Sunteți pe pagina 1din 118

Meciul Anului în Marketing

Online – Man vs Machine

29 de Sfaturi Concrete pentru Campanii


Facebook Ads și nu numai
Experiența mea de până acum
● Geek - Absolventă de calculatoare și am început în online ca SEOistă
● 14 ani de experiență în business și marketing online
● 4 ani Country Manager NASPERS Classifieds - Lansat OLX.ro pe piața
din România ca Mercador.ro
● Director de Marketing F64.ro
● Country Manager ANSWEAR.ro – lansat în Octombrie 2015 în
România
● Din 2016 – MTH Digital – departament de marketing online
externalizat
● Din 2015, trainer de marketing online DallesGO – 700+ cursanți - 3
cursuri: E-Commerce, Marketing Online Începători și Avansați
Marketingul Online se schimbă...
Marketingul Online se schimbă...
Man versus AI în Marketing
Online & Facebook Ads

0 0
Facebook Audience Insights colectează date despre utilizatorii
Facebook, segmentate pe profiluri
● Ne putem folosi de tool-ul gratuit pus la dispoziție de Facebook
prin Audience Insights pentru a afle mai multe despre fanii unui
anumit brand – aceste informații ne pot ajuta să conturăm un buyer
persona
● Avem info doar pentru brandurile ale căror pagini au minim
100.000 fani – dar putem studia branduri similare cu cele de interes
pentru noi

1 0
Facebook Audience Insights colectează date despre utilizatorii
Facebook, segmentate pe profiluri

1 0
Facebook Audience Insights colectează date despre utilizatorii
Facebook, segmentate pe profiluri

1 0
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Conturează cât mai clar profilurile de buyer persona

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Google Analytics > Audience > Interests > Affinity Categories din
Google Analytics = pe ce situri navighează cei care au intrat pe situl
tău?

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Google Analytics > Audience > Interests > Affinity Categories din
Google Analytics = pe ce situri navighează cei care au intrat pe situl
tău?

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Audience > Interests > In-Market Segments din Google Analytics =
ce caută pe Google cei care au intrat pe situl tău?

1 1
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Audience > Interests > In-Market Segments din Google Analytics =
ce caută pe Google cei care au intrat pe situl tău?

1 1
Poți folosi informații legate de Interese din Google Analytics
(Affinity și In-Market) ca să targetezi Interese în Facebook Ads
● Găsești informații în Google Analytics > Audience care să te ajute
la conturarea profilelor de Buyer Persona cât mai exact + e posibil
să găsești Interese similare ce pot fi targetate în Facebook Ads

2 1
Poți folosi informații legate de Interese din Google Analytics
(Affinity și In-Market) ca să targetezi Interese în Facebook Ads

1 1
Poți folosi informații legate de Interese din Google Analytics
(Affinity și In-Market) ca să targetezi Interese în Facebook Ads
● Câteva targetări interesante pe Interese în Facebook Ads:

○ Putem targeta fanii paginilor care au peste 100.000 fani

2 1
Poți folosi informații legate de Interese din Google Analytics
(Affinity și In-Market) ca să targetezi Interese în Facebook Ads
● Câteva targetări interesante pe Interese în Facebook Ads:

● Engaged Shoppers – au dat click pe butonul „Shop


now” de pe Facebook în ultima săptămână

● Frequent Travellers

● Frequent International Travellers

● Angajații anumitor companii

● Sunt administratorii unor pagini de Facebook – interesant


B2B

● Recently Moved / Friends of People who Recently Moved

● 2 1
Poți folosi informații legate de Interese din Google Analytics
(Affinity și In-Market) ca să targetezi Interese în Facebook Ads

● Verifică dacă targetarea ta a


fost corectă, verificând cine a dat
like reclamei tale Facebook Ads

● Dacă tot îi verifici, îi poți invita


să dea like paginii, dacă sunt în
targetul tău

2 1
Performance versus Brand – Ne dorim doar ROAS de la campaniile
de Facebook Ads pentru E-Commerce?
● ROI/ROAS - CLTV
● Campanii care să asocieze brandul meu cu USP-ul său
● După o campanie de awareness pe Facebook Ads, crește și
numărul de căutări pe Google – să fim pregătiți

2 2
Facebook Ads se folosește de Facebook Pixel & Events pentru
optimizarea automatizată a campaniilor tale prin Machine Learning

