Sunteți pe pagina 1din 87

Curs, semestrul 2/ 2015

SEM Google Adwords


Asist. univ. dr. Patricia Bertea
patricia.bertea@feaa.uaic.ro

Cuprins

SEM (SEARCH ENGINE MARKETING)= SEO+PPC

SEO SEARCH ENGINE OPTIMIZATION REZULTATE ORGANICE

PPC PAY PER CLICK REZULTATE PLTITE

Cuprins

SEM Google Adwords

SEM Google Adwords


Search

Search

SEM Google Adwords

Search

Pn la 4 poziii
superioare

SEM Google Adwords

Search

Pn la 3 poziii
inferioare

SEM Google Adwords

SEM Google Adwords


Display/Remarketing

SEM Google Adwords


Display/Remarketing

SEM Google Adwords

Display/Remarketing

SEM Google Adwords

Display/Remarketing

SEM Google Adwords

Reeaua de cutare

SEM Google Adwords

Anun pltit pe Google

SEM Google Adwords

Structur anun standard pltit pe Google

Titlu 25 de caractere
Rnd 1 35 de caractere
Rnd 2 35 de caractere
URL afisat 35 de caractere
Radacina URL sa fie aceeai
URL destinatie e caractere

SEM Google Adwords

Structur anun (poziie superioar) pltit pe Google


TITLU
Extensie
telefon
URL
AFISAT

ntiinri

Extensii
linkuri

Extensii
linkuri

SEM Google Adwords

SEM Google Adwords

Poziie superioar

Poziie
lateral

SEM Google Adwords

Poziie superioar

Poziie inferioar

SEM Google Adwords

1-3 poziii

1-3 poziii

+8 poziii

SEM Google Adwords

1-4 poziii

SEO
1-3 poziii

SEM Google Adwords

Cum se stabilete ordinea? SE LICITEAZ!


CPC (sum licitat standard)= maxim ct eti dispus s plteti pe un click pentru un
anumit cuvnt cheie

Toate firmele liciteaz o anumit sum pentru fiecare cuvnt cheie. Nu se tie ct
liciteaz fiecare.

Nu este obligatoriu ca cel ce liciteaz cel mai mult s ctige cea mai bun
poziie, dar CPC licitat conteaz ntr-o anumit msur.

SEM Google Adwords

Firmele cu cea mai bun clasare a anunului n urma licitaiei


vor obine cea ma bun poziie a anunului.

Clasare anun= f (CPC, Scor de calitate)

SEM Google Adwords

Ce este scorul de calitate a anunului?

Msoar calitatea anunului pe o scal de la 1 la 10.

SEM Google Adwords

SEM Google Adwords


Structura scorul de calitate a anunului

CTR (click-through-rate)
Relevana anunului n relaie cu interogarea
Relevana cuvntului cheie

Relevana paginii de destinaie


Performana istoric

Performan geografic
Device-uri targetate

SEM Google Adwords

Ce este CTR?

CTR (click-through-rate)= Numr de clickuri/numr de afiri

SEM Google Adwords

La ce se refer Relevana?

Relevana anunului n relaie cu interogarea


Relevana cuvntului cheie
Relevana paginii de destinaie

SEM Google Adwords


La ce se refer Relevana?

interogare

Anun

SEM Google Adwords


La ce se refer Relevana?
Pagin de destinaie
(landing page)

SEM Google Adwords


La ce se refer Relevana?
Pagin de destinaie
(landing page)

SEM Google Adwords


La ce se refer Relevana?
Pagin de destinaie
(landing page)

SEM Google Adwords


Dac 3 firme liciteaz pentru acelai cuvnt cheie, cine ocup cea mai
bun poziie?

Firma A

1 leu

Firma B

1 leu

10

Firma C

1,5 lei

SEM Google Adwords


Cum influeneaz scorul de calitate campania

Este mai uor i mai ieftin accesul licitaie


CPC este mai mic
Poziii mai bune la costuri mai mici

Eligibilitate pentru extensii de anunuri

SEM Google Adwords

Ct se pltete de fapt?
Dac se liciteaz 2 lei se pltesc 2 lei?

SEM Google Adwords

CREAREA UNEI CAMPANII ADWORDS


In search

SEM Google Adwords


Structura campaniei

Anunt 1

Grup de
anunturi 1

Campanie 1

Grup de
anunturi 2

Grup de
anunturi 3

Grup de
anunturi 4

Anunt 2

Anunt 3

Cuvinte
cheie

SEM Google Adwords

Grupuri de
anunturi

SEM Google Adwords


Grup de anunturi

SEM Google Adwords


Cuvinte cheie din
grup de anunturi

SEM Google Adwords

Structurati o campanie SEARCH pentru un magazin online

SEM Google Adwords

Tipuri de potriviri la cuvinte cheie


+ rochie (broad match modifier)

Rochie (broad match)


rochie office (phrase match)

[rochie office] (exact match)


- [rochie de seara ](negative match)

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Broad match
=
Potrivire larg

Anunul apare la toate cutrile care


conin cuvntul cheie i sinonime ale
acestuia alturi de termeni care nu sunt
definii n campanie.

