Documente Academic
Documente Profesional
Documente Cultură
Daniel Zarnescu - Ghid Practic de Evolutie Personala Prin Spiritualitate
Daniel Zarnescu - Ghid Practic de Evolutie Personala Prin Spiritualitate
Unul dintre ei calcula totul in bani. Vorbea numai de cifra de afaceri, de profit, de
proiectele viitoare si cati bani o sa ii iasa. Din start mi-am dat seama ca la el banul
era forma absoluta prin care cineva isi exprima valorea. Ba mai mult, daca ii spuneai
ca tu castigi mai multi bani ca el, puteai sa il vezi cum devine agresiv, agitat, inferior.
Nu reusea sa inteleaga artistii, pentru ca mureau de foame… si ii considera fiinte
inferioare, pentru ca nu erau capabile sa castige bani din ceea ce faceau. De multe
ori prima intrebare despre un om era “cati bani castiga?”
Celalalt castiga destul de multi bani, insa atentia lui era directionata inspre ceilalti
oameni, inspre influenta. Era interesat sa intre in diverse structuri unde sa poata
produce o schimbare pentru ceilalti. Calcula valoarea unui om nu in functie de cati
bani are, ci in functie de puterea pe care o are asupra celorlalti. Banii la el erau doar
un bonus, importanta era propria evolutie, dar si ajutorul pe care il poate oferi
celorlalti.
Primul castiga mult mai multi bani ca al doilea, insa cumva mi se parea putin mai
involuat, pentru ca singurul limbaj pe care il stia era doar cel al banului in sine. Nu
putea sa stea intr-un restaurant fara sa il critice pe patron, pentru lipsa lui de viziune
si faptul ca nu se castiga atat de multi bani din zona horeca.
La o tabara unde am fost cu el mi-aduc aminte foarte clar cum facea calcule pe cati
bani castiga organizatorii. Dupa ce a facut o estimare, i-am vazut o grimasa pe fata si
a tras concluzia foarte rapid “nu se merita”. Din acel moment a avut o atitudine
dezaprobatoare fata de oamenii care isi faceau treaba profesionist si cu o pasiune
dincolo de orice dubiu.
Ironia in evolutia la un nivel superior este ca, de cele mai multe ori, se face prin
“renuntare” in momentul in care ajungi la un nivel de satisfacere a nevoii de baza. De
asemenea trebuie sa intelegi ca, daca esti la un nivel anume de evolutie, nu
inseamna ca nu accesezi elemente din nivelurile superioare.
Chakra Muladhara
Este nivelul acumularii (cateodata excesive), in care teama este cea care controleaza
individul. Teama de a nu supravietui. Nevoia de baza este cea de acumulare, in care
persoana respectiva vrea sa aiba cat mai multi bani.
Culmea este ca daca ai in fata un miliardar care este preocupat sa isi ridice averi
dupa averi pe perioada vietii, asta nu inseamna ca este si foarte evoluat conform
celor 7 planuri. Dimpotriva, este la baza evolutiei, pentru ca acumularea continua
denota o lipsa a satisfacerii nevoilor de baza si se face tot din teama.
Evolutia la nivelul urmator se face in momentul in care banii nu mai sunt o problema
pentru tine, cand controlezi procesul si ajungi la un echilibru care te ajuta sa intelegi
ca exista ceva dincolo de nevoile de baza.
Chakra Swadhisthana
Este nivelul unde nevoia de baza este cea de reproducere, dar si de integrare la nivel
social. Cei mai multi oameni sunt blocati in primele doua niveluri. Oamenii de la
nivelul doi al evolutiei deja controleaza teama de a nu supravietui (ea nu mai exista),
nevoile de baza sunt indeplinite si acum se intereseaza de cum poate comunica mai
bine cu ceilalti indivizi si cu sexul opus.
Imaginea unui “gigolo” care invarte femeile si le schimba ca pe sosete arata de fapt
un om blocat in nivelul doi cu exces de control.
Chakra Manipura
Este nivelul cel mai evoluat recunoscut de psihologia personala. Este nivelul la care
individul isi da seama ca depinde de el personal cat de departe ajunge, nivelul la care
apare nevoia de a fi lider, al independentei si puterii personale.
lipsa controlului presupune individul pasiv, care amana tot timpul, care nu se
dezvolta, in ciuda dorintei lui de a face ceva
excesul controlului presupune un individ cu o personalitate puternica mereu in
cautare de a-si amplifica influenta asupra celorlalti
Cei doi prieteni ai mei de care am vorbit la inceputul articolului erau in nivelurile 1 si
3. Cel din nivelul 1, mereu dupa acumulare, nu reusea sa inteleaga cum prietenul
nostru comun, antreprenor si el, desi are capacitatea de a face mult mai multi bani
decat face in momentul asta, el nu este interesat de asta, ci de a produce o
schimbare la nivel de societate.
Cu cat esti intr-un nivel inferior, cu atat nu intelegi nevoile celorlalti din nivelurile
superioare.
Evolutia de la nivelul 3 la nivelul 4 este una dintre cele mai greu de realizat, pentru
ca reprezinta renuntarea la ego. Iar leadershipul, in esenta, presupune si ego.