● Facebook Pixel = o bucată de cod HTML care


trebuie introdusă în toate paginile sitului tău
și care te ajută să urmărești activitatea
vizitatorilor care dau click pe reclamele tale
Facebook Ads la tine pe site - funcționează
prin plasarea de cookies în browserul
vizitatorului

3 2
Facebook Ads se folosește de Facebook Pixel & Events pentru
optimizarea automatizată a campaniilor tale prin Machine Learning

3 2
Facebook Ads se folosește de Facebook Pixel & Events pentru
optimizarea automatizată a campaniilor tale prin Machine Learning
● Cu ce ne ajută Facebook Pixel?
● Doar astfel putem optimiza ad-urile pe baza comportamentului
vizitatorilor pe situl nostru;
● Îl ajută pe Facebook să targeteze cât mai bine reclamele tale;
● Putem crea audiențe pe baza Facebook Pixel pentru diferite
segmente de vizitatori și putem urmări prin pixel respectivii
vizitatori ai sitului direct pe Facebook.

3 2
Facebook Ads se folosește de Facebook Pixel & Events pentru
optimizarea automatizată a campaniilor tale prin Machine Learning
● Setăm events pentru a urmări prin pixel acțiunile pe care le fac
utilizatorii pe situl nostru (adăugare în coș, logare în cont,
abonare newsletter, adăugare în wishlist, căutare în site,
comandă finalizată)

3 2
Facebook Ads se folosește de Facebook Pixel & Events pentru
optimizarea automatizată a campaniilor tale prin Machine Learning
● Extensie Google Chrome – Facebook Pixel Helper – pentru a
identifica ce și câți pixeli avem, dacă sunt corect instalați

3 2
Facebook Ads optimizează automatizat campania ta și targetarea ei
ca să atingă obiectivul setat (machine learning)
● Cu ajutorul pixelului (și nu numai) Facebook Ads optimizează
campania pentru a atinge de cât mai multe ori obiectivul setat

3 2
Facebook Ads optimizează automatizat campania ta și targetarea ei
ca să atingă obiectivul setat (machine learning)
● Cu ajutorul pixelului (și nu numai) Facebook Ads optimizează
campania pentru a atinge de cât mai multe ori obiectivul setat

● Faza de learning – campania este încă în optimizare – nu este o


idee bună să schimbi campania înainte de încheierea fazei de
learning

3 2
Poți targeta anumiți oameni pe Facebook Ads cu ajutorul Custom
Audiences
● Custom Audience = o listă pe care o
putem defini în Facebook Ads, listă
care conține oameni pe care îi vom
targeta în funcție de anumite criterii:
● Customer file – listă adrese

mail/nr. telefon
● Website traffic – listă de cookie-

uri care au vizitat situl pe bază


de pixel (sau o anumită pagină)
● Care au interacționat cu un

video sau alt tip de content de


pe Facebook sau Instagram
3 3
Pornind de la un Custom Audience, Facebook Ads se folosește de
inteligență artificială pentru a genera un Lookalike Audience
● Lookalike Audience = audiență similară unei Custom Audience
setate sau încărcate de noi

4 3
Pornind de la un Custom Audience, Facebook Ads se folosește de
inteligență artificială pentru a genera un Lookalike Audience
● Facebook Ads generează o audiență similară folosindu-se de
patternurile de comportament ale respectivilor utilizatori (din
Custom Audience) pe Facebook Ads. Cu cât e mai mare Custom
Audience, cu atât matchingul e mai bun și Lookalike Audience este
mai eficientă.

4 3
Pornind de la un Custom Audience, Facebook Ads se folosește de
inteligență artificială pentru a genera un Lookalike Audience

4 3
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Quality Ranking – măsoară calitatea reclamei tale
comparativ cu altele care rulează pe aceeași audiență

● Engagement Rate Ranking – măsoară nivelul așteptat


de engagement creat de reclama ta comparativ cu altele
care rulează pe aceeași audiență

● Conversion Rate Ranking – măsoară rata așteptată de


conversie pe care o putem aștepta de la reclama ta
comparativ cu alte reclame care au același obiectiv și
urmăresc o audiență similară

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor

● Se măsoară după primele 500 de afișări ale unei reclame.


● Indicator la nivel de Ad – customize columns ca să vezi coloanele
respective în Facebook Ads:

● 5 „note” posibile:

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Cum iei 10 la Quality Ranking?

○ Imagini de calitate – high res

○ Mesaje care să obțină CTR mare

○ Maxim 20% text în vizualuri – folosește Facebook


Grid Tool pentru verificare procent text în vizualuri

○ Atenție la frecvență – poate e prea mare

○ O fi bun mesajul, dar nu o fi bine targetat

○ Timing

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Cum iei 10 la Conversion Rate Ranking?

