Sunteți pe pagina 1din 87

Curs, semestrul 2/ 2017

SEM – Google Adwords

lect. univ. dr. Patricia Bertea


patricia.bertea@feaa.uaic.ro
Cuprins

SEM (SEARCH ENGINE MARKETING)= SEO+PPC

SEO – SEARCH ENGINE OPTIMIZATION – REZULTATE ORGANICE

PPC – PAY PER CLICK – REZULTATE PLĂTITE


Cuprins
SEM – Google Adwords
SEM – Google Adwords

Search

Search
SEM – Google Adwords

Search Până la 4 poziţii


superioare
SEM – Google Adwords

Search Până la 3 poziţii


inferioare
SEM – Google Adwords
SEM – Google Adwords

Display/Remarketing
SEM – Google Adwords

Display/Remarketing
SEM – Google Adwords

Display/Remarketing
SEM – Google Adwords

Display/Remarketing
SEM – Google Adwords

Rețeaua de căutare
SEM – Google Adwords

Anunț plătit pe Google


SEM – Google Adwords

Structură anunț standard plătit pe Google

Titlu 1 – 30 de caractere

Titlu 2 – 30 de caractere

Descriere – 80 de caractere

URL afisat – path – 15 de


caractere/15 caractere
Radacina URL sa fie aceeași
URL final – fără limită caractere
SEM – Google Adwords

Structură anunț (poziție superioară) plătit pe Google

TITLU
Extensie
telefon
URL
AFISAT

Înștiințări
Extensii
linkuri

Extensii
linkuri
SEM – Google Adwords
SEM – Google Adwords

Poziție superioară
Poziție
laterală
SEM – Google Adwords

Poziție superioară

Poziție inferioară
SEM – Google Adwords

1-3 poziții +8 poziții

1-3 poziții
SEM – Google Adwords

1-4 poziții

SEO

1-3 poziții
SEM – Google Adwords

Cum se stabilește ordinea? SE LICITEAZĂ!

CPC (sumă licitată standard)= maxim cât ești dispus să plătești pe un click pentru un
anumit cuvânt cheie

Toate firmele licitează o anumită sumă pentru fiecare cuvânt cheie. Nu se știe cât
licitează fiecare.

Nu este obligatoriu ca cel ce licitează cel mai mult să câștige cea mai bună
poziție, dar CPC licitat contează într-o anumită măsură.
SEM – Google Adwords

Firmele cu cea mai bună clasare a anunțului în urma licitației


vor obține cea ma bună poziție a anunțului.

Clasare anunț= f (CPC, Scor de calitate)


SEM – Google Adwords

Ce este scorul de calitate a anunțului?

Măsoară calitatea anunțului pe o scală de la 1 la 10.


SEM – Google Adwords
SEM – Google Adwords

Structura scorul de calitate a anunțului

 CTR (click-through-rate)
 Relevanța anunțului – în relație cu interogarea
 Relevanța cuvântului cheie
 Relevanța paginii de destinație
 Performanța istorică
 Performanță geografică
 Device-uri targetate
SEM – Google Adwords

Ce este CTR?

CTR (click-through-rate)= Număr de clickuri/număr de afișări


SEM – Google Adwords

La ce se referă Relevanța?

 Relevanța anunțului – în relație cu interogarea


 Relevanța cuvântului cheie
 Relevanța paginii de destinație
SEM – Google Adwords
La ce se referă Relevanța?
interogare

Anunț
SEM – Google Adwords
La ce se referă Relevanța?
Pagină de destinație
(landing page)
SEM – Google Adwords
La ce se referă Relevanța?
Pagină de destinație
(landing page)
SEM – Google Adwords
La ce se referă Relevanța?
Pagină de destinație
(landing page)
SEM – Google Adwords

Dacă 3 firme licitează pentru același cuvânt cheie, cine ocupă cea mai
bună poziție?

Firma A 1 leu X 8 = 2

Firma B 1 leu X 10 = 1

Firma C 1,5 lei X 6 = 3


SEM – Google Adwords

Cum influențează scorul de calitate campania

 Este mai ușor și mai ieftin accesul licitație


 CPC este mai mic
 Poziții mai bune la costuri mai mici
 Eligibilitate pentru extensii de anunțuri
SEM – Google Adwords

Cât se plătește de fapt?


Dacă se licitează 2 lei se plătesc 2 lei?
SEM – Google Adwords

CREAREA UNEI CAMPANII ADWORDS


In search
SEM – Google Adwords

Structura campaniei
Anunt 1
Cuvinte
Anunt 2 cheie
Grup de
anunturi 1
Anunt 3

Grup de
anunturi 2
Campanie 1

Grup de
anunturi 3

Grup de
anunturi 4
SEM – Google Adwords

Grupuri de
anunturi
SEM – Google Adwords

Grup de anunturi
SEM – Google Adwords
Cuvinte cheie din
grup de anunturi
SEM – Google Adwords

Structurati o campanie SEARCH pentru un magazin online


SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri la cuvinte cheie

 + rochie (broad match modifier)

 Rochie (broad match)

 “rochie office” (phrase match)

 [rochie office] (exact match)

 - [rochie de seara ](negative match)


SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Broad match Anunțul apare la toate căutările care


= conțin cuvântul cheie și sinonime ale
acestuia alături de termeni care nu sunt
Potrivire largă definiți în campanie.

Cuvânt cheie potrivire largă Apare la căutări precum:


Rochie galbenă
Rochie de seară
rochie Rochii Oscar 2015
îmbrăcăminte copii
Rochii mirese
SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Anunțul apare la toate căutările care


Broad match modifier conțin cuvântul cheie fără sinonime ale
acestuia alături de termeni care nu sunt
definiți în campanie.

