Sunteți pe pagina 1din 17

CUM SA INTELEGI BARBATII - de ce facem, ceea ce facem?

February 10, 2015 at 11:35am

Stii... Noi barbatii suntem niste frustrati. Niste frustrati datorita faptului ca femeile ne considera barbati.

Am aflat asta, anul trecut, de la o prietena. De fapt... Nu de la ea. Ea m-a facut sa inteleg asta. Si ii
povesteam ca noua ne place sa fim mangaiati.

Iar ea, siderata, cu ochii mari imi spune:


"Cum?!... Pai eu credeam ca barbatul meu e puternic, ca daca il mangai s-ar putea sa nu se simta confortabil.
Pentru ca voi, barbatii... Sunteti puternici, si daca va mangaiem s-ar putea sa va simtiti raniti in orgoliul
vostru de fiinte puternice, voi crezand ca noi va consideram slabi"

Wow!... M-a socat!

FUTU-I!

Suntem la fel de oameni ca si voi femeile, i-am spus. Ba chiar mult, mult mai sensibili.

Mult mai avizi dupa mangaiere, dupa dezmierdare.

Si... Desigur, m-am intrebat: "De ce? De ce? Dece?" De ce nici macar noi, barbatii, nu ne dam seama ca asta
ne lipseste.

Si apoi... AM INTELES! :D

De pe la varsta de trei - patru ani, familia ne considera puternici. Ne educa in scopul de a fi barbati. Uneori,
datorita unor reactii de care nici noi nu suntem constienti.

Toata lumea ne spune: "Wow, te transformi in barbat! Esti (vei fi) un barbat puternic!"

Toata lumea se poarta cu noi mult mai rece si mai distant. Mai putine atingeri, mai putine imbratisari. Noi,
barbatii, habar n-avem despre acest aspect.
Pur si simplu nu suntem constienti de el.
Cate un pumn, impingere in piet, insotita de expresiile: "Barbate!" sau "Ce barbat te-ai facut!". Aprecieri la
nivel de forta, nicidecum de sensibiliate.

Imi povestea mama, acum cateva luni, vorbind cu ea despre sex, despre sexualitate si despre dragoste: "Pai...
Cand aveai doi-trei ani, nu te-am mai imbratisat atat de mult. Nu te-am mai mangaiat. Pentru ca ti se scula.
(Ma rog, nu a spus ca mi se scula, a spus ca "cocoselul" :D se ridica :D )

Wow! Din acel moment... - pentru ca nu-i asa, reactiile noastre sunt vizibile, desi de multe ori nu suntem
constienti, este o reactie fiziologica - suntem indepartati, de cele mai multe ori brusc, dintr-o data.

Dispare tot ceea ce stiam despre viata.

Stiam ca viata noastra consta in mangaiere, in dezmierdare, in zambet, in dragoste neconditionata


manifestata.

Si... Dintr-o data... Tota lumea noastra se prabuseste. Si nici macar nu suntem constienti de asta. Spre
deosebire de fetite, care tot timpul sunt mangaiate, sunt imbratisate, sunt alintate. Ele sunt printese (desi,
intre noi fie vorba... printesele primesc (primeau) o educatie un pic mai spartana :) - tocmai pentru ca sunt
printese).

Toata lumea lauda sensibilitatea unei fetite, a unei femei. Femeia este obisnuita cu asta. Este ceva normal in
viata ei. Sa fie mangaiata si dezmierdata de oricine, in mod special inainte de maturitate - dupa maturizarea
femeii apar frustrarile ei, dar voi vorbi despre asta intr-o alta nota.

De asemenea, este normal sa nu ii mangaie nici ele, vazand cum sunt crescuti baietii, "barbatii". Pentru ca,
nu-i asa, ei sunt puternici. Ei nu au nevoie de sentimente, pentru ca sunt puternici. Dar, intr-un fel (tot la
nivel de subconstient) femeile asteapta sa fie mangaiate, asa cum li s-a intamplat toata viata dinainte de a-l
intalni pe "barbatul" vietii lor. Si apoi constata ca el este un mitocan, un insensibil, un... Si devin si ele
frustrate. (Repet, revin intr-o alta nota asupra acestui aspect)

Dar vai... Cata eroare! Undeva in subconstientul nostru...Cautam acea mangaiere. Acea legatura invizibila,
care ne-a fost taiata brusc.

Nu, nu suntem puternici. Da avem mai multa forta fizica. Dar suntem cel putin la fel de sensibili ca si
femeile. Iar cu cat ne maturizam, devenim mult mai avizi dupa mangaiere, decat fetele, decat femeile.

Si... Ce este ciudat... Nu realizam asta. Nici macar noi, barbatii.

Marea majoritate.

Da, fetelor! Ne place sa fim mangaiati, sa fim dezmierdati, sa reluam acea legatura invizibila cu mama, care
ne-a fost brusc retezata (si despre care toate femeile sunt frustrate - "da, eu nu sunt ma-ta", "tot baiatul
mamei ramai").

De aceea, uneori cautam prin alta parte. Habar n-avem ce cautam. Dar cautam asta. Cautam sa ne
(re)descoperim "feminitatea" din noi.

De aceea lumea este condusa de catre barbati. Pentru ca tot ceea ce facem, facem pentru a regasi acea
mangaiere. Nici macar nu suntem constienti. De aceea ne dorim putere. Credem ca puterea ne va aduce
mangairea, aprecierea.

Dar vai... Lumea nu stie asta. De fapt... O stie, dar nu este constienta de asta.