Inseamna de asemenea renuntarea la formele de organizare sociala si intoarcerea
catre interior. Asta pentru ca nivelul urmator este… iubirea.
iubireNivelul 4: Iubirea
Chakra Anahata
Este primul nivel din tot ce tine de transpersonal si deja nivelurile sunt din ce in ce
mai greu de exprimat, pentru ca multe din caracteristici sunt dincolo de limbajul pe
care il folosim si nevoile pe care le avem. Asa cum am spus, cu cat esti mai jos, cu
atat iti este mai greu sa intelegi nivelurile superioare.
Sunt foarte rari, insa ii poti gasi in persoanele anumitor calugari, de exemplu, care au
renuntat la viata lor sociala si si-au directionat atentia inspre intelegerea si iubirea de
semeni.
Asemenea oameni nu numai ca iubesc pe cei din jur ca pe propria lor fiinta, insa si
cei care intra in contact cu o persoana aflata pe nivelul 4 se simt coplesiti de iubirea
lui, desi de multe ori nu o pot explica.
artaNivelul 5: Arta
Chakra Vishuddha
Mai poate fi numit si nivelul vocatiei, insa pentru ca termenul asta deja este desuet,
am preferat sa il numesc “arta”. Oamenii aflati pe acest nivel sunt mai putini decat
cei pe nivelul 4 si putem identifica aici persoane care s-au pus in slujba vocatiei pe
care au avut-o. Vorbim de un DaVinci la acest nivel (doar ca sa subliniez raritatea
unui om ajuns la nivelul 5), nicidecum cineva preocupat de profesia lui la absurd si
care este blocat in nivelul 3 sau, cateodata mai rau, in nivelul 1.
La nivelul 5 este un om care traieste o permanenta stare de flux si care nu mai este
interesat de cele lumesti, ci doar de ceea ce poate sa ofere celorlalti prin ce face. Poti
identifica usor astfel de oameni care, dincolo de saracia materiala in care au trait, au
fost plini de vitalitate in tot ceea ce a insemnat creatie iar operele lor, dupa moarte,
au fost vandute pe averi colosale.
De asemenea trebuie sa intelegi ca, pe cat esti mai evoluat pe cele 7 niveluri, pe atat
esti mai fericit. Insa cu cat suntem mai involuati, cu atat putem percepe mai greu
fericirea celor evoluati, pentru ca fericirea respectiva transcede planului material.
Pune un om de pe nivelul 1, care actioneaza din nevoia de upravietuire si
acumuleaza averi dupa averi.. sa il inteleaga pe saracul care picteaza si nu este
interesat sa castige bani de pe urma operelor lui, pentru ca ar pierde timp pretios de
creatie.
genialitateNivelul 6: Genialitatea
Chakra Ajna
Nivelul 6 este locul in care ratiunea (inteligenta bazata pe ceea ce percepi prin
simturi, lucruri dovedite) este ridicata la un nivel superior prin intuitie (inteligenta
care vede ceea ce nu este perceput sau dovedit).
spiritualitateNivelul 7: Spiritualitatea
Chakra Sahasrara
Sau nivelul lui Iisus, cand tu esti universul si universul se regaseste in tine, cand ai
putere de viata si de moarte asupra celorlalti si poti face minuni (percepute de
ceilalti). Mai este considerat si nivelul fericirii supreme si cea mai inalta forma de
cunoastere existenta.
***
99% dintre oameni se regasesc in primele 3 niveluri. Le poti defini, la nivel psihologic,
o intreaga arie de nevoi de baza, de comportamente si de limbaj cu care sa te poti
intelege. Intelegerea celor 7 niveluri te ajuta foarte mult in special pe parte de
comunicare, pentru ca fiecare nivel este interesat DOAR de lucruri existente pe acel
nivel.
Ca si rezumat:
Orice forma de organizare tine de nivelul 3 (de la orice organizare politica pana la
casatorie).
Orice forma de ego tine de primele 3 niveluri, de asemenea.
Metoda de a evolua este echilibrul care de multe ori il obtii prin renuntare. Poti sa
faci, dar nu mai vrei. :) Poti sa castigi bani, dar nu mai esti interesat. Poti sa seduci o
femeie frumoasa, dar nu mai vrei etc.
Cele 7 niveluri este si o explicatie la faptul ca multi oameni care alearga o viata
intreaga dupa averi, ajung la concluzia ca nu sunt fericiti decat intr-un mod
“pervers”, legat prea mult de acumulare, manipulare si dorinta de putere.
In functie de reactii, o sa vin cu explicatii in amanunt pe nivelurile superioare (4-7),
pe care le-am explicat pe un nivel cat mai comun de intelegere, pentru ca sunt foarte
greu de exprimat in cuvinte.
Sunt curios la ce nivel esti tu si, eventual, sa imi dai o explicatie sumara prin care sa
explici motivul pentru care crezi asta. De asemenea, as fi interesat si cat de aproape
de echilibru esti pe nivelul tau (daca ai lipsa sau exces de control).
Daniel Zarnescu
Daniel Zarnescu
Later Edit:
2
Cosmin
February 13, 2013 - 7:38 pm | Permalink
Octavian, meditatia este una dintre cele mai bune căi de aflare a adevărului.
Reply
3
Octavian
February 16, 2013 - 3:33 pm | Permalink
4
amalia
February 13, 2013 - 4:53 pm | Permalink
7
Cosmin
February 13, 2013 - 7:46 pm | Permalink
Fiecare dintre noi putem face asta prin intermediul bisericii sau printr-o mie de alte
modalități.
