Sunteți pe pagina 1din 30

Voi mai comandati mancare?

67 Comments

Citeam mai devreme un articol despre ceva proces intre Deliveroo si niste angajati
(boring, irelevant, nu merita link) si mi-am dat seama ca n-am mai comandat mai nimic
de mancare de multa vreme.

In Romania comandam haleala ceva mai des (disclaimer: acum peste 8 ani, probabil nu
mai e valabil nimic din descriere). Luam ceva pizza de la Jerry’s (chiar imi placea una
anume). Mai comandam de la ceva rotiserie de pe Dacia – am uitat cum se numea (aia
care vindeau piept de pui taiat cuburi si condimentat). Uneori de la WuXing. In rest, fix
pula la comandat, ca nu prea merita efortul. Erau doar jeguri (cel mai mare si mai
mizerabil jeg vazut vreodata a fost o “pizza” de la “Florina”; asa se numea cosmelia aia
infecta).

Pe-aici am tot comandat intr-o perioada pana acum ceva luni. Acum vreo dracu’ mai
stie cate luni ne-am bagat pula-n el de comandat. Sau, ma rog, mi-am bagat-o eu.

Ii era foame lui Ondilol si n-avea chef de gatit – nici nu stiu daca avea cu ce, ca livrarea
venea a doua zi oricum. Si-si aduce ea aminte c-am dus-o eu la o chestie din zona
unde a luat ceva salata de nu stiu ce cu rata si cu dracu’ mai stie ce vrajeli. Iar eu imi
luasem alta chestie, ceva costite nu stiu cum. Irelevant. Fusesera bune. Asa ca a sarit
la laptop, s-a dat pe google, uite, putem comanda acasa de la aia, haida.

Doar ca…a venit o chestie penibila. Haleala arata ca pizda ma-sii. Serios. Asa…nu stiu
daca “sleita” e cuvantul potrivit. Arata de parca fusese imbibata cu apa si lasata la
putrezit. Desigur, venise si-n ceva recipiente de plastic de cacat, de arata absolut
mizerabil. Nu neaparat terci, da’ toate alea amestecate de nu aveai idee ce dracu’
mananci acolo. Parca-mi pusese cineva un pui de caine ud pe-o farfurie.

Mie mi s-a luat de chestia asta cu comandatul de ceva vreme. Nu eram prea mare fan
nici inainte (in Romania comandam mai des in perioada in care locuiam singur si
veneam acasa la 2-3 AM), da’ aia mi-a pus capac. Pentru ca, duca-se dracului, atunci
cand mergi intr-un restaurant platesti mai mult, da’ stii de ce. Iti vine mancarea la nas, e
aranjata cat de cat frumos pe farfurie, hai cu tacamurile, hai cu alea. Servire, povesti.
Daca nu-ti place mancarea, o trimiti inapoi si ceri alta, nu e ca “v-am adus-o pe-asta,
tre’ s-o mancati/platiti”. Prin contrast, “acasa” e cu “ti-am livrat-o, sa fii sanatos”. Nu-ti
place? Sugi pula. Nu arata bine? Sugi pula. Prezentare si servire? Sugi TOATA pula. La
schimb, ramai si cu spalatu’ chestiilor dupa si cu aruncat toate porcariile alea de plastic
la gunoi. Asta daca mananci tot si nu trebuie sa arunci la gunoi si resturile, cat sa fii
sigur ca mai ai un drum de facut cu sacul si pana la tomberon, ca sa nu-ti imputi toata
casa. Si – get this – platesti chiar mai mult ca la restaurant. Ca dom’le, livrare, boierie,
alea-alea. Unde “livrare” inseamna ca-mi vine ceva migrant (toti par ilegali, plm) care nu
rupe 5 cuvinte-n engleza si nu e-n stare sa citeasca numerele caselor (da’ are iphone;
serios, toti boschetarii cu iphone).

E o tampenie. Eu unul nu mai vreau sa aud de comandat nimic. Oricum nu comandam


nimic in perioada asta (regim), da’ cred ca nici de-acum incolo nu o sa mai fac de-astea.
Ca efectiv nu merita. Mai bine te culci flamand in caz ca nu ai nimic in frigider, ca-i mai
putin enervant si mai putin frustrant decat sa astepti 40 de minute si sa-ti vina un rahat
pleznit acasa. Deja mi se pare o tampenie din toate punctele de vedere. Ies mai bine
daca-mi urc tot tribul in masina si-i duc pana nu stiu unde. Ba chiar e foarte probabil in
orasul asta sa primim mancarea mai rapid – cu tot cu drum.

Asa ca ma uitam la articolul ala cu deliveroo si ma-ntrebam, ba, voi comandati haleala?

Daca ai chef sa-mi dai o cafea, o poti face aici


« Oricat as injura Amazon…
67 Responses to “Voi mai comandati mancare?”

1. Aldo

June 29, 2018 at 2:50 am


În China, da. Cred că mai mult de 50% din mâncare a fost comandată: sunt mai multe
aplicații în care restaurantele au meniul, comanzi și aceeași mâncare îți vine acasă,
împachetată frumos, cu nici 2€ în plus pentru transport.

Punând în balanță timpul să ajungi la restaurant, așteptatul până ai masă liberă,


așteptatul de taxi să ajungi înapoi acasă, câștigi mult timp dacă faci comandă de livrare.

Și nu e diferență între mâncarea de la restaurant și ce îți livrează. Am făcut test și e


exact la fel…

Testat în Shanghai, Beijing, Shenzhen…

Deh, “înapoiați” rău chinezii…

2. Adi

June 29, 2018 at 3:08 am

Nu. Nu pentru ca gateste cineva bine prin casa (frate-meu gateste foarte bine, maica-
mea binisor, dar m-am saturat sa ma tot invit la ei), ci pentru ca nu am de unde, prefer
sa ies eu cand mi-e foame decat sa comand vreo porcarie. Nici nu stau in vreo zona in
care sa livreze cineva rapid, restaurantele din cartier nu livreaza, in caz de extrema
urgenta am un McDonalds la vreo 3 km care cred ca e deschis non-stop, o pizzerie la 2
km (Domino) si o rezerva de covrigi, ceai, Pepsi si popcorn. Tin de foame in caz de
lene. Sau paine si feta, oua si vreo 3 conserve de peste in camara. Nu sunt mofturos,
desi prefer mancarea buna, gen vita medium-rare sau somon cu legume.

3. Buntzi

June 29, 2018 at 6:00 am

De gătit și eu îmi gătesc singur, dar mai există zile între. Nu e chiar simplu să gătești
pentru o singură persoană, pentru că porțiile devin fie meschine fie prea mari. Cred că
cel mai simplu e să gătești pentru două sau trei persoane. Porțiile pot fi dimensionate
mult mai ușor, nu ai nevoie de cantități semnificative din niciunele din ingrediente, dar
vasele folosite sunt de dimensiuni normale. Nu râdeți, pentru că nu e chiar simplu să
pregătești BINE doar două-trei linguri de orez sau…un cartof jumate? (pentru o
garnitură la un fileu de pește, de exemplu) pe un aragaz normal.
Aici comandatul acasă e o chestie foarte folosită. Din păcate, pentru mine nu are sens
decât McD, pentru că restul au valoarea minimă pentru delivery destul de mult peste ce
poate mânca un om singur și cel puțin dublu față de McD. Așa că pentru două persoane
sunt xșpe zeci de opțiuni, pentru un amărât singur…nu prea. Delivery system de la McD
este foarte eficient (bine, și ajută faptul că am vreo 2 locații în imediata vecinătate) și de
obicei durează cam 20-25 de minute să ajungă la mine haleala. Ajunge de fiecare dată
caldă iar sucul sau apa reci de tot. Sincer, nu-mi aduc aminte să fi bulit comanda sau să
fi arătat nasol vreodată.