De aceea si atatea razboaie. Barbatii nu sunt feminini. Asa cred femeile. De fapt... Asa cred barbatii... Desi...
In exterior, in relatiile cu mediul, ei sunt "puternici" :) . Asa trebuie sa arate.
De aceea se spune ca in spatele unui barbat puternic, sta o femeie puternica. Este puternica, pentru ca stie sa-
l faca sa se simta puternic, cu adevarat. Apreciat, iubit, dezmierdat, mangaiat, pupat, sarutat. Neconditionat.

Poate ca de aceea suntem "zburdalnici". Unii dintre noi.

Poate ca de aceea devenim hatri, morocanosi - resemnati intr-un fel, dar si frustrati in continuare. Unii dintre
noi.

Desigur, si o parte dintre femei cauta exact acelasi lucru. Aceleasi manifestari de afectiune, de apreciere din
partea barbatului.

Hmmm... Revin si asupra acestei note, cu completari.

Sau poate ca nu voi reveni, decat dupa ce voi fi publicat cartea "Sex, Dragoste, Putere - Cum sa ai o viata cu
pace interioara, indiferent de "cacatul "care se "intampla" in viata ta"

Voi... Ce credeti? <3

LikeShow more reactions

CommentShare

166 Ela Popescu, Negoita Sonia and 164 others

58 shares

48 Comments

Comments

Lily Lily

February 10, 2015 at 11:38am Like

Cristian N. Antonescu Nota asta, a venit, a aparut ca si continuare a notei "AM INTELES"
https://www.facebook.com/notes/cristian-n-antonescu/am-inteles/560255807324893

Cristian N. Antonescu

December 11, 2012

AM INTELES (I UNDERSTOOD)

Se pare ca drumurile mele, deocamdata, m-au condus intr-o cu totul alta directie. In directia de a intelege
cine si ce sunt eu.
Am invatat si am inteles ca schimbarea va aparea o data cu transformarea mea. Si... aceasta s-a produs.

...

Continue Reading

July 13, 2016 at 1:24pm Edited Like 5 Remove Preview

Sanziana Andaluza Manisor CEI MAI DURI BARBATI SUNT CEI MAI DORNICI DE IUBIRE DAR NU STIU CUM SA SPUNA
ACEST LUCRU..NU-I LASA ORGOLIUL SA CEARA SI ATUNCI O FAC BRUTAL..PRIN FORTA BRATULUI SAU A MINTII:))

February 10, 2015 at 11:50am Unlike 2

Liliana Gheorghi De "rumegat" cu intelepciune si de luat aminte. Un strigat/un glas curajos(de barbat!-sa fiu in
context). Felicitari!

February 10, 2015 at 11:55am Edited Unlike 2

Gabriela Ilies Femeile v consider brbai ca s nu fie nevoite s vad femeia din voi.

February 10, 2015 at 12:05pm Unlike 1

Cristian N. Antonescu Si... Cu ce ar fi gresit asta, Gabriela? :)

February 10, 2015 at 12:16pm Like 1


Bada Gherghinescu Eu ii inteleg de mult si stiu ca nu sunt asa puternici cum par , dar trebuie iubiti asa cum sunt
..sensibili si simpatici ...ha ha ...eu am in fam 2 barbati sot si baiat .Stiu ca sunt ff sensibili dar stiu ca ii si iubesc asa
cum au fost plamaditi si eu nu pot sa -i modific decit sa-i inteleg .Sa invatam impreuna sa ne iubim si sa ne fie bine
.Aveti grija de voi si de tot ce va este drag .Gindeste-te ca si barbatul e parte din femeie (mama) care ii transmite
sensibilitatea de care o percepe mai tirziu.De ce si la 50 ....mama e inca un bun mentor ptr baieti in special ? Off ce
complicata pare viata si in acelasi timp f simpla , noi o face altfe .Frumos Cristi termina cartea si eu o vreau ...si mai
vreau sa ai rabdare cu toti prietenii tai care mai greu inteleg .Nu pot fi unii ca altii .Succes in cea ce faci, nu e usor .

February 10, 2015 at 12:19pm Unlike 1

Gabriela Ilies Nu e greit. Orice barbat are in el o latur feminin. La nceput a fost brbatul. Aa se zice. Apoi,
Dumnezeu a zmislit femeia, lund o parte din trupul lui. Aa c orice femeie, uitndu-se la un barbat, se oglindete
puin n el. ntre noi femeile are un smbre de devr.

February 10, 2015 at 12:20pm Edited Like 1

Cristian N. Antonescu Hei... Vorbesti despre "ou si despre gaina".


Intram intr-o zona in care nimeni, deocamdata... nu are niciun fel de raspuns, Gabriela.
In ciuda legendei biblice c Eva a fost creat din coasta lui Adam, brbaii au acelai numr de coaste ca i femeile. n
fiecare caz, 24. Numai unul din 20 de oameni are o pereche n plus sau n minus de coaste.
<3
Si... Cum ar fi daca barbatul a fost zamislit din femeie? :) <3

February 10, 2015 at 1:12pm Like 3

Gabriela Ilies E posibil ca de-a lungul timpului s se fi adaptat. :D <3

February 10, 2015 at 1:16pm Like

Alexandrina Salagean Merci pentru articol.Imi inteleg mai bine barbatul acum.

February 10, 2015 at 1:26pm Unlike 1

Cristian N. Antonescu <3

February 10, 2015 at 1:29pm Like 1

Ombun Bun hai ca-mi place ce scrii Cristian !