Îmi vine acum în minte modul cel mai scurt de exprimare a diferenței dintre
spiritualitate și religie. El sună cam așa: ”Spiritualitatea înseamnă uniune, iar religia
înseamnă dezbinare.”
Reply
8
Ștefan S.
February 13, 2013 - 5:43 pm | Permalink
Interesant articolul.Toti alergam dupa ceva.Si toti avem nevoie de cate putin din
fiecare.Doar ca ori ne e prea frica de succes si mi s-a intamplat asta, ori ajungem sa
ne concentram atat de mult pe un singur lucru, de multe ori se intampla sa fie banii,
astfel incat pierdem echilibrul.Si cand pierzi echilibrul, inevitabil cazi.
Multa bafta pe viitor !
Reply
10
cristian
February 13, 2013 - 6:08 pm | Permalink
Salut Daniel , eu ma regasesc un pic in primele trei niveluri un pic din fiecare, e
posibil ? In unele cazuri in lipsa controlului iar in altele in excesul controlului , sunt
ancorat in primele trei cu siguranta dar nu stiu intaleg nivelul :)
Reply
11
Annais
February 13, 2013 - 6:09 pm | Permalink
13
Marius
February 13, 2013 - 7:37 pm | Permalink
Ma intreb ce anume este aberant, pentru ca doar ai spus asta fara sa dai detalii.
Am incercat timp de 2 ore sa aflu ce e aberant si nu am gasit. Poate imi explici un
pic. Si o mica intrebare, ce are Reiki cu sistemul chakrelor in afara de faptul ca Mikao
Usui a studiat inclusiv hinduismul cand si-a dat doctoratul in State. A descoperit
multe studiind sistemul Shivait antic, dar nu a folosit prea mult din acest sistem in
reiki. Daca discopolii sai au reinventat reiki, asta nu mai stiu. Din cate stiu eu Reiki nu
se bazeaza pe energia acumulata prin chakre, cel putin asa am invatat la primele
grade de Reiki. Poate s-a mai updatat ceva intre timp, iar energia nu vine prin
intermediul simbolurilor ci din macrocosmos, cum e in sistemul celor 7 chakre
principale si a multor alte chakre secundare de care nici nu vreau sa amintim pentru
ca fiecare are o alta functie psihologica. In sistemul chakrelor, nucleul fiecareia
(bindu, in sanscrita:”samanta”) este poarta de intrare a energiei. Diferenta dintre
reiki si sistemul chakrelor este si mai mare cand te gandesti ca pentru sistemul
chakrelor avem doar cateva asemenea porti de energie, iar in reiki sunt atatea porti
cati atomi sunt. M-am exprimat metaforic, dar sper sa am transpus ideea. Plus de
asta, sistemul chakrelor este este cel mai complex sistem care explica multe din
psihologia actuala.
Reply
14
Cosmin
February 13, 2013 - 7:50 pm | Permalink
Superb Marius!
Reply
15
Emilia
February 13, 2013 - 6:33 pm | Permalink
Daca nivelul 4 inseamna sa iubesc toti oamenii in egala masura ( sau lipsa unui
partener), sunt sigura ca nu o sa depasesc niciodata nivelul 3.
Reply
16
Aurelia-Georgeta
February 13, 2013 - 7:41 pm | Permalink
Nu cred ca o sa gasesti vreunul care sa-ti zica altceva in afara de nivelul trei, sectia
avansati, doar daca nu cumva vei aplica si o sesiune de confesional :)
Salut Daniel!
Recunosc sunt in nivelul 1 si alerg dupa bani. Da-mi cateva sfaturi ca sa trec in
nivelul urmator sau urmatoare. Sau un prim pas pe cate trebuie sa-l fac. multumesc.
Reply
20
Glavan Mirela
February 13, 2013 - 8:15 pm | Permalink
ce sa zic?
E greu sa te incadrezi intr-un nivel.De exemplu eu as putea castiga mai multi bani
reangajandu-ma , dar as pierde din libertate si nu mai vreau.Mai bine mai putini la
micul cabinet personal, care pana il extind , mai ramane asa si incerc si pe alte cai ,
net , dezv. pers. si spiriuala !
Cat priveste un partener nu am , desi am succes , slava domnului da nu ma mai
inteleg parca cu nimei decand am luat alta cale decat cea conventionala.
Acte de cariitate fac cu animalele strazii si nu stiu de ce, mi se pare uman., desi unii
imi zic ca imi iirosesc viata si banii.
Intuitie nu duc lipsa , fiindca ea m-a adus aici sa caut sa stiu cat mai multe.As zice ca
am mai mult o pozitie sociala decat bani si lucruri materiale, fiindca lumea ma
cunoaste si ma admira , ma cauta uneori pentru sfaturi.
Totusi cred ca sant undeva blocata intre nivelul 3 incomplet si 4 , pe care incerc sa-l
experimentez zilnic si cu ajutorul iubirii neconditionate am reusit sa trec mai usor
peste emotii negative !
Reply
21
Monica
February 13, 2013 - 8:25 pm | Permalink
Buna. Eu ma situez la nivelul trei. Cred asta deoarece sunt preocupata de propria
individualitate si experimentez lucruri noi. Cat priveste extremele eu ma regasesc in
lipsa controlului.
