Sunteți pe pagina 1din 67

Personalitate Alfa

Cele 7 stadii prin care trebuie sa treci ca sa atingi iubirea


Cat de mult vorbim despre iubire si cat de putin o simtim Am curajul sa spun ca stiu ce este iubirea intr-o lume extrem de confuza. Si mai mult, sunt dispus sa pun lucrurile pe tava pentru oricine este pregatit sa inteleaga ce este iubirea si cum sa o traiasca. Pentru a intelege exact cum am descoperit iubirea, de ce cred ca este cea mai puternica forta din univers, cum o poti folosi exact ca sa simti ca este o putere, cum sa nu mai suferi niciodata din iubire, am sa iti spun cum am descoperit-o si care a fost drumul. Stadiul 1 cand cei care ne cresc ne definesc o iubire incompleta La inceput, prima forma de iubire a fost iubirea neconditionata a bunicii mele, care consta in afectiune si mancare. Lucrul asta avea sa ma urmareasca foarte mult timp si nu neaparat intr-un sens bun, asa cum urmeaza sa descoperi. Eram bantuit de faptul ca parintii mei se certau si pe mine ma ignorau. Ma vad si acum privind in sus la doi oameni inalti care se cearta si senzatia de tensiune care era atunci cand parintii mei, weekend de weekend se certau. Eu nu existam. As fi vrut sa am putere sa strig, sa ma vada, sa le atrag atentia. Eram ignorat si nu existam pentru ei. Nu eram important. Un lucru care m-a facut sa pun semnul egal intre iubire si atentie a fost ignorarea de care am avut parte ca si copil. Mi-am promis ca niciodata nu voi mai lasa oamenii sa ma ignore.

Asa ca am crescut crezand ca daca esti iubit, ai parte de urmatoarele trei lucruri: - primesti atentie - primesti afectiune - esti hranit Am crescut incercand sa atrag atentia permanent, vorbind mult, facand boacane pentru ca atunci cand primeam atentie, eram iubit, conform hartii mele mentale. Apoi, la 14 ani, cand m-am indragostit pentru prima oara, am asteptat afectiune si atentie de la fata pe care o iubeam si nu am primit nimic. Prima iubire a mea s-a terminat cu mine facand crize de nervi, trantit pe podeaua camerei mele din apartamentul unde locuiam cu mama si plangand distrus. Stadiul 2 al iubirii atractia sexuala si satisfacerea nevoilor Anii au trecut si m-am hotarat sa rezolv odata pentru totdeauna misterul iubirii, fara sa stiu ca eram inca foarte departe. Eu stiam ca iubirea este - atentie - afectiune si sex - mancare Nu neaparat in ordinea asta. Asa ca am inceput sa studiez arta seductiei si am descoperit un secret. Ca exista o super emotie despre care lumea nu stie ca poate fi creata in mod intentionat , care se cheama atractie sexuala si ca daca inveti sa stapanesti aceasta emotie totul se schimba pentru tine.

Existau oameni in lume ca si mine care au reusit sa dezlege misterul si i-am studiat pe rupte intr-o vacanta de vara, am umplut caiete studentesti cu principii, descoperiri si tehnici pe care le experimentam de fiecare data cand ieseam din casa. Ca sa nu lungim o poveste pe care poate deja o stii, in urma acestor experiente a luat nastere si cartea Arta seductiei pe care am scris-o cand eram inca anul 3 la facultatea de psihologie. Ideea e ca am invatat care sunt trasaturile principale de care sunt atrase femeile la barbati in mod inconstient, irezistibil, dincolo de convingerile lor, cultura, presiune sociala, religie si asa mai departe. Psihologie aplicata pura in toata splendoarea ei. Ce am mai descoperit a fost ca orice om are in el potentialul urias de a fi orice isi doreste, cat timp are dorinta si ambitia de a scoate la suprafata acele trasaturi necesare pentru a obtine ce isi propune. Asa ca baiatul timid care eram, antisocial, speriat sa incerce sa cunoasca fete pentru a nu fi refuzat, a devenit un tanar barbat cu incredere in el, cu o mentalitate de abudenta , care si-a dezvoltat inteligenta sociala, umorul si a invatat sa se puna intr-o lumina foarte favorabila. Ca sa nu lungim povestea mai mult decat e nevoie, am invatat ca noi oamenii nu avem un adevar ci doar perceptii. Ca judecam o carte dupa coperta oricat de evoluati ne-ar placea noua sa fim si ca inca suntem sclavii unor emotii si comprotamente ancestrale. Tot ce am facut a fost sa ma folosesc de felul natural de a fi al oamenilor ca sa obtin ceea ce eu imi doream. Asa ca am inceput sa a parte de:

- atentie - sex si afectiune - macare Si ma simteam iubit pentru o clipa. Totusi, nu eram implinit si nu a durat mult ca sa imi dau seama ca aceasta cautare perpetua a ceva nu ma implineste cu adevarat ci doar imi consuma in mod inutil energie. Asa ca am trecut la urmatoarea etapa in care banuiam ca ceea ce caut eu, iubirea adevarata si implinirea sufleteasca se afla intr-o relatie monogama de cuplu asa cum ni se propovaduieste insistent. Stadiul 3 al iubirii relatiile de cuplu Intr-adevar, lucrurile au fost un pic mai bune intr-o relatie de cuplu pentru ca aveam parte de ceea ce insemna atunci pentru mine iubire si in plus aveam timp si energie sa ma ocup si de alte lucruri, cum ar fi viata mea profesionala. Culmea a fost ca desi la un nivel subconstient, eu tot nu gasisem ceea ce cautam. Semnele se vedeau pe corpul meu. Aveam un stres pe care nu il simteam direct si nu vroiam sa il recunosc. Iar stresul asta isi gasise un medicament: mancarea. Nu stiam de ce am acea stare permanenta de neliniste, un fel de picatura chinezeasca pe care nu o puteam defini dar stiu ca mancam ca sa scap de acea senzatie apasatoare pe care nu o puteam defini. Dupa ce mancam ma linisteam un pic psihic dar ma simteam rau fizic. Abia mai tarziu am aflat ca orice viciu si dependenta sunt defapt un raspuns la nevoia omului de a se regasi pe sine, o nevoie de intregire spirituala, o cautare.

Si pentru ca omul sufera din cauza faptului ca este rupt de spiritul sau, ceva fundamental si sursa adevarata a fericirii si implinirii lui, isi alina acea suferinta prin alcool, mancare, droguri, jocuri de noroc si orice alta forma imaginiabila sau inimaginabila de medicamentatie Totusi, pentru ca eu nu am fost in stare singur sa gasesc un raspuns, viata m-a ajutat. Mi-a luat tot ce aveam , sau ceea ce credeam ca am. Relatie, stima de sine, placerea de a muncii, sanatate. Devenisem obez, la limita dintre supraponderal si obez. Am ramas cateva luni de zile singur si am fost pus fata in fata cu mine, cu demonii mei si cu propriul suflet si mi s-a dat o ocazie. Ocazia de a descoperi lucrul dupa care am alergat 30 de ani. Stadiul 4 coborarea in infernul sufletului Tuturor ni se ofera aceasta sansa insa majoritatea dintre noi fugim, la fel cum si eu am fugit 30 de ani, pentru ca ne este frica de ce vom descoperi. Au fost 3 luni in care am trait noaptea intunecata a sufletului. Nu m-am dus sa ma distrez, nu am cautat alte relatii, nu mai doream nimic ci am stat sa ma descopar pe mine. Am luat liftul si am coborat in profunzimile mele. Am lasat toate emotiile sa ma cuprinda, marea majoritate negative. Am descoperit ca multe din lucrurile pe care credeam ca le-am imbunatatit la mine, erau doar niste demoni ingropati ce de abia asteptau sa iasa la suprafata. Aveam in continuare frica de viitor, aveam gelozie, furie si ura, aveam tendinta sa ingurgitez substante doar ca sa uit suferitna sufleteasca.

Am patruns atat de adanc in sufletul meu, pentru prima oara l-am descoperit pe tata. Stii ca se spune ca aschia nu sare departe de trunchi Toata viata m-am intrebat cum pot eu sa seaman cu tata cand eu sunt diferit si ma comport diferit. Patrunzand suficient de mult in esenta mea, mi-am dat seama ca si eu m -am dus la fosta iubita sa ii duc flori de Valentines Day ca un muppets si am sfarsit prin a rupe florile si a-i arunca telefonul pe geam de la etajul 3 doar ca sa observ cu satisfactie cum se face praf de peretele unei case. Distrugerea de obiecte era trasatura Trade Mark- marca inregistrata a tatalui meu si nu am mai facut asta niciodata si nici nu voi mai face ( sper ), insa am facut-o . Cumva fara sa ne dam seama, apelam la singurele lucruri la care am fost martori in viata noastra, strategiile folosite sunt acelea pe care le-am mai vazut la parinti sau persoanele care ne cresc. In cel mai disperat moment am facut ce am vazut ca facea tata cand nu mai avea raspuns rational la probleme. Furie si distrugere. M-am dus acasa si beam din sticla de votca in timp ce ascultam muzica de jale. Alt comportament pe care nu credeam ca il voi arata vreodata. Dar nu am fugit. Am stat, pregatit sa imbratisez toata suferinta interioara si desi a fost una dintre cele mai grele perioade pentru mine nu doar pentru ca suferinta mea era intensa, atatea intrebari nu aveau raspuns ci si pentru ca dura de luni de zile aceasta stare. Se spune ca noaptea este cea mai intunecata exact inainte de zori Eforturile mi-au fost rasplatite cu revelatia a ceea ce cautasem o viata intreaga. Este a doua revelatie a vietii mele dupa cea legata de vocatie.

Dupa ce am coborat prin iadul sufletului meu, printre toate defectele si suferintele posibile, stari sufletesti incarcate de durere, am ajuns la comoara. Comoara interioara , miezul nostru de stea samburele de divinitate spiritul nostru Stadiul 5 Iubirea adevarata un izvor interior de energie Izvor nesecat de inspiratie, darurire si nemurire. Nu sunt deloc cuvinte pompoase, este o realitate traita. Si nu sunt eu nici primul si nici ultimul care a trait lucrul asta. Multi oameni au scris si vorbit despre asta si au gasit diferite cai de a ajunge la aceasta destinatie. Atingand aceasta stare si revelatie, primul lucru pe care l-am facut de teama sa nu pierd informatia, am facut doua scheme:

In centru este omul , in jur sunt lucrurile ce fac parte din viata lui si care au menirea sa il faca fericit pe el prima oara, sa il ajute sa isi umple acest rezervor interior. Rezervorul interior nu se umple de la sine ci trebuie umplut cu lucuri care ne fac fericiti. Relatia de cuplu este doar unul din multele lucruri care ne fac fericiti insa oamenii au fost efectiv prostiti ca tot ce trebuie sa faci ca sa ai parte de iubire este sa gasesti un partener si poti sa dai dracului restul vietii tale. Prieteni, pasiuni, visuri, jocuri, activitati ce iti fac placere, toate sunt sacrificate de dragul relatiei, ca ea e cea mai importanta, nu starea ta de fericire. Si oamenii incep sa nu isi mai incarce bateriile si doar sa suga unul de la altul, la propriu si la figurat.