February 10, 2015 at 2:31pm Unlike 1

Adelina Vilceanu

February 10, 2015 at 2:42pm Unlike 1

Camelia Vladau Ca e barbat ori femeie, fiecare are aceleasi nevoi. Totul se invarte in jurul iubirii si al dezmierdarilor.
Cel care a fost privat de iubirea materna va cauta toata viata sa umple acel gol ... va face alegeri gresite, va cauta sa
umple golul cu lucruri nepotrivite si toxice, dar va cauta pana cand ori va ierta si va fi coplesit de iubire cand va
ajunge la acea intelepciune data de evolutia personala, ori pur si simplu nu va umple niciodata acel gol. Important
este sa nu devenim propriile noastre victime, sa nu cautam haotic in jurul nostru si sa nu uitam ca tot ce avem nevoie
este in noi. Clarifica, iarta, iubeste si multumeste!

February 10, 2015 at 3:06pm Unlike 2

February 10, 2015 at 3:30pm Unlike 1

Alida Coman vai cat de frumos acest articol...am aflat si eu destul de tarziu acest lucru, abia atunci am inteles si iubit
barbatul de langa mine. Abia atunci am inteles barbatii si am inceput sa ii apreciez cu adevarat

February 10, 2015 at 4:50pm Unlike 2

Cristian N. Antonescu <3

February 11, 2015 at 1:01am Like 1

Eugen Gazdoiu 3 mutual friends

no, ca-mi place subiectul.....Dragele mele doamne..!! Va respect pentru ca voi zamisliti barbatii...inteligenti sau mai
putin....Barbatul puternic pe care si-l doreste femeia, nu inseamna barbatul cu putere, ci inseamna barbatul cu multa
minte care domina in relatie prin calitatea judecatii, prin atitudine, printr-o comunicare verbala si nonverbala in
consonanta cu judecata si inteligenta sa. In aceeasi masura, trebuie sa stiti ca, barbatul puternic are NEVOI, care nu
inseamna ceea ce cred majoritatea femeilor, adica sexul...El este sensibil cel putin la fel ca o femeie, are slabiciuni in
trairea sa interioara si are vulnerabilitati . Dar, cum unde este multa inteligenta, este si prostie destula, barbatul si le
ascunde sub mantia barbatiei sale. Mare greseala...!!!! Odata descoperite de inteligenta si intuitia feminina, si
satisfacute cu eleganta si rafinament, devin mijloace concrete de dominare "frumoasa" a femeii... Incercati sa va
redescoperiti barbatii si veti vedea efectele miraculoase...!!

February 11, 2015 at 7:54am Unlike 3


Roxana Elcaro Barbat / Femeie. Masculin / Feminin. Dincolo de termenii si sexul care fac diferenta, acestea n-ar
trebui sa ne separe.Venim cu totii din aceeasi energie a iubirii si vom cauta-o permanent , sub orice forma a sa. ''Esti
barbat'', tu nu trebuie sa plangi. Am auzit cu totii parinti care ,in nestiinta lor de a-si indruma copilul-baiat,recurg la
imbecilul (scuze ) tertip, de-ai inabusi lacrimile. Nevestele de azi care , in perioada copilariei si-au vazut tatii coplesiti
si carora mamele/ sotiile le-au reprosat ca nu-s barbati, daca pisa ochii.Acest tavalug de incorsetari, aceasta
''mostenire'' din tata-n fiu separa si continua s-o faca pana cand , eu , tu, noi,intr-o zi, poate chiar de azi, poate cu
sfiala incepatorului, ne vom deschide bratele si ne vom imbratisa in tramvai,in metrou, pe strada,cu vecinul, cu
brutarul , cu OMUL. Am nadejdea cumva ca vom fi sau vom deveni tara imbratisarilor sau a imbratisatilor))))) Au spus
unii mai destepti decat mine ,ca mainile sunt prelungirea inimii.Multe lucruri pot face mainile insa ,dintre toate, ele
stiu si simt cel mai bine ,sa mangaie, sa imbratiseze.Sunt inca si vor mai fi barbati care vor refuza aceasta insa , putin
cate putin,memoria imbratisarii va reveni si respingerea va disparea.Multumindu-i lui Cristian pt. readucerea aminte ,
eu va imbratisez pe toti.

February 11, 2015 at 9:23am Unlike 1

Nina Georgescu in spatele mastii de barbat puternic,cu certitudine este un suflet sensibil!Simt.

February 11, 2015 at 9:30am Unlike 2

Dinu Boncea Steluta 2 mutual friends

Barbatii sunt cele mai delicate fiinte,de aceea, eu, personal, am simtit ca au nevoide maingaiere, atentie, dragoste,
(asta am simtit o la barbatii din viata mea - sotul si copilul) ,da cred ca toti barbatii au nevoie de acea dragoste pe
care au pirdut o candva.

February 12, 2015 at 9:10am Unlike 2

Felicia Lirca Iata raspunsul meu. :) Descoperiti femeia din voi dragi barbati ...si lasati-o sa se manifeste!
https://www.youtube.com/watch?v=-71rL8LQnQU

Salt mortal
Salt mortal - coachzen Gaur de vierme nceputul drumurilor mele avntare nebuneasc n energie nou orbecire

youtube.com

February 12, 2015 at 8:16pm Like 1 Remove Preview

Gabi Gaby Cred......ca ai dreptate....! sufletul copiilor a fost distrus de ignoranta parintilor ,care nici ei la rindul lor nu
au cunoscut sentimentul profund al iubirii.....Astazi lucrurile ar putea fi schimbate...daca macar unii dintre parinti...ar
constientiza sa faca si sa creasca copii in si din iubire.....astazi exista informatia....la indemina celor ce vor sa afle....