Reply
22
George Nistor
February 13, 2013 - 8:28 pm | Permalink
Ieri am fost la nasa mea, cu mama si cu sora mea, ne povestea ca a fost la fica ei in
dubai, si era foarte entuziasta de ce a vazut acolo si nivelul superior la care se
traieste; am incercat sa ii explic ca viata nu se rezuma doar la un “trai decent” si ca
te poti bucura si altfel decat de valori matereale, moment in care mama mea a
tabarat cu pumnii peste mine ca stric entuziasmu omului, cu totii se uitau la mine,
multa lume imi reproseaza ca urasc banii; eu nu sunt de aceeasi parere, pot spune ca
intr-o oarecare masura chiar imi plac, sunt niste parghii care ma ajuta sa imi fac
placerile
Imi place foarte mult articolul, cand am intrat in comunitate, am intrat dintr-o dorinta
nebuna de a ajunge la nivelul 1, pot spune ca eram mai jos de nivelul 1 daca se
poate asaceva, in 3 ani pot spune ca tot ce am invatat de la toti acesti oameni
minunati mi-a schimbat optica vietii cu 360 de grade, sunty uimit de mine ca pe zi ce
trece toata averea acumulata pe parcursul anilor se diminueaza, si privesc pasiv tot
acest proces, muncesc zilnic de dragul de a munci, fac ce pot, daca pot si daca am
chef, nu stiu exact ce se va intampla, dar sunt convins ca in momentul in care
resursele financiare se vor termina, se va activa instinctul de supravietuire care va
regla totul :)
Reply
23
POPESCU MIHAELA
February 13, 2013 - 8:49 pm | Permalink
interesant! eu sunt un om care nu vreau bani foarte multi,mi-as dori sa pot sti ca sa
invat si pe altii cum sa dezvolte puterea personala.
Reply
26
Daniel
February 13, 2013 - 9:51 pm | Permalink
Felicitari Daniel pentru acest articol. Ma bucur ca din fiecare din articolele tale am
ceva de invatat. Eu sunt pe la nivelul 4.
Reply
27
Ion
February 13, 2013 - 10:37 pm | Permalink
Daniel,numele tau este prezent in biblie,toti cei care poarta nume regasite in
biblie,slavesc mai repede sau mai tirziu pe tatal creator,Dumnezeu!
Imagineaza-te in fata LUI cu gramada de bani cistigati on line,crezi ca il
intereseaza….NU!
ITI doresc succes si sa fii urmarit in continuare,ca si fata aia de succes,sa aveti
vizitatori pe blog,ca deh,asa se cistiga din adsense….OAU!
Reply
30
Alina
February 14, 2013 - 12:24 am | Permalink
În lume există multe versiuni de prezentări de chakre însă din cauze multiple au
ajuns să nu mai fie identice ceea ce insemnă ca nu pot fi toate corecte.
Interesant articolul…multumesc mult cred ca sunt la primul nivel si as dori sa urc mai
sus….
Reply
33
a
February 14, 2013 - 9:27 am | Permalink
Multa teorie in toate articolele de acest gen dar pentru tehnici trebuie mereu sa
gasim alte articole (recunosc ca sunt mai rara)
Reply
34
anca
February 14, 2013 - 9:28 am | Permalink
Cred ca multi dintre semenii nostri au atins intr-o oarecare masura cele sapte nivele.
Cand renunti la acumularea materiala ca sa iti dedici in totalitate timpul pentru copiii
tai esti pe nivelul 4 (chiar daca familia este o forma de organizare).Cand reusesti
-prin apropierea de Dumnezeu-sa te vindeci complet din boli crezute incurabile esti
pe nivelul 7. Cand in timpul liber practici o Arta (ex. muzica sau desen), si simti
starea de flux esti pe nivelul 5, iar cand vezi legaturile sociale si prevezi incotro se
indreapta societatea esti pe nivelul 6.
Eu simt ca sunt aproape de echilibru .
Reply
36
Marina
February 14, 2013 - 11:18 am | Permalink
Buna Daniel! Am 23 de ani si sunt pe nivelul 3; ma incadrez la lipsa de control. Stiu
ce am de facut, dar am o atidunine pasiva, aman lucrurile care cred eu ca m-ar ajuta
in atingerea scopului si echilibrului. Am observat ca am cate ceva si din celelalte
niveluri, mai putin cel de-al 7-lea!! oricum, de cand frecventez site-urile voastre m-
am mai luminat si am inceput sa fiu interesata sa ma cunosc, sa aflu cum suntem noi
alcatuiti d. p. d. v. psihologic.. Multumim mult ptr. articolele frumoase si utile!
Reply
37
Lainia
February 14, 2013 - 12:17 pm | Permalink
Super articol! Te ajuta sa-ti dai seama unde esti si la ce trebuie sa lucrezi.
Reply
40
liviu88s
February 14, 2013 - 1:28 pm | Permalink
Bravo !
Reply
41
Petrol
February 14, 2013 - 1:57 pm | Permalink
Si Maslow ce zice?
Reply
42
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 1:05 pm | Permalink
43
mmihai
February 14, 2013 - 2:27 pm | Permalink
44
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 1:04 pm | Permalink
daca ai bani nu inseamna ca esti la alt nivel decat nivelul 1. Vorbim pe fiecare
nivel de echilibru, nu de “avutie” pe aria respectiva de interes.
Daca nu ai bani, dar ii poti face daca iti pui in minte si ai ce pune pe masa oricand
si nu te deranjeaza ca nu ai bani… atunci cel mai probabil esti la un nivel superior.