Si cand tot iei dintr-un sac si nu mai pui la loc, ce se intampla? Se golesesc sacii. Ambii. Doi saraci nu se pot ajuta unul pe altul sa fie bogati, nu? La fel si in relatie, doi oameni cu sufletele golite, tot ce pot sa faca este sa il astepte pe partener la colt si sa ii dea in cap ca sa ii fure ce are prin buzunare. De aici toate certurile, manipularile, reprosurile. Reprosurile in relatia de cuplu sunt semnul clar ca cel care face reprosuri este golit pe interior si nu stie cum sa fie plin decat cerandu-i partenerului. Dar daca si partenerul e golit? Despartire, ura, resentimente, aruncarea vinovatiei pe celalalt, doar din cauza lui ne-am distrus viata. El trebuia sa ne faca fericiti, ca in filmele Disney si nu a facut-o. SA MOARA! Si sa vina urmatorul, ca sigur ala o sa ne dea sa ne saturam iar noi o sa traim ca niste capuse grase si fericite. Este vital pentru binele si fericirea ta sa poti sa intelegi ca desi iubirea si spiritualitatea au legaturi cu relatia de cuplu , sunt foarte departe de a fi unul si acelasi lucru. Majoritatea oamenilor cand zic iubire se gandesc la o persoana cu care fac schimb de nevoi, sex si asta aduce suferinta in primul rand. Relatia de cuplu satisface nevoi in primul rand. Apoi, daca exista si iubire in ea, este minunat, dar asa cum vei vedea mai departe, s-ar putea sa nu fi trait iubirea niciodata pana acum in mod corect. Daca ai trait-o, inseamna ca stii despre ce vorbesc. Daca nu ai trait-o , acum vei afla informatia si vei putea sa o confunti cu propriile tale experiente. Iubirea nu este ceva ce primesti, este ceva ce dai. Esti responsabil de umplerea propriilor baterii cu iubire.

Partenerul de cuplu poate sa iti dea sau nu iubire, insa nu ai voie sa ii ceri daca el este cu bateriile golite. Iti poti umple oricand rezervorul cu iubire cu activitati ca: - muzica; - jocuri; - excursii; - prieteni; - animale de casa; - carti; - vocatia ( iubire transformata in munca); - hobby-uri; - meditatie; - etc. Am pus etc pentru ca asta e lista mea, dar fiecare om are propria lista cu activitati care il fac fericit. Fa-ti lista si iti garantez ca nu vei mai simti lipsa de iubire niciodata in viata ta. Stadiul 6 Iubirea ca putere Ce este defapt iubirea si de ce ar avea nevoie de ea o personalitate alfa? Ce inseamna defapt puterea? Ai auzit poate ca iubirea este cea mai puternica forta din univers Si poate ai pufnit in ras pe buna dreptate pentru ca te-ai gandit ca iubirea e chestia aia , atractia, schimbul de nevoi si relatia de cuplu si ca astea nu au cum sa fie cea mai puternica forta din univers. Multi oameni aud aceste lucruri, ca

iubirea e importanta si buna si alearga ca disperatii dupa ea in relatii de cuplu si apoi plang cand nu primesc cea ce sperau sa gaseasca. Foarte bine. Sa planga, sa sufere. Fiecare suferinta naste intrebari si daca dorinta de a invinge este suficient de mare, vei ajunge la iubirea adevarata. Ca sa pot sa fac o legatura logica intre iubire si cea mai puternica forta din univers m-am intrebat ce este puterea? Cum o masori si cand spui ca un om este puternic? Logica spune ca un om este puternic atunci cand face ceva ce altii nu pot sa faca. Daca un om poate sa ridice 200 de kilograme si multi nu pot, acel om este mai putenric decat ceilalti care nu pot. Daca un om poate sa alerge 100 de kilometrii , si ceilalti nu pot, este mai puternic. Daca un om poate sa indure frig sau caldura mai mult ca altii, este mai puternic. Atunci in iubire cum masuram puterea ca sa ne dam seama ce este ea defapt? Cine in iubire face ce nu pot altii sa faca, acela este un om puternic. Si ce fac majoritatea? Se indragostesc. Sunt atrasi de o alta persoana si poate chiar o iubesc cu acea iubire adevarata. Cealalta persoana nu le raspunde conform asteptarilor. Cealalta persoana inseala si acorda iubire altor persoane. Majoritatea oamenilor in aceasta situatie se inchid in ei si spun nu am sa mai iubesc! . Oamenii sunt rai . Daca nu primesc prima oara, nu mai dau. Acestia sunt oamenii slabi pentru ca sunt majoritatea.

Ma uit in jur si vad ca oamenii sunt raniti , spun cuvinte ca nu voi mai iubi niciodata. Asadar, iubirea si capacitatea de a iubi sunt caracteristici ale oamenilor puternici. Exista si o alta categorie de oameni care dupa ce au fost loviti in miezul sufletului lor, iubesc mai tare, mai mult. Sa iubesti in continuu, mai mult , este putere, pentru ca putini pot sa o faca. Si acum am sa iti explic si cum anume o fac acesti oameni astfel incat sa poti sa o faci si tu, astfel descoperind iubirea adevarata si puterea imensa ce decurge de aici. Stadiul 7 Cum iubeste un om puternic Pasul 1 iti umplii rezervoarele cu iubire asa cum am explicat mai sus. Pasul 2 - iubirea este daruire. Orice nu este daruire, nu este iubire. Pana aici simplu? Si acum sa vedem CUM daruiesti iubire, pentru ca nu se face oricum. Ca sa daruiesti, trebuie sa ai ce si de unde, nu? Doar oamenii care au atins propriul suflet, propiul spirit, pot sa iubeasca pentru ca in interior este singura sursa de daruire. Restul traiesc mici crampeie, scantei de iubire in mod intamplator. Tu iti umplii rezervoarele cu iubire, asa cum am explicat in schema de mai sus Pentru a finaliza intr-un mod care ma face sigur ca toti cei care citesc acest material inteleg ce e iubirea, am gasit o metafora pe cat de simpla, pe atat de edificatoare. Sa ne imaginam ca fiecare om este o cetate.

La inceput, cand cetatea este mica ( cand omul si sufletul sunt inca deschisi, vulnerabili fata de viata are pregatit) oricine poate sa intre in cetate. Si tanara cetate este supusa atacurilor si suferintelor. Vin barbarii si iau tot ce vor, fura, distrug. Acestea sunt suferintele din iubire, momentele cand ne simtim inselati, tradati, nedreptatiti pe buna dreptate sau doar in imaginatia noastra. Cert este ca suferim. Omul este mirat, surprins si intrigat, nu stia ca viata e asa si isi ia masuri de precautie in fata suferintei. Oamenii nu mai traiesc iubirea pentru ca isi imagineaza ca deschiderea inimii, vulerabilitatea, i-a facut slabi si de aia au fost raniti. Incepe si intareste cetatea. Zidurile cetatii sunt Ego-ul nostru. Isi dezvolta mecanisme de aparare psihologice ( aparatorii cetatii). - Agresivitate - Ironie - Indiferenta Se blindeaza inauntru si nu mai permite nimanui sa intre pentru ca stie ca exista sansa sa fie jefuit. In etapa asta se afla multi oameni. Au iubit sau au avut incredere si au suferit din cauza asta. Apoi s-au blindat. Problema e ca au inchis atat de bine zidurile cetatii, incat nici ce e bun nu mai poate sa intre. Apa necesara, alimentele, medicamentele. Si lumea din cetate incepe sa moara. Si sufletul omului moare cand nu mai lasa sa patrunda nimic bun spre el, cand nu mai e hranit. Si atunci, cei care se trazesc, ating maturitatea ca fiinte umane.

Stiu sa deschida portile pentru ce e bun si sa inchida portile cand e rau. Astfel, omul lasa tot ce e bun si opreste tot ce e rau, si stie sa faca diferenta intre ce e bun si rau. Aici este atinsa maturitatea omului si acum omul poate sa iubeasca cu adevarat. Cetatea propsera, are tot ce are nevoie si stie si sa protejeze ceea ce are. Si se gandeste ca exista cetati ( alti oameni) care au nevoie de ceea ce am eu de oferit. Hai sa DARUIESC. Si acum se intampla urmatoarele lucruri. Din cetate pleaca o caravana cu ajutoare pentru o alta cetate . Adica tu oferi ce ai de oferit unei fiinte umane, iubirea ta. Asta poate sa insemne ORICE. De la cuvinte, ganduri, emotii, imbratisari, bani, orice daruit din surplusul tau este o dovada de iubire pentru omul de langa tine si nu conteaza sexul, varsta sau orice altceva. Intelegi de ce iubirea este diferita de relatia de cuplu? Relatia de cuplu e un mic rahat pe batz comparat cu iubirea. In relatia de cuplu , daca te limitezi la partener, sunteti niste saraci pe toate planurile. Majoritatea cuplurilor vor sa se inchida si sa nu mai ofere. Nu mai au prieteni, nu mai au timp de nimic, cred ca gata, acuma sunt intregi si au tot ce le trebuie. Supriza! Divort, tradare, suferinta si neintelegere. Iubirea nu e aici. E in cu totul alta parte si cauti unde nu trebuie ceva ce nici nu stii cum arata sau cum se simte. Sa revenim. Din cetate pleaca o caravana cu ceea ce ai tu de daruit spre o alte cetate sau chiar spre mai multe.

Exista trei scenarii. Caravana poate ajunge la destinatie ( destinatii) si acceptata, poate ajunge la destinatie si poate fi refuzata sau poate fi atacata pe drum si jefuita. Scenariul 1 caravana este jefuita pe drum Pentru noi pierderea nu e mare pentru ca am dat din surplus. Ce facem, ne descurajam si nu mai trimitem? Si aia care au furat-o au facut-o pentru ca aveau nevoie de ea. Nu au furat-o pentru ca e sportul lor preferat. Oamenii care fura, in marea majoritate, fura de nevoie. Deci scopul nostru a fost atins chiar daca nu a fost conform planului initial. Cum traducem asta in realitate? Intalnim in viata oameni care au intentii ascunse, ne pacalesc, iau bani cu imprumut, ne tradeaza chiar, ne manipuleaza. Iau de la noi ceva ce noi oricum aveam de oferit, pentru ca e din iubire, din rezerva noastra. Ce facem..ne suparam pe ei, ne speriem, ne schimbam noi fata de oameni? NICIODATA. Oamenii aia au luat pentru ca aveau nevoie dar sunt prea salbatici ca sa stie sa ia frumos. Ne luam masuri de precautie ca sa nu ni se urce in cap si sa creada ca pot sa atace chiar cetatea ( pe care oricum nu o pot cucerii) dar se vor ranii pe ei in proces pentru ca vor fi distrusi daca incearca sa ia ceea ce este esenta noastra. Exemplu: Tiranii care incearca sa ia libertatea oamenilor, sfarsesc prost cam tot timpul. Ce este cel mai pretios pentru noi, vom apara cu pretul vietii fara sa clipim. Asadar, nu ne este frica sa trimitem in continuare caravane din surplusul nostru. Scenariul 2- caravana ajunge la destinatie insa nu este primita

Caravana ajunge la destinatie insa nu este primita din anumite motive. Cetatea e prea orgolioasa ca sa accepte ajutoarele noastre sau nu isi da seama ca are nevoie de ele. Ce facem? Le bagam pe gat cu forta? Ii lasam in pace si dam cui are nevoie si e dispus sa primeasca . Traducere: Unor oameni le oferim iubirea noastra, surplusul nostru, sub orice forma insa nu il accepta, refuza, intorc spatele. Iubire cu forta nu se poate. Gasim oameni care vor aprecia cadourile noastre si care se bucura ca le primesc. Alti oameni, alte cetati. Scenariul 3:Darurile tale sunt primite Acceptate si apreciate. Asta e iubire intre doi oameni. E minunat sa oferi iubire si sa primesti. Nu uita ca in cele mai multe cazuri nu dai iubirea de la cine o primesti. Mama isi iubeste copilul, copilul iubeste pe cineva sau altceva. Mama nu spune pentru ca nu imi dai inapoi ce vreau, nu mai iti dau nici eu. Asta e iubire adevarata si nu e doar iubirea speciala materna . E iubire. Extrem de important sa retinem: Ca sa poti sa iubesti, trebuie sa ai tu tot ce iti trebuie altfel trebuie sa folosesti resursele pentru tine ca sa supravietuiesti si sa fii bine. Intr-o relatie de cuplu, sunt doua cetati care incalca aceasta lege universala a iubirii si sunt pedepsiti pentru asta. Cele doua cetati refuza sa mai faca schimb cu alte cetati . De obicei, nu stiu nici sa isi produca singure ce au nevoie. Spera ca daca intra intr-o relatie cu o alta cetate, vor face schimb si vor avea tot ce isi doresc. Doar ca ambele cetati nu au tot ce le trebuie si la inceput isi dau ce au sa isi dea pana cand resursele scad si nicio cetate nu mai are ce sa dea.

