lapte, de zeci si sute de ani.. dar nu s-a vorbit de cancer, diabet si alte boli in randul copiilor sau adultilor, sau cel putin nu atat de multe cazuri.. eu cred ca alte alimente ne fac mult mai mult rau, toate legumele si fructele stropite cu n si n solutii chimice si nici macar nu se respecta timpul de pauza (adica dupa cat timp de la stropire poti manca acel fruct, azi stropim si maine bagam in vanzare) iar de carne nici nu mai vorbesc, pui crescuti cu hormoni de crestere.. si asta nu e de ajuns, cand ajung in abatoare ii mai si injecteaza, ca deh daca tot e sa facem rau, sa facem cum poti sa vinzi asa ceva? chiar nu mai conteaza nimic? doar banii ? is curioasa.. oare cei care vand produse despre care ei stiu ca nu -s sanatoase, oare acei parintii isi hranesc copiii cu asa ceva? cat despre lapte.. noi consumam zilnic lapte de vaca de la tara, muls cu mana, nu masinarii, iar copilul meu bea zilnic asa ceva.. intr-adevar nu-i dau mult caci NIMIC nu e bun in cantitati mari, dar e bun, si eu zic ca asa creste frumos si sanatos un copil. am vazut copii de 5-6 ani cu dintii cariati, carora nu bine le iesea un dinte ca si cadea , iar parintii au recunoscut ca copilul nu consuma lactate, eu cred ca treaba asta e un minus.. pentru dinti si pentru calciu din organism. Numai bine!
Reply

dolly says:
August 11, 2013 at 7:42 pm

Fetita mea care are aproape 5 ani nu consuma lactate (nici carne, iar oua ocazional) decat rareori, si are dinti perfecti, desi igiena (spalatul pe dinti adica) nu este foarte riguroasa, din pacate. Nici o carie, nici o pata macar. Si nu cred ca e o exceptie. Pentru ca eu cunosc si alti copii, cu aceeasi dieta, si cu aceeasi dinti buni. In schimb cunosc si multi copii care mananca si lactate, si poate chiar multe, si au probleme mari cu dantura.

27 | P a g e

Reply

10.

tery says:
August 1, 2013 at 6:46 am

1.Sunt total de acord.Nici o alta vietate nu consuma lapte decat la nastere. 2.Laptele si toate branzeturile derivate sunt cancerigene .AM citit si eu multe articole inclusiv cel redat de tine si intradevar nu e doar un mt. 9.Apropo de forme de exploatare a laptelui ,procedeul prin care se extrage mozarella este si mai interesant ,pratic bovinele raman cu mamarele imflamate,infectate si sa nu zic de dureri . 10.Lapte de migdale,cocos etcc sunt 0 milion de ori mai bune Nu consum lapte de la 2 ani si niciodata nu am agreat nici miros,gust sau aspect ,la dependenta nu stiu cat e de adevarat ,chiar daca m-am fortat la un moment dat sa beau lapte NU agrez laptele de nici o culoare cu atat mai bine pentru sanatatae:D
Reply

11.

florentina says:
August 1, 2013 at 7:55 am

Buna Sunt mandra sa informez ca am 5 ani de cand nu mai consum proteina animala , am renuntat cel mai greu la produsele lactate dar rezultatele analizelor sunt mai bune ca niciodata si nu doresc sa schimb acest lucru.Copilul meu este vegan de la 1 an ( acum are 5 ani) ,motivul fiind intoleranta lui la tot ce tinea de proteina animala, si este un copil perfect sanatos contrar tuturor prejudecatior in ceea ce priveste acest gen de alimentatie ;asadar ca si o concluzie ,cu siguranta putem trai sanatos fara lactate si carne.
Reply

dolly says:
August 11, 2013 at 7:45 pm

Bravo! La fel cred si eu


Reply

12.

Angela Insula Ekklesia says:


August 2, 2013 at 3:40 am

28 | P a g e

Buna. Ce parere aveti de laptele de capra ? Conine fosfor, fier, aminoacizi i vitamine din complexul B i este un real stimulator al sistemului im unitar. Este considerat un medicament natural pentru nsntoirea celor slbii de boal. Este un lapte extrem de hrnitor care crete rezistena celor bolnvicioi, innd departe virozele de sezon.
Reply

13.

Marina says:
August 2, 2013 at 10:53 am

Sunt de acord in mare parte cu acest articolnu sunt mare consumator de lapte crud( din copilarie il detest) in schimb imi plac diverse produse lactate cum ar fi iaurtul, cascavalul, crema de brinzasi mi se pare practic imposibil sa le elimin definitiv din alimentatie pentru ca se intrebuinteaza in diverse retete culinarenu poti face de ex. un cheesecake adevarat fara philadelphia
Reply

14.