Daca esti bun cu femeile si esti deranjat ca nu ai bani, in principiu esti pe nivelul 1,
pentru ca inclusiv abilitatilor tale pe “seductie” le dai o valoare de nivel 1.
45
Phantom
February 14, 2013 - 3:40 pm | Permalink
47
Sergiu
February 16, 2013 - 9:40 pm | Permalink
Buna !
Foarte interesant mesajul dvs. As dori sa aflu mai multe despre acest subiect,
Spuneati ca sunt prezentate pe larg, unde as putea gasi informatiile acestea ?
Multumesc !
Reply
48
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:59 pm | Permalink
49
Luiza
February 14, 2013 - 8:24 pm | Permalink
Intre nivelul; 2 si 3. Inca mai caut ceea ce-mi lipseste si nu stiu exact ce! E un gol
acolo undeva, si nu e vorba de bani sau partener,ceva care sa ma implineasca,
cateodata e, alteori nu.
Reply
50
Vero
February 14, 2013 - 11:57 pm | Permalink
Nu mai cunosc oameni care sa fie ca mine, dar imi doresc sa cunosc. In 80% din timp
am stare de flux si creez. Pentru mine inspiratia este cea mai pura si plina de lumina
traire, cea mai mare binecuvantare. E momentul in care te simti infinit, plin de
beatitudine si plenitudine, e ca un “orgasm spiritual” :) Nu m-au interesat niciodata
banii, statutul social, admiratia semenilor, succesul. In mod ironic, n-am dus si nu duc
lipsa de ele.
Dar ma uimeste cata mancatorie, invidie si rautate poate sa existe, mai ales in lumea
artei. Eu ador sa creez, compun muzica, dansez, cant, desenez si scriu (poezii si
proza) de la o varsta foarte frageda, in momentele de inspiratie. Asta ma face foarte
fericita. Nu conteaza ca sunt piedici si ca nu am reusit sa-mi vad albumele de muzica
materializate si lansate. Nu inca. Pana la urma voi reusi, sunt convinsa. Se poate
reusi si fara sa-ti incalci principiile, chiar daca drumul e infinit mai greu.
Conteaza cine esti in interior, cat de mult creezi sau distrugi, cat de integru esti si cat
de mult oferi celorlalti. Conteaza calitatea, pasiunea, intensitatea, sensibilitatea cu
care iti traiesti viata, dar mai ales echilibrul la care poti ajunge, caci armonia este
starea esentiala catre care tinde tot ce exista: natura, universul, omul, muzica. Si
(auto)cunoasterea, caci de aici izvoraste de fapt puterea personala. Cata iubire
concentrezi in tine, dar eu cred ca bunatatea sufletului este un dat nativ, la fel si
geniul, este un dar cu care te nasti (sau un blestem la care esti condamnat, depinde
din ce perspectiva privim lucrurile).
Eu cred ca evolutia este posibila, dar numai in anumite limite. Esenta ramane mereu
aceeasi, este imuabila, dar “materialul” care inconjoara esenta poate fi modelat. Ca
sa fac o comparatie: nu ne putem schimba structura osoasa, insa carnea si muschii
pot fi modelate si schimbate in fel si chip, ne putem autovindeca, imbunatati aspectul
fizic, etc. Asa si cu spiritul.
Reply
51
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:52 pm | Permalink
52
Gabi
February 15, 2013 - 12:18 am | Permalink
NU cred ca poti fi “nivelul X sau Z” . Ce vreu sa spun este ca tot timpul aceasta
pozitonare se schimba . Uneori muncesti si tragi , te lupti sa realizezi ceva si nu se
misca nimic ,iar atunci cand renunti se deschid caile catre rezolvarea acelei
probleme. Alteori rezolvare vine singura , fara ca tu sa te implici ,sunt asa zisi
nepasatori , care “primesc ” totul pe tava . Sunt oameni care se lupta in nivelul 1
toata viata , dar in acelasi timp sunt in nivelul 5 sau 6 sau 7 din alt punct de vedere.
Aici trebuie retinut aceste niveluri nu sunt batute in cuie si sunt interdependente .
Ce trebuie retinut este faptul ca trebuie sa fii in echilibru pe fiecare nivel . Acest lucru
va duce laun fel de multumire personala , acceptare si in acelasi timp va deschide
anmite cai de realizare a orice iti este nevoie ( nu pot spune doresti ).
Reply
53
Elena
February 15, 2013 - 10:43 am | Permalink
Nivelul 1 este foarte dificil de depășit, dacă ești femeie, deoarece câștigurile sunt
mult mai mici pentru femei și de multe ori acestea depind de partener. Odată depășit
nivelul 1, femeile vor depăși rapid nivelul 2 (majoritatea devin mame). Nivelul 3 este
limita la care se vor opri toate (cu mici excepții 0,001%) femeile. Nivelurile 4-7 sunt
ale bărbaților.
Succes!
Elena
Reply
54
Calin
February 16, 2013 - 1:40 pm | Permalink
Elena, eu cunosc destule femei care castiga “indecent” de mult. Tine mai mult de
capacitatea pe care o are femeia respectiva de a oferi valoare pe domeniul ei decat
de sexul pe care il are.
57
kalykster
February 15, 2013 - 11:38 am | Permalink
59
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:47 pm | Permalink
60
cris
February 15, 2013 - 12:11 pm | Permalink
61
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:46 pm | Permalink
Cand scopul tau este sa iti acoperi datoriile, de multe ori te invarti in cerc si ramai
cu datorii. Cand te concentrezi pe bunastare (pe a face, pe creatie, pe rezultate),
acoperi si datoriile si ramai si cu surplus.