Atunci incep reprosurile Nu ma mai iubesti ca la inceput si nu mai simt iubirea ta. Pai de unde? Nu mai am pentru ca ma limitez la a face schimb doar cu tine. Tu nu imi dai, eu nu mai produc destul nici pentru mine. Suntem doi saraci. De aceea oamenii sufera din iubire, ceea ce e o declaratie falsa. Pentru ca nu din iubire suferi si nici macar din lipsa ei. Suferi din cauza ca nu stii ca stai pe o comoara . Suferi din prostie. Ai resurse uriase in cetatea ta, sub pamant, si nu stii sa le exploatezi. Acum, vreau sa stiu ce anume nu e clar din toata povestea mea. Daca nu am explicat ceva suficient de bine, vreau sa stiu.
1. cristina says: November 11, 2013 at 9:19 am

As rezuma acest eseu cu expresia..iubire din iubire pentru iubire..incercind sa adaug faptul ca nevoia de iubire atunci cind este adevarate aduce dupa sine si nevoia de daruire neconditionata realizind astfel un tot.un intreg.Daca sti sa daruiesti ceva.cu sufletul.fara sa astepti o replica pentru altruismul tau ..la un moment dat vei primi mult mai mult chiar daca acel mult va fi poate orientat spre o alta directie..Intrebarea se pune.vei intelege darul acestei recompense ???.veii intelege legea universala care o guverneaza ??? REPLY

2.

kajo says: October 24, 2013 at 8:18 pm

salut, inteleg totul ce scri si este foarte adevarat, dar pe scurt EU INCA COBOR CU LIFTUL, citnu stiu . Inca nu ma doare destul de tare , asta e vorba fratelui meu, si probabil are dreptate.

REPLY

3.

Silviu says: October 13, 2013 at 11:20 pm

O frumoasa definitie e DE-TASARII. Care este opusul A-tasarii. Poti iubi o floare, un miros, un sunetetc. In esenta, iubesti ceea ce iti face placere.Iubesti mai mult ceea ce iti satisface cat mai multe nevoi din lista de nevoi.cred! REPLY

4.

gelu says: October 11, 2013 at 8:03 pm

Articolul este foarte interesant si l-am inteles dar din punctul meu de vedere ,nu poti oferi iubire fara sa astepti acelasi lucru-si aici ma refer la relatia de cuplu.Cum poti fi pe deplin fericit cand ai prieteni buni,familie apropiata,jobul pe care l-ai visat (cu alte cuvinte tot ce iti doresti )dar te afli intr-o relatie in care simti cum inima iti sangereaza in fiecare zi ,in care daruiesti ce ai mai bun si nu primesti nici maca un sfert din ce oferi?Si chiar daca reusesti sa termini aceasta relatie bolnavicioasasi sa o iei e la capat cu altcineva c are iti ofera iubirea pe care ti-ai dorit-o,cat crezi ca poate tine?si atunci nu devii iarasi nefericit?nu ajungi iarasi de unde ai pornit?iubirea e un sentiment trecator ce dispare dupa o anumita perioada din orice relatie in fineceea ce vreau sa spun este ca nimeni nu poate fi fericit PE DEPLIN niciodata pentru ca pur si simplu nu le poti avea pe toate! (Poate m-am indepartat un oic de la subiect dar asa am simtit pe moment sa ma exprim) Bafta! REPLY

5.

Nicoleta says: October 9, 2013 at 4:10 pm

Uimitor ! Pur si simplu ! Am luat o parte din acest articol si l-am postat pe facebook in speranta de a vedea si altii.. Nu am luat asta in numele meu,tu esti autorul,tu esti cel care merita toate laudele.. Foarte frumos.. Felicitari ! REPLY

6.

Mihaela says: October 9, 2013 at 12:03 pm

Felicitari Pera! Esti extraordinar, eunul dintre cele mai bune articole citite vreodata! Ma bucur ca te cunosc(virtual) si ca am posibilitatea sa citesc ceea ce tu dai din suflet. REPLY

7.

Serge says: October 9, 2013 at 10:57 am

Felicitari Pera! Acesta chiar este un articolul foarte bun! Mi-a placut! REPLY

8.

Lucu says:

October 8, 2013 at 3:38 pm

Am un nod in gat. REPLY

9.

Adrian says: October 8, 2013 at 11:37 am

Foarte frumos scris , simplu si la obiect. O zi buna iti doresc ! REPLY

10.

liliana says: October 8, 2013 at 10:43 am

Extrem de bine inteles.dureros de bine inteles.cu bine REPLY

11.

narcisa says: October 8, 2013 at 10:37 am

Ma bucur ca pot beneficia de acet fruct bine copt si am posibilitatea sa il consum. Iti multumesc frumos! REPLY

12.

Lavinia iosif says: October 8, 2013 at 10:27 am

as vrea sa vorbesti mai clar despre cei care fura ,jefuiesc caravana.Multumesc. REPLY

13.

solitaire says: October 8, 2013 at 9:52 am

oameni puternici! putini dar frumosi. frumoasa parabola cu cetatea insa foarte agresiva, zic eu. eu ma imaginez intr-o constructie solida dar inconjurata de gradina si o poarta cu un cifru foarte bine definit. se poate sari gardul, dar furand nu se ajunge departe, asa ca nu ma tem de hoti. cine insa stie dezlega cifrul portii e un om puternic. poate te ajuta si varianta mea de a vedea imaginea unui om puternic. cetatea e facuta pentru razboaie, pentru a se apara sau domina. tu imi vorbesti in articol de lucruri frumoase care trebuie facute pentru a ne umple rezervoarele. REPLY

14.

Alin says: October 8, 2013 at 9:49 am

Foarte frumos articolul !! REPLY

15.

petre says: October 7, 2013 at 1:08 am

Am inteles si ai dreptateIn toate aceste schimburi trebuie sa sesizam mecanismul su interconditionarea dintremasca si rana.Numai atunci vom deveni noi insine,oameni adevarati ai iubirii. REPLY

16.

Marcela says: October 6, 2013 at 11:23 am

Multumesc pentru articol. Ma bucur din tot sufletul ca ti-ai gasit drumul in viata, si ca ai reusit sa-ti identifici si sa-ti stapanesti atatia demoni. Multumesc ca ai facut din aceasta si un sfat si pentru altii, mai fara talent. Scrii foarte interesant si sant deja incantata sa iti cumpar cartile sau sa le imprumut.Imi par foarte relevant cum scrii si imi raspunzi la multe intrebari. Multumesc. REPLY

17.

mioara says: October 6, 2013 at 10:53 am

mai clar si mai bine structurat nici ca se putea din punctul meu de vedere .multumesc !!! sa fii fericit si bogat din toate punctele de vedere iar iubirea ta sa fie izvor nesecat din care sa se hraneasca toti cei ce merita ,vor si pot .Doamne ajuta !! REPLY

18.

Lero says: October 6, 2013 at 9:41 am

Super, la obiect, mai poti spune ceva REPLY


19. Pingback: Cum poti sa fii dependent de iubire si sa suferi ca un caine | Personalitate alfa

20.

popeye2003 says: September 29, 2013 at 3:38 pm

Foarte bun si educativ articolul! Multumesc. REPLY

21.

beta cris says: September 12, 2013 at 9:06 pm

vorbesti foarte frumos,asa este.mie una mi-ai deschis ochiischimbarea v-a depinde numai de mine,felicitari! REPLY

22.

Ioana says: September 7, 2013 at 6:29 pm

Am inteles perfect ce ai vrut sa spui si iti multumesc.

REPLY

23.

Grosu Aurelia says: August 15, 2013 at 4:50 pm

Wooow! este fantastic de bine redat..este Adevarul gol..golut..descoperit doar din intuneric spre lumina..este un drum greu,dar daca intelegi ca poti iubi mai mult decat pe partener,daca poti intelege ca poti iubi neconditionat,fara asteptari..si framantari inutile..atunci ai ajuns la desavarsire! Atasamentul este cea mai urata forma de existenta..un atasament nu este egal iubire! Ma confrunt cu aceasta forma de dependenta de un barbat..si cred ca voi depasi..asa cum am depasit multe obstacole mentale,aceasta setare mentala incorecta..sunt pe drum..cred ca inving! REPLY

1.

liliana says: October 8, 2013 at 10:45 am

Crede! E UNICA SANSA! REPLY

24.

SFP says: August 4, 2013 at 4:06 pm

Domnule Novacovici sunt cateva categorii(sub CITESTE DESPRE) la care scrie Page not found cand dau click iar dupa ce dau click pe Harta Site apar 2 butoane: Sorteaza dupa titlu si Sorteaza dupa categorie

care nu functioneaza. Dau click pe si nu se intampla nimic. Sincer sa fiu prefer formatul vechi al site-ului REPLY

1.

Pera Novacovici says: August 5, 2013 at 6:55 am

SFP Site-ul inca nu este finalizat, inca se lucreaza la optimizare si functionalitate. O sa iti placa din ce in ce mai mult REPLY

25.

IoanaMacovei says: August 2, 2013 at 1:43 pm

Acest articol face referire la iubire intre persoane, dar iubirea de sine, cum o tratez? Eu personal din experientele neplacutedaruit-primit nu ceea ce asteptam, am devenit o persoana egoista. Sunt foarte obsedata ca totul sa se decurga in timpii mei. Cum scap de acest egoism? REPLY

26.

un nene says: August 1, 2013 at 9:17 pm

Putem comenta toti sau doar cei care te lauda neconditionat? REPLY

1.

Pera Novacovici says: August 2, 2013 at 6:20 am

un nene Doar cei care comenteaza inteligent

Daca ai de gand sa incepi

comentariul cu o injuratura, te-am ars. In rest, nu cenzurez comentarii. TOtusi nu inteleg de ce esti anonim. Un nene. Unui om cu personalitate nu ii este rusine sa isi dezvaluie identitatea. REPLY

1.

un nene says: August 2, 2013 at 2:59 pm

Pera Novacovici un nene Hei! Calmeaza-te! Ai uitat? Tu esti psihologul! Atacurile la persoana sunt pentru tipii frustrati si fara idei. Daca esti cinstit cu tine, stii despre ce comentariu vorbesc. Ala pe care l-ai sters. Asa ca, repet intrebarea: Ai iubit vreodata cu adevarat pe cineva? In afara propriei persoane. Ti se pare ca te-am injurat? Eu spuneam ca iubirea adevarata este ceva de la natura, tine de simturi si nu de ratiune, prin urmare nu poate fi controlata de mintea omului. Iubirea neconditionata a ta e o justificare pentru lipsa de iubire. Nu te-am injurat, nu? In privinta pseudonimului, il folosesc de cativa ani, inclusiv pe blogul tau si nu te-ai aratat deranjat. Ti se pare cumva ca m-ai intimidat cu personalitatea ta? Probabil esti obisnuit ca tu sa vorbesti si ceilalti sa te asculte cu gura cascata. Spre deosebire de tine, eu trebuie sa gasesc raspunsuri inteligente, in timp real, la cele mai incomode intrebari. Crezi ca nu as face fata unei discutii cu tine? REPLY

2.

un nene says: August 3, 2013 at 8:28 pm

Pera Novacoviciun nene Dupa ce iti trece supararea poate citesti poanta asta: Fat n fat cu Tribunalul Bucuresti, ntr-una dintre slile de lectur ale Bibliotecii Nationale, un student se apropie de o fat si o ntreab discret, la ureche: - Te deranjeaz dac stau lng tine? - Nu vreau s m culc cu tineee! url fata ca din gur de sarpe. Toti cei din sal se uit la tnrul ndrznet, care acum era extrem de jenat Dup cteva minute, strngndu-si bagajele, fata trece pe lng masa lui si zice ncetisor la ureche: - Sunt student la psihologie, stiu ce gndesc brbatii. Te-ai simtit jenat, asa-i? Studentul, cu voce sonor: - 500 de euro pentru o singur or cu tine? Esti nebun? Socati, toti cititorii din sal o fixeaz pe fat. Biatul i sopteste la ureche: - Sunt student la Drept, stiu cum s fac pe cineva s se simt vinovat REPLY

1.

mirela says: September 5, 2013 at 5:14 pm

Esti avocat:D? REPLY

27.