○ Targetare

○ Landing Page

○ UX

○ Timing

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Cum iei 10 la Engagement Rate Ranking?

○ Mesaj, vizual

○ Targetare

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Deci pe scurt cum îmi pot scădea CPC-ul?

● Mesajul relevant pentru audiență

● Audiența potrivită pentru mesaj

● Merg cât mai granular (cât mai specific) – ad-ul potrivit


pentru buyer persona-ul potrivit

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Conform benchmark-urilor, vizualurile cu oameni obțin CTR mai
mare și engagement rate mai mare – ROAS mai bun

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Fotografiile de stock sunt mai slabe decât cele reale, dar mai
bune decât lipsa oamenilor

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Indiferent de automatizări, ține minte că rareori utilizatorii citesc
tot ceea ce punem noi într-o reclamă. Și doar 9% dintre reclamele
display sunt privite mai mult de 1 secundă.

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Asta în „anatomia” unei reclame Facebook Ads se traduce prin
următoarea ierarhie

3. Și abia apoi de compunerea


din description de aici

1. Textul de aici e primul,


ierarhizat pe culori

2. Urmat de Headline-ul
reclamei

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Deci, dacă e SALE, păi să scrie pe vizual că e SALE

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Dacă e NOU, păi să scrie pe vizual că e NOU

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Ieșiți în evidență pentru CTR mai mare prin Culori – Fundaluri –
Emoji – Borderuri - folosite pentru evidențierea informațiilor
importante și atragerea atenției

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Frame-uri folosite pentru a atrage atenția
● Există frame-uri care preiau automat discount-ul sau prețul
produsului

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Scris bolduit și emoji pentru a atrage atenția asupra ofertei

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Link-urile doar cu bit.ly, goo.gl și alte shortenere „miros” a viruși

Este bine să repetăm linkul și în


descriere – linkurile personalizate dau
încredere

4 4
Tu te poți folosi de cei 3 Factori de Ranking pentru a optimiza
targetarea, mesajele și vizualurile campaniilor
● Link-urile doar cu bit.ly, goo.gl și alte shortenere „miros” a viruși

4 4
Și totuși, Dynamic Remarketing îți va asigura cele mai bune
rezultate de CTR, CR, ROAS
● Dynamic Remarketing = Dynamic Ads – Catalog Sales = „Caruselul
infinit”

5 4
Și totuși, Dynamic Remarketing îți va asigura cele mai bune
rezultate de CTR, CR, ROAS
● Magazinele online din afară fac aproape doar dynamic
remarketing, după ce au ajuns cunoscute – de obicei cu
frame-uri

● Tipuri de dynamic remarketing segmentat care


performează bine:

○ Dynamic Remarketing pe coșuri de cumpărături


abandonate

○ Per categorii de produse

○ Pe bază de Wishlist sau pe bază de Browse Behavior –


produse vizualizate
5 4
Dynamic Remarketing diferit în funcție de unde se află în funnel
respectivul utilizator

● Browse Behavior

● Wishlist Remarketing

● Abandoned Cart Remarketing

●Upsell

● CrossSell

5 4
Mesajele customizate în funcție de buyer persona și de relația
noastră cu clientul – unde se află el în funnel
Iluștrii necunoscuți – Prospecți
Cunoscători ai brandului meu – Vizitatori

Curioși – Au vizitat mai multe pagini, au produse


în Wishlist, Vizitatori frecvenți, dar nu au
cumpărat
One-Time Buyers - Au mai cumpărat de la mine
o dată
Au cumpărat de la mine frecvent – Repeat
buyers

5 5
Ideal este să nu presupunem că știm noi ce mesaj se potrivește cel
mai bine, ci să facem A/B testing – Split Test
● Audiența este împărțită automatizat de Facebook în 2 audiențe

6 5
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Mesaje de tip „towards” și mesaje de tipul „away from”

GAIN – BENEFICIU

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Mesaje de tip „towards” și mesaje de tipul „away from”

PILL – SOLUȚIE

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Cele 6 principii ale persuasiunii enunțate de Robert Cialdini:

○ Autoritatea

○ Raritatea

○ Simpatia

○ Reciprocitatea

○ Consecvența

○ Consensul – Social proof

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Autoritatea

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Raritatea

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Reciprocitatea – îmi dai, așa că îți dau

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Simpatia

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Consecvența

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Consensul - social proof

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● Mesajul e important, doar dacă e clar, concis, „să înțeleagă și
mamaia de la colțul străzii”
● HAIOS este mai puțin important decât CLAR

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● E cu siguranță funny, nu îmi dau seama cât de eficient...