Pentru asta este insa necesar sa vezi dincolo de datoriile in care esti ingropat si sa
ai o strategie.
Reply
62
Tudor D.
February 15, 2013 - 7:51 pm | Permalink
63
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:37 pm | Permalink
:)
Cei mai multi dintre noi nici nu or sa evolueze, stai linistit. Asa ca se prea poate sa
stam impreuna pe nivel 3, cu acelasi grad de interese si placeri.
64
Vali
February 16, 2013 - 9:09 am | Permalink
Din toate aceste motive cred ca sunt undeva intre nivelul 1 si nivelul 2. Dar cred ca
as fi multumita daca as reusi sa ajung la nivelul trei, pentru ca nu vreau decat sa am
mai mult timp pentru familia mea.
Reply
65
Gix
February 16, 2013 - 11:34 am | Permalink
Reiki ajuta foarte mult transformarea personala, la sanatate, stare de spirit, noroc,
etc.
dar poti sa fi practicant de Reiki si sa faci greseli, daca tu alegi asta.
Reiki este o unealta minunata, o poti folosi sau nu.
vorbesc din proprie experienta, eu sunt practicant Reiki grd 3 si Shamballa Reiki grd
2.
Reply
66
daniela
February 16, 2013 - 8:59 pm | Permalink
sau reconectarea
Reply
67
Oana
February 16, 2013 - 1:06 pm | Permalink
68
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:32 pm | Permalink
La nivelul 1, de exemplu, se afla cei mai multi oameni politicieni (desi ei ar trebui
sa se afle la 3). Glanda lacomiei nu este decat o dovada de exces de control la nivel
1.
69
Miruna
February 16, 2013 - 1:16 pm | Permalink
Cum parcurgeam articolul am simtit din ce in ce mai multi fluturasi in stomac iar
apogeul l-am simtit cand am citit “Nivelul 4 inseamna renuntarea la ego” a fost asa
ca o eliberare ….cat de frumos, foarte! Voi avea o zi super ;) . Merci!
Reply
70
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:21 pm | Permalink
Multumesc si eu,
Reply
71
Vasile M.
February 16, 2013 - 1:33 pm | Permalink
Daniel,
Vasile M.
-
Reply
72
Calin
February 16, 2013 - 1:44 pm | Permalink
O intrebare: Exista mai multi Dumnezei sau unul singur? Deci, daca raspunzi ca
unul singur, intri in pacat, pentru ca-i privesti pe semenii tai de sus, tu fiind
credinciosul, ceilalti (oamenii de pe intreaga planeta!) necredinciosi. Daca zici ca mai
multi iti contrazici propria religie.
Reply
73
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:20 pm | Permalink
Nu am nimic impotriva libertatii fiecaruia de a-si alege propria cale si propriul mod
de a-l cauta si gasi pe Dumnezeu, atata timp cat nu “agreseaza” (face rau) celui de
langa el.
Arsenie Boca a fost un om care a ajuns la minim nivelul 4 (5 sau 6 dupa spusele
altora). Sunt de acord ca manastirea Prislop a fost un loc care l-a inspirat din plin pe
Andy, pentru ca este un loc aparte.
Sunt crestin ortodox iar articolul este doar o alta forma de a exprima credinta, nu
de a o nega. Nu inseamna ca sunt necredincios. De asemenea consider ca a fi crestin
ortodox nu te face mai bun decat un om care nu crede in Dumnezeu si nici macar
mai bun ca un om care are alta religie.
Reply
74
Vasile M.
February 16, 2013 - 1:37 pm | Permalink
Sper sa ai bunul simt si sa postezi comentariul meu pe site-ul tau exact asa cum ti l-
am trimis, impreuna cu argumentele tale, ca sa vada lumea si alte pareri nu numai
cele pe care le moderezi tu si vrei sa apara.
Vasile M.
Reply
75
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:10 pm | Permalink
Vasile, nu stiu ce intelegi tu prin bun simt, insa trebuie sa lucrezi la “judecatile de
valoare”. Pentru ca deja m-ai condamnat pentru ceva de care nu sunt vinovat. Eu nu
las doar mesajele pe care eu le vreau vizibile.
76
Calin
February 16, 2013 - 1:50 pm | Permalink
Prea mult suflet pui in limitari. Ti-e greu sa crezi ca majoritatea celor de la nivelul 3
mai au si momente in care acceseaza, temporar, si nivelele superioare?
Momentele tale de geniu, de creatie, de renuntare la castig in detrimentul creatiei,
scrierii unor articole menite sa ridice alti oameni… si exemplele ar putea continua, in
acele momente accesam, fie si pentru scurte perioade, nivelele superioare.
Ele se acceseaza treptat, incidental, putin cate putin. Sunt sclipirile de geniu, de
creatie, de iluminare.
Iar despre nivelele 5-6-7, nici oamenii situati acolo nu raman acolo permanent. Si un
Picasso are momente in care e pe nivelul 1 minus…
Asa ca sa lasam granitele, delimitarile clare intre nivele, si sa admitem, ca fiecare din
noi are acces, temporar, unde doreste sa aiba acces.
Reply
78
Iulian
February 16, 2013 - 10:08 pm | Permalink
Starile de flux sunt bucati de nivel 5 la care avem acces pe perioada limitata cu
totii.