Cristina Hriscu says: July 9, 2013 at 8:42 am

Multumesc mult! REPLY

28.

Diana88 says: July 8, 2013 at 10:23 pm

Mi-a placut foarte mult articolul si va multumesc frumos.Ati explicat foarte bine pe intelesul tuturor.Fie ca fiecare om sa gaseasca comoara ce se afla in inima lui,sa descopere iubirea neconditionata ca sa-i lumineze viata.O seara minunata tuturor. REPLY

29.

Lacramioara says: July 8, 2013 at 9:20 pm

Pasul 3- esti atent sa nu te fi combinat cu cineva care nu vrea/ nu stie/ nu are de unde sa dea. Long term, in varianta asta mori incet, oricat de bine ai sta cu productia de iubire parerea mea. REPLY

30.

Lacramioara says:

July 8, 2013 at 9:16 pm

Buna, Pera, multumesc pentru articol. E minunata ideea ca putem produce pentru nevoile proprii si putem darui neconditionat, insa cred ca intr-o relatie de cuplu trebuie sa existe reciprocitate- am invatat asta in ani buni de casnicie cu un narcisist, un om care stia doar sa ia. E frumoasa ideea asta cu iubirea neconditionata, insa cred ca in relatia de cuplu e nevoie de reciprocitate; fara sa fiu contabila e un aspect de care am invatat sa tin cont (nu singura- am citit iubiri toxice de Walter Riso). REPLY

31.

stoica dorina says: July 8, 2013 at 6:02 am

aceeasi poveste s a petrecut si la mine descoperi dupa 40 de ani de de casnicie trasa de par m am ales cu doi copii minunati la casele lor cu o mare experinta de viata multa libertate pe care nu o aveam si multa fericire in suflet > ma bucur de tot ce a lasat bunul d zeu deo floare < de un peisaj ma bucur cind pot ajuta oameni cu tot ce imi sta in putere < este minunat sa fi liber>articolete tale PERA SINT MINUNATE de multe ori as putea sa ti incredintez din experientele mele care m au foemat sa fiu cum sint astazi <o femeie puternica > REPLY

32.

Sorina Stoian says: July 7, 2013 at 9:47 pm

Am citit articolul cu emotie ,descoperindu-ma paragraf dupa paragraf.Dureros este sa descoperi ca daruiesti necontenit si la un moment dat te intrebi cine este strainul de langa tine.Iti dai seama ca a trecut timpul pe langa tine si in afara de copii nu te-ai ales cu nimic dintr-o casnicie.Si vine intrebarea dificilapana cand?si stai nopti si zile de introspectie

dificila,dureroasa ,framantari si intrebari la care ,poate nu vroiai sa afli raspuns,reusesti sa-ti afli calea..si te rupi de trecutul care parca nu era al tau.Te ridici si mergi mai departe,cu fruntea sus intelegand ca viata trebuie traita bucurandu-te de ea ,nu doar existand .Multumesc ,deoarece am vazut ca nu sunt singura care gandeste astfel. REPLY

33.

DanielEnasescu says: July 7, 2013 at 2:09 pm

Multumesc pt articol,Pera,multumesc ca ocupi din timpul tau si pt noi!Recomand acest clip pt realizarea fericiriihttp://www.youtube.com/watch?v=vTBzBRGR3sU REPLY

1.

Adrian1 says: July 7, 2013 at 2:37 pm

@DanielEnasescu Maestrul Omraam este un om deosebit, tare rau imi pare ca nu mai traieste in zielele noastre pentru a il cunoaste, as merge pentru el si pana in Franta Are cateva carti deosebit de interesante pe care vi le recomand cu toata caldura inimii : Balaurul inaripat sau forta sexuala ; Reguli de aur pentru fiecare zi , pe prima am citit-o si este incredibila, DACA vrei sa vezi dincolo de aparente, iar a doua acum o citesc dar este EXTREM de practica, cam aceeasi energie pe care o emite si Pera Mare Maestru, Dumnezeu sa-l binecuvanteze ! REPLY

1.

DanielEnasescu says: July 7, 2013 at 2:41 pm

@Adrian1 E adevarat,Adrian si eu am citit aproape toate cartile saleam 15 volume din carti,tot ceea ce conteaza este sa pui in practica acele principii! REPLY

2.

Pera Novacovici says: July 7, 2013 at 3:40 pm

@DanielEnasescu Si eu multumesc pentru recomandre..vorbeste foarte frumos acum sunt la plaja dar in seara asta am sa il urmaresc REPLY

1.

DanielEnasescu says: July 8, 2013 at 11:58 pm

@Pera Novacovici http://www.youtube.com/watch?v=BuOresAVBrkrecomand si asta,tot ceea ce ne-ai spus pana acum ,clipul trateaza rugaciunea,manipularea mass-mediei,filmelor,iubire! REPLY

34.

Cornel Nitu says:

July 7, 2013 at 12:53 pm

Bun articol, Pera! O sa-i dau share sa-l citeasca toate nevestele cicalitoare care isi tin barbatii in lesa ca pe bichoni . A nu se intelege ca sunt vreun swinger! Ce vreau sa completez in finalul articolului tau: daca se poate acorda spatiu de confidentialitate unui bancomat, ar trebui sa o reusim si cu semenii nostri! REPLY

35.

monica25 says: July 7, 2013 at 11:44 am

foarte bine explicat! Continua tot asa. REPLY

36.

Cris Tina says: July 7, 2013 at 8:42 am

Foarte clar si bine explicat! Sugestiva CETATEAIntr-o relatie de cuplu conteaza ce dai tu,fara sa astepti de la celalalt.Doar ca daca dai si dai si celalalt nu raspunde, te cam plictisesti si te opresti. Trebuie sa existe un schimb de produse pt. cetate.Tu oferi ce ai din tot sufletul,dar poate ca si tu te-ai bucura sa primesti, chiar daca nu ai neaparata nevoie. REPLY

37.

ClaudiaPorav says: July 6, 2013 at 8:43 pm

Esti inteles ,continua ,de fapt e atat de simplu cand intelegem,merci mult

REPLY

38.

AnaC says: July 6, 2013 at 8:39 pm

Daca si eu am inteles, sigur a inteles toata lumea , felicitari! REPLY

39.

Raluca1 says: July 6, 2013 at 7:57 pm

Esti tare Pera! Felicitari pentru articol. REPLY

40.

Dorina Stoica says: July 6, 2013 at 7:21 pm

DACA AI STI POVESTEA VIETII MELE AI RAMINE FARA CUVINTE!!!11 REPLY

41.

Basu Ioan says: July 6, 2013 at 7:14 pm

Buna Pera si multumesc pentru articol. Sigur si sincer am sa-l recitesc de cateva ori fiindca la o prima lectura cred ca sunt la stdiul 4. Am mai spus-o si in alte articole, pe site-ul de personalitate alfa, sunt in lupta si in lucru cu mine insumi. Putin cate putin am inceput sa ma descopar cine sunt cu adevarat. Lucrez in primul rind la schimbarea mentalitatii, Ciesc si meditez continuu la ceea ce vreau sa fiu, sa fac si sa am, cu toate ca mi-am impus sa nu ma mai intereseze trecutul fiindca pentru el nu mai pot face nimic totusi in minte apar mereu aspecte din acest trecut al meu chiar daca refuz sa-i mai dau atentie, e ca o umbra care ma urmareste si nu pot scapa de ea. Mi-am pus intrebarea: am iesit din intuneric la lumina si abia acum vad clar cine sunt cu adevarat? la intuneric nu poti vedea nimic. umbra se vede doar cand lumina este cat mai puternica. cu cat lumina este mai puternica cu atat umbra este mai clara. Deci daca vreau sau vrem sa ne vedem cat mai clar cine suntem, sa cautam sa stam in lumina cea mai puternica, si asta nu este altceva decat sa ma analizez cat mai clar si mai corect cine sunt si sa accept realitatea. numai asa voi putea face schimbari. Valabil pentru mine si valabil pentru oricine vrea sa faca o schimbare sau sa schimbe ceva in viata lui. REPLY

42.

andrmiha says: July 6, 2013 at 7:13 pm

e si asta un punct de vedere, poate fi si o negare, a iubi si a avea momente romantice in viata e ceva normal de ce sa negam ca fiinta umana tinde si spre asa ceva, asta nu inseamna ca uiti de tine. Viata nu e perfecta, oamenii nu sunt perfecti dar pot fi perfectibili. Si niciodata sa nu ne fie rusine de sentimentele noastre romantice, de esecurile noastre, de greselile noastre sa nu fim vehementi nici cu noi nici cu altii suntem oameni. Si sa fim reali si in fata noastra si a celorlalti autentici cum spune Andreea Papp. O sa continui povestea celui de al doilea prieten daca Pera imi permite, putin mai tarziu. Multumesc. REPLY

43.

avram_liliana_antonia says: July 6, 2013 at 6:26 pm

Nu stiu daca am iubit vreodata sa-mi pierd capul. La mine totul e calculat si nu mi-au placut niciodata aspectele alea de iubire mieroasa,siropoasa mi-e bine asa cum sunt si sper sa nu ajung pe la 40 si ceva de ani sa vreau sa-mi traiesc viata(adica sa uit de mine si de toate) REPLY

44.

andrmiha says: July 6, 2013 at 6:06 pm

daca ma intreaba cineva acum daca mai sufar sasu imi pare rau, nu, pentru ca oricum nu AVEAM MULTE ASPIRATII IN COMUN. AM MERS MAI DEPARTE, DUPA CUM AM ZIS DAR TOTUSI PURTAND IN MINE PROBLEME NEREZOLVATE DIN PUNCT DE VEDERE EMOTIONAL. O sa trec la al DOILEA BARBAT DIN VIATA MEA. REPLY

45.

lydia13 says: July 6, 2013 at 6:03 pm

Frumos spusasta pentru mine inseamna ca ma aflu la etapa cu nr 4.cea mai dificila, intalnirea cu propriul iadExplicatia ta totusi imi ofera un imbold si imi lamureste de ce ul profund pe care il am in ultima perioada. ..e groaznic sa te cufunzi in intuneric si sa infrunti singur atatia demoni ingropati in tineTotusi faptul ca dupa pasul 4, urmeaza pasul

5 care este iubirea adevarata dupa care tanjeste fiecare, va fi stalpul de care aveam nevoie ca sa ma sustin pana ies de aicivoi reveni la acest articol ori de cate ori ma voi simti doborata, pentru ca acum a reusit sa ma insufleteasca! Multumesc Pera! REPLY