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

● Folosește mesaje scurte, de impact – Ca lungime înainte de See


More

● Doar 3 rânduri de text description pe mobile ads începând din


August 2019

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
●Nu uita că pe Facebook Ads e foarte ușor să îți monitorizezi
concurența ca să te inspiri... Page transparency pe pagina de
Facebook a companiei respective

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona
● La Ad Library putem vizualiza toate reclamele rulate în prezent de
respectiva pagină

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

6 6
Odată ce ne cunoaștem bine profilurile de buyer persona, putem
crea mesaje targetate „pe limba” buyer persona

6 6
La început testăm diferite Formate de Facebook Ads – e
recomandat să verificăm ce performează pentru noi
● Benchmark față de CTR mediu pe Facebook Ads (2%), dar și CTR-
ul unor reclame față de al altor reclame

● Putem să le testăm chiar cu Dynamic Creative

● Este important să facem testele pe aceeași audiență – în același


Ad Set să avem ad-uri diferite cu același mesaj și formate diferite ca
să vedem ce performează cel mai OK

7 6
Formate diferite pentru audiențe diferite, mesaje diferite, obiective
diferite
● Carousel = MPA (Multi-Product Ads) – rată bună de conversie –
ideale pentru brandurile care vor să iasă în evidență prin preț și
varietate de produse
● Ideal să le folosim împreună cu frame-uri sau poze pe fundal – pe
fundal alb doar cu produs nu ies în evidență suficient

7 7
Formate diferite pentru audiențe diferite, mesaje diferite, obiective
diferite
● Collection Ads – doar pentru Mobile – ideale pentru mesajele
bazate pe vizual – rată mare de interacțiune, rată mai mică de
conversie

7 7
Formate diferite pentru audiențe diferite, mesaje diferite, obiective
diferite
● Single Image/Video – Facebook favorizează imaginile față de video
● sunt favorizate video-urile de cel puțin 3 minute
● 80% video-uri urmărite pe mute pe Facebook – subtitrarea
obligatorie (pe Instagram este absolut invers)

7 7
Formate diferite pentru audiențe diferite, mesaje diferite, obiective
diferite
● Boost Post pe imagine sau pe galerie de imagini
● Algoritmul Facebook Ads va favoriza postările de tip imagine față
de postările de tip link cu preview – reach mai mare – CPC mai mic

7 7
Narrow Your Audience or Not? Cât de mare să fie audiența
targetată?
● Audiență mai mare – mă bazez pe targetare pe automatizări
● Audiență mai specifică – mă bazez pe mine și gândirea mea
● Narrow your audience - Intersecție de interese în loc de reuniune
– restrângem audiența

8 7
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele
● Landing page-ul la fel de important ca mesajul și trebuie să
continue mesajul

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele

8 8
Landing Page-ul trebuie să se potrivească cu Ad-ul și același
mesaj să se regăsească în ambele
● Dacă nu pot crea un landing page special, mă pot folosi de filtre și
sortări în LP

8 8
Facebook e folosit mai ales pe mobile – ne putem folosi de Instant
Experience

9 8
Verifică Audience Overlap când rulezi mai multe reclame – s-ar
putea ca așa să îți scazi CPC-ul
● Click pe Inspect la orice Ad Set ca să vezi rata de Audience
Overlap și ad set-urile cu care face Overlap

9 9
Verifică Audience Overlap când rulezi mai multe reclame – s-ar
putea ca așa să îți scazi CPC-ul
● În Ad Manager la Tools > Assets putem selecta mai multe
audiențe și da click pe Show Audience Overlap

9 9
A doua zona de optimizare automatizată a campaniilor –
Optimisation for Ad Delivery
● Prefer să am frecvență mai mare?
● Preferă să mă afișez de mai multe ori?

10 9
A doua zona de optimizare automatizată a campaniilor –
Optimisation for Ad Delivery
● Prefer să am frecvență mai mare?
● Preferă să mă afișez de mai multe ori?