4. Ionut

June 29, 2018 at 9:39 am

Nu … Odată la câteva luni o pizza și aia durează 45 min.

5. Xxxx

June 29, 2018 at 9:52 am

Nu mai comand din acelasi motiv: decat sa astept 50 de minute pentru o pizza sleita
(altceva nici nu ma risc sa comand, nu vreau sa borasc peste voma pe care o numesc
ei mancare gatita) mai bine ies direct in oras si stiu o treaba. Sau fac pizza aia de la
zero, dureaza tot vreo ora dar iese cum vreau si e proaspata.

6. Allen

June 29, 2018 at 9:54 am

Eu gatesc in weekend, prietena mea cand are zi libera (pica de obicei in timpul
saptamanii). Dar cand e zi de serviciu la ambii comandam acasa diverse mizerii pentru
ca oboseala/lipsa de chef sau facem altceva mai fun in timpul care ar trebui alocat
gatitului. Ca si regula generala nu comand de la alde Presto, Domino, Jerry’s etc pentru
ca nu-mi plac preparatele lor, se vad ca-s facute pentru livrari in cantitati mari si
calitatea lasa de dorit.
Cel mai ok e sa comanzi de la restaurante gen “Trattorii”, eventual unde ai si fost fizic
de cateva ori. E un pic mai scump dar mai gustos.
Si daca tot vorbim de mancare, a mai mentionat Liviu in trecut o anumita bodega din
Bucuresti – confirm ca se mananca bine la Pui de Urs, daca faci abstractie de fauna
care se mai aduna pe acolo. Pacat ca nu sunt in zona lor de livrare, dar cel putin o data
pe luna merg acolo cu doamna.

7. Deria

June 29, 2018 at 9:57 am

Da, vine in 40-60 de minute. Nu murim pana atunci. Sunt cam satula de gatit si de
treburi casnice.

8. Boemul

June 29, 2018 at 10:02 am

la muncă. s-a deschis de vreo două luni o şaormerie excelentă la un km şi ceva de noi
iar oamenii par să ştie cum să-şi atragă clienţii. ne ajunge în maxim 10 minute
comanda.

9. Deria

June 29, 2018 at 10:05 am

Am comandat de 2x saptamana asta. E OK, ca nu comand de unde n-am testat live


inainte. Sunt satula si de atmosfera din autobuze si tramvaie. Ziceam de pensionari ca ii
freaca dracu’ zi-lumina prin oras. Acu’ e plin de oameni in puterea muncii care se
preumbla la 10-11 nu stiu unde. Uneori ma gandesc cum ar fi sa-i impusc cu sare. Fie-
mea ii mai pocneste cu piciorul cand nu se dau la o parte.

10. Manowar

June 29, 2018 at 10:27 am


Din păcate, pentru mine nu are sens decât McD, pentru că restul au valoarea minimă
pentru delivery destul de mult peste ce poate mânca un om singur și cel puțin dublu față
de McD

Ma, eu nu am mai ras mcd de prin 2011, cred, dar cred ca daca halesti de la ei vreun

an, o sa incepi sa ai nevoie sa comanzi dublu oricum

Te vad pe urma si pe tine chitaind cot la cot cu mine ca regimul suge pula.

11. BogDan

June 29, 2018 at 10:33 am

La serviciu, cam zilnic. Facem listă. Mâncarea în general proastă, la prețuri nemeritate
pentru ce livrează. Mai uită produse, ne mai trezim cu un gândac în supă (true story),
mai vine vărsată, de-astea. Pula mea, cumva trebuie să bagi ceva în stomac.
Acasă mai rar, dar am niște băieți în cartier care au reușit să păstreze o anume decență
când vine vorba de calitate, așa că uneori, când mi-e lene să mă și mișc, se mai
întâmplă să comand.

12. Animaloo

June 29, 2018 at 10:34 am

Sunt cam satula de gatit si de treburi casnice.

o sa ajungem sa comandam mancarea, de chemat firme sa faca curatenie, de mers la


curve/gigoloi. Ce atatea treburi casnice

Nu comandam nici in romania mancare, acasa. Poate, uneori la munca. Pizza. Mancare
niciodata. La revelionul de anu trecut am mers la un om acasa. Si am venit care cu ce a
facut pe acasa. Si o amica a venit cu ceva salata de buf facuta de unii epici, cu
mancare “ca la mama”. Mama nu imi dadea voma cu maioneza, facea ea ceva gresit.

Am comandat in germania pana mi s-a luat de pseudomancarea aia si am inceput sa


imi gatesc eu acasa.
Aici nu.
13. Andrea

June 29, 2018 at 10:42 am

Anglia are cea mai mizera mancare de comandat ever. Ma rog, are si cea mai mizera
bucatarie ever.

14. Manowar

June 29, 2018 at 10:43 am

o sa ajungem sa comandam mancarea, de chemat firme sa faca curatenie

Eu sunt pentru firme de curatenie.

Dai 50-75 de lire si scapi de dureri de cap. Nu ma refer la chestii banale gen aspirator,
ci la de alea hardcore cu spalat faianta in bucatarie, geamurile, frigiderul etc.

Pur si simplu prefer sa pierd banii aia decat sa imi fut toata ziua.

La haleala poti zice ca o faci mai buna tu. La curatenie…nu prea cred.

15. Ctr

June 29, 2018 at 10:56 am

Nope, nici la munca, nici acasa. Nu merita, portiile sunt mici sau cu urme de carne
(mancare chinezeasca cu 4 bucatele de pui, hai mars de-aici). Si oricata lene ne-ar fi
/daca e frigiderul gol, mai degraba coboram pana la supermarket, luam 2 fripturi si in
10-15 min sunt gata. Ultima oara cand am comandat a fost cand a venit un prieten si a
tot insistat sa comande burgeri care au fost cam meh, noroc cu cartofii prajiti care i-au
salvat.
16. Orbu

June 29, 2018 at 11:04 am

Mai vor copiii pizza si ceva de la chineji. Dar locuiesc la 5 minute de mers pe jos pana
la un supermarket cu fod court si pot sa merg sa iau singur.
In general, nu. Eu nu comand. Daca comanda sotia e treaba ei. Eu prefer sa merg
singur pe jos sa o iau daca e ceva. Dar, plm, daca nu e timp de facut mancare, eu
prefer sa dau fuga la prima saormarie, ca-s deschise la orice ora.
Nici cand mergeam pe la birouri nu mi-a suras optiunea de comandat mancare.
In schimb Uber eats ruleaza pe strada si inteleg ca apar servicii de calitate cu livrari de
la restaurante care-s cica mai ok decat chestiile regulate care produc mancare de porci.
Si indiferent de ce fac eu, vad ca serviciile astea sunt din ce in ce mai folosite.