46.

andrmiha says: July 6, 2013 at 6:02 pm

sENTIMENTELE CARE LE AM PE MASURA CE POVESTESC SUNT DE DUIOSIE, NU MELANCOLIE, NU TRISTETE, NU URA, NU RESENTIMENTE, CI DOAR O POVESTE IN CARE AM FOST PROTAGONISTA PRINCIPALA TRECUTUL DUREROS E INGROPAT SI O SPUN CU CEA MAI MARE SINCERITATE, AM ALTA INTELEGERE ACUM SI ALTA MATURITATE CERT ESTE CA DINTR-O RELATIE DE PRIETENIE A EVOLUAT LA O RELATIE DE IUBIRE DESI EU II PREZENTASEM FETE INCLUSIV PE PRIETENA MEA CEA MAI BUNA CU CARE SUNT IN LEGATURA DIN CLASA I, cu nici una nu s-a stabilit pana la urma am fost eu. Ce m-a determinat atunci sa fac pasul nu stiu dar alegerea mea nu a fost cum ar fi acum era fat frumos din poveste, foarte inalt, 1,88 1,89, saten cu ochi caprui dar frumos, er si descurcaret si prctic dar nu prea le avea cu invatatura, nu ii plce, eu l-am ajutat cu examenele, si lucrarile necesare, nu ca am fost o studenta eminenta, departe dar oricum ma descurcam, materiile importante erau luate cu note de la 8, restul am avut si 5 si 6. Dar matematica, statistica, contabilitatea, finante, marketing au fost luate cu note bune si chiar specialitatea industrie alimentara. Au trecut anii s-a terminat cu facultatea, ne-am angajat, ne-am casatorit, am stat la mama lui, poate nu eram asa de convinsa sa ma marit cu el dar pisalogeala mamei si modul ei de afi m-a determinat sa evadez. Noi doi nu prea aveam multe in comun, mie imi placea arta, muzica clasica, invatatura, lui sa munceasca brut, afaceri dar nu intr-un mod elevat, era harnic si priceput aproape la orice dar nimic cu invatatura. A fost ok o perioada dar a evoluat cu am evoluat si eu, el dorea bani multi, lucruri marete dar intr-un mod facil, nu intr-un mod academic, au aparut probleme, a intervenit si influenta mamei lui, femeie care s-a chinuit o viata cu multe neajunsuri, doreau vila, bani, si inca ceva pe fondul faptului ca celalalt frate era mai independent si s-a rupt de

casa parinteasca, el sotul meu PUNEA BANII CU MAMICA LA COMUN, EU ERAM SEPRATA DE EI, GELOZIILE MAMEI CAND GATEAM CEVA SI EA GATEA ACELAS LUCRU, MA TOT SABOTA CAND NU ERA EL ACASA, II CAUTA PRIN SPATELE MEU O ALTA PARTENERA DE VIATA FILOZOFIA DUMNEAIEI VIATA E GREA SI BANUL CONTEAZA, NU CONTEAZA CE CONDITIE AI BANUL CIZELEAZA SI INTR-UN FINAL S-A RUPT, AM STAT DE VORBA TOTI TREI CA DE ASA TREBUIA SA DISCUTAM, DUMNEAIEI INSISTAND SA NE DESPARTIM CA SA NE GASIM FIECARE PE CINEVA MAI BOGAT CA VIATA E GREA SI INCA SUNTEM TINERI, EL PAPUSA DE PAIE NICI NU NICI DA, PANA LA URMA AM LUAT DECIZIA EU SI AM ZIS PA. MENTIONEZ CA ATUNCI ERAM INSARCINATA IN 3 LUNI SI JUMATATE, AM AVORTAT PENTRU CA NICI SITUATIA MATERIALA NU IMI PERMITEA SA CRESC COPILUL, IMI ERA SI FRICA DACA NU O SA MA DESCURC, PARINTII ERAU INGLODATI IN DATORII-PLATEAU AVOCATI CA SA ISI CASTIGE ANUMITE DREPTURI DE LA STAT. M-AM INTORS ACASA CU MULTA DURERE IN SUFLET, O MAI SI EXTERIORIZAM DAR NU CAT ERA SI TREPTAT TREPTAT AM FACUT ANOREXIE PE FOND DEPRESIV, NU MAI FACEAM FATA NICI LA SERVICIU. iN FINE IN 3-4 LUNI AM REUSIT PRINTR-UN EFORT DE VOINTA SA ZIC STOP TREBUIE SA MERG INAINTE, DAR AVEAM MULTE SECHELE SI PROBLEME EMOTIONALE NEREZOLVATE. Atunci am inceput sa citesc si mai asiduu cartile de psihologie motivationala. Am cautat sa ma vindec singura, am cautat intrebari si raspunsuri, unele le-am gasit, unele nu ci mai tarziu REPLY

47.

andrmiha says: July 6, 2013 at 5:19 pm

prima iubire COLEG DE FACULTATE POVESTEA ARATA CA A FOST SI CEVA PREDESTINAT -am cunoscut-o intai pe mama lui, ma intorceam cu parintii de la munte si m-am oprit la ASE, sa ma uit la rezultatele admiterii desi stiam de la prietena mea, singura mea prietena buna, o fata deosebita, ca intrasem. In fata panourilor unde erau afisate am cunoscut-o pe viitoarea mea soacra, am ras

impreuna, a zis ca si fiul ei intrase, ca mai are un baiat care e student la cibernetica si ca facultatea la care intrasem desi nu era considerata una de elita, e buna, pentru ca si fratele dumneaiei a terminat-o si este director, la despartire mi l-a descris pe baiatul dumneaiei inalt, cu mustata si cum il cheama, s-a prezentat si dumneaiei profesoara de limba romana, am ras de numele pe care le aveam, exista o coincidenta. Ne-am despartit. A inceput facultatea, dupa o perioada de cam 2 luni, seara am plecat de la facultate grabita sa merg la meditatii de limba straina, trebuia insa sa raman ca sa imi depun date suplimentare pentru carnetul de student, nu am putut sa stau si m-am dus la cineva care statea la coada din fata secretariatului facultatii, era cea mai inalta persoana de acolo, l-am intrebat ce profil urmeaza, a coincis cu al meu si l-am rugat sa ma ajute, i-am dat datele mele si l-am intrebat cum il cheama, a doua zi a venit la mine si mi-a spus ca inca nu vor fi eliberate carnetele de student si asta a fost tot. La o saptamana am plecat cu noii colegi sa ne plimbam, una din colegele mele s-a intalnit cu cineva care a mers cu noi, era un alt coleg din alta serie caruia ii furniza cursuri, acel coleg era persoana la care apelasem. Asa am intrat in vorba cu viitorul meu sot,I-am spus ca imi pare rau ca nu avem inca minunatele carnete de student, eram curioasa cum arata un astfel de document, a stat putin si a scos un carnet de student, era inscris si la o facultate particulara, cand am deschis carnetul i-am vazut numele intreg, era baiatul doamnei profesoare dar acum nu mai avea mustata. REPLY

48.

andrmiha says: July 6, 2013 at 4:16 pm

ACUM O SA VORBESC DE RELATIILE MELE-CARE INDIFERENT DE CE CRED ALTII DIN JURUL MEU SUNT TRECUTE DE MULT, AU FOST EXAMENE DE VIATA DAR LEAM TRECUT, ORICAT AR INCERCA PRIN ABSURD CINEVA SA MA INTOARC LA ELE SI SA MA FACA PE MINE SA IMI REAMINTESC FINALUL E DEJA DEMULT PRODUS. NU MAI SUNT ANCORATA IN ELE. REPLY

49.

andrmiha says: July 6, 2013 at 4:03 pm

MI-AU TREBUIT ANI CA SA MA DEFINESC, ANI DE CAZATURI USOARE SI MAI PUTIN USOARE, DE LACRIMI SI SUFERINTE PROST INTELESE SAU BINE INTELESE, NU MA CONSIDER O VICTIMA A SORTII, ASTA E CALEA SPRE EVOLUTIE. REPLY

50.

andrmiha says: July 6, 2013 at 3:56 pm

CAND AM FOST SEF, AM CAUTAT SA APLIC PRACTIC TOT CE AM CITIT SI TOT CE AM EXPERIMENTAT EU SI EMOTIONAL SI INTELECTUAL. LA MINE NU MAI ESTE NEVOIE SA MA CUNOSC, STIU PANA UNDE SA MERG STIU CARE IMI SUNT LIMITARILE SI STIU CE VREAU SI CE IMI PLACE DE ACEEA NU MA ARUNC IN LUCRURI CARE IMI PUN INCA SEMNE DE INTREBARE IN CEEA CE MA PRIVESTE PE MINE, ASTEPT SA IMI UMPLU GOLURILE INAINTE SA MA LANSEZ DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE SI NUMAI DACA IMI DORESC ACEL LUCRU INTR-UN MOD CORECT NU NUMAI CA VREAU EU SI CA IMI PLACE MIE. PACAT CA NU ARE INCREDERE IN MINE DAR ASA SUNT. REPLY

51.

andrmiha says: July 6, 2013 at 3:47 pm

O sa povestesc niste lucruri care pe mine ma ajuta exact ca si metoda scrisorii si poate si pe voi o sa va ajute ca material. Inainte de a incepe, imi exprim din nou dorinat de a va cunoaste personal daca aveti disponibilitatea pentru ca stiu ca sunteti foarte ocupati si bine inteles liberul vostru arbitru se respecte, mie personal imi face deosebita placere citindu-va materialele si ca sunt in atentia voastra ca mi le trimiteti si mie. Nu o sa incep cu efuziuni, pentru ca nu este cazul, va spun doar multumesc sincer si cuprinde tot ce au exprimat si celelalte persoane. Cred sincer ca a-ti gasit cea mai buna cale in meseria voastra si pentru voi insiva dar si pentru oameni. Mai vreau sa adaug ceva inainte de a incepe sa povestesc si te rog Pera daca consideri ca nu trebuie sa povestesc, sa semnalezi acest lucru. Deci ceea ce spun despre mine acum: SUNT PERSOANE CARE CRED PUTERNIC CA EU SUNT ANCORATA IN TRECUT SE INSALA AMARNIC CEEA CE A FOST IN TRECUT S-A DUS DEMULT, CHIAR DACA AM IMPRESIA NU SPUN CA E SI SIGUR, MA TOT TESTEAZA CU TRECUTUL MEU A TRECUT DE MULT. MI-A REPROSAT O PERSOANA CA VREAU SA FIU SEF, NU TIN SA FIU SEF, DAR STIU SA FIU SEF, AM O ABORDARE PE CARE AM APLICAT-O SI A DAT REZULTATE. PRIN EMOTIONAL, PRIN CUNOASTEREA OMULUI IN MOD DIRECT, NU PRIN INTERMEDIARI, AM PRIN NOROC SAU DUMNEZEU CAPACITATE MARE DE EMPATIE SIMNT FOARTE BINE TRAIRILE UNUI OM. PENTRU CA O VIATA INTREAGA A TREBUIT SA FIU AUTODIDACTA IN PROBLEME DE INVATAT, DE STUDIU SI DE A STI CARE IMI SUNT APTITUDINILE SI LIMITARILE EXPERIENTA PROPRIE DE MULTE INCERCARI STIU IN CEVA TIMP FIECARE PERSOANA DE LNGA MINE LA CE ARE DESCHIDERE APLICATA SI MOMENTUL IN CARE POATE SA-SI SCHIMBE ORIENTAREA PROFESIONALA IN DOMENIU, PENTRU CA OMUL SE DEZVOLTA IN TIMP, DECI STIU FOARTE BINE SA ORIENTEZ OMUL CATRE CE E BUN SA FACA LA MOMENTUL RESPECTIV, NU SUNT ADEPTA MASURILOR EXTREME SI A DA CU BARDA IN CINEVA DACA NU A PUTUT SA FACA CEVA, FIECARE AVEM APTITUDINI DAR DEZVOLTATE DIFERIT, ACEST LUCRU NU INSEAMNA CA UNUL E MAI PROST DECAT ALTUL, NU MI SE PARE CORECT DACA NU A REUSIT SA FACA CEVA SA IL INLOCUIESC, OBSERV SI CE II PLACE SI ATUNCI II FACILITEZ ACEST LUCRU, OBSERV CE NU II PLACE, OBSERV SI CE NU POATE