Cu toate astea suntem stabilizati pe un anumit nivel (indiferent de incursiunile pe
care le facem pe nivelurile superioare). Pe nivelul respectiv exploram pe orizontala
pana ajungem la un anumit echilibru si control al procesului care ne ajuta sa urcam.
De asemenea, imagineaza-ti ca orice nivel depasit, este o stare si mai mare de
fericire.
Oamenii stabilizati la nivel 5, marii artisti ai lumii, traiau o stare de flux continua
(nu comuna, de 1-2 ore, ca oamenii din nivelurile inferioare).
Reply
80
Valeanu Emil
February 16, 2013 - 2:22 pm | Permalink
81
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 12:01 pm | Permalink
Ai dreptate.
“Carja”, cu toate astea, are o conotatie “negativa”.
Eu i-as spune “unealta”. Si orice unealta care te ajuta sa intelegi mai bine unde te
afli, incotro te indrepti si cum poti sa faci pasi… este buna (intr-un anumit context).
Reply
82
GG FILIP
February 16, 2013 - 3:00 pm | Permalink
Daniel,
Dupa parerea mea, sunt echilibrat pe nivelul 3, facand incursiuni sporadice prin
nivelele 4, 5 si 6, pe care le consider adevarate privilegii.
Este un articol bine structurat, chiar daca pentru cei mai multi este foarte lung.
Eu sunt curios ce explicatii amanuntite ai pentru nivelele 4-7. Imi place sa citesc asa
ca nu mi-e frica de cat vei scrie. :-)
Reply
83
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:59 am | Permalink
:)
de la nivelul 4 incolo este din ce in ce mai greu de exprimat prin text rational
(pragmatic). O sa fac incursiuni in subiect, in timp.
Reply
84
madalina
February 16, 2013 - 4:01 pm | Permalink
cred ca este timpul sa depasim credinta asta oarba, ghidata de dogme rigide.
un mare parinte spunea ca multi vor ajunge in iad cu Biblia in mana, din cauza
interpretarii eronate.
daca o sa cititi vreodata Vechiul Testament si Noul Testament, dar cu mintea
deschisa, veti observa destul de clar ca exista 2 idei total opuse despre Dzeu.
hai sa fim sinceri… o entitate care a creeat un Univers intreg, miliarde de galaxii,
care coordoneaza absolut orice exista, poate sta suparat 24 de ore din 24 din cauza
oamenilor ?
astea sunt niste aberatii, suntem niste insecte fata de El, niste nimicuri, niciodata nu
vom reusi sa suparam o entitate suprema.
iar cine crede ca poate supara pe Dzeu, fie e nebun, fie isi da prea multa importanta.
in Noul Testament, Iisus invata norodul despre un Dzeu iubitor, care ar putea ierta
chiar si un criminal. Iisus mai spune ca Dzeu este in inima omului, nu in cer.
(care cer ? in sus? ce galaxie? nu vom cadea de acord cu americanii si chinezii, care
vor arata cu degetul in alta directie)
e diferenta de la cer la pamant fata de vechiul testament.
probabil de asta l-au executat evreii, pur si simplu nu poti sa vi tu si sa schimbi
“Legea lui Moise”
Reply
86
daniela
February 16, 2013 - 8:56 pm | Permalink
buna daniel
f bun articolul
dar e nevoie de mai mult. spune-le oamenilor cum pot depasii nivelul pe care se afla,
vino cu solutii, recomanda carti. oamenii au nevoie de mai multa informatie. vino cu
recomandari.
Reply
87
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:57 am | Permalink
88
Iulian
February 16, 2013 - 10:06 pm | Permalink
89
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:56 am | Permalink
Multumesc si eu
Reply
90
daescu mariana ana
February 17, 2013 - 7:32 am | Permalink
v-ati gandit ca fiind tineri veti sa cuprindeti intr-o mana si cerul si pamantul;trecerea
anilor si incercarile vietii va pot da intelepciunea de a accepta lucruri peste care
altadata nu ati fi trecut. Lumina si iubire va doresc!
Reply
91
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:55 am | Permalink
Ai dreptate.
92
Veronica
February 17, 2013 - 1:11 pm | Permalink
A fost o noutate pentru mine tema articolului. Ca dealtfel, foarte interesant.
Intrebare: Daca sunt preocupata de a-mi ajuta semenii, in orice forma pot ( material,
spiritual – sfaturi), i-mi place armonia, pacea sufleteasca, cred in Dumnezeu si tot ce
a creat EL nu inseamna ca ma regasesc undeva si la alt nivel , superior??
Multumesc,
Veronica
Reply
93
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:54 am | Permalink
Atata timp cat ai expus lipsuri pe primele 3 niveluri, daca simti aceste lipsuri
(nevoi), atunci esti intr-unul dintre ele.