10 9
Atenție la frecvența de afișare pe o audiență – când audiența este
saturată, schimbăm ad-ul și ad-ului îi schimbăm audiența
● Tot la Inspect la un Ad Set putem vedea Audience Saturation

10 10
La început... e OK să pornim o campanie pe Automatic
Placements... mai ales, dacă am buget de test și nu am istoric
● Dacă nu am buget de test, e bine să merg pe placement-urile cu
cea mai mare rată de succes. De asemenea, dacă am istoric și știu
deja ce merge.
● Altfel, se recomandă să pornesc cu Automatic Placements ca să îl
las pe Facebook Ads să servească reclama mea în mod egal și să
optimizeze servirea ei pe baza rezultatelor.

11 10
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea

● Fiți foarte atenți că


fiecare placement are
alt format de vizual
recomandat – este bine
să dați Customize by
Placement și să
personalizați vizualul și
textul pentru respectiva
dimensiune

11 11
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea
● Conform statisticilor generale, placement-urile cu cele mai bune
rezultate de engagement și rată de conversie, sunt, în această
ordine:

○ Facebook News Feed - Mobile

○ Facebook News Feed – Desktop

○ Instagram Stories (doar Mobile)

○ Facebook Right Column (doar Desktop)

○ Facebook Marketplace

11 11
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea

● Breakdown

11 11
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea
● Breakdown și pe segmente de audiență, device-uri

11 11
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea
● Breakdown și pe segmente de audiență, device-uri

11 11
După ce am ieșit din faza de Learning pe Automatic Placements,
verific unde a performat cel mai bine reclama mea
● CTR mediu:

○ Google Ads – 7%

○ Google Display Network – „bannereală” – 0.4%

○ Facebook Ads – 2%

○ Noua targetare Facebook Search aduce mai mult Performance


în Facebook Ads

11 11
Când Facebook Ads ne îndeamnă să dăm Boost Post înseamnă că
indicatorii de ranking sunt mari și CPC-ul e mic
● Boost post pe galerie de poze sau pe o postare de content –
atunci când faptul că interacționează cu postarea este un indicator
clar al interesului pentru un anumit topic
● Targetare engagers după boost post pe o postare

12 11
Când Facebook Ads ne îndeamnă să dăm Boost Post înseamnă că
indicatorii de ranking sunt mari și CPC-ul e mic
● Mesaje cu care doar buyer persona-ul tău ar relaționa

12 11
Când Facebook Ads ne îndeamnă să dăm Boost Post înseamnă că
indicatorii de ranking sunt mari și CPC-ul e mic
● Mesaje cu care doar buyer persona-ul tău ar relaționa

12 11
Direcționează privirea către mesajul din vizual prin folosirea de
Visual Cues
● Experimente binecunoscute de la CXL Institute

12 12
Direcționează privirea către mesajul din vizual prin folosirea de
Visual Cues
● Experimente binecunoscute de la CXL Institute

12 12
Direcționează privirea către mesajul din vizual prin folosirea de
Visual Cues
● Din seria „Așa da!”

12 12
Lasă-l pe Facebook să automatizeze și reclamele tale – tu îi dai
piesele, el face puzzle-ul
● Adaugi mai multe poze, mai multe descrieri, mai multe headline-
uri și îl lași pe el să aleagă ce performează mai bine pentru fiecare
persoană care vede ad-ul

13 12
Tagging de produse și Swipe Up pentru campanii Instagram Ads
care convertesc

13 13
Te poți folosi de Automated Rules ca să eviți surprizele neplăcute –
overspend de buget, anomalii de performanță

14 13
Cu Edit History poți vedea ce impact au avut schimbările în
rezultatele obținute de reclamă
● Tot la Inspect vedem Significant Edit History

14 13
Atenție la atribuirea conversiilor în Facebook Ads versus Google
Analytics

14 14
Banul e la tine

● Tu poți calcula bugetul și ce obții cu el

● Tools:

○ Google Ads Keyword Planner – pentru search CPC

○ Facebook Ad Manager

○ Display Planner – direct în Google Ads

14 15
Banul e la tine

● CPC = X lei

● CR = 1/100

● 100 clickuri = 1 conversie = 100 * X lei

14 15
Banul e la tine

14 15
Banul e la tine

● Cât costă brandingul?

● CPC = Y lei

● New user – frequency minim 8 – 8y lei pentru un nou user

14 15
RALUCA RADU

● Raluca@MTH.digital

● Youtube.com/c/ralucaradumth

●Owner MTH Digital –


www.MTH.digital

● Country Manager ANSWEAR.ro


Vă mulțumesc!

Până data viitoare, vă doresc să faceți multe lucruri faine să se întâmple în


digital J

S-ar putea să vă placă și