Cred ca aia de pe Dacia era 133 – La Papa ? Acolo stiu ca era o rotiserie buna.

17. 0040

June 29, 2018 at 11:46 am

WuXing is shit. Am mancat de la ei si ….nici macar supa iute acrisoara Fa Suan nu o


fac buna. Iar felul 2 e jalnic la aia…. jalnic…. Aveau d-aia buna intr-un timp cum ieseai
de la metrou Pipera, peste strada, o dugheana cu chinezi. Nu mai e. Cum nu mai e aia,
next best thing in chinese food am gasit una pe la Dragonul Rosu. Si in 16 lei mananci 3
feluri de carne, 3 feluri de legume si orez. Culmea mancarea chinezeasca e mai buna
asta de dugheana decat aia de restaurant select… nush cum dracu o fac astia dar te
lingi pe degete :)) Daca vrei mai select gasesti si Shanghai Garden , Beijing Garden
unde mananci mai putin si mai scump. Doar ca trebuie sa intrebi si ce anume. Am facut
greseala sa mananc fara sa intreb ce este si m-am simtit o saptamana rau …. de la ou
negru cica :))) Ce imi place la mancarea chinezeasca e diversitatea si faptul ca chiar si
fara orez, nu simti nevoia sa bagi paine. Pizza, shaorma, KFC , Mc nici nu se
compara….
Mai e buna mancarea vietnameza de la Toan’s, de acolo iau in special supa d-aia cu
radacini, macaroane, carne, dracu stie ce mai pun in ea dar e buna. Aa….uite d-
asta http://www.nwradu.ro/2016/01/o-supa-excelenta-pho-la-toans/
Si mai aveau ceva ce am luat dar am uitat cum ii zice de la restaurantul mexican din
Promenada. Interesanta si chestia aia.

In afara de astea…. cartofaraie/legume, prajeli, aponade cu vedeatza obisnuite… pe


alea nici nu merita sa dai bani ca le faci lejer si acasa. Pizza am mai mancat cand si
cand dar niciuna care sa zici ca bah ce buna a fost. Adevarul ca nici in Italia nu m-a
incantat asa mult pizza aia. Poate n-am ales eu bine…

Iar ciorba de burta cea mai buna, certificat si de strainezul de la munca pe care l-am
plimbat prin mai multe locuri anul trecut, la Dedulesti tot asa …la o dugheana. Initial
luasem mici , dar ciorba de burta a fost asa de buna ca apoi cerea ala peste tot numai
d-aia. Din pacate nu toti o si faceau asa de buna….

18. Manowar

June 29, 2018 at 11:48 am

WuXing is shit.

Nigga, am zis ca treburile alea erau valabile INAINTE de 2010. Gen 2005 sau plm.
Acum dracu’ stie ce-o fi acolo, probabil a ajuns un jeg.

19. Allen

June 29, 2018 at 12:17 pm

Acum vreo 5-6 ani m-au dus niste prieteni la un restaurant chinezesc in Voluntari, habar
n-am cum se numea, nici google nu ma poate ajuta. Cert e ca amicii astia ai mei sunau
dinainte pe singura ospatarita romanca sa afle daca vine la munca in seara respectiva.
Pentru ca odata ajunsi acolo, eram singurii albi din tot localul si daca nu venea fata
respectiva nu aveai cu cine sa te intelegi. Mancarea era fenomenala, cam scumpa dar
merita drumul pana acolo (faceam vreo 45 minute din Berceni…seara).
Wu-xing, Chopstix si restul sunt niste glume proaste fata de aia.

20. Animaloo
June 29, 2018 at 12:40 pm

Dai 50-75 de lire si scapi de dureri de cap. Nu ma refer la chestii banale gen aspirator,
ci la de alea hardcore cu spalat faianta in bucatarie, geamurile, frigiderul etc.

N-am zis bre ca e rau. Facem outsourcing la tot


Is io putin biased la faza cu mancarea. Mor cand aud “nu avem timp”.. Zi ma ca gatesti
prost nu ca nu ai timp. O mancare buna o faci in 10-15 minute de munca efectiva. Daca
vrei sa gatesti sanatos in 15-20 minute ai doua portii de fel principal, un side dish si o
salata. Imi place “evolutia” asta: comand mancare, nu gatesc.

Altfel cu curatenia si io o sa imi iau la un moment data firma. Acum inca nu prea se
justifica, dar acolo nu e ca “am evoluat” ci ca banii aia chiar iti ofera o exeprienta
imbunatatita: vin mai multi cu scule profesionale si curata mai bine si mai atent decat ai
face-o tu daca nu ai OCD.

21. Manowar

June 29, 2018 at 12:43 pm

@animaloo: da, boss, nici eu nu-s pentru comandat haleala. Ca nu prea merita deranjul
si banii.

Da’ la curatenie, mda, e cam mare diferenta. Cam prea mare. Iar suma nu-i atat de
mare incat sa iti pese cu adevarat. Le dai banii si nu mai stai o ora cautand pe google
“Cum curat un covor fara sa-mi rup cocoasa”. Vin baietii cu sculele lor si la revedere.

Is io putin biased la faza cu mancarea. Mor cand aud “nu avem timp”.. Zi ma ca gatesti
prost nu ca nu ai timp. O mancare buna o faci in 10-15 minute de munca efectiva.

Desi in principiu sunt de acord cu tine, as spune ca exagerezi un pic cu alea 10-15
minute. Poate daca esti bucatar. Pentru un om normal, mnu, nu prea faci (cu cateva
exceptii de banalitati, gen omleta sau plm, care chiar dureaza cateva minute). Da’ daca
discuti de ceva ciorba, tocanita etc, haida de cu alea 10-15 minute.

22. Orbu
June 29, 2018 at 1:29 pm
^. Eu nu sunt de acord. Ca daca am zis ca nu am timp pentru asta, pula mea, nu am
timp. Adica -presupunand ca fac de mancare in 15 minute, sunt zile in care mananc pe
masa numita laptop; cafeaua pe un colt saorma pe altul.

Exemplu: Saptamana trecuta am fost la tara, gateste mama; teoretic – mancare buna,
gatita, totul fain. Practic in 4 zile din 5 am luat pranzul ( care a tinut loc si de mic dejun)
prin plecat din casa in care lucrez pentru vreo 15 minute in total. Ajuns la mama in
bucatarie. Scos ce-am gasit pe acolo, mancat asa chestii care nu necesita incalzire, sau
nu le-am mai incalzit si m-am intors la treaba mea.
Aveam mancare mai buna in frigider, iar mama era la modul:
-Incalzeste-ti ciorba .
-N-am timp.
-Ti-o incalzesc eu.
-Am mancat, pa, ne vedem diseara.
Da’ tu stii mai bine cum e cu timpul oamenilor, desigur. Da, pot sa imi rup juma de ora
din timpul zilei sa fac asta, in realitate nu sunt chiar atat de ocupat. Dar in unele
momente consider ca e mai important altceva, ma doare in pula de mancare, mananc
cat sa nu lesin si aia e.
Alte dati nu are nimeni chef sa gateasca, ca poate esti prea obosit, poate bolnav, poate
pula mea.
De cele mai multe ori nu merita efortul. Acum sunt in Bucuresti, n-a gatit sotia nimic.
Nici nu are de ce sau pentru cine. Ieri am fost la un birou si am avut treaba pana seara,
am oprit uberul sa iau o saorma mica, i-am luat si ei una si aia a fost mancarea pe toata
ziua. Seara am baut ceva si-am mancat un cips la un film. Azi plecam de aici , prefer sa
merg la un food court ma intalnesc cu un prieten si mananca acolo, pentru ce pula mea
sa gatesti ? Oricum sigur gatesc unii mai bine acolo decat gatim noi acasa, gen gatit din
ala de 15 minute, nu zic de ceva facut la cuptor slow cooking 3 ore.
Apoi, vara e cald boss, pe aici. Noi nu suntem in Suedia. Mi-e o scarba sora cu moartea
sa vad aragazul / cuptorul pornit scotand caldura si miros de mancare. Merge de-o
salata, dar poate nu am pofta de aia.