94
Valentin
February 17, 2013 - 5:47 pm | Permalink
Salut Daniel,
Ce faci cand desi studiezi spiritualitatea si stii ca desi e unul dintre lucrurile care dau
sens vietii, te afli la nivelul de singurate si alienare sociala? Ce faci cand esti singur si
nu ai parinti, iubita si prieteni desi esti un tip sociabil? Ce faci cand in viata ti se
intampla lucruri care aparent nu au nicio logica? Desi esti un om puternic, la un
moment dat cedezi. Am urmat toti pasii indicati de tine. Mi-am deschis un site nou,
http://www.pasipecale.com/,si acum nu mai am impulsul sa scriu, desi stiu motivele si
inteleg ce mi se intampla. Apropo, poate ai timp sa te uiti pe blog si sa imi dai cateva
sfaturi despre ce as putea sa fac mai departe. Ce faci cand te intorci acasa si tot ce
vezi sunt peretii goi? Poate ca suna a strigat disperat dupa ajutor. Poate nu o sa ai
timp nici sa raspunzi. Se spune ca cel mai inalt nivel al artei de a trai e sa fii capabil
sa traiesti pentru ceilalti, caci asa traiesti si pentru tine.
Daca demersul tau e unul autentic, iti doresc sa fii capabil sa faci asta!
Numai bine!
Reply
95
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:51 am | Permalink
Nu iti pot eu raspunde la intrebari, numai tu poti face asta.
In mod normal tine de actiunile care nu sunt aliniate cu sistemul de valori. De aici
senzatia de “ceata”. Este ceva mai greu sa fii aliniat cu ce faci decat a spune ca esti
aliniat. Este la nivel de identitate (pe care tu nu ti-ai asumat-o inca).
Reply
96
Alex
February 17, 2013 - 6:49 pm | Permalink
Buna Daniel!
E interesant articolul dar nu cred ca exista nivelurile de care vorbesti. Asta pentru ca
am vazut oameni saraci care erau pur si simplu buni si iubitori.
Daca ar fi dupa niveluri oamenii saraci ar trebui prima data sa isi rezolve problemele
cu banii si doar dupa aceea vor fi capabil sa iubeasca.
Am fost si rau si bun, am fost genial in anumite situatii si complet prost si ratat in
altele. Deci am trecut prin multe nivele.
97
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:48 am | Permalink
98
alina
February 18, 2013 - 10:24 am | Permalink
99
Daniel Zarnescu
February 18, 2013 - 11:46 am | Permalink
:) Ce ai spus nu face decat sa intareasca nivelurile.
100
BOGDAN
February 18, 2013 - 12:30 pm | Permalink
Daniel,tot ceea ce ai scris tu aici denota faptul ca esti un om profund spiritual desi
ne-ai obisnuit cu “fata” ta de antreprenor..:) Sunt mai mult decat incantata sa
constat asta..
Referitor la ceea ce am spus despre genii care s-ar afla pe nivelul 5…cred cu tarie ca
sunt oameni care se nasc asa evoluati,care “vibreaza pe alte frecvente” fara a avea
nevoie de un anumit parcurs in existenta lor adica ei se vor manifesta ca atare
indiferent de conjunctura in care se afla…Adica sunt convinsa ca n-as ajunge
niciodata un geniu indiferent cat as stapani celelalte niveluri…
Asta nu inseamna ca nu pot sa gresesc crezand asta,e doar o parere
Reply
104
arjuna
February 18, 2013 - 4:37 pm | Permalink
O Sinteza excelenta a tuturor chakrelor si,a corpurilor subtile ale omului(si f.multe
alte lamuriri):
http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=3768
Din aceasta pagina plecati spre toate celelalte subiecte,sau dati “cautare”…Succes !.
Reply
105
Olguta
February 18, 2013 - 10:32 pm | Permalink
Mi-a placut articolul, te pune pe ganduri. M-am intristat un pic la inceput, pentru ca
sunt nemultumita inca in privinta banilor si uneori in alte domenii ce tin de nivelele
1,2 si 3, dar apoi mi-am dat seama de ce. Eu sunt artist, pictez, cant si niciodata
scopul meu nu a fost sa fac bani, ci sa creez, doar atunci ma simt fericita, implinita si
impacata. Nevoia de a face bani a devenit o problema in ultimul timp din cauza
responsabilitatii pe care o presupune o familie,dar chiar sotul meu spune mai in
gluma mai in serios ca sunt mai fericita cand n-avem bani.M-am simtit fortata sa
cobor pe nivelul 1 si am descoperit ca nu-mi face placere sa fac arta pentru bani,
pentru ca nu mai e arta, e doar o comanda pentru bani si nici procesul nu-mi mai
face atat de multa placere pentru ca dispare sau trece pe plan secundar elementul
principal: creatia. In schimb ma bucur cand tablourile mele sunt cumparate, piesele
muzicale apreciate, cele pe care le-am facut intr-un moment de inspiratie si bucurie
creatoare. Cred ca am gasit singura raspunsul, nu-i asa?
Reply
Leave a Reply
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Name *
Email *
Website
Comment
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title="">
<acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime="">
<em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Cauta
Downloadeaza acum Ghidul "6 pasi in 3 luni pentru profit online" GRATUIT
New Graphic
Numele tau mic:
Adresa ta de email:
Produse
Ultimele articole
motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
Ghid practic de evolutie personala prin spiritualitate
Cere si ti se va da!
cele 3 metode, nerespectate de ceilalti, care iti cresc vanzarile si profitul
[Chestionar] Ce te impiedica acum sa ai rezultatele pe care le vrei?
Comentarii
Claudiu on motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
Aurora Rincioaga on motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
Sim on motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
VICTOR on motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
Raul on motivul pentru care ne alegem prost partenerii de afaceri
Blogroll
Afaceri profitabile pe internet!
Personalitate si vocatie!
Psihologie si NLP
Stilul tau, pentru femei!
13
inShare