Angela Insula Ekklesia says:


August 2, 2013 at 12:49 pm

Deci sunteti de acord cu laptele de capra. Sunt multe studii despre laptele de vaca si cine tine la sanatatea lui va lua aminte. Va multumesc .
Reply

15.

florina says:
August 2, 2013 at 6:47 pm

am si eu o simpla obiectie. acest studiu china, l am comandat si eu. am vazut cat de mult il sustii, si chiar sunt curioasa ce contine!!! Pe de alta parte voi trata cu mare obiectivitate tot ce voi citi. Desi sunt constienta de anumite lucruri, niciodata nu ma pot incredere 100 % intr-un anumit studiu. Lumea minte atat de mult, si urmareste doar scopul personal (banii, bineinteles in societatea de azi pt omu pr scop e banul) face si zice orice, prin urmare tratez orice studiu, demonstratii etc. cu anumite suspiciuni.. Din acest punct de vedere, ma uimeste faptul ca te increzi atat de mult intr un studiu facut de o persoana care nu ai avut niciodata in fata, daramite sa mai schimbi vreo vorba.
Reply

16.

roberta says:

29 | P a g e

August 7, 2013 at 2:22 pm

Mie nu imi place laptele nu am fost niciodata un bautor de lapte (doar inperioada in care alaptam am baut lapte pentruca stimuleaza lactatia) In sfarsit, ce nu iprea face sens pentru mine este faptul ca la tara oamenii au dieta in care laptele (branza, cas, iaurt, smantana, unt, lapte pur si simplu) este un element central al dietei si totusi oamenii nu se imbolnaveau de cancer sau oricum, nu asa de mult cum se intampla in oras. O data ce au avut acces la alimentele procesate si la tara au inceput epidemille de diabet, boli de inima si cancer Deci, nu stiu, undeva, ceva nu are sens in campania importriva laptelui Nu sunt un sustinator al laptelul, asa cum spuneam, nu am fost niciodata innebunita dupa lapte dar parca as vrea ca informatiile sa se potriveasca
Reply

17.

Mihaela says:
August 11, 2013 at 3:03 pm

Sunt intru-totul de acord cu materialul, am o casuta la munte si in satul respectiv toata lumea a mancat produse lactate de cand s-a nascut. Rezultatul: toti satenii cu care am stat de vorba nu au aproape nici un dinte, au probleme grave cu tot ce tine de sistemul osos, incidenta cancerului pentru un sat de munte este impresionantaEu, personal, dupa ce am citit Studiul China am renuntat la proteina animala de tot si mi-au disparut durerile articulare pt care luam o gramada de medicamente si suplimente! Mentionez ca sunt instructor de aerobic si stiu despre ce vorbesc, iar fata de acum trei ani cand am renuntat la proteina animala, acum am si mai multe ore dar totul este perfect in ceea ce priveste sistemul osos si articular, chiar si digestiv. Asa ca, la mine a functionat schimbarea si o recomand!

Sunt oamenii omnivori?


Aa dup cum probabil tii, povesteam, n urm cu 3 sptmni, ntr-un articol pe blog, citit de zeci de mii de oameni, de ce nu mai mannc carne. Lsnd la o parte cteva zeci de retardai mintal, care m -au njurat, atacat i jignit n feluri greu de imaginat pentru un om sntos la cap i cu bun -sim, am avut multe reacii, mesaje i comentarii pozitive sau mcar civilizate. Unele dintre acestea susin ca oamenii sunt omnivori i, n consecin, trebuie s mnnce att produse vegetale, ct i animale, deci inclusiv carne. Muli au spus c suntem la fel ca maimuele i porcii. Lsnd o clip de-o parte doza de adevr a afirmaiei, nu m pot abine s fiu puin sarcastic. Cred, cu trie, c au dreptate. Sunt foarte muli oameni (i iat c unii dintre ei nu se sfiesc s recunoasc) care se trag, efectiv, din maimue i seamn, la aspect i comportament, cu porcii. Dar s revenim. Sunt convins c tie toat lumea ce nseamn a fi omnivor. Este o vietate care mnnc de toate. Adic i alimente de origine vegetal, dar i de origine animal. Cu conceptele de vegetarianism i veganism este, ns, mai greu. Aici se fac, din ignoran i lips de informaii, o mulime de confuzii i greeli. Sigur c, lato sensu, vegetarianismul se refer la o diet de origine vegetal. Exist, ns, mai multe tipuri: veganismul (diet care exclude n totalitate alimentele de origine animal, dar i folosirea oricrui fel de produse obinute