Apoi pe partea cu 15 minute.


Pentru o salata: Imi ia cam 5 minute sa scot toate ingredientele din frigider si de prin
dulapuri si sa le bag la loc.
Vreo 5-10 minute sa spal si sa tai ingredientele in salata. Asezonat si ce pula mea mai
e.
Da, astea se incadreaza la 15 minute si am doar o salata, nu fel principal. Dar e buna si
aia ca nu mananc mult.
Daar, mai dureaza 5-10 minute sa curat ustensilele si vesela folosita si am in total 20-25
de minute DE MUNCA pentru o salata in pula mea. Jet de-aici cu gatitul tau, eu am zis
ca nu am timp PENTRU CA MUNCA, pai ce pula mea sunt sclavul planetei sa vreau sa
muncesc SI MAI MULT?
Pai de aia am murit noi la revolutie, ma? Pula mea, e 15 lei un main course la food
court. Prefer sa merg cu picioarele pana acolo ( sau cu masina azi, ca merg mai
departe), imi relaxez un pic creierul si mananc IN TIHNA.

Daca am pofta de cartofi prajiti si-un ou ochi dureaza mai mult. Garantat.
Singura chestie pe care pot s-o fac si o fac din cand in cand e sa fierb un ou, ca se
fierbe in timp ce lucrez. Dar in 3/5 cazuri uit de el si il mananc copt si afum bucataria si
imi bag pula in el de gatit in casa.

Nu am nimic impotriva asta, absolut. O viata sanatoasa e cu gatit in casa, cu mancare


buna cu alea. Cand sunt copiii acasa cineva le gateste zilnic macar lor.
Dar uneori sunt perioade cand imi bag pula in gatitul acasa.

23. 0040

June 29, 2018 at 2:09 pm

@Allen, Shanghai Garden ii zice. Toti dubiosii trag acolo. Asteptam odata pe acolo si au
venit un clan de chinezi de ziceam ca acum scot astia sabiile si ne taie. Noroc ca eram
si noi cu “clanul” nostru :))) Dar nu… nici acolo nu e cea mai buna haleala chinezeasca.
Acolo mi-au placut galustile si ratza . Si tot acolo mi-a fost rau de la ou negru. E misto
cu masa aia pe cercul de sticla rotativ, dar ca gust…tot la Dragoane ramane mai bun.

24. Animaloo

June 29, 2018 at 2:18 pm

Imi ia cam 5 minute sa scot toate ingredientele din frigider si de prin dulapuri si sa le
bag la loc.

bah nene. Cate ingrediente bagi tu la o salata? Si cate frigidere si dulapuri ai in plm?

5-10 minute sa curat ustensilele si vesela folosita

iarasi intrebarea: BAH, daca cate vase folosesti la o salata in plm? Ah, si cand vorbeam
de masina de spalat vase era cu no no?
Sincer. Salata. De rosii cu ceva verdeata. Se presupune ca “gatiti” amundoi. Unu spala
alta taie. Pentru 2 oameni ai nevoie de vreo 5 rosii. O ceapa. Un ardei/niste castravete.
Branza. Ulei. in 5 minute mananci. Folosesti un taietor, un lighean, 2 cutite, 2 furculite si
doua farfurii
O friptura de vita buna, ca vorbim totusi de oameni care ne permitem: 3minute pe o
parte 3 pe alta. plus alea 5 minute de mai sus de “odihnit”. Carnea o rogi pe tanti de la
macelarie sa ti-o taie.
Brocoli/Conopida: 3 minute oparit. Plus 2minute spart in buchete
Sparanghel: 3 minute in tigaia cu ulei
*v-am zis, mancare sanatoasa. Tocanitele dureaza chiar 20 de minute + fiert la ele.
adaugati 50% timp ca ziceti ca nu va miscati asa repede ca mine cu cutitele.

Versus

– Comandat mancarea. Nu prea buna, dar macar sleioasa.


– Mers la restaurant in Romania. Relativ scump. Mancare buna, daca stii unde sa te
duci. Macare de cacat daca nu stii unde te duci. Astepti putin dupa ea. Ai si ceva timp
de ajuns la el.
– Mers la foud court in Romania. Mancarea de o banalitate trista. Nu atat de scumpa ca
la restaurant. Poti sa economisesti ceva timp daca e foarte aproape

Deci. Nu economisesti timp. Nu economisesti bani. Manci banal sau la ghici. Atata tot
ca nu speli vase.

Mentiuni.
– aveam in Romania langa mine un restaurant care facea niste tocanite absolut geniale.
Coroborat cu lenea insemna ca “hai la cartier sa mancam”. sau aveam chef de un mic
la gratar si ma duceam in parc.
– sunt momente in care nu am chef de gatit. Mi-e lene sau nu am idee ce sa gatesc,
asa ca ma duc la restaurant.
– am specificat ca la restaurant in romania. Acum la fratii maghiari m-a luat cu nervi. ba
nene, orice restaurant am incercat calitatea mancarii era decenta. Si niste portii de
neam prost, ma mir ca ungurii au loc doi pe trotuar.
– in malaezia toti mancau in “food court”. Plm, 100000grade acasa, plus o mancare
decenta maxim 20lei/persoana. La salarii de romania. Chiar nu avea rost sa te chinui
acas.

25. Bogymeister

June 29, 2018 at 2:33 pm


Livracii astia de nu gasesc adresa imi dau maxim. Cum pula mea bai cu smatphone cu
gps cu date mobilii, cu mortii ma-tii nu gasesti o adresa? Cum? Si nu e ca si cum
stateam undeva in fundu gradinii sa zici ca dom’le tre sa fiu Bear Grylls sa ajung la tine.
Sunau boii satului si ii vedeam pe geam si ii zic ba intoarce-te spre stanga si ia-o la
vale. Ia pula ca el se intorcea la dreapta si o lua la deal. Alt prost mi-a lasat mancarea in
ploaie doua case mai incolo, mi-a adus-o un baiet de la dominos care livra in zona go
figure, ala a gasit adresa. De cand cu din astea ma uit foaaarte atent la review-uri, desi
nici pe alea nu te poti baza mereu.

Ah, pentru cei din UK, nu comandati niciodata de la carribean mai ales cand vi-e foame.
Dureaza trei ore pana vine mancarea. Is genul de oameni de aia fumati mereu si cu
vitezele incet pe loc si deloc.

26. Manowar

June 29, 2018 at 2:44 pm

Sincer. Salata. De rosii cu ceva verdeata.