February 15, 2015 at 12:19pm Like

Mariana Natasa Voicu Pacat ca nu exista o scoala pentru specializarea parintilor. Eu nu cred in "barbatii nu trebuie sa
planga, sa fie mangaiati, rasfatati". Eu cred ca trebuie tratati fa fel ca femeile, cred ca trebuie sa fie responsabilizati
ca si femeile. La mine in casa, famalia era compusa din mama, tata, fratele meu, sora mea si eu. De minca am fost
obisnuita ca barbatii erau serviti primii la masa, li se curatau hainele, eu trebuia sa le curat pantofii de exemplu,
portiile cele mai gustoase din mancare le erau servite barbatilor, noi mancam ce mai ramnea, mama mea mancand
cel mai prost. Am crescut, am vrut sa merg la liceu, fratele si sora mea facusera liceul, erau studenti. Mi s-a spus ca
fiind ce mai mica ar trebui sa fac o scoala profesionala, sa invat sa gatesc, sa spal, sa calc si sa ma marit. Cand fratele
meu s-a insurat, mama mea avea grija de copilul lor, imi spunea ca fratele meu face cumparaturile si ca sotia lui nu
vine nici macar cu o paine in mana. Era o nesimtita. El muncea, zicea mama mea. Dar si sotia lui muncea, gatea,
spala, calca si se ocupa de copil cand nu era mama mea pe-acolo. Asa au fost crescut si educati , de oameni simplii, ca
nu toti am avut drept parinti profesori universitari, baietii si fetele. Imi pare rau ca unii dintre barbati se sit frustrati.

February 15, 2015 at 12:47pm Like 1

Cristian N. Antonescu DESPRE IMBRATISARE

https://www.facebook.com/notes/cristian-n-antonescu/despre-imbratisare-20130709/785860138097791

Cristian N. Antonescu

January 8, 2014

DESPRE IMBRATISARE 2013.07.09

DESPRE IMBRATISARE

Prima oara cand am fost la primul workshop gratuit cu Rune Heivang, in mai 2011, la final o multime de
oameni m-au imbratisat .
Am fost uimit si contrariat, spunandu-mi inlauntrul meu: "Hei... oameni buni cum de ma imbratisati asa,
toti, de parca m-ati cunoaste din vremuri stravechi?... Ne-am intalni...

Continue Reading

April 10, 2015 at 9:33am Like 1 Remove Preview

Liliana Onofrei Este frumos ce spui...Toata lumea are nevoie de iubire ,de tandrete si de incurajari.Nu conteaza
sexul.Te simti bine atunci cand te simti iubit.Atunci cresti ,simti ca iti ei zorul spre inaltimi.Daca toata lumea ar
impartasi aceasta ideea cu siguranta omenirea ar fi alta acum...plina de principii morale.

April 10, 2015 at 10:19am Unlike 1

Lya Livia mai cristian tu ai un car de dreptate...in ultimul timp intalnesc barbati care par asa macho,dar dincolo de
masca sunt niste copii care asteapta sa ii mangai ,sa i alinti...au cerinte dar nu stiu sa le exprime ci fac pe
caposi...''pentru ca asa vreau eu''...nu cauta motivul pentru care vor sa fie mangiati...daca ii descoperi cum sunt in
realitate par surprinsi ,dar recunosc ca sunt sensibili si ca in general ascund asta ...eu recunosc mie imi plac
barbatii,sunt chiar minunati,o creatie perfecta a naturiii...ii inteleg intuitiv ,stiu unde ii doare,stiu cum sa ii fac sa
devina constienti de asta...imi plac pentru ca sunt asa de fragili uneori,asa copilarosi si asa de maturi alteori....un
amestec din toate cele ,de nu ai cum sa te saturi de ei...in ce priveste mangaierile am si eu un baiat de 19 ani,pe care
il imbratisez si acum ,il mangai cand vine si se alinta ...stiu ca asa va fi un barbat care va stii sa ofere ceea ce a primit
femeii care o va avea si copiilor lui...un baiat nemangaiat si neimbratisat nu va stii cum sa faca la randul lui,atunci
cand va trebuii sa exprime iubirea...si multe ar mai fi de zis,ca e un subiect care nu se epuizeaza nicidata

November 7, 2015 at 3:05pm Unlike 1

Adriana Radu Wow...imi plac articolele tale si le citesc cu religiozitate de fiecare data cand mai apare unul. Il astept
pe ala cu frustrarile femeilor, si te rog sa-l scrii. Sunt tareee curioasa sa vad/citesc punctul tau de vedere. :)

November 26, 2015 at 4:45am Unlike 1

Patricia-Ani Voican Mama este cea n msur sa-si educe biatul n egal msur cu fata, fr diferene de mngieri
sau altceva. Principiile de cretere i educare sunt eronate datorit informaiilor proaste, datorit societii,
emoionalul este exclus,urmarindu-se o modelare de personalite fals,cu mti,ncercnd sa-l fac pe biat,un
,,adevrat" brbat,din pcate inhibandu-i ,suprimandu-i i anihilandu-i forele prorii,sentimente,etc,rezultnd,din
pcate un frustrat. i,da,brbaii au nevoie de iubire n egal msur cu nevoile femeilor,fr nici-o diferen.

November 27, 2015 at 10:09am Unlike 2

Cristian N. Antonescu Hmmm... Paula scria asta pe wall-ul ei:


"Despre iubire :
Cei mai multi barbati, atunci cand se casatoresc, nu isi cauta o insotitoare de viata, ci o noua mama, cu noi resurse,
pe care le vor "exploata" asa cum nu au reusit sa o faca cu cea biologica. Este una din legile nescrise
smile emoticon
ale naturii, rezultata dintr-o proasta legatura mama-fiu."
https://www.facebook.com/paula.../posts/952272934855883

January 22, 2016 at 2:06pm Like 1

Cristian N. Antonescu Iar eu i-am raspuns :D <3 :

Relatiile noastre sociale se schimba. Societatea nu mai este cea de acum 150 de ani. Desi modul nostru de viata s-a
schimbat, modul de gandie nu tine inca pasul cu realitatea cotidiana.
Si astfel incepem si noi, barbatii, sa ne dam seama ca tajim dupa mangaiere, dupa atingere, dupa blandete.
Acum 150 de ani era clar: copii cu duiumul de care are grija femeia.
Barbatul... Munca multa, pentru ca trebuia sa asigure hrana de fiecare zi.
De cand cu metodele contraceptive, femeile au devenit libere. Nu trebuie sa mai faca copii, tot timpul. (stii tu: 3, 4, 5
10 copii)
Astfel, si barbatul nu mai are de intretinut atatea guri. Si are mai mult timp pentru el. Si are si mai mult timp sa-si
puna intrebari.
Da, ne schimbam totusi, Paula. Traim schimbarea din plin.
Wow! Ce idei bune mi-au venit. :D <3 Multumesc!

