1) C.S. Lewis Leul, vrjitoarea, garderoba (atunci mi propusesem s-o citesc mai lent pentru c mi plcea aa tare i nu voiam s se mai termine. am ieit de mult din starea asta legat de cri, alas) i Nepotul magicianului (pentru soarele muribund si rosu care lumineaza o lume moarta, cu regi de piatra din ce in ce mai rai si mai nefericiti) 2) Victor Hugo Mizerabilii ( pentru scena n care Valjean i aduce lui Cosette ppua, pentru Fantine care i vinde dinii, pentru episcop i sfenice i mai ales pentru volumul cu mnstirea, pe care l-am citit de vreo trei ori. cred c tot ce-am nvat eu despre srcie i buntate de acolo tiu) 3) Ponson du Terail Aventurile lui Rocambole (crima, curaj, saracie si lux, remuscari, o viata pusa in slujba platirii greselilor trecutului. cum sa nu-ti placa) 4) J.K. Rowlings Harry Potter (fiindca de cand am citit primul volum, multa vreme am trait mai mult prin Harry Potter decat sa-mi traiesc eu viata mea reala. cu fan fiction si cu tot. nu sunt neaparat mandra de asta, dar asa stau lucrurile) 5) George Orwell 1984 (aici am inteles eu cum e cu regimul totalitar si cu libertatea de expresie. it blew my mind at the time) 6) Mircea Cartarescu Nostalgia, mai ales REM ( aici am aflat eu cum critica literara iti mai da 50% din sensuri cand tu cu creierul tau ai ajuns pana unde ai putut, pentru ca initiere prin vise si happeninguri fantastice :) 7) Camil Petrescu, Patul lui Procust (pentru ca noi, in liceu, eram preocupati de ce s-a despartit Fred de dna T. vezi 8) Jose Saramago - Eseu despre orbire (omul la limita lui de supravietuire si dezumanizare) 9) Gabriel Garcia Marquez - Un veac de singuratate (Macondo, realism magic, descriere poetica, fantoma care sta pe banca in fata casei, unii o vad iar altii nu); oarecum pe acelasi film luati si BONUS: Stefan Banulescu, Cartea de la Metopolis (un Macondo romanesc in plina Campia Baraganului si secolul XX) 10) Hermann Hesse, Jocul cu margelele de sticla (ma impinge sa vreau sa accomplish more)