E posibil sa avem concepte diferite legate de mancare.

27. Ionut

June 29, 2018 at 3:06 pm

Vorbim de mâncare, nu de iarbă.

28. Animaloo

June 29, 2018 at 3:14 pm

Liviu: ii raspundeam, strict la salata, lui Orbu de sus care baga 25minute la o salata. Mai
jos ti-am dat si cifre pentru friptura si niste verdeturi. Strict pentru gatit pe ffwd si
sanatos.
Ca asa, de stat si cate o ora in bucatarie sa gatesc, am stat si 6. Dar mie imi place. Ma
relaxeaza.
29. Manowar

June 29, 2018 at 3:18 pm

OK. Cred ca si la salata avem concepte diferite. Gen macar caesar, ce dracu’

30. Allen

June 29, 2018 at 3:19 pm

@0040: Ala e locul mersi, l-au mai renovat se pare, masa aia rotativa e bestiala iar
chinezoii mie mi s-au parut simpatici cum se adunau ei acolo si cantau karaoke. Deci

aveam si entertaiment.

31. Orbu

June 29, 2018 at 3:38 pm

bah nene. Cate ingrediente bagi tu la o salata? Si cate frigidere si dulapuri ai in plm?

3 – 5 dupa caz. Un frigider. Ne fiind treaba mea tre’ sa caut prin el chestii, nici macar nu
stiu ce si unde-s chestiile acolo.
Exemple:
*Salata verde , ceapa, ierburi, poate un ou fiert si-o maslina, ulei, otet dupa caz

Nu pot spala si rupe salata verde mai repede de 5 minute. Daca poti tu, brava, nu-s
bucatar, nici nu incerc, ca nu-s la concurs. Daca tre’ sa ma misc ca la concurs nu imi
mai place, ca presupune efort nu placere si prefer sa las pe altii.
Nici nu ma omor dupa mancat salata cu nisip in ea.
Ceapa trebuie spalata, decojita, taiata. Tot asa, sub 5 minute nu ma descurc.

Oul fierbe in timp ce te ocupi de altceva , dar tot trebuie sa-l racesc, sa-l decojesc si sa
il tai. 3-4 minute tot mai trec.
Asezonat, amestecat, calculeaza tu.
Daca am pofta sa aiba si ceva pui in ea, macar de gust, pula, mai baga minim 10-15-20
minute daca nu incluzi decongelat si ceva planing.

*morcov, mar , telina.


Trebuie spalate si rase. Astea reusesc sa le fac sub 15 minute, cred.

Salata de rosii – aia e cea mai simpla,da. Pacat ca nu-s fan. Mananca un copil ceva ce
fabric in 3 minute. Rosii puse in mixer cu ceapa si ulei. Da nu eu.

BAH, daca cate vase folosesti la o salata in plm? Ah, si cand vorbeam de masina de
spalat vase era cu no no?

1 bol, 2 furculite, razatoare, tocator, poate mixer, apoi, farfurii pentru salata.
AM MASINA DE SPALAT VASE. Trebuie sa iau resturile de pe vase inainte sa le bag
acolo. Cum am spus, eu nu lucrez spalator de vase la cantina/restaurant. Nu am lucrat
niciodata. Nici nu am de gand, prin urmare nu am concursuri si skill-uri deosebite pe
tema. Daca faceti voi in 30 de secunde, bravo voua.

O friptura de vita buna, ca vorbim totusi de oameni care ne permitem: 3minute pe o


parte 3 pe alta. plus alea 5 minute de mai sus de “odihnit”. Carnea o rogi pe tanti de la
macelarie sa ti-o taie.

Eu nu mananc carne cruda. Nu mananc carne gatita mai putin de 20 de minute. Hai
peste prajit. In rest nu ma intereseaza cat de buna e si ce scoli de bucatari faimosi va
spun voua ca asa trebuie gatita carnea, enjoy. Deci deja am scos vita din schema.
Apoi, ai vorbit de macelarie. Pai, boss, asta implica MERS LA MACELARIE. Iti
spuneam ca nu am timp, sau nu se pune? procuratul de ingredientele alea nu
conteaza? Ele se nasc in frigider?
Pentru unele nu poti sa faci cumparaturi saptamanale, ca eu nu tin carne de orice fel o
saptamana in frigider. Ce e peste 2 zile trebuie congelat. Daca o congelez gatitul
implica decongelare. Alt timp.
Daca trebuie sa merg sa procur carnea aia pana la macelarie, prefer sa merg la un food
court.
Azi am avut pofta de o ciorbita peste si salata de varsa. Stiu, tu le faci in 15 minute pe
toate si iti ies dumnezeieste. Aia de la food court de la Cora le aveau deja facute, a
durat 15 minute din casa pana am ajuns sa comand.
Scriu, in timp ce mananc.
Codul pane e facut mai bine decat il gatesc eu – nici nu am asa ceva in frigider acum.
Daca as avea, ar dura minim juma de ora.
Ciorba de burta nu ma pricep sa o fac, asta e decenta. Dar numai fiertul unei ciorbe /
supe, dureaza minim 30-40 de minute.
Salata e mizilic.
A costat 30 de lei – scump pestele, plm.
Efort zero, vase de spalat zero, fara caldura si miros in bucatarie.
@Andreea: Zilele trecute am mancat in Reading mic dejun/ pranz si cina de cacat. Niste
sadnvich-uri mizerabile la micul dejun oferite de cateringul firmei de birouri. Asa de
bune ca am plecat de nebun la un Caffe Nero si mi-am luat in plm un croasant si o
cafea care nu era facuta din ciorapi.
La pranz ceva placinte cu gust de voma, indiana , dupa tona de curry din ele.

Iar la masa de seara, presupun ca astia nu se saturasera de mancare proasta asa ca


am fost la o hamburgerie unde am putut sa ma bucur cat de cat de un burger fara chifla
din miel.
La pranz am observat ca toata lumea de la birourile alea manca sandwich-uri in parc. Si
eu care credeam ca am obiceiuri nesanatoase.

Astazi la cantina astora mananc semnificativ mai sanatos.

32. Fish

June 29, 2018 at 3:53 pm

intrerup transmisia de mincaruri cu umpique offtopic: @Orbu: ai idee ce scoruri sint pe


Viena la contracte (6 luni, ceva manager/coordinatori de echipa/e) ceva descris de
genul te uiti in excel/access/jira si dai suturi la echipa care are cele mai multe boabe pe
zona rosie?

33. Animaloo

June 29, 2018 at 3:57 pm

Nu mananc carne gatita mai putin de 20 de minute…CE????

In rest nu ma intereseaza cat de buna

well…ce as putea sa comentez de aici? In conditiile in care nu iti pasa cat e de buna
mancarea si tot ce trebuie e sa fie rapid facuta, irelevant de calitate si gust, e degeaba.
Imi place ca iti gasesti scuze “nu pot sa ma duc sa iau carne ca imi ia timp”.

Ciorbele si tocanitele ti-am zis ca dureaza. Aia de burta dureaza chiar foarte mult. Si e
putin mai complicata. Si evident, le pornesti acum sa la manci peste 4 ore.
Problema? Aia de la food cort din cora e o fiertura. Ai chef de ciorba de burta:
restaurant. Si, revenim la faza cu romania. La majoritatea se serveste ceva zeama cu
alb si cu burta. In nici un caz ciorba de burta.