Cuvânt cheie potrivire largă Apare la căutări precum:


Rochie galbenă
Rochie de seară
+rochie Rochii Oscar 2015
Îmbrăcăminte fetițe
Rochii mirese
SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Phrase match Anunțul apare la toate căutările care


conțin cuvântul cheie în ordinea în care
= sunt scriși și alți termeni pe lângă/
Potrivire frază

Cuvânt cheie potrivire largă Apare la căutări precum:


Rochie de vară galbenă
Rochie de vară de seară
”rochie de vară” Rochii de vară Oscar 2015
rochii de mireasă de vară
Nissa rochii de vară
SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Exact match Anunțul apare doar căutările care


conțin exact cuvântul cheie în ordinea
= în care sunt scriși, fără alți termeni pe
Potrivire exactă lângă.

Cuvânt cheie potrivire largă Apare la căutări precum:


Rochie de vară
Rochie de vară de seară
[rochie de vară] Rochii de vară Oscar 2015
Mirese rochii de vară
Nissa rochii de vară
SEM – Google Adwords

Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Negative match Anunțul apare doar căutările care nu


conțin cuvântul cheie semnalizat cu -
=
Potrivire negativă

Cuvânt cheie potrivire largă Apare la căutări precum:


Rochie de vară
Rochie de vară de seară
rochie – de seară Rochii de seară Oscar 2015
Rochii scurte
Rochie de seară roz
SEM – Google Adwords
Tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie

Broad: pantofi eleganți


Anunțul apare și la: pantofi de seara, pantofi de ocazie, încălțăminte de seară

Modified broad: +pantofi eleganți


Anunțul apare și la: pantofi de seara, pantofi de ocazie

Modified broad: +pantofi +eleganți


Anunțul apare și la: pantofi negri eleganti, pantafi elegant negri

Phrase: ”pantofi eleganți”


Anunțul apare și la: pantofi eleganti, pantofi eleganți negri

Exact: [pantofi eleganți]


Anunțul apare doar la: pantofi eleganti,
SEM – Google Adwords

Tipuri de licitații pentru cuvinte cheie

Tip licitație Descriere


CPC manual– cost per click Se setează manual și individual suma
licitată pentru fiecare cuvânt cheie pentru a
avea control.
CPC automat Google controlează sumele licitate
CPC optimizat Se urmărește licitarea pe click în funcție de
conversii
CPA – cost per achizitie Se urmărește un anumit cost per achiziție
CPM – cost per mia de afișări Disponibil doar în rețeaua de Display
SEM – Google Adwords

Tipuri de licitații pentru cuvinte cheie

Cost per achiziție – CPA – este necesară


activarea conversiilor

Urmãrirea conversiilor trebuie sã fie activatã, fiind


nevoie de 15 conversii în ultimele 30 de zile pentru ca
aceastã opțiune sã fie disponibilã.
SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

În funcție de locație

- pot licita mai mult pe anumite zone și mai puțin pe


alte zone
SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

În funcție de zi/ore

- pot licita mai mult în anumite zile/anumite intervale


orare
SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

În funcție de dispozitive

- pot licita mai mult pentru mobil/tabletă


SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

În funcție de dispozitive

- pot licita mai mult pentru mobil/tabletă

?
SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

Dacă CPC inițial e 1 leu și modific licitația astfel:


- Supralicitez cu 20% pentru Iași
- Sublicitez cu 50% zilnic după ora 17
- Sublicitez cu 30% pentru mobil

Cât e CPC ajustat?


SEM – Google Adwords

Ajustare licitații pentru cuvinte cheie

Dacă CPC inițial e 1 leu și modific licitația astfel:


- Supralicitez cu 20% pentru Iași
- Sublicitez cu 50% zilnic după ora 17
- Sublicitez cu 30% pentru mobil

Cât e CPC ajustat?


1 *1.20 *0.5*0.7=0.42
SEM – Google Adwords

Rețeaua de DISPLAY
SEM – Google Adwords

Anunțurile apar la căutări făcute Anunțurile apar în relație cu paginile


de utilizatori. și conținutul acestora, respectiv
profilul definit al utilizatorului.

Aceștia caută în mod proactiv Utilizatorii nu caută în mod proactiv


informații de produse/servicii. informații de produse/servicii.
SEM – Google Adwords

Rețeaua de DISPLAY

Publicitatea în rețeaua de Display permite:


- afișarea tuturor tipurilor de anunțuri: text, imagini, interactive și
video
- Plasarea anunțurilor pe site-uri relevante pentru piața țintă
- Targetarea specifică a publicului
- Control asupra bugetului și rezultatelor
SEM – Google Adwords

Obiective urmărite prin Rețeaua de DISPLAY

1. Crearea de notorietate
2. Creșterea vânzărilor
3. Creșterea loialității
SEM – Google Adwords

Tipuri de anunțuri în Rețeaua de DISPLAY

Anunțuri text –
aceeași structură
ca în Search
SEM – Google Adwords
Anunțuri imagine în Rețeaua de DISPLAY
SEM – Google Adwords

Anunțuri interactive în Rețeaua de DISPLAY

Display Ad Builder Tool


SEM – Google Adwords

Anunțuri interactive în Rețeaua de DISPLAY

Ad Generator
SEM – Google Adwords

Anunțuri interactive în Rețeaua de DISPLAY

Google Web Designer


Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
SEM – Google Adwords

Remarketing
SEM – Google Adwords

SEARCH DISPLAY
SEM – Google Adwords

SEARCH REMARKETING LISTS FOR SEARCH ADS

Min 1000 cookies


SEM – Google Adwords

Display REMARKETING LISTS

Min 200 cookies


Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display

Remarketing
Dinamic
Display
Campanie Google Display
Campanie Google Display

Remarketing
Youtube