January 22, 2016 at 2:07pm Like


Cristian N. Antonescu Da. Pentru vorbele lui Mark Twain, de la sfarsitul discursului lui @Robert Waldinger, am luptat
si eu toata viata.
Tocmai de aceea si viata mi-a dat suficient cacat astfel incat sa (ma) intreb permanent despre iubire, afectivitate,
afectiune.
Tocmai de aceea am luptat in permanenta sa ii invat, sa le dau indicatoare catre iubire partenerelor de viata,
parintilor, prietenilor, angajatilor.
PAr a fi misiuni imposibile. Pentru ca fiecare va realia si va intelege la timpul potrivit ceea ce doream sa punctez.
Chiar eu insumi m-am considerat defect intr-o lume mult prea rationala, mult prea ancorata in proprietati sufletesti
sau materiale.
Astfel incat sa pot sintetiza intr-o carte esentele in jurul carora orbitam inca de cand ne nastem: "Sex, Dragoste,
Putere"
Da drumurile sunt grele. Poate ca tocmai de aceea unii dintre noi avem nevoie de astfel de experiente, de a ne lupta
cu morile de vant. Tocmai pentru a nu ingropa esentele, tocmai pentru a le putea transmite mai departe, nealterate,
simple si sublime <3
- via Paula Muresan si Felicia Lirca -
http://www.ted.com/.../robert_waldinger_what_makes_a_good...

Ce duce la o via bun? nvminte trase din cel mai ndelungat studiu despre fericire

ted.com|By Robert Waldinger

February 10, 2016 at 6:03pm Like 1 Remove Preview

Eu Cosmo cred ca sunt o mama buna , pentru ca am crescut un adevarat barbat , fara sa-l frustrez de caldura
sufleteasca , de un umar pe care a putut sa-si sprijine capul de cate ori a avut nevoie si pe care-si pune capul si acum ,
daca este trist , foarte rar , dealtfel , cu toate ca este la randul lui , parinte , si sa stii ca am invatat-o si pe nora mea
sa-i ofere mangaiere si sprijin , dar si respect iar pe el l-am invatat ca sotia trebuie iubita , nu respectata , respectul il
arati iubind-o !!!

October 3, 2016 at 1:36pm Edited Unlike 2

Felicia Lirca Stii tu Cristian, la acest subiect e mult de zis...sau nimic de zis. :) Iubirea adevarata e raspunsul la toate
intrebarile legate de relatii(oricare ar fi ele), dar se pare ca tocmai asta invatam de-a lungul existentei, ce e iubirea si
cum sa iubim! iar fericirea nu e o destinatie. Ea este in noi, mergem impreuna cu ea. In timp unii constientizeaza, iar
altii o asteapta.

February 10, 2016 at 7:00pm Unlike 2


Felicia Lirca Principalele lucruri dorite de parteneri, unul de la cellalt, sunt legate de calitile umane profunde. Pe
care nu le gsim adunate mpreun dect foarte rar.
Dou sunt "ntlnirile" necesare pentru fericirea n cuplu: ntlnirea fizic (intim) i ntlnirea n suflet. A doua este
cel greu de realizat, de aceea se evit efortul cutrii acesteia pana la realizarea ei. Dei ar fi prima ce ar trebui s se
realizeze, importana ei este adesea ignorat. Preul l tim cu toii, de la lipsa de respect i incredere, pn la
violen fizic.

February 10, 2016 at 7:38pm Unlike 3

Aniela Impuls Ai curaj . Te admir, te felicit si ... iubesc femeia din tine !!!

February 10, 2016 at 11:04pm Unlike 1

Cristian N. Antonescu Hmmm... Femeia din mine... Multumesc, Aniela <3

October 23, 2016 at 4:19pm Edited Like

Cristian N. Antonescu :D <3


https://www.facebook.com/cristian.antonescu/posts/10202381112487334

Cristian N. Antonescu

October 3, 2016

:) <3 "Dumnezeu crease lumea: brbatul, femeia, animalele, copacii, psrile, munii - totul.
Poate c era comunist.

n fine, asta nu e tocmai bine; ar trebui ca mcar Dumnezeu s nu fie comunist.

Nu d bine s i se spun tovare Dumnezeu: Tovare Dumnezeu, ce mai facei?

Pur i simplu nu sun bine.


ns povestea spune c dduse tuturor fiinelor douzeci de ani de via. Tuturor aceeai vrst.

Aa cum era de ateptat, brbatul a srit ca ars i a spus: Cum, numai douzeci de ani? Nu sunt destui.

Acest lucru spune ceva despre brbat: nimic nu-i ajunge. Nimic nu e destul.

Femeia nu s-a ridicat s cear mai mult, ceea ce, de asemenea, arat ceva despre femei: ele gsesc satisfacie
n lucrurile mici.
Dorinele lor sunt foarte umane; nu cer stelele de pe cer.