ACESTE LUCRURI LE-AM OBSERVAT PE PIELEA MEA IN TIMP INDELUNGAT.a SCHIMA DE ZECE MII DE ORI PERSONALUL DIN SUBORDINE E O PIERDERE SI DE TIMP SI DE MUNCA IROSITA SI DE REZULTATE SAU CEL PUTIN DE REZULTATE. AM CURAJ SI SIMTUL RASPUNDERII, NU AM DAT SARCINILE CARE NU IMI CONVENEAU MIE SI MAI PERICULOASE COLEGILOR MEI, PENTRU CA ERAM SEF SI ACCEPTASEM TACIT ACEASTA FUNCTIE, CHIAR DACA MI-A FOST FRICA, M-AM SIMTIT INCOMOD MI-AM ASUMAT RASPUNDEREA CHIAR DACA ACEST LUCRU MA COSTA PE MINE. SARCINILE ACESTE CHIAR DACA NU STIAM NICI EU SA LE FAC, IMI LUAM O MARJA DE TIMP SA STUDIEZ SI APOI ACTIONAM, NU PIERDEAM TIMP PENTRU CA NU AVEAM, DAR MA ASIGURAM CA MACAR 70% SA FIU LAMURITA RESTUL ERA PURA LOGICA, CURAJ, VERTICALITATE SI UNIFORMITATE IN PARERE NU AM FOST VERSATILA SI DACA ERA GRESIT AM MERS CU IDEEA PANA LA CAPAT CU RISCUL SUMAT CA POT GRESI SI CA O SA RASPUND. CA SA FII UN SEF BUN SI ASTA E OPINIA MEA NU TE AVANTI LA SEFIE PANA NU ITI CUNOSTI CAT DE CAT MESERIA BINE, NU TE VANTI LA SEFIE DACA NU TE CUNOSTI BINE PE TINE, NU E LOC DE AMBIGUITATI SI DE DORINTA DE A FI CU ORICE PRET CA TE INCANTA IN ORGOLIU SAU CA ITI OFERA ACEASTA POZITIE AVANTAJE, TREBUIE SA STII CA AI NISTE RESPONSABILITATI MAJORE SI DE ORDIN UMAN SI DE ORDIN MATERIAL SI DACA NU ESTI PREGATIT SA LE FACI FATA PRODUCI UN MARE NOD GORDIAN CARE SE INTOARCE SI ASUPRA TA SI ASUPAR COLEGILOR TAI SI ASUPRA SEFILOR DE DEASUPRA TA. ASTA SUNT EU SI ASTA NU A REUSIT SEFUL MEU SA INTELEAGA. REPLY

52.

andrmiha says: July 6, 2013 at 2:46 pm

buna Pera multumesc pentru lectiile de viata reale date, apropierea pshiologiei de partea practica, reala, umana cred ca este cea mai buna abordare posibila de a trata ranile umane si de a pune pe picioare potentialul care zace undeva uitat, colbuit in fiecare persoana. Mi-ar fi

placut enorm sas practic meseria voastra, numai ca drumul meu a fost altul. Multi oameni sunt inclinati sa judece meseria voastra, ca fiind una fara valoare si de umplutura, nimeni nu tine cont ce inseamna un bun psiholog, nimeni nu ia in considerare ca un psiholog este doctorul sufletelor, nimeni nu tine cont cata rabdare si munca e in spatele acestei meserii si cata daruire trebuie sa ai ca sa o practici, toti pun accent pe psihiatru si medicamente dar pana la patologic sunt aceste boli ale sufletului, emotionalului care nu se vindeca cu medicamente, sunt acele blocaje emotionale dependente si interdependente care se aduna in om si care daca nu sunt cunoscute si constientizate pe parcursul vietii sunt generatoare de altele si tot asa in lant si care la randul lor genereaza stari, perceptii si comportamente si rezultatul final viata proasta si prost gestionata. DUPA MINE PSIHOLOGIA E O STIINTA COMPLEXA, MINUNATA CARE E INDREPTATA SPRE IUBIREA FATA DE APROAPELE TAU, DEMONTAREA ACELOR COMPORTAMENTE SI PERCEPTII GRESITE E O MUNCA DE SISIF, DAR IN MOMENTUL CAND VEZI CA CEVA MISCA ITI INSUFLA ENERGIA NECESARA DE A MERGE MAI DEPARTE. iN CEEA CE MA PRIVESTE, EU AM INCEPUT DIN FACULTATE SA CITESC CARTI MOTIVATIONALE DALE CArnegie si dupa aceea multi alti, mi-am cumparat si carti de psihiatrie sa citesc, cam greu pentru mine care nu am facultate in domeniu dar oricum a fost si este interesant. Ca am citit inainte de a va descoperi pe voi, da cu mult de ce pentru ca avand probleme mari emotionale si ma simteam ca un inotator in mijlocul oceanului si care nu reusea sa reduca distanta si sa ajunga la mal. Am fost propiul meu healer si sunt, astfel am descoperit psihologia ca stiinta, arta si iubire pentru oameni. De atunci mi-am pus problema de ce nu e aplicata intr-un mod mai neconventional decat cabinetele particulare, unde stai sa vorbesti cu psihologul, de atunci mi-am pus problema de ce daca e facuta pentru binele omului de ce e totusi rece si seaca si nu are o orientare mai putin stiintifica, riguroasa si sa fie aplicata people to people si intr-un mod mai uman, mai pe intelesul omului, mai aproape de om si mult mai departe de intelectualism. Intelectuali sau nu toti suntem oameni si inainte de idealurile inalte, avem cu totii nevoile primare. Nu zic ca nu imi place si latura economica, ba da imi place, tot ce e dinamica imi place Cred ca iar o sa scriu un roman, sper sa am aprobarea ta ca si in cazul Andreei Papp REPLY

53.

Oana Otilia says: July 6, 2013 at 2:32 pm

MULTUMESC! REPLY

54.

Anca Toader says: July 6, 2013 at 1:34 pm

pai normalpoti iubi si o floare si cerulsi marea si soarele cu aceeasi intensitate cu care poti iubi oamenii REPLY

55.

Cristian Surugiu says: July 6, 2013 at 12:55 pm

pe vremuri se practicau ritualuri pentru maturizarea tinerilor. in zilele noastre mergem la scoala si invatam tot felul de lucruri utile in felul lor dar nu invatam scoala vietii , asa ca suntem nevoiti sa trecem fiecare cum putem prin acest proces de maturizare. unii au forta, curajul si instinctele necesare sa-l infrunte si sa-l depaseasca altii sufera in tacere fara sa stie unii de altii. REPLY

56.

Jana Zahan says:

July 6, 2013 at 12:32 pm

WOWcerebral..intens..adevarat..siscris din experienta..nu din..carti REPLY

57.

PadureCarmen says: July 5, 2013 at 11:25 pm

Multumesc din suflet, ACUM trec printr-o perioada destul de dificila, cum erai tu la inceput..Iubire ce dau , dar nu primesc ..ideea e ca nu m-am apreciat destul si am lasat sa treaca timpul si sa sper ca ceva se va schimba..Multumesc ACUM stiu ce trebuie sa fac, si sa schimb in comportament..va fi GREU, dar sper sa si reusesc, sunt o persoana ambitioasa care a crezut ca ..Marea Iubire contine RESPECT , schimb de imformatii, libertatea, ..m-am inselat. EU trebuie sa ma schimb sa ma regasesc si sa ma apreciez asa cum sunt si sa dau ceea ce am , celor ce merita.. REPLY

58.

Perdeaua says: July 5, 2013 at 4:07 pm

Trecand cu ochii peste ceea ce ai scris am vazut cum am uitat de mine si asta doare. Fiecare din noi ca individ trece prin viata si reuseste sau nu sa invete ce trebuia sa faca. Multumesc ca reusesti sa ma ajuti. REPLY

59.

Adrianarmonie says:

July 5, 2013 at 4:02 pm

Felicitari Pera pentru articolul despre iubire. Observ ca am tendinta sa apreciez ca fiind cel mai BUN articol al tau pe cel din urma. Parca intotdeauna ultimul e CEL MAI TARE! Zic, daca asta mi se pare cel mai bun articol scris de Pera oare cum o sa ne mai surprinda cu urmatorul daca acesta mi se pare perfect? Adica ce poate sa fie mai mult de cat perfect? Apoi imi dau raspunsul singura: perfectiunea e de moment, ne perfectionam in fiecare secunda. Multumesc! REPLY

60.

SimonaCiff says: July 5, 2013 at 11:59 am

Ilustratia ta e foarte sugestiva. DIN FERICIRE, STIU DESPRE CE VORBESTI. am avut ocazia sa trec prin toate etapele tale si am avut OPORTUNITATEA de a invata sa iubesc. vreau sa spun ca am ajuns sa cred ca simti mai multa implinire cand iubesti decat atunci cand crezi ca esti iubit. ajunsesem sa multumesc pentru CA POT IUBI, ca pot darui am realizat multe in viata, am avut multe succese si am invatat multe lucruri despre mine si mi-am invins multe defecte, insa cea mai mare realizare este aceea ca am invatat sa iubesc neconditionat. si ca o recompensa am avut parte si de raspuns iar cand circumstantele s-au impus am stiut sa nu reprosez, sa nu critic si sa fiu linistita.. am castigat din nou pentru ca nimic nu m-a ajutat sa ma dezvolt, sa ma inving pe mine insumi mai mult decat atunci cand am iubit si ar fi ilogic sa dau cu picioarul la aasta si sa neg toate beneficiile pe care le-am avut. daca e sa multumesc pentru ceva in viata asta e pentru oportunitatea de a fi putut iubi si de

a iubi in continuare. FEED BACK la ultimul paragraf as fi dat mai multe exemple din relatia de cuplu nu m-as fi focusat pe exemplu cu mama. sunt cazuri fericite cand ti se raspunde si sunt unice in viata pentru ca necesita constientizare din ambele parti. REPLY

61.

Autumn says: July 5, 2013 at 10:58 am

Salut,Pera, foarte bun articolul! Caravana din metafora ta este interactiunea cu lumea inconjuratoare, daca inteleg eu bine. Insa, in cazul interactiunii umane, mie imi pare a fi un schimb, pentru ca dam, dar si primim, nu-i asa, altfel cum ne-am intari si realimenta cetatea? De exemplu, prietenii sunt si ei surse de reancarcare; acei prieteni ii avem pentru ca exista o relatie de reciprocitate in care dam si primim continuu, altfel nu se leaga prieteniasau, daca la un moment dat vedem ca doar noi dam si nu mai primim, ne retragem si prietenia se strica. REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 5, 2013 at 11:15 am

Ai perfecta dreptate. Insa nu iei si primesti tot timpul de la ACELASI om

Primesti

de la mai multi oameni ( si nu neaparat oameni, pot fi pasiuni, hobby0uri) si dai in alte parti, nu neaparat inapoi de unde ai primit. Asta e circuitul liber al iubirii in natura, daca vrei sa ii spunem asa. In schmb oamenii dau si apoi asteapta inapoi , ca un soi

de manipulare. Aici e problema. De aceea se spune ca adevarata iubire e neconditionata. Dai fara sa ai asteptari REPLY

62.