Cred ca si la salata avem concepte diferite

Probabil. Nu prea ma complic cu dressinguri mai complexe decat ulei si otet. Niciodata.
Pun branzeturi pe langa. Daca pun si carne se presupune ca aia e masa toata.
Ou fiert nu pun ca mi-e lene sa astept dupa el.

34. Orbu

June 29, 2018 at 3:57 pm

*@Animaloo: Eu inteleg cumva ce zici, ca am in frigider chestii pe care le pot pune


cumva impreuna si sa mananc ceva in 5-10 minute. Ca-s niste fructe, o leguma, o
branza, un ou in tigaie. Dar aia nu prea e gatit. Nu comanzi mancare sau mananci in
oras ca sa inlocuiesti o bucata de branza, o leguma si-un ou.
Asa, pot sa traiesc din frigider si din debara vreo o saptamana fara sa fie nevoie sa
pierd timp cu gatitul .

35. Ady

June 29, 2018 at 3:59 pm

@Manowar, și pt o salată caesar, dacă sunt 2 persoane și tot ar trebui să dureze max
20 de minute. Poate mai puțin dacă pui carnea de pui pe un grill în loc s-o fierbi
(vorbesc de pui de comerț care e fiert în 15 minute calculând de când ai pus oala pe
foc).
Iei o pungă de “frunze” (mai multe tipuri de salate; în ultima vreme le prefer, pt că au
texturi diferite și cantitatea e destul de mică să nu mi se strice în frigider), crutoane tot
cumpărate … Cred că cel mai mult durează să faci dressingul.
Iar la o salată de roșii, dacă-i pui brânză, ou fiert, vreo 3 măsline și un avocado (pe

lângă ardei, castraveți și ceapă, deși eu prefer cu usturoi ) o transformi într-un fel
principal pt seară fără probleme (bine, dacă ai mai mâncat ceva în ziua aia).
36. Orbu

June 29, 2018 at 4:03 pm

In conditiile in care nu iti pasa cat e de buna

Boss, nu imi place gustul, consistenta, mi-e frica ca poate ma imbolnavesc.


Nu mananc carne gatita mai putin de 20 de minute si gata. Daca e gatita mai putin
trebuie sa fie ceva de genul deep fried, care nu-i prea sanatoasa din ce inteleg. In
carnea mea nu trebuie sa mai existe urma de ceva viu.

Eu sunt taranul ala la care se uita chelnerul stramb cand cer o friptura de vita well done,
o aduce si-i spun ca am zis WELL DONE nu in sange si-i cer s-o duca inapoi si s-o mai
gateasca pe ambele parti cate doua ture. Merge mai bine daca e marinata, dar asta e
alt timp.

Ou fiert nu pun ca mi-e lene sa astept dupa el.

Pai si mie, plm, de aia sunt unii la food court care fac salate au ingredientele deja
preparate mai putin carnea care trebuie trasa pe plita, dar si aia e marinata si se face
repede.
Mers, intins banul, asteptat 10 minute – vorba vine, sug o limonada in timpul ala, halit
mancarea de iepuri si plecat acasa.

37. Manowar

June 29, 2018 at 4:12 pm

Probabil. Nu prea ma complic cu dressinguri mai complexe decat ulei si otet. Niciodata.
Pun branzeturi pe langa. Daca pun si carne se presupune ca aia e masa toata.

Da, boss. Pai, gatitu’ de care vorbesti tu merge in 15 minute. Da’ e genul de gatit de
“pui niste unt pe-o felie de paine si gata, ai gatit”. Nu vorbea nimeni de mizerii de-astea.
Adica, salata descrisa de tine nu-i mancare. E chestia pe care o mananci langa
mancare.

Ideea e asa: mi-e foame. Stau la birou, la PC. Din momentul asta, ce pot incepe sa
mananc in 20 de minute? (si ideal sa pot spala si vasele dupa). Ah, o salata de rosii cu
verdeata? Si, cam cate zile mancam mancarea iepurelui inainte sa bucificam totusi si
iepurele?

Treaba e ca aseara a gatit sotia o chestie care pare relativ simpla (pare, nu stiu cat de
simpla e). Ceva mancare de mazare cu pui (si erau diverse legume aruncate pe-acolo,
gen ardei rosii, ceapa, rosii, alea). Ba, nu am cronometrat-o, da’ a durat simtitor peste
20 de minute, ca mai aveam nitel si terminam de citit presa romaneasca si britanica.

38. Animaloo

June 29, 2018 at 4:13 pm

ca am in frigider chestii pe care le pot pune cumva impreuna si sa mananc ceva in 5-10
minute.

poi, io vorbesc de chestii care se fac in max 20 de minute. Eu sunt de fel lenes. Si nu
stau sa ma complic daca nu e cazul de complicat. D-aia se intampla mereu sa am
congelatorul foarte plin, ca nu prea gatesc din el. Dar de luat lucruri si bagat in el…nici
nu mai zic.

Eu sunt taranul ala

pai, cam esti :D. Inteleg, banu tau, gusturile tale, dar nu are rost sa dai prea multi bani
pe o friptura. Tocmai aia e chestia la vita, ca e mai buna medium (medium rare). Nu ai
cum sa te imbolnavesti de la ea, daca nu e fututa de tot evident. Porc si mai ales pui,
daca e putin vie carnea nu te risti.

Dar, 20 de minute sper ca era la misto. Nu de alta, dar inteleg sa mananci carne prajita

20 de minute in momentul in care ai probleme la stomac si nu gasesti carbune

food court

si salata…e ca curvele si imbratisatul. Inteleg ca sunt oameni care o fac. Dar plm, nu

judec

39. Deria

June 29, 2018 at 4:14 pm


o sa ajungem sa comandam mancarea, de chemat firme sa faca curatenie, de mers la
curve/gigoloi. Ce atatea treburi casnice

In iulie vreau sa intru in curatenie generala, razboi. As usual, o s-o fac 95% singura. Va
anunt daca m-a luat Salvarea ori ba.

40. Deria

June 29, 2018 at 4:19 pm

Mano, zici ca firma aia de curatenie reuseste sa curete in cateva ore ce curat eu in
cateva zile? Ma indoiesc, sincer. Ca eu mut mobila din loc cand curat, frec geamuri,
faianta, frigider, podele, covoare, precum ai zis, plus altele, multe altele ce tin de ordine
si curatenie. Chiar ma indoiesc ca iau aia la mana toate lazile cu jucarii ale fiica-mii si
sterg capacele de praf and shit. Sau ca freaca buda si chiuveta.

Firmele alea or fi pentru locuinte spatioase, nu pentru cacatisuri inghesuite, cum e la


mine.

41. Animaloo

June 29, 2018 at 4:22 pm

Adica, salata descrisa de tine nu-i mancare. E chestia pe care o mananci langa
mancare.

poi da. Dar eu o termin in 20 de minute cu tot cu mancat.


ti-am zis, in 20 de minute eu termin fel de mancare + side dish + salata. Era vorba strict
de ce se poate gati in 20 de minute.
friptura: inclusiv pentru orbu – maxim 10 minute. ii futi, pre prajeala, doua ciocane in cap
sa o subtiezi
in timp ce se prajeste faci salata
la side dish e mai dubios. In functie de jucariile din bucatarie. Acasa la Romania am
inductie, apa fierbe intrun minut. de la rece. Daca ai cana d-aia de fiert apa scoti timpul
si mai misto. Dupa ce ai apa oparita: legumele stau 3 minute. Peste 3 minute devin prea
moi. Daca le mai tragi sau nu in unt e treaba a doua.