De fapt, chicotesc pe seama brbatului care depune eforturi s cucereasc Everestul, s mearg pe Lun sau
pe Marte.
Femeia nu nelege asemenea dorine absurde.
De ce n-am putea, n loc de asta, s stm acas i s ne uitm la televizor? Din cte tiu, uitatul la televizor...

Ashu las privirea n jos.


Nu te ruina. Nu zic nimic mpotriva femeilor care se uit la televizor.

Vorbesc despre mine.


Cred c femeile se uit la televizor pentru reclame, nu pentru altceva; vd un spun nou, un ampon, o nou
marc de main... urmresc noutatea, s fie ceva nou.
n reclame totul este nou.
n realitate, sunt aceleai lucruri vechi n ambalaje noi, prezentate ca noutate. Numai ambalajul este nou,
eticheta, numele.
Pe femeie ns o intereseaz o nou main de splat, un frigider nou sau o nou biciclet. Interesul femeii
este imediat.

n povestea pe care v-o spun, femeia nu s-a ridicat s cear: Cum, Doamne, numai douzeci de ani?

De fapt, atunci cnd brbatul s-a ridicat s-i declare nemulumirea, femeia l-a tras de mn zicnd:
Stai jos, omule. Toat ziua bombni, doar bombni! Stai jos, morocnos btrn ce eti!

Dar brbatul i-a nfipt bine picioarele n pmnt i a spus:


M voi opune n toate felurile posibile impunerii vrstei limit de douzeci de ani. Am nevoie de mai
mult.

Dumnezeu era n dilem.

Fiind un Dumnezeu comunist, ce putea s fac?


Distribuise anii n mod egal. Noroc c animalele erau mai inteligente i mai nelegtoare dect tipul sta
comunist.

Elefantul a nceput s rd i a zis:


Las, nu-i face griji. Ia zece ani din viaa mea, i-aa douzeci sunt prea muli. Ce s fac douzeci de ani?
Zece ani mi ajung.

Aa c brbatul a primit zece ani din viaa elefantului.

Sunt anii de la vrsta de douzeci pn la treizeci de ani, cnd brbatul se comport ca un elefant, n aceti
ani iau natere triburi hippie, yippie i altele similare.

Peste tot n lume, ar trebui s se numeasc elefanii... pentru c se gndesc prea mult la ei nii.

Apoi s-a ridicat i leul i a spus:


Te rog s accepi i din viaa mea zece ani. Pentru mine, zece ani sunt mai mult dect suficieni.

ntre treizeci i patruzeci de ani, omul rage ca un leu, ca i cum ar fi Alexandru cel Mare.
Nici chiar Alexandru cel Mare nu a fost un leu adevrat, ce s mai zicem de alii?
Dar fiecare brbat n felul lui se comport ca un leu ntre treizeci i patruzeci de ani.

Apoi a venit rndul tigrului s spun:


Dac toat lumea contribuie cu zece ani la viaa bietului brbat, i dau i eu zece ani din viaa mea.

ntre patruzeci i cincizeci de ani, brbatul se comport ca un tigru - mai temperat prin comparaie cu
perioada cnd se credea leu, mai periat, dar continund vechiul obicei de a brava.

Apoi s-a ridicat calul i i-a dat i el zece ani.


ntre cincizeci i aizeci de ani, brbatul poart tot felul de poveri, ntocmai ca un cal.

Nu ca un cal obinuit, ci ca unul extraordinar, ncrcat cu muni de griji i animat de dorina de a merge mai
departe, aa c merge... n pofida poverii.

Dup vrsta de aizeci de ani, a fost rndul cinelui s-i ofere contribuia de zece ani de via, de unde i
expresia moarte de cine.

Aceast poveste este o parabol foarte frumoas.

ntre aizeci i aptezeci de ani, omul triete ca un cine, ltrnd la tot ce mic. Nu face altceva dect s
gseasc motive ca s latre.

Povestea nu trece mai departe de aptezeci de ani pentru c se tia nainte c sperana de via a brbatului nu
depete aptezeci de ani.
aptezeci de ani este o vrst convenabil.
Dac eti un brbat convenional, atunci consult un calendar i mori exact la aptezeci de ani.
Orice trece de aceast vrst este un pic cam modern.
A tri pn la optzeci, nouzeci sau chiar o sut de ani este deja ultramodern, este rebeliune. E ca o erezie."
-Osho-

October 3, 2016 at 12:37pm Like Remove Preview

Jula Susana Ioana sunt atat de putini barbati care inteleg si accepta ceea ce spui tu in acest articol, iar orgoliul este
mare.....

October 23, 2016 at 6:02pm Unlike 1

Jula Susana Ioana mi-a placut ce ai scris si gasesc ca ai dreptate dar sunt barbati care se tem de feminitatea lor , ca nu
cumva lumea sa zica ca sunt gay....

October 23, 2016 at 6:05pm Like

Indries Cornel De data asta mult adevar graiesti Cristiane.Femeile noastre sunt adevaratele eroine,mult mai capabile
de sacrificiu decat noi si totusi atat de modeste.Cred ca in ''ograda'' noastra traiesc asemenea fiinte minunate.