Saracescu Monica says: July 5, 2013 at 10:24 am

Aceste lucruri sunt esentiale atat pentru sanatatea psihica a unei persoane si implicit ale cuplului. Este foarte important sa le constientizam si sa comunicam partenerului atat nevoile noastre, cat si ,,nivelul energiei acumulate in rezervorul nostru de iubire. Bravo Pera, iti multumesc pentru articolele minunate ce le realizezi! REPLY

63.

Calina Manuela says: July 5, 2013 at 8:48 am

minunat,clar si pe inteles ,absolut fericita de ceea ce am citit! REPLY

64.

Adrianarmonie says: July 5, 2013 at 7:37 am

Pera, felicitari pentru acest articol de exceptie! Am observat ca am tendinta sa cred ca aproape intotdeauna ULTIMUL articol al tau e cel mai tare. Articolul e clar si superb ilustrat. Ne surprinzi mereu cu exemple foarte ilustrative. Citind variantele cu cetatea am o nelamurire. Situatia mea cred ca s-ar incadra la Caravana e

jefuita NU pe drum ci la intrarea in cetate de catre cei din cetate. Adica mi-a deschis usa atata timp cat sa intre darurile si apoi a inchis-o la loc. Adica mie nu mi s-au refuzat darurile, dar mi-au fost furate chiar la intrarea in cetate si nu de jefuitorii de caravane de pe drum ci chiar de proprietarii cetatii. E poate tot un jaf/ furt, nu? Deci ma incadrez la Nr. 1? Eram doar curioasa sa-mi zici daca situatia mea se regaseste in varianta ta 1, ptr. la esenta e tot furt sau ar putea fi o varianta 4. Esti genial! Multumesc! REPLY

65.

Gina Tiutiu says: July 5, 2013 at 2:15 am

Foarte dragut articolul si constructiv. pentru cei care au ajuns sa fie destul de maturi si sa inteleaga anumite aspecte pe care le-ai explicat. REPLY Pe scurt, un articol care merita citit!

66.

Carmen Sotir Trifan says: July 5, 2013 at 12:17 am

Un articol bine argumentat, mi-a dat de gandit, in centru este omul. REPLY

67.

KristinaPaula says: July 4, 2013 at 10:36 pm

Nu am inteles asocitia la toate aspectele cu cetatea, poate ar fi mai bine de luat un exemplu cunoscut din viata si de reflectat prin prisma acestora. eSTE UN SUBIECT IMPORTANT PENTRU MINE din care as dori mai clar sa vad solutia am nevoie sa o aplic. REPLY

68.

Ionut_Iacob says: July 4, 2013 at 10:30 pm

Sal Pera, stii ce e ciudat? Cum te invata viata anumite lectii dar in modul in care vrea ea, nu cum vrei tu Mi-am dat demisia de la job deoarece sefa mea ma acuza ca fur si eu nu faceam asta(ea era o hoata dar nu asta e esentialul) si in tot aceasta perioada pana sa imi dau demisia am fost intr-o stare tensionata cu iubita mea, simteam ca e datoare fata de mine sa imi ofere iubire pentru ca eu sufar profesional. Revelatia mea e faptul ca eu chiar furamdar nu de la job, ci furam iubire din relatie si nu mai puneam nimic la loc, iar asta ne-a afectat relatia Acum totul e limpedesi cine a spus ca oamenii din jurul nostru sunt oglinzile noastre mare dreptate a avut Am fugit, ma duc sa imi umplu rezervoarele, pentru ca iubita mea merita sa aibe parte de iubirea mea REPLY

69.

Loria says:

July 4, 2013 at 9:59 pm

Buna Pera, frumos articol! Iubirea exista in noi, trebuie doar s-o intelegem si s-o simtim noi ca sa o putem oferi. Si bine punctat ca trebuie hranita. In primul rand trebuie sa avem grija de propria persoana ( alimentatie corespunzatoare, sport, citit, muzica), pentru ca apoi sa putem emana iubire. Oamenii care isi descopera iubirea lor interioara pot fi observati si pe strada prin simple gesturi pe care le fac celorlati oameni. Articolul tau mi-a placut, cu multe amanunte! O seara buna! REPLY

70.

IulianB says: July 4, 2013 at 9:41 pm

Bineneles c ai scris, din nou, un articol de excepie. Nu are nici un punct slab mesajul transmis de tine; ca mai toate pe care le-ai scris n ultimii 2 ani )

Dar, (ntotdeauna trebuie s fie un dar) n-ar strica s mai reciteti odat articolul nainte s-l postezi, mai ales dac le scrii trziu n noapte. Nici pe Vio nu cred c ar deranja-o s arunce un ochi pe materialele mentorului su n caz c mai apar naziti ai limbii romne care te amenin c nu mai sunt fanii ti dac nu scrii corect )

Una peste alta, turnul Personalitii Alfa se ridic rapid, iar eu rmn n urm. M duc la agat s vd ce pot s ofer mai bun tipelor Pn atunci: Pera spera, da :)) O sear grozav! REPLY

71.

Roximoronica says: July 4, 2013 at 9:36 pm

Cum se leag toate! Zilele astea tocmai citesc Labirintul codependenei, carte mi produce nite stri echivalente stadiului 4 enunat de tine n articol: coborrea n propriul infern sufletesc. M rvete, m rupe n buci, dar m lipete la loc, cci mi produce revelaii cumplit de dureroase( plng n timpul lecturii), dar necesare. Articolul tu mi d speran c sunt pe drumul cel bun. REPLY

72.

stoica dorina says: July 4, 2013 at 9:32 pm

inteligent ca intotdeauna asa te numesc eu , pt articolele care le faci sint atit de profunde si adevarate incit si eu care am o virsta ma plec in fata lor. Continua si invatai pe multi cea ce tu stii . REPLY

73.

bbbobo says: July 4, 2013 at 8:54 pm

Foarte bine scris ,felicitari!! Mi-am regasit o multime de probleme personale in articol . REPLY

74.

kingrobert30 says: July 4, 2013 at 8:24 pm

waw !!! demential !!! felicitari !!! aprob intru totul pledoaria iubirii si subscriu !!! multa spor in continuare !!! REPLY

75.

DanyCR7 says: July 4, 2013 at 8:01 pm

Good Job ! REPLY

76.

Elena-ela says: July 4, 2013 at 8:00 pm

Buna Pera,foarte bine punctat acest articol,intens,care transmite un mesaj benefic,util, fiecarei persoane dintre noi,si nu in ultimul rand prin acest articol ai transmis multa iubire,esti o persoana speciala,care merita toata STIMA SI RESPECTUL. REPLY

77.

Dianap says:

July 4, 2013 at 7:03 pm

Super frumos articolul! Super-super. Te-ai facut chiar prea-bine inteles, Pera. Cred ca merita si un share pe facebook, sa ajunga la cat mai multi oameni. REPLY

78.

Irina Cranga says: July 4, 2013 at 6:52 pm

Foarte bun articolul.Multumesc,o seara minunata!!! REPLY

79.

Sly Silviu says: July 4, 2013 at 6:41 pm

Felicitari ! foarte bine ai expus subiectul,imi place stilul asta scurt si la obiect ,pe intelesul tuturor ,se pare ca formarea ta initiala realista de la facultatea tehnica se impleteste de minune cu partea de psihologie.Oricum, raportat la subiect ,foarte pe scurt este de retinut o singura idee : doar o personalitate cu adevarat alfa are capacitatea de a-si umple singura bateriile,independent,fara ajutorul celor din jur si doar ajungand la asemenea performante ,abia atunci poti fi capabil de a darui acea IUBIRE ADEVARATA, altfel nu faci decat sa te agati neputincios de cei puternici din jurul tau , CERSIND lamentabil IUBIREA pe care ai inteles-o GRESIT.Am zis. REPLY

1.

Pera Novacovici says:

July 4, 2013 at 6:50 pm

@Sly Silviu Foarte bine rezumat REPLY

80.

EmiliaMaria says: July 4, 2013 at 6:36 pm

Esti minunat! Sublim! Te iubesc! REPLY

81.

Sabina Raluca Costea says: July 4, 2013 at 5:53 pm

Iti multumesc pt toate articolele pubilcate sunteti genial,m-au ajutat enorm. O zi frumoasa! REPLY

82.

george88 says: July 4, 2013 at 5:51 pm

Foarte bun articolul de fapt tot ce mi-ai trimis.Acum intrebarea mea este: Cum se face,ca acea caravana care o trimit eu spre o cetate se loveste de un refu,dar eu o trimit inapoi dupa o scurta perioada.Si dc am impresia ca ii place dar refuzafara de a avea dorinta de a oferi altei cetati? REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 5, 2013 at 10:47 am

@george88 Cand oferi ajutor te simti mai bun, superior. Acest fel al tau de a trimite in mod repetat desi mesajul este de refuz, arata ca esti pe pilot automat, defapt ego-ul tau e, incerc sa dovedesti ca oferind, esti superior. Daca vrei sa oferi in mod corect, adevarata iubire spirituala, dupa ce esti refuzat in mod repetat..schimba-ti tinta. Te asigur ca sunt multe cetati care asteapta caravana ta. REPLY

1.

Adrianarmonie says: July 5, 2013 at 4:08 pm

@Pera Novacovici @george88 Wow! Pera ce m-ai trezit cu comment-ul asta catre george88! N-am stiu ca eu imi pusesem dragostea pe pilot automat doar pentru ca voiam sa ma simt SUPERIOARA ptrin faptul ca eu credeam ca iubeam neconditionat . Intr-adevar ma surprind de mine. Cand credeam ca Stiu cine sunt pacma loveste cineva si imi arata ca eu imi doream sa fiu cumva doar ca sa ma plac pe mine si sa-mi fie mie bine. REPLY

2.

george88 says: July 5, 2013 at 7:47 pm

@Pera Novacovici Eu cred ca ma simteam bine,dar nu si superior,avand in vedere ca stima mea de sine era sau este scazuta fata de acea cetate,sau

poate a primit si nu am observat.Cum sa explic ca este sau a fost pt mine in cateva cuvinte:durere,suferinta,placere,fericire cam toate la un loc,dar placut pana la un anumit punct ca dupaia se intelege o obsesie.Mi-asi dori sa pot avea o discutie mai lunga cu tine Pera,dar o sa gasesc eu o modalitate.:) REPLY

83.

Iulia Aba says: July 4, 2013 at 5:46 pm

Salut, Pera! Simplu si coerent, asta e raspunsul tau la temuta si complexa iubire pe care tindem sa credem ca nu o intelegem din cauza ca noi nu ne-am descoperit pe noi, inca- un mit conceput din propriile noastre slabiciuni. Multumesc frumos pt articol! E foarte bun! Smile REPLY

84.

Veveritza says: July 4, 2013 at 5:38 pm

Bun articol! Multumesc! Este nevoie de ceva experienta de viata pentru intelegerea profunda a iubirii., credeam odata. Dar cand spui ca le stii pe toate , viata iti face cadou o experienta noua din care poti sa afli ca iubirea mai are inca multe aspecte uimitoare de dezvaluit. Si asta nu se va sfarsi niciodata , mereu vom avea inca ceva de descoperit in privinta iubirii, a vietii si a noastra. Asa ca reperele tale, Pera, sunt binevenite asa cum le prezinti acum si sunt convinsa ca vor fi binevenite si atunci cand vor arata mult diferite de cele de acum. REPLY

85.