30 | P a g e
din exploatarea acestora, motivaia acestui stil de via fiind n principal una de natur etic, avnd ca varianteraw veganismul, care nseamn consumarea doar a alimentelor de origine vegetal crude, dar ifructarianismul, care nseamn consumarea doar a fructelor, a legumelor de tip fruct i, cteodat, a nucilor i seminelor), vegetarianismul strict (diet care exclude alimente de origine animal, dar acest lucru este fcut din alte considerente: de sntate, religioase etc.), ovo-lacto-vegetarianismul (diet care include, pe lng produsele de origine vegetal, i lactate i ou, avnd i variantele lacto vegetarianismul i ovo-vegetarianismul), pesco-vegetarianismul sau pescetarianismul (diet care exclude carnea roie i de pasre, dar permite consumul de pete i fructe de mare, alturi de produse de natur vegetal). Aadar, dup aceste precizri (cred eu necesare), s ne i lmurim. Sunt oamenii omnivori? Haidei s vedem. Voi surprinde probabil i mi voi atrage un nou val de critici i njurturi, dar rspunsul meu este: DA! Suntem omnivori. Din pcate, cu regret, trebuie s recunosc. Evident, nu am fost ntotdeauna i este realmente regretabil c am ajuns aa. Omul primordial nu era omnivor. S nu cumva s facem greeala s confundm omul primordial cu omul primitiv. Nu are nici o legtur unul cu altul. Omul primordial ar trebui s fie modelul i idealul nostru. Iar acel om era culegtor fructarian i nu cred c m poate contrazice cineva. Aa am fost construii din punct de vedere structural, biologic, genetic. Apoi a intervenit evoluia. Sau nevoia. Sau pervertirea. Depinde cum privim lucrurile, din ce unghi, din ce punct de vedere, ct creier avem i ct de deschii la minte reuim i ne permitem a fi. Ar fi absurd s judecm prea aspru, pentru c n procesul evolutiv i, n special, n lupta pentru supravieuire am fost, probabil de multe ori, nevoii s vnam. n plus, am mai descoperit i focul. Mare realizare! Am nceput s gtim hrana, distrugnd toate enzimele i aproape tot ce este hrnitor n ea. Mai trziu ne -am dat seama c vntoarea nu ne este de ajuns. De ce s ucidem doar animalele i s le mncam? Putem face i mai mult. Aa c le-am prins, le-am legat, le-am mprejmuit i am hotrt c ele sunt, de acum ncolo, pentru totdeauna, sclavele noastre. Apoi am nceput s le exploatm: le -am rpit puii i i-am ucis, fr mil, n faa lor, le-am tras, zi de zi, de e i le-am but laptele, le-am furat oule i le-am mncat, fcnd, cumva, abstracie c acestea reprezint, pur i simplu, menstruaia psrilor i nimic altceva. tii c omul este singura fiin de pe planet care consum lapte, i nu cel uman, ci al altor specii, dup nrcare? Nu vi se pare o nebunie? Citeam zilele trecute c n China (unde de altfel se ntmpl tot felul de mizerii umane) ultima mod printre cei bogai este s plteasc mii de dolari pe lun pentru a fi alptai la sn. Ct de bolnav mintal a ajuns fiina umana? i unde vom ajunge n ritmul asta? tiina spune c suntem primate i nu o pot contrazice. Astfel c ascult sfatul prietenilor care consider, fr a grei absolut deloc, c ei se trag din maimue i mi permit s fac o comparaie. Cel mai mare i cel mai puternic primat de pe planet, cu care omul are o compatibilitate imens din punctul de vedere al ADN-ului este gorila. tii ce mnnc gorila? Dup fizicul ei de-a dreptul impresionant (ajunge pn la 200 de kilograme, de muchi, nu de grsime!) am putea crede c este unul dintre cei mai de temut prdtori carnivori, nu-i aa? Ei, bine, nu! Gorila este, n proporie covritoare, vegan. Ele mnca frunze i tulpini de plante, arbuti i vi de vie, precum i o mare varietate de fructe, nuci i semine. ntro proporie infim, care nu depete cteva procente, gorilele se mai hrnesc i cu larve i insecte. Aceeai situaie se regsete i n cazul altor primate asemntoare biologic, structural, omului, cum ar fi cimpanzeul sau urangutanul. Aadar, putem admite c gorila i alte primate sunt, cumva, omnivore. Nu vi se pare, ns, o mare diferen fa de ceea ce considerm noi a fi omnivori? Noi ne justificm cu argumentul c suntem omnivori pentru a ne simi liberi s bgm n noi orice i a ne ndemna s halim, cu nemiluita, mici, crnai, ceaf de porc, jumri, orici i multe altele. Exagerez cu ceva? Dac v uitai n crucioarele celor care se duc la hypermarket smbta sau duminica cu aceeai emfaz cu care alii

31 | P a g e
se duc la teatru sau la oper, vei recunoate c am dreptate. n rest, legumele sunt folosite mai mult de form sau pentru aspect. Cci pn i ei neleg c halca de carne tiat dintr -un cadavru are nevoie de o pat de culoare. Iar fructele sunt considerate desert sau un simplu ornament de pus n mijlocul mesei sau pe milieul de pe televizor. Aadar, s fie bine neles: nu judec oamenii care au devenit omnivori de nevoie, din cauza greutilor vieii, efectiv pentru a supravieui, cu mult timp n urm. n sch imb judec oamenii contemporani care triesc ntr-o alt epoc i n cu totul alte condiii. Eu spun c ar trebui ca ceva s se schimbe n mintea i n contiina noastr. Voi ce credei?