October 23, 2016 at 6:23pm

Cristian N. Antonescu Jula, nu are nicio treaba cu vreo frica de eticheta. E pur si simplu un program, care ruleaza in
subconstient. Facem ceea ce facea, fara sa ne dam seama de ce. Combinat cu anmalul din noi - aka testoren,
adrenalina.... iese barbatul de azi. Masculul ciudat, daca s-ar uita vreun elefant, leu, lup sau caine la noi.
In lumea animala... e vorba de a-ti transmite genele peste tot, despre masculi vorbind. Si atunci... poti fi precum un
caracatitoi mic si smecher, sau ca si unul mare si tare.
Cert e ca caracatita accepta ambele gene - si mic si smecher, dar descurcaret, dar si mare si tare.
De aceea... spun ca suntem barbati frustrati. PEntru ca chimia noastra spune ceva (desigur, de la caz la caz spune
diferit), iar educatia altceva. Nu e vorba de vreo frica, ci doar de o conditionare. Ciudata.
Dar... societatea imi inhiba, pe de o parte latura masculului natural, pe de alta parte imi spune sa fiu mascul.
Drept urmare... raman intr-un conflict.
Daca raman masculul natural, cu siguranta infnd puscaria - pentru crima, pentru bigamie, pentru agresivitate.
Daca nu... daca ascult de educatie, las loc tipului mic si smecher.
Ma rog am sa revin asupra exemplului caracatitoiului mic si descurcaret. Nu are treaba cu marimea, ci cu atitudinea.
De aceea, noi astia cere ne consideram oameni... suntem frustrati. Unii dintre noi.
Pentru ca nu stim ce sa facem cu extremele. La mijloc nu ne simtim noi bine, in ectreme nu ne accepta societatea.
Oricum nu ne accepta. De aceea si razboaiele - cautarea acceptarii, a iubirii.
Pot fi evitate razboaiele? Pai.... viata insasi spune: "MAnanca sau vei fi mancat"
Si atunci... Exista cle de mijloc? Fara frustrare? Desigur.
Cum, daca tot ne numim oamenini?
Scuze de litere, computeu' meu face ce vrea el; :D Uneori o ia inaintea mea, alteori ramane i urma. Nu-l sparg.
Doar mai corectez, unori. La fel ca si barbatii.
Invata sa nvigheze intr-o lume a iubirii, animal sau neanimal fiind. <3
Am raspuns pentru ca comentariul tau, cel de-al doilea, a fost misto. Ceea ce am scris, raspuns, sunt dde fapt
subiecte, teme care vor fi dezvoltate pe larg, la momentul potirvit. In carte , in prima carte vor fi doar esente. In
urmatoarele... probabil, voi dezvolta. Sau De fapt, in discursuri, Mult mai probabil. De fapt... nimic nu e probabil.
LA timpul potivit, vom vedea. :) <3

October 23, 2016 at 7:59pm Like 1

Jula Susana Ioana eu am spus din experienta mea personala, mi-am invatat fiul sa tina cont de ceea ce simte si spune
persoana de linga el-in cazul nostru iubita - iar sotul meu avea tot timpul remarca asta, cum ca eu il fac prea femin,
ca un barbat nu se exteriorizeaza, ca femeia daca e isi arata afectiunea fata de fiu sau il impiedina sa fiu barbat si
devine prea efeminizat, sau chiar gay..... eu am incercat intotdeauna sa fiu afectuoasa cu fiecare dintre ei , dar cand
ai astfel de replici nu sti ,sincer ce sa mai crezi..... fiul meu deasemenea cand are vre-o nemultumire verso sotia lui se
simte in inferioritate si imi reproseaza ca am isistat prea mult , in educatia lui , asupra sentimentelor si a faptului ca
trebuie sa tinem cont de ele... in fine poate am gresit, dar consider ca in viata fericirea e cea mai importata parte a
vietii si e pacat sa nu tinem cont de ea , iar asta nu o poti avea fara sentimente , nu ai implinire si satisfactii fara
sentimente,...la urma urmei e singurul lucru ce ramane in suflet....

October 23, 2016 at 8:18pm Unlike 1

Cristian N. Antonescu Multumesc. Frumoasa explicatie. <3

October 24, 2016 at 9:14am Like

Sdrobis Maria Barbatul este oglinda mamei care la crescut. In primii sapte ani de viata invatam cum sa simtim.

October 25, 2016 at 4:20pm Like


Anna Mihoc Nu poti iubi daca nu te iubesti pe tine insati si asta conteaza ,dupa care trebuie sa inveti prin experenta
proprie ce e iubirea care nu poate fi descrisa in cuvinte si cred ca deabea atunci .putem fi responsabili ptr noi si ptr
barbati si sa nu uitam ca atragem ceea ce suntem

October 26, 2016 at 11:49am Like

Cristian N. Antonescu Osho - "(...) El a fost doar prost educateste numai o condiionare. I s-a spus s fie dur,
puternic, viril, i toate acestea sunt prostii.
Niciun brbat nu plnge i nu-i las tristeea sau bucuria s se manifeste prin lacrimi pentru c i s-a spus de pe cnd
era copil c lacrimile sunt pentru femei, c e ceva caracteristic fetelor. Brbaii nu plng i nu se vaieta niciodat.
(...)"
Continuarea mai jos:
https://www.facebook.com/cristian.antonescu/posts/4982093368303