Eugenia says: July 4, 2013 at 5:07 pm

Salut.Te-ai facut inteles foarte bine. Eu cand eram la liceu, am avut o revelatie, o voce din interiorul meu care-mi spunea- fara iubire nu poti fi fericit. Dar nu am inteles ca se referea la iubirea de sine. Am inteles asta mult mai tarziu.Depresia prin care am trecut a aparut ca sa ma trezesc spiritual cum te-ai trezit si tu. Ma simteam separata de dumnezeu si nimeni nu intelegea ce e cu mine. Trezirea spirituala prin care trec toti oamenii acum face ca ego-ul, tot ce e fals in noi sa iasa la suprafata, pt a putea fi cine suntem noi cu adevarat. Si la mine au iesit tot felul de emotii negative, nu stiam ca pot sa ma infurii chiar si pe un animal asa rau. Pt a-mi vindeca aceste emotii, pe mine m-au ajutat cartile lui eckhart tolle, dar n-am pus de la inceput in practica. Imi doresc demult sa -mi cunosc adevarata fiinta, esenta divina din mine. Ma ajuta si articolele tale mult. REPLY

86.

Undercover says: July 4, 2013 at 4:13 pm

Ca sa atingi iubirea sau mai bine spus sa o traiesti, trebuie neaparat sa o intelegi. De ce barbatii si femeile inteleg iubirea diferit?? Pentru a intelege iubirea, trebuie in primul rind sa fiti plini de iubire; numai atunci puteti intelege iubirea. Milioane de oameni sufera: ei doresc sa fie iubiti, insa nu stiu cum sa iubeasca. Cei care au gasit sursa iubirii in ei insisi nu mai au nevoie sa fie iubiti; in ciuda acestui fapt, vor fi iubiti. Ei vor iubi pur si simplu pentru ca au prea multa iubire, la fel ca un nor care vrea sa-si reverse ploaia, ca o floare care vrea sa-si imprastie parfumul, fara dorinta de a primi ceva in schimb. Rasplata iubirii este iubirea insasi si nu faptul de a primi iubire. REPLY

87.

claudia says: July 4, 2013 at 3:31 pm

Felicitari pentru articol, e tare simpatic si interesant. Eu am o intrebare? Se poate ca dupa un timp dupa ce partenerul se bucura de iubire pura sa se trezeasca si in el acea parte spirituala sa poata oferi iubire mai departe si el? REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 4, 2013 at 5:05 pm

Poate da, poate nu. Conteaza? REPLY

88.

ThieryRobert says: July 4, 2013 at 3:25 pm

frumos articol! m-ar interesa cum crezi tu pera ca se pot resuscita 2 cetati sarace fara a se despartii!! ??? REPLY

1.

CarmenMoldoveanu says: July 4, 2013 at 3:50 pm

@ThieryRobert Ar trebui sa invete sa daruiasca iubire celor din jur, neconditionat. SI NU MA REFER LA SEX. Daruiesti iubire si cand dai un mar unui cersetor, daca il dai din suflet. REPLY

2.

Pera Novacovici says: July 4, 2013 at 5:07 pm

@ThieryRobert Cum spune si CArmen, e important sa incepi sa faci acest exercitiu al daruirii, dar intrebarea e de unde sa daruiesti? Cred ca primul pas e ca cei doi sa invete sa produca resurse singuri, pentru fericirea proprie, si apoi sa faca pasul cu daruirea. Iar resurse proprii de fericire produci cand incepi sa practici spiritualitatea, meditatia si lista pe care ti-am arata-o in desen, cu lucrurile care il fac pe fiecare fericit. Apoi, poate se pot uita cei doi parteneri unul la altul si pot incepe sa isi daruiasca neconditionat REPLY

89.

mircea says: July 4, 2013 at 2:52 pm

Nelamurire Intr-o relatie de cuplu, sunt doua cetati care incalca aceasta lege universala a iubirii si sunt pedepsiti pentru asta. Cele doua cetati refuza sa mai faca schimb cu alte cetati . Adica intr-o relatie de cuplu unde lipseste iubirea adevarata inteleg. Schimbul asta cu alte cetati la ce se refera? Adica depinzand de ce schimb este vorba, anumute schimburi mi s-ar parea normal ca intr-o relatie de cuplu cu iubirea adevarata sa nu existe

REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 4, 2013 at 3:04 pm

Intr-o relatie de cuplu, doi oameni refuza sa se mai alimenteze din alte surse crezand ca relatia e suficienta. In desenul 1 vezi la ce ma refer. Mesajul este sa nu renunti la ce te face fericit atunci cand intri intr -o relatie. Sa nu uiti de tine, sa nu faci compromisuri. De exemplu: te face fericit sa mergi la fotbal cu prietenii. Apare iubita in viata ta si iti spune ca nu ai timp de ea si sa nu te mai duci la fotbal. Aici e greseala. Sa nu te duci la fotbal si sa umpli bateriile REPLY

90.

lyly says: July 4, 2013 at 2:46 pm

Din ce am citit pana acum acest articol m-a impresionat cel mai mult ; este pe intelesul tuturor..Acum am descoperit ca am si eu o cetate intarita cu indiferenta REPLY

91.

CarmenMoldoveanu says: July 4, 2013 at 2:42 pm

Ce pcat c sut att de puini oameni care neleg iubirea Uneori am impresia c multi nu au ieit din stadiul de animalitate.. Imi place mult articolul, succint i profund. REPLY

92.

Adrian1 says: July 4, 2013 at 2:36 pm

Un articol excelent legat de ce inseamna iubirea, modul in care l-ai expus este mulat exact pe lucrurile care se intampla in viata noastra, in schimb cand citesti in carti despre iubire si alte vibratii ale ei, sunt exemple mai greu de inteles si de facut corelatiile cu viata ta. Sunt curios cati dintre cititorii tai, vor intelege cu ADEVARAT ce inseamna aceasta iubire pe care ai expus-o tu, deoarece lumea in general se minte singura si sta in zona ei de confort pana la nesfarsit, chiar daca ii explici pe fata ce ar trebui sa faca si cum sta treaba, zic ca nu este adevarat si ca astea sunt prostii si ca ce zice la TV e adevarat si bla bla bla. Eu am fost scos din zona de confort acum ceva timp , cam 1 an de catre un om foarte drag mie acum, un mare om si mare caracter, asa cum zicem noi romanii, care mi-a explicat faptul ca sunt : Lenes/ mincinos / puturos / smecher / ignorant. Initial m-am suparat pe el, dar intr-un final am avut o ENERGIE de a intelege defapt de ce a spus aceste lucruri, si miam dat seama ca de fapt sunt adevarat, OAU ! Ce revelatie. Incet incet am inceput sa lucrez la asta si acum sunt pe un drum mai bun decat eram inainte. Multumesc lui Dumnezeu ! Tot atunci am inceput sa inteleg ce inseamna si iubirea, cat de detasat trebuie sa fi pentru a iubii cu adevarat, sunt un cautator al acestei energii care inseamna iubirea, iar acest articol al tau m-a ajutat inca odata sa imi fac un refresh in inima mea. Extrem de util si de interesant modul in care ai descris IUBIRE = ENERGIE = PUTERE . MIRIFIC ! Foarte interesant de asemenea lista de lucruri care iti dezvolta iubirea, pentru a avea ce sa oferi din cetatea ta. Mi-ar placea sa te cunosc mai Pera, si sincer am increderea interioara ca la un moment dat ne vom cunoaste, sub o forma sau alta Esti un om al luminii, prin aceasta lume destul de murdara, dar cu siguranta va aparea din

ce in ce mai multa lumina de alungul timpului, pentru ca trebuie sa evoluam. Felicitari Pera ! REPLY

93.

Icaa says: July 4, 2013 at 2:28 pm

te-ai facut inteles foarte bine, mai ales ca ai spus o metafora frumoasa. Personal ma regasesc in ceea ce ai spus si cred ca sunt multi altii care au trecut prin etapele de inceput, ai pus punctul pe i. Felicitari ca oferi articole de o asemenea valoare. mi-aplacut ETC-ul din schema like a boss! REPLY )

94.

cristy_jbh says: July 4, 2013 at 2:28 pm

Felicitari Pera Novacovici!!! Esti genial si iti multumesc ca ma ajuti prin articolele tale sa imi dau seama in multe momente de prapastia din sufletul meu, pe care inevitabil trebuie sa o infrunt in final ca sa nu raman cu probleme nerezolvate care abia asteapta sa dea navala la suprafata in cele mai proaste momente..!! Multumesc ,multumesc ,multunesc !! REPLY

95.

AnutzaCreciun says: July 4, 2013 at 2:23 pm

mda citind articolul miam dat seama ce inseamna cu adevarat iubire.e ceva senzational. dar as vrea intele un moment, fostu ma paraseste in cel mai murdar si apoi apare si imi jura iubire si eu il iert de fiecare data. eu inetleg din toata asta ca eu sunt acea proasta care iarta REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 4, 2013 at 2:48 pm

@AnutzaCreciun IUbirea nu are cum sa iti faca rau . Asa ca daca el nu trimite iubire spre tine, esti obligata pentru binele tau si al celor din jur sa inchizi portile cetatii. sa torni smoala in cap invadatorilor, daca nu inteleg mesajul din prima REPLY si

96.

MariaDiana says: July 4, 2013 at 2:12 pm

Buna Pera, Foarte bine explicat acest articol, probabil cea mai clara definitie a iubirii. As vrea sa stiu, cum poti rezolva teama ca cineva va primi ceea ce ai de oferit, ca in al 3 lea scenariu? Si nu ma refer doar la o relatie anume, valabil pentru orice relatie:oferi, cel caruia ii oferi primeste si relatia e armonioasa. Am aceasta teama, nu pot sa imi dau seama

de ce, deseori o justific : sunt mult prea independenta, nu vreau sa se ataseze cineva de mine, dar cred ca e o minciuna care ascunde ceva de care nu-mi pot da seama. REPLY

1.

Pera Novacovici says: July 4, 2013 at 3:02 pm

@MariaDiana Se poate sa fie teama ca persoana respectiva iti va cere mai multe resurse decat ai tu de dat si intr-ul fel te va saracii . Dar daca recitesti materialul iti dai seama ca tu oferi dintr-o sursa infinita de energie pe care doar trebuie sa inveti sa o reincarci REPLY

97.

Foarte bun articol says: July 4, 2013 at 2:11 pm

Draga Pera, este senzational cum reusesti sa explici pe intelesul tuturor lucruri pe care alti autori le teoretizeaza atata. Esti un pedagog excelent. Mira REPLY

98.

Cristina Tanasa says: July 4, 2013 at 2:08 pm

Foarte frumos si adevarat!!Eu am inteles,sper sa pot pune si in practica! REPLY

99.

Yoyo says: July 4, 2013 at 2:05 pm

Superb! REPLY

100.

kagoo says:

July 4, 2013 at 1:55 pm

Este genial articolul; atat de profund si de bine exprimat. Felicitari! A fost pe intelesul meu si pentru mine. Multumesc, REPLY

101.

mihaitensor says:

July 4, 2013 at 1:51 pm

Pera as vrea sa stiu cum poti sa iti deschizi iar zidurilefac parte din persoanele ironice s i indiferente care au suferit si acuma isi dau seama ca totul a fost gresit,insa mai lipseste cevaMultumesc REPLY

1.

Pera Novacovici says:

July 4, 2013 at 2:05 pm

@mihaitensor Deschizi zidurile dandu-ti voie sa traiesti experiente noi de viata, care te scot un pic din zona de confort. Oameni noi, relatii noi, aventuri noi. Ideea e sa nu repeti greselile si sa indraznesti din nou, invatand ceva din fiecare experienta. Astfel, muschiul iubirii se dezvolta

S-ar putea să vă placă și