Ah. Mai poti sa faci cacaturi tip chinezisme. Tai repede legumele, 2-3 minute la ulei,
niste sosuri, 10 minute, mancare. Evident, nu imi ia niciodata 10 minute.
Salata “mancare” dureaza mult numa partea de carne. Depinde si acolo ce pui. Imi
faceam la un moment dat la munca, dar trisam. Aveam un fast food care facea niste
snitele excelente de pui. Altfel, sa faci tu singur dureaza mult pana se raceste carnea.

mancare de mazare cu pui

pai dureaza 10 minute numa pana fierbe mazarea. nu mai vorbim de pui. dar, cum era
cu tocanitele?

42. Deria

June 29, 2018 at 4:23 pm

Ma, gatitu’ nu a fost conceput pentru fast forward. Mie nici nu-mi iese, se duce pe pula
orice gust. Am incercat, am udat buruienile din gradina cu ciorba facuta fast forward.

43. Animaloo

June 29, 2018 at 4:24 pm

Ca eu mut mobila din loc cand curat, frec geamuri, faianta, frigider, podele, covoare,
precum ai zis, plus altele, multe altele ce tin de ordine si curatenie.

iti face repede prima parte. Asta cu curatenia. Aia de ordine…e mai complicat cu firma
acolo. si conteaza cate cacaturi ai. Eu cand m-am mutat mi s-a facut rau de cate
cacaturi aveam in casa.

44. Deria

June 29, 2018 at 4:24 pm

Orbu, cat de scump e codul pane in Cora? E innebunita fiica-mea dupa el. In Carrefour
e 5.04 o bucata.
45. Deria

June 29, 2018 at 4:27 pm

iti face repede prima parte. Asta cu curatenia.

Cat de repede? Ca eu scot aproape tot din camera inainte de a ma apuca de curatenie.
Ca altfel ce iau dintr-o parte pun in alta. Curatenia se face de sus in jos si din spate spre

fata (adica din fundul casei spre iesire). Cum spuneam, o casa spatioasa e mai
usor de curatat decat una inghesuita.

46. Animaloo

June 29, 2018 at 4:27 pm

am udat buruienile din gradina cu ciorba facuta fast forward.

ai facut ceva gresit la ea

47. Animaloo

June 29, 2018 at 4:29 pm

Cat de repede?

pai, instant. Pleci dimineata la munca, te intorci acasa: puf ai curat

48. Manowar

June 29, 2018 at 4:31 pm


Mano, zici ca firma aia de curatenie reuseste sa curete in cateva ore ce curat eu in
cateva zile? Ma indoiesc, sincer. Ca eu mut mobila din loc cand curat, frec geamuri,
faianta, frigider, podele, covoare, precum ai zis, plus altele, multe altele ce tin de ordine
si curatenie. Chiar ma indoiesc ca iau aia la mana toate lazile cu jucarii ale fiica-mii si
sterg capacele de praf and shit. Sau ca freaca buda si chiuveta.

Firmele alea or fi pentru locuinte spatioase, nu pentru cacatisuri inghesuite, cum e la


mine.

Sunt sigur ca si sotia poate curata in cateva zile nu stiu ce chestii.

Chestia e ca nu are cateva zile, pentru ca are un job. Si daca ar avea cateva zile la
dispozitie, nu am chef s-o aud injurand cateva zile. Sau trantind chestii prin garaj cateva
zile, ca nu gaseste nu stiu ce de curatat. Sau sa ma trimita la supermarket sa iau nu stiu
ce produs de curatat, ca nu are. Sau.

E mai simplu sa-i zic “vezi ca-n cateva ore vin polonezii aia la curatat, trebuie sa le dai
50 de lire; iti trimit eu pe card imediat ce-mi scot pula din tine, ca vin in vreo ora wink-
wink”. Sau s-o scot in oras. Sau.

49. Deria

June 29, 2018 at 4:32 pm

Da, fast forwardul. Legume congelate + focul mare. Nu mai fac de-astea. Am facut ieri
bors, ca m-a invatat soacra-mea. A iesit buuunnn. Vreo ora si jumatate a durat –
curatat, spalat, taiat legume + fiert + dres pentru gust.

Am facut si cartofi in crusta de susan, ce buni is, mancam doua tavi singura.

50. Manowar

June 29, 2018 at 4:33 pm

Ah. Mai poti sa faci cacaturi tip chinezisme. Tai repede legumele, 2-3 minute la ulei,
niste sosuri, 10 minute, mancare. Evident, nu imi ia niciodata 10 minute.

pai dureaza 10 minute numa pana fierbe mazarea. nu mai vorbim de pui. dar, cum era
cu tocanitele?
Amice, nevasta-ta are prioritati gresite. Pentru a mea, prioritatile sunt clare.

In speta, daca vrea s-o fut ca un iepure, ma hraneste ca pe unul. Daca vrea s-o fut ca
un om, ma hraneste ca pe un om. E atat de simplu.

Tu zici ca salata, rosii, verdeata. Ce sa zic, felicitari, mai bine 5 minute de tortura decat
10 de chin, right?

51. Orbu

June 29, 2018 at 4:33 pm

Dar, 20 de minute sper ca era la misto. Nu de alta, dar inteleg sa mananci carne prajita
20 de minute in momentul in care ai probleme la stomac si nu gasesti carbune

Pai daca e prajita nu, cred ca nu. Ca se scufunda frumos in ulei la 200 de grade sau cat
are si se face cat trebuie. Da incerc sa nu mananc genul ala.
Daca e prajita domol, in untura, stiu bleah, dureaza poate si mai mult .
Daca e foarte subrtire si e facuta pe fund de tigaie de-asta de teflon, fara grasime
merge si mai repede. La fel daca e marinata.

In general mie imi ia mai mult cu ceva prefierbere, sau marinare, sau daca o fac la
cuptor, plm. Nu mananc cenusa, evident.
Dar ideea e ca genul ala de friptura pe care o descrii tu, de doar ii arati tigaia, grilul, sau
plita nu-i pentru mine. Gusturi, de. Dar inseamna ca nu prea vad cum functioneaza
treaba aia cu gatit in 15 minute. Si vorbesc din experienta ca am incercat, ca evident
mai prepar si chestii pe acasa, dar cu tot cu mancat ajung la 45 de minute minim. Daca
nici nu ai fix ce iti trebuie prin frigider e si mai naspa.
Ah, paste. Cred ca pot sa fac paste in 20 minute cu totul, daca ma grabesc . La alea am
ceva dexteritate. Da’ , plm am gasit o mancare , yeey.

52. Deria

June 29, 2018 at 4:33 pm

Si nu te temi ca-ti ciordesc chestii de prin casa?


53. Manowar

June 29, 2018 at 4:34 pm

Si nu te temi ca-ti ciordesc chestii de prin casa?

Ba da, de aia nu te-am invitat inca.