Cristian N. Antonescu

December 3, 2014 Bucharest

Calea inimii este minunat, ns periculoas. Calea minii este obinuit, ns sigur. Brbatul a ales drumul
cel mai sigur i cel mai scurt n via. Femeia a ales cea mai frumoas, dar cea mai accidentat, periculoas
cale, a emoiilor, sentimentelor, strilor sufleteti.
i deoarece pn acum lumea a fost condus de brbai, femeile au suferit enorm. Femeia nu a fost n stare
s se adapteze la societatea pe care au creat-o brbaii, deoarece societatea este creat conform raiunii i
logicii.
Femeia vrea o lume a inimii, iar n societatea creat de brbat nu este loc pentru inim. Brbaii trebuie s
nvee s fie mai inimoi, pentru c raiunea a dus ntreaga omenire spre o sinucidere global. Raiunea a
distrus armonia naturii, ecologia. Raiunea ne-a dat mainrii minunate, dar a distrus minunat umanitate.
Este nevoie de puin mai mult inima n toate.
n ceea ce m privete, calea ctre fiina voastr cea mai ascuns este mai scurt din inima dect din minte.
Mintea este o scurttur dac mergei n afar, iar inima este o cale foarte lung. Dac mergei nuntru, totul
se schimb n opusul su: inima este scurttur ctre fiin, iar mintea este cel mai scurt drum la care v
putei gndi.
De aceea sunt cu totul pentru dragoste, pentru c de la dragoste este foarte uor s v duc la meditaie, s v
duc la venicia vieii voastre, s v duc la divinitatea voastr; este foarte greu s-o fac pornind de la cap. Mai
nti trebuie s ajungem la inim, i numai dup aceea ne putem ndrepta spre fiin.
Accentul pe care-l pun pe dragoste are un motiv n esen spiritual. De la inima femeia se poate deplasa
imediatiar brbatul se poate deplasa spre inim fr dificultate.El a fost doar prost educateste numai o
condiionare. I s-a spus s fie dur, puternic, viril, i toate acestea sunt prostii.
Niciun brbat nu plnge i nu-i las tristeea sau bucuria s se manifeste prin lacrimi pentru c i s-a spus de
pe cnd era copil c lacrimile sunt pentru femei, c e ceva caracteristic fetelor. Brbaii nu plng i nu se
vaieta niciodat.
Dar care este scopul acestor lacrimi? Este nevoie de ele! Ele sunt un limbaj foarte ncrcat de
semnificaie.Exist momente n care nu putei spune nimic, ns lacrimile voastre pot arta acest lucru. Se
poate s fii att de copleii de bucurie, nct s v apra lacrimi n ochi. Lacrimile sunt ntotdeauna
simbolul unei experiene debordante. Se poate s fii att de triti nct cuvintele s nu poat exprima acest
lucru; lacrimile v sunt de ajutor.
Acesta este unul din motivele pentru care femeile nnebunesc mai rar dect brbaii, deoarece ele sunt gata s
se vaiete, s plng i s arunce cu lucruri oricnd: temporar, ele o pot lua razna zilnic. Un brbat
acumuleaz ncontinuu i apoi, ntr-o zi, explodeaz en gros. Femeile o iau razna en detail i aceasta este
o modalitate mai neleapt, s termini stocul. De ce s acumulezi?
Brbaii se sinucid n numr mai mare dect femeile. E puin ciudat; femeile vorbesc despre sinucidere mai
mult dect brbaii,dar arareori o fac. Brbaii nu vorbesc aproape niciodat despre sinucidere, ns n
realitate se sinucid n numr mai mare, aproape de dou ori mai des. Brbatul continu s refuleze, continua
s arate o anumit fata, care este fals. i exist o limit pentru toate; vine un moment cnd nu se mai poate
abine i totul se naruieste.
Brbaii trebuie s fie nvai s fie mai inimoi, pentru c din inima se deschide calea ctre fiin. Nu putei
ocoli inima. Femeia se afla ntr-o poziie mai bun: ea se poate ndrepta direct ctre fiin de la inim. ns,
n loc s recunoasc aceast imens calitate a femeilor, brbaii le-au condamnat pe femei. Poate c exist un
motiv; poate c au fost contieni cu privire la o oarecare superioritate a femeilor, superioritatea dragostei.
Nicio logic nu poate fi mai presus de dragoste i nicio minte nu poate fi mai presus de inim. Dar mintea
poate fi foarte ucigtoare, mintea poate fi foarte violent, i asta a fcut mintea secole la rnd. Brbaii le-au
btut pe femei, le-au oprimat, le-au blamat. i, n consecin, brbaii nu au putut s-i sporeasc propria
contientizare. Ar fi putut s nvee i ei arta de a merge n sus; ar fi putut s mearg i ei pe acelai drum. De
aceea spun mereu c emanciparea femeilor este i emanciparea brbailor. Este chiar mai mult emanciparea
brbailor dect emanciparea femeilor.
Da, femeile dein mai mult dragostens ele ar trebui s fie fcute s devin contiente, de asemenea, cu
privire la cealalt fa a monedei. Partea masculin a minii deine logic, iar partea femeii este ilogic; nu
este periculos, este numai o greeal, poate fi corectat. De aceea calea inimii este minunat, dar periculoas.
Cealalt latur a dragostei este ura; cealalt latur a dragostei este gelozia. Aa nct, dac o femeie este
cuprins de ur i gelozie, toat frumuseea dragostei moare i ea nu mai rmne dect cu venin. Se va
nvenina pe sine i va nvenina pe toat lumea dimprejur.
Pentru a fi iubitori, trebuie s fii mai vigileni, pentru c putei cdea n groapa urii, care este foarte aproape.
Orice culme a dragostei este foarte aproape de valea ntunecat a urii; ea mpresoar culmea de jur-mprejur
i putei aluneca n ea foarte uor. Poate c acesta este motivul pentru care multe femei se hotrsc s nu
iubeasc. Poate c acesta este motivul pentru care brbaii au hotrt s triasc la nivelul capului i s uite
complet de inim pentru c inima este att de sensibil. Se simte lezat foarte uor; dispoziia i se schimb
c vremea.
Cel care vrea s nvee cu adevrat arta de a iubi trebuie s in minte toate aceste lucruri i trebuie s evite
c dragostea s cad n toate aceste gropi ale urii, ale geloziei. Altminteri, ndreptarea ctre fiin va deveni
imposibil, chiar mai imposibil dect este pornind de la cap.

OSHO, fragment din Emoiile i sntatea

Link-ul acestei postari: https://www.facebook.com/cristian.antonescu/posts/4982093368303

December 3, 2016 at 2:18pm Like 1 Remove Preview