Cuvnt cheie potrivire larg

Apare la cutri precum:


Rochie galben

rochie

Rochie de sear
Rochii Oscar 2015
mbrcminte copii

Rochii mirese

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie
Anunul apare la toate cutrile care
Broad match modifier conin cuvntul cheie fr sinonime ale
acestuia alturi de termeni care nu sunt
definii n campanie.
Cuvnt cheie potrivire larg

Apare la cutri precum:


Rochie galben

+rochie

Rochie de sear
Rochii Oscar 2015
mbrcminte fetie

Rochii mirese

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Phrase match
=
Potrivire fraz

Anunul apare la toate cutrile care


conin cuvntul cheie n ordinea n care
sunt scrii i ali termeni pe lng/

Cuvnt cheie potrivire larg

Apare la cutri precum:


Rochie de var galben

rochie de var

Rochie de var de sear


Rochii de var Oscar 2015
rochii de mireas de var

Nissa rochii de var

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Exact match
=
Potrivire exact

Anunul apare doar cutrile care


conin exact cuvntul cheie n ordinea
n care sunt scrii, fr ali termeni pe
lng.

Cuvnt cheie potrivire larg

Apare la cutri precum:


Rochie de var

[rochie de var]

Rochie de var de sear


Rochii de var Oscar 2015
Mirese rochii de var

Nissa rochii de var

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Negative match
=
Potrivire negativ

Anunul apare doar cutrile care nu


conin cuvntul cheie semnalizat cu -

Cuvnt cheie potrivire larg

Apare la cutri precum:


Rochie de var

rochie de sear

Rochie de var de sear


Rochii de sear Oscar 2015
Rochii scurte

Rochie de sear roz

SEM Google Adwords


Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie
Broad: pantofi elegani
Anunul apare i la: pantofi de seara, pantofi de ocazie, nclminte de sear
Modified broad: +pantofi elegani
Anunul apare i la: pantofi de seara, pantofi de ocazie
Modified broad: +pantofi +elegani
Anunul apare i la: pantofi negri eleganti, pantafi elegant negri
Phrase: pantofi elegani
Anunul apare i la: pantofi eleganti, pantofi elegani negri
Exact: [pantofi elegani]
Anunul apare doar la: pantofi eleganti,

SEM Google Adwords


Tipuri de licitaii pentru cuvinte cheie

Tip licitaie

Descriere

CPC manual cost per click

Se seteaz manual i individual suma


licitat pentru fiecare cuvnt cheie pentru a
avea control.

CPC automat

Google controleaz sumele licitate

CPC optimizat

Se urmrete licitarea pe click n funcie de


conversii

CPA cost per achizitie

Se urmrete un anumit cost per achiziie

CPM cost per mia de afiri

Disponibil doar n reeaua de Display

SEM Google Adwords


Tipuri de licitaii pentru cuvinte cheie

Cost per achiziie CPA este necesar


activarea conversiilor
Urmrirea conversiilor trebuie s fie activat, fiind
nevoie de 15 conversii n ultimele 30 de zile pentru ca
aceast opiune s fie disponibil.

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

n funcie de locaie
- pot licita mai mult pe anumite zone i mai puin pe
alte zone

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

n funcie de zi/ore
- pot licita mai mult n anumite zile/anumite intervale
orare

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

n funcie de dispozitive
- pot licita mai mult pentru mobil/tablet

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

n funcie de dispozitive
- pot licita mai mult pentru mobil/tablet

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

Dac CPC iniial e 1 leu i modific licitaia astfel:


- Supralicitez cu 20% pentru Iai
- Sublicitez cu 50% zilnic dup ora 17
- Sublicitez cu 30% pentru mobil

Ct e CPC ajustat?

SEM Google Adwords


Ajustare licitaii pentru cuvinte cheie

Dac CPC iniial e 1 leu i modific licitaia astfel:


- Supralicitez cu 20% pentru Iai
- Sublicitez cu 50% zilnic dup ora 17
- Sublicitez cu 30% pentru mobil

Ct e CPC ajustat?
1 *1.20 *0.5*0.7=0.42

SEM Google Adwords

Reeaua de DISPLAY

SEM Google Adwords

Anunurile apar la cutri fcute


de utilizatori.

Anunurile apar n relaie cu paginile


i coninutul acestora, respectiv
profilul definit al utilizatorului.

Acetia caut n mod proactiv


informaii de produse/servicii.

Utilizatorii nu caut n mod proactiv


informaii de produse/servicii.

SEM Google Adwords


Reeaua de DISPLAY
Publicitatea n reeaua de Display permite:
- afiarea tuturor tipurilor de anunuri: text, imagini, interactive i
video
- Plasarea anunurilor pe site-uri relevante pentru piaa int

- Targetarea specific a publicului


- Control asupra bugetului i rezultatelor

SEM Google Adwords


Obiective urmrite prin Reeaua de DISPLAY

1. Crearea de notorietate
2. Creterea vnzrilor
3. Creterea loialitii

SEM Google Adwords


Tipuri de anunuri n Reeaua de DISPLAY

Anunuri text
aceeai structur
ca n Search

SEM Google Adwords


Anunuri imagine n Reeaua de DISPLAY

SEM Google Adwords


Anunuri interactive n Reeaua de DISPLAY

Display Ad Builder Tool

SEM Google Adwords


Anunuri interactive n Reeaua de DISPLAY

Ad Generator

SEM Google Adwords


Anunuri interactive n Reeaua de DISPLAY

Google Web Designer

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

SEM Google Adwords

Remarketing

SEM Google Adwords

SEARCH

DISPLAY

SEM Google Adwords

SEARCH

REMARKETING LISTS FOR SEARCH ADS


Min 1000 cookies

SEM Google Adwords

Display

REMARKETING LISTS
Min 200 cookies

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Remarketing
Dinamic
Display

Campanie Google Display

Campanie Google Display

Remarketing
Youtube