Ah, zici de polonezi? Ce anume ar putea sa-mi fure? N-am nimic valoros in afara de PC
si televizor. Si-s asigurate anyway.

54. Deria

June 29, 2018 at 4:43 pm

Ba da, de aia nu te-am invitat inca.

:))))))))))

2-0 pentru tine.

55. Andrea

June 29, 2018 at 4:44 pm

Cand aveam timp de gatit chestii mai complicate si desert literalmente 2-3 ore stateam
in picioare ( adica scotand, curatand, fierband cu amestecat, bagat chestii pe tura ca
punct si timp de fierbere diferit, spalat x ture de vase intre timp ce faci mancarea )
La o omleta am de spalat 5 minute vasele, daca fac snitzele cu cartofi prajiti umplu
toata chiuveta de vase, nu inteleg cum puteti vorbi de 5-10 minute, atat imi ia sa ung
niste paine cu zacusca lol.

56. Animaloo
June 29, 2018 at 4:53 pm

Deria: cand am avut firma in suedia nu imi pasa. Aveam o geanta de haine la mine.
Eram ca in reclama: spor la furat ce nu gasesc eu linistit. In Romania am avut niste tanti
recomandate.
Acum…trebuie sa imi gasesc si cat sitter si firma de curatenie. La firma e ok, ca fiind
mai multi riscul e mai mic. La cat sitter mi-e putin teama. Dar plm.

fast forwardul. Legume congelate + focul mare.

cum ziceam, nu stii, nu ca nu ai timp. sau, nu iti place. Cu legumele congelate nu stiu ce
sa iti zic. Nu prea folosesc la supe. Dar ar trebui sa fie identic. Fierbi totul si la final dregi
si manci. Dureaza, timpul de fierbere, evident, dar munca efectiva e banala.

Ah..aici are dreptate orbu. E cald si pute

Daca e prajita domol, in untura, stiu bleah, dureaza poate si mai mult

Pai, pe domol, cel mai mult am asteptat 24 de ore. Ce zici, domol?

Amice, nevasta-ta are prioritati gresite.

m-am uitat in sus sa vad daca am scris in chineza, dar nu. tot in romana pare ca am
scris. Se poate sa fi uitat o parte din ea aici la muedia.
EU fac alea in 20 de minute. Eu doar incerc sa va explic ca se poate si asa (d-aia am si
specificat “mai adaugati un 50% ca nu va miscati ca mine in bucatarie”ca, plm, mie o
ceapa imi ia sub un minut sa o am in salata) si d-aia am si scris la inceput “mancare
sanatoasa” care nu implica sosuri, fiert mult si alte dracarii d-astea. Doar ca, pentru
reusita, e bine sa ai ingrediente de calitate, care cam costa.

57. Andrea

June 29, 2018 at 4:53 pm

Cand gatesc gen pentru invitati, chiftele, salata de beof, falafel, sarmale, rata si cartofi
la cuptor fara gluma imi ia vreo 4 ore in 2 zile deci 8 ore in total, CUM SA POTI GATI IN
20 DE MINUTE, DACA AS AVEA ACEST SECRET DE MULT AVEAM TARABA CU
HALEALA DESCHISA.
Snitzele cu cartofi prajiti imi ia o ora, daca nu mai mult, cred ca mai mult ca tre’ sa fac 2
ture.
58. Deria

June 29, 2018 at 5:01 pm

@Andrea, idem si la fel.

@Animaloo, no offence, dar ce zici tu acolo suna ca in bancul ala, “si ce te costa sa
zici?”

59. Ady

June 29, 2018 at 5:02 pm

@Andrea, omul zice că gătește în 20 de minute cât să mănânce el, o persoană, la o

masă, și chestii rapide. Nu chiftele și salată boeuf pt un batalion.

60. Manowar

June 29, 2018 at 5:03 pm

Mie oricum mi-a scazut respectu’ pentru el cu vreo 27% de cand a zis de broccoli fiert.
Sa mananci asa ceva e mai grav decat sa sugi simultan 5 puli de negru.

61. Oana

June 29, 2018 at 5:04 pm

Deliveroo, cam o data pe luna, cu junk food (pizza, burgeri ceva mai rasariti); a fost
misto cand eram intr-un parc si nu ne-a ajuns mancarea luata pentru picnic; a comandat
cineva din gasca prin deliveroo si a venit ala pe bicicleta pina in mijocul parcului/padurii

cu pizza feliata
62. Deria

June 29, 2018 at 5:12 pm

Daca pentru broccoli fiert dai 27%, pentru supa Satanei cat dai?

63. Manowar

June 29, 2018 at 5:13 pm

Daca pentru broccoli fiert dai 27%, pentru supa Satanei cat dai?

Acolo nu dau. Acolo-i OK, ca supa Satanei o face ea si plm, compenseaza pe alte parti.
Chestie pe care nu vreau sa mi-o imaginez cu animaloo. Nu chiar acum, oricum.

64. Andrea

June 29, 2018 at 5:13 pm

Pai si cand gateam pentru 2 oameni nu scapam sub o ora, mai mult spre 1.5
Zic cand gateam.
O salata nu e mancare nici cand esti la regim.

65. Ac_dc

June 29, 2018 at 5:14 pm

Nu neaparat comandat, dar luat masa din cand in cand si prin locuri interzise. Am pofta
de ceva fast food? Ma duc si cumpar.
Curatenie – numai daca am chef, sau o fac in doi, discutand, ascultand muzica. Mai
consuma din calorii, mai intretine muschii. Evident, fara ridicari aiurea. Ideea e ca
trebuie sa integrezi cat mai multa miscare in viata proprie. Asa in general, fara vreun
stres, practic incerci sa vezi ce iti place.
66. Manowar

June 29, 2018 at 5:17 pm

Curatenie – numai daca am chef, sau o fac in doi, discutand, ascultand muzica. Mai
consuma din calorii, mai intretine muschii.

Ba, nu stiu ce fel de muzica m-ar face sa privesc cu mai mult drag o operatiune de-aia
de curatenie care trece de nivelul de aspirator. Gen cum am zis, faianta din bucatarie
sau curatatu’ aragazului sau whatever. Jeguri de-astea. Ca tre’ sa fie de la Dimmu
Borgir in sus – si la punctul ala vin vecinii sa faca ei curat, numai sa-i dau stop.

67. Animaloo

June 29, 2018 at 5:25 pm

Ady: de fapt pentru doua maxim 3 persoane.


dar e amuzant ca toti vad numa salata, dar friptura de vita de pe langa ii sare.

cand a zis de broccoli fiert

bai, nici mie nu imi placea pana mi-a zis cineva “FIX, dar FIX 3 minute”. Si evident, FIX,
dar FIX, de vreo doo ori pe an. Nu prea mult ca nu suntem civilizati.
Aici am bagat sparanghel. In Romania, fiind o tara bogata, sparanghelul e cam 5euro.
Aici, la saraci, am gasit si cu 1.5. Plm.

De restu v-am zis. E in functie de cum te misti in bucatarie si, evident, ce masori ca
timp. Ala de cand ai deschis frigiderul pana cand ai halit sau ala in care stai efectiv pe
langa chestii.
Cand gateam pentru 20 de oameni stateam in bucatarie vreo 3-4 ore. De gatit. Dar si
pentru ca, plm, 20 de oameni sunt multi.

S-ar